Werk & Studie alle pijlers

Welke baan moet ik nou kiezen?

15-04-2024 10:12 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik kom er niet uit. Mijn eerste werkgever heeft mij teruggevraagd en ik ben destijds na 3 jaar weggegaan omdat ik door een ander kantoor werd gevraagd en dit leek me wel een goede stap aan het begin van mijn werkende leven.

Ik heb met veel plezier bij het kantoor gewerkt en inmiddels is het bedrijfsdeel met mijn werk overgenomen en zit ik nu bij het overnemende kantoor. Derde werkgever dus.

Nu vraagt mijn eerste werkgever mij terug. Ik vind dat best wel leuk alleen ten opzichte van mijn huidige werk zijn er wel verschillen:

- 15 min rijden ipv 45 min
- een stuk minder brede werkzaamheden dan nu
- meer zelfstandigheid dan nu ( ik ben 8 jaar gewend zelfstandig te werken. Vanwege de overname nu veel meer in projecten)
- ik doe voor mijn gevoel een stap terug
- er worden nu best veel werkzaamheden ‘over de schutting gegooid’ wat ik onprettig vind omdat ik er ook ‘maar’ bijgezet ben vanwege een overname.

Beetje een ego kwestie denk ik. Ga ik mijn groeikansen laten gaan en terug naar mijn eerste werkgever of blijf ik zitten en laat ik het een beetje gebeuren? Ik ben er als enige ‘nieuw’ bij dus ik heb niet zoveel te zeggen. Als ik naar eerste werkgever ga committeer ik mijzelf aan die organisatie en aan hun werkwijze omdat ik daar zelf voor kies en dat voelt anders dan dat zoals nu alles opgedragen wordt.

Iemand hier ervaring mee? Zou het ook zo kunnen zijn dat een eerste werkgever je nog zien als de persoon zoals je begonnen bent? (Stagiaire) en dat dit in je nadeel werkt?
Waarom voelt terug gaan als een stap terug doen?
Financieel? In je ontwikkeling? Doorgroeimogelijkheden? Carrierekansen op termijn buiten die organisatie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap het 'stap terug' gedeelte ook niet zo.

En is je oude werkgever 15 min of je nieuwe?

Waar gooien ze dingen over de schutting?
Alle reacties Link kopieren Quote