Werk & Studie alle pijlers

Welke baan moet ik nou kiezen?

15-04-2024 10:12 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik kom er niet uit. Mijn eerste werkgever heeft mij teruggevraagd en ik ben destijds na 3 jaar weggegaan omdat ik door een ander kantoor werd gevraagd en dit leek me wel een goede stap aan het begin van mijn werkende leven.

Ik heb met veel plezier bij het kantoor gewerkt en inmiddels is het bedrijfsdeel met mijn werk overgenomen en zit ik nu bij het overnemende kantoor. Derde werkgever dus.

Nu vraagt mijn eerste werkgever mij terug. Ik vind dat best wel leuk alleen ten opzichte van mijn huidige werk zijn er wel verschillen:

- 15 min rijden ipv 45 min
- een stuk minder brede werkzaamheden dan nu
- meer zelfstandigheid dan nu ( ik ben 8 jaar gewend zelfstandig te werken. Vanwege de overname nu veel meer in projecten)
- ik doe voor mijn gevoel een stap terug
- er worden nu best veel werkzaamheden ‘over de schutting gegooid’ wat ik onprettig vind omdat ik er ook ‘maar’ bijgezet ben vanwege een overname.

Beetje een ego kwestie denk ik. Ga ik mijn groeikansen laten gaan en terug naar mijn eerste werkgever of blijf ik zitten en laat ik het een beetje gebeuren? Ik ben er als enige ‘nieuw’ bij dus ik heb niet zoveel te zeggen. Als ik naar eerste werkgever ga committeer ik mijzelf aan die organisatie en aan hun werkwijze omdat ik daar zelf voor kies en dat voelt anders dan dat zoals nu alles opgedragen wordt.

Iemand hier ervaring mee? Zou het ook zo kunnen zijn dat een eerste werkgever je nog zien als de persoon zoals je begonnen bent? (Stagiaire) en dat dit in je nadeel werkt?
Waarom voelt terug gaan als een stap terug doen?
Financieel? In je ontwikkeling? Doorgroeimogelijkheden? Carrierekansen op termijn buiten die organisatie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap het 'stap terug' gedeelte ook niet zo.

En is je oude werkgever 15 min of je nieuwe?

Waar gooien ze dingen over de schutting?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat voor functie gaat het om bij de eerste werkgever? Als het een mooie nieuwe functie is met meer verantwoordelijkheid, hoeft dat toch geen stap terug te zijn? Of zit dat in salaris?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik overstap dan ga ik naar 15 min reistijd.

De functienaam is hetzelfde alleen omvat de functie nu meer werkzaamheden. Het gaat om een binnendienst functie. Als ik terug ga dan worden mijn werkzaamheden smaller en moet ik meer aan andere collega’s overlaten . Ik ben bang dat dit mijn kansen in de toekomst verkleind en mijn groei verminderd.
Waar ik nu zit wordt veel over de schutting gegooid en tot nu toe staat de werkwijze me niet zo aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
kansen, groeimogelijkheden, toekomst..

neem je werkplezier ook mee in je lijstje? of gaat het alleen maar om beter, hoger, verder?
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Als de functienaam niet veranderd, maar je wel ervaring hebt met verbreding dan kan je dat gewoon in een sollicitatiegesprek na deze baan aangeven.

Ik zie veel voordelen in het nemen van de oude positie.

Wellicht kan je dingen naar je toe gaan trekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Altijd gaan praten. Pak de dingen waarop jij achteruit zou gaan, misschien zijn daar nog aanpassingen in aan te brengen.
Alle reacties Link kopieren Quote
halfuur minder reistijd dat is een uur per dag dat je dingen voor jezelf kunt doen (half uur langer slapen, of minder gejaagd ontbijten, uur hobby verzin het maar.
En heb je al gehoord dat de werkzaamheden "smaller" worden, of vergelijk je het met 8 jaar geleden? Daar kan intussen ook het een en ander veranderd zijn.
En van een keer gaan praten daar word je niet slechter. Je mag altijd nog nee zeggen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben al wezen praten. De werkzaamheden worden niet breder omdat de werkzaamheden meer gesplitst zijn in functies. Dat is ook wat me tegenstaat.
Maar inderdaad werk plezier is ook belangrijk maar uitdaging brengt ook weer werkplezier. Dichtbij huis werken is ook weer erg aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klink niet alsof je hier inhoudelijk heel gelukkig van wordt. Wat is het belangrijkste voor jou; de reistijd of de ontwikkeling en inhoud?

En: zijn er niet nog meer functies bij andere bedrijven op 15 min reisafstand, waar je wel kan groeien?
Anno-niem schreef:
15-04-2024 12:59
Ik ben al wezen praten. De werkzaamheden worden niet breder omdat de werkzaamheden meer gesplitst zijn in functies. Dat is ook wat me tegenstaat.
Maar inderdaad werk plezier is ook belangrijk maar uitdaging brengt ook weer werkplezier. Dichtbij huis werken is ook weer erg aantrekkelijk.
Misschien moet je eens verder gaan kijken dan bij deze twee bedrijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gaat je nieuwe ( oude ) werkgever je ook nog meer betalen ? Ook niet onbelangrijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Verder kijken heeft niet zoveel zin. Het is een nogal specifieke branche. Er zijn verder geen werkgevers dichtbij.

Over salaris maak ik me niet zoveel zorgen. Ga ervanuit dat dit minimaal gelijk blijft.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven