Werk & Studie alle pijlers

Welke doordeweeks baan kan ik doen!? (alleenstaande moeder)

02-04-2020 18:48 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_396900 wijzigde dit bericht op 08-04-2020 05:58
Reden: Ik heb mijn antwoord al
0.00% gewijzigd
Fizz schreef:
03-04-2020 21:28
Als je tot 18.00 uur werkt, dan kun je niet voor de sluitingstijd van 18.00 bij de opvang zijn. Ik gaf er alleen maar mee aan dat je dus niet alleen naar werk moet gaan zoeken tot 15.00 uur.

TO laat niet meer van zich horen, dus hoe het precies zit komen we niet te weten. Waarom zou je als alleenstaande moeder in de bijstand mogen blijven tot je kind 10 jaar is? Misschien is TO wel een BAM-moeder, geen idee, maar ik zie niet in waarom ze niet aan de slag kan gaan.

Nou nee ik vind het ook belachelijk dat veel bijstandsmoeders thuis zitten en dus niet werken of in ieder geval vrijwilligerswerk gaan doen. Zeker dit laatste is voor veel haalbaar en zou eigenlijk voor veel mensen een plicht moeten worden. Hoeven ze zich ook niet af te vragen wat ze nou eens moeten gaan doen voor werk want met vrijwilligerswerk doe je veel ervaring op en kun je uitzoeken wat je wel/niet leuk vindt naast het feit dat je een bijdrage levert en voor velen ook nog eens fijn dat ze de Nederlandse taal beter leren beheersen.

Uitzonderingen daargelaten natuurlijk dus die ene forumster van wie ik de naam niet ga noemen.....ja ik weet dat er uitzonderingen zijn.
pejeka schreef:
03-04-2020 21:50
Soms is OK. Maar zoals tegenwoordig, dat bijna 50% van de relaties in een breuk eindigt, vind ik het minder OK en meer getuigen van het feit dat mensen ofwel niet nadenken alvorens een relatie te starten, ofwel te vroeg (lees: een maand of wat na ontmoeting) vinden dat het een relatie is, ofwel te veel bezig zijn met het IK en minder met het WIJ in een relatie. Ik vind dat een zorgelijke ontwikkeling.

We weten niets af van TO. Feit is dat ze alleenstaand en daar is nu niets meer aan te doen. In haar situatie zou vrijwilligerswerk een goed begin kunnen zijn voor een opstap naar een betaalde baan, hoewel nu met die k*t corona ik er een hard hoofd in heb. Werkeloosheid zal gaan stijgen dus iemand van haar leeftijd zal het niet makkelijk krijgen.

Maar goed ik weet niets van haar verleden en haar opleidingen dus veel aannames.
Alle reacties Link kopieren
chocoladesorbet schreef:
02-04-2020 20:16
In de zorg: activiteitenbegeleider. Daar waar ik werk, werken de activiteitenbegeleiders alleen binnen kantoortijden. Dat is ongetwijfeld op veel meer plekken
Klopt maar die banen liggen door die werktijden niet voor het oprapen. Ik werk in de gehandicaptenzorg en binnen mijn grote organisatie zie je zelden dergelijke vacatures. De mensen die eenmaal op db werken blijven daar zitten. Het verloop is er erg laag. Plus dat ze voor een dergelijke baan weer een opleiding moet volgen. Thuiszorg niet.
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
03-04-2020 22:33
Klopt maar die banen liggen door die werktijden niet voor het oprapen. Ik werk in de gehandicaptenzorg en binnen mijn grote organisatie zie je zelden dergelijke vacatures. De mensen die eenmaal op db werken blijven daar zitten. Het verloop is er erg laag. Plus dat ze voor een dergelijke baan weer een opleiding moet volgen. Thuiszorg niet.
Er zijn weinig vacatures voor inderdaad, zei ik eerder ook al. Dus lage baangarantie.
Doktersassistente en apothekersassistente zijn trouwens beroepen op MBO4 niveau.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven