Werk & Studie alle pijlers

Werk waarschuwing onterecht

16-02-2020 23:05 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik zit in een rare situatie van mij werk iemand anders waar ik ruzie mee heb gehad kreeg geen waarschuwing en die begon eerst met schelden en agressief gedrag tegen over mij en dit gaat al maanden geleden aan tot vorige week en het houdt totaal niet op en de leiding gevende doen er totaal niks. En ik kreeg officiële waarschuwing brief thuis wat onterecht is

Ik hoop wat advies te krijgen
Alle reacties Link kopieren
Diesel2020 schreef:
16-02-2020 23:49
Ik zou ook wel wat anders willen gaan doen maar ik zit zelf aan te denken niet meer voor een baas

En hoe heb je je dat bedacht?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Waarom gaan mensen er van uit dat TO dan maar een andere baan moet gaan zoeken?

De Nederlandse taal perfect beheersen hoeft ook niet voor elke baan. Ik word in Amsterdam in het Engels aangesproken (Magna Plaza) en als ik zeg dat ze over kunnen gaan op Nederlands blijken ze dat niet eens te kunnen. Dan koop ik die Lampe Berger dus ergens anders, waar ik wel fatsoenlijk te woord word gestaan.

Ik herken de ruziesituatie op het werk en heb aan den lijve (gelukkig net niet letterlijk) meegemaakt hoe misselijk mensen kunnen zijn. Liegen, zwartmaken, bruine armen tot voorbij de oksels bij de incompetente leidinggevende...

Echt walgelijk hoe sommige mensen de sfeer kunnen bepalen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Zoek inderdaad zo snel mogelijk naae een andere baan. Misschien part time zodat je vanuit die baan voor jezelf zou kunnen beginnen.

Ik denk ook dat ze van je af willen, want een medewerker met wie ze graag werken zullen ze in zo een geval niet gelijk een waarschuwing geven. Als ze dat lukt krijg je geen uitkering. Stuur voor de zekerheid ook een hele nette mail. Iets in de trant van: Beste baas, op .... ontving ik van u een waarschuwing naar aanleiding van dit en dat incident. Ik ben hier erg van geschrokken en zou hier graag met u over praten. Je moet zorgen dat je nu meewerkt en heel aardig, dus niet boos worden, meewerkt, maar tegelijkertijd laat weten dat het zo niet gegaan is.
Alle reacties Link kopieren
Maar heb je nu zo maar die waarschuwingsbrief gekregen? Er zal toch wel een gesprek zijn geweest waarin jij jouw kant van het verhaal kon vertellen? Hoe is dat gegaan dan?
Alle reacties Link kopieren
Diesel2020 schreef:
17-02-2020 00:06
Om het parkeren van auto iemand doet dat het zijn plek is maar is aan de openbare weg en daar heb niemand een vaste plek en de gene kwam binnen en begon te schelden en bedreiging met een hamer en ik zij je hebt geen vaste plek werd de gene goed agressief en zij later dat ik begon en dat was niet zo

Maar in je OP zeg je dat je ruzie hebt gehad, dat is wel iets meer dan alleen 'je hebt geen vaste plek'. Het komt op mij over dat die ruzie dus wel wat verder ging dan dit.

Heel vervelend dat dit al maanden speelt. Je bent hier al mee naar je LG geweest? Heb je een vertrouwenspersoon op je werk? Dan zou ik daar naartoe gaan. Anders zou ik je LG vragen om nog een gesprek, waarbij je iemand meeneemt. Iemand die jou goed kent, rustig is en goed kan communiceren. Misschien dat er dan meer duidelijk wordt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ooit met je leidinggevende gesproken of met een vertrouwenspersoon op je werk?

Wanneer die andere persoon wel een melding heeft gemaakt over jouw gedrag en jij nooit over hem, dan krijgen ze wel een bepaalde indruk.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Als de waarschuwing in jouw ogen onterecht is, zou ik juist 'niet' meteen op zoek gaan naar ander werk.
Je hebt een vast contract, dat ga je toch niet opgeven voor een collega met te weinig zelfbeheersing? ik zou juist mijn recht willen halen, niet met de staart tussen de benen afdruipen.
En Snoesje6 heeft gelijk.. je kunt op iedere werkplek zo'n sfeerverzieker treffen.
Ik heb zelf een leuke parttime baan. Eigenlijk een lot uit de loterij. Toch is het echt wel eens door mijn hoofd gegaan om ontslag te nemen.. puur vanwege 1 collega.
Om niks trekt ze weer die grote scheur van haar open, roddelen en kwaadspreken. Beledigd zijn als iets niet gaat zo zij het wil. En vooral hielen likken bij de leidinggevende.
Misselijk mens.. en toch ga ik echt
geen meter voor haar opzij en sinds ik mijn vaste aanstelling heb al helemaal niet meer. Ik laat me niet wegjagen!
Moet jij ook niet doen TO.
Alle reacties Link kopieren
Diesel,

zoek niet meteen een andere baan.

Als je op jouw werk bedreigd wordt, zou ik mij ziekmelden.
(Maar bespreek dit eerst met de huisarts !).
Als je lang ziek bent, moet je een gesprek met de arbo-arts krijgen.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
17-02-2020 06:25
Zoek inderdaad zo snel mogelijk naae een andere baan. Misschien part time zodat je vanuit die baan voor jezelf zou kunnen beginnen.

Ik denk ook dat ze van je af willen, want een medewerker met wie ze graag werken zullen ze in zo een geval niet gelijk een waarschuwing geven. Als ze dat lukt krijg je geen uitkering. Stuur voor de zekerheid ook een hele nette mail. Iets in de trant van: Beste baas, op .... ontving ik van u een waarschuwing naar aanleiding van dit en dat incident. Ik ben hier erg van geschrokken en zou hier graag met u over praten. Je moet zorgen dat je nu meewerkt en heel aardig, dus niet boos worden, meewerkt, maar tegelijkertijd laat weten dat het zo niet gegaan is.
Diesel020,

zoek hulp bij het schrijven van de brief.

Ik denk dan aan: juridisch loket
of een vakbond, als je daarvan lid bent.
Desnoods een familielid of een buurman, als die een beetje gewend is brieven te schrijven (zeg maar, het type ambtenaar).
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven