Werk & Studie alle pijlers

Werken als Jeugdzorgwerker+Evenementenindustrie [Lege OP]

24-11-2023 09:45 42 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Xx
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-12-2023 12:01
Reden: op verwijderd, maatregelen zijn genomen.
0.00% gewijzigd
En wat is je dilemma?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel
tafelstoel123445 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 09:57
96.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
24-11-2023 09:49
En wat is je dilemma?

Werken in de jeugdzorg is mijn passie en ik heb mijn diploma nodig, maar vereist een minimale social media zichtbaarheid. Werken in de events is mijn (bij)baan maar kan uitgroeien tot iets groots en is social media zichtbaarheid heel erg bij nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi TO,

Wat vervelend voor je dit. Ik werk ook in de jeugdzorg, gedwongen kader.
Ik begrijp je dilemma wel want het gaat in ons werk vaak over een stukje privacy wat je wil behouden aangezien de kans heel groot is dat je wordt gegoogled door clienten.

Ik vind het wel gek dat jouw collega nu dit zo aankaart en naar mijn inziens is het flauwekul dat deze twee banen niet naast elkaar kunnen lopen. Heb je en stagebegeleider? Het zou mijn advies zijn om dit met hem/haar te bespreken en hoe hier mee om te gaan. Mocht je hier ooit vragen over krijgen van clienten dan kun je het altijd toelichten en dan is dat het ook. Het gaat niet om jouw priveleven tijdens het werk met de clienten.
Ik heb zelfs twee collega's die model zijn geweest en als je hun googled dan zijn ze in lingerie te vinden op het internet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, wat vind je belangrijker? Als je werkgever nu aangeeft dat je stage op de tocht staat en als je op dit moment je opleiding en stage het belangrijkste vindt, zou ik daar toch voor kiezen en je bijbaan even op een laag pitje zetten. Je diploma heb je ten slotte voor altijd. Je bijbaan kan misschien uitgroeien tot iets groots, maar daar heb je geen garantie voor. Als je eigenlijk liever van je bijbaan je beroep maakt, zou ik daarvoor gaan. Als alleen een collega er iets over zegt, zou ik het met je stagebegeleider op het werk bespreken, het lijkt me dat die over je stageplek beslist en niet je collega.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daarnaast zou ik me wel verre houden van illegale activiteiten, want een vog lijkt me erg belangrijk in jouw vak.
Tafelstoel123445 schreef:
24-11-2023 09:57
Werken in de jeugdzorg is mijn passie en ik heb mijn diploma nodig, maar vereist een minimale social media zichtbaarheid. Werken in de events is mijn (bij)baan maar kan uitgroeien tot iets groots en is social media zichtbaarheid heel erg bij nodig.
Kiezen dus.
Of kijken naar een stageplek waar ze niet zo moeilijk doen.
Oh, en al sta je het hele weekend stijf van de coke, jouw leven, jouw keuze. Alleen dan wel handig om dat buiten je socials te houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Melisande2 schreef:
24-11-2023 10:15
Daarnaast zou ik me wel verre houden van illegale activiteiten, want een vog lijkt me erg belangrijk in jouw vak.
Mijn VOG heb ik recent nog gekregen en een heel naaste is politieagent en ook ik ben gescreend… dus ik doe verre van illegale activiteiten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
24-11-2023 10:19
Oh, en al sta je het hele weekend stijf van de coke, jouw leven, jouw keuze. Alleen dan wel handig om dat buiten je socials te houden.
Klopt, maar die dingen doe ik niet. Ik deel enkel mijn optredens!
Alle reacties Link kopieren Quote
lboompje schreef:
24-11-2023 10:05
Hoi TO,

Wat vervelend voor je dit. Ik werk ook in de jeugdzorg, gedwongen kader.
Ik begrijp je dilemma wel want het gaat in ons werk vaak over een stukje privacy wat je wil behouden aangezien de kans heel groot is dat je wordt gegoogled door clienten.

Ik vind het wel gek dat jouw collega nu dit zo aankaart en naar mijn inziens is het flauwekul dat deze twee banen niet naast elkaar kunnen lopen. Heb je en stagebegeleider? Het zou mijn advies zijn om dit met hem/haar te bespreken en hoe hier mee om te gaan. Mocht je hier ooit vragen over krijgen van clienten dan kun je het altijd toelichten en dan is dat het ook. Het gaat niet om jouw priveleven tijdens het werk met de clienten.
Ik heb zelfs twee collega's die model zijn geweest en als je hun googled dan zijn ze in lingerie te vinden op het internet.
Ah , nou zo kan het dus ook… ze zijn alleen bang dat ik word bedreigd en aan mijn deur zouden kunnen komen. Weet niet of dat bij jullie ook zo is?
Tafelstoel123445 schreef:
24-11-2023 10:43
Ah , nou zo kan het dus ook… ze zijn alleen bang dat ik word bedreigd en aan mijn deur zouden kunnen komen. Weet niet of dat bij jullie ook zo is?
Is je adres te achterhalen? Zo ja, dan zou ik zorgen dat dat niet kan en verder zie ik het probleem niet.
Maar de jeugdzorg wil nog wel eens normatief zijn ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Tafelstoel123445 schreef:
24-11-2023 10:42
Klopt, maar die dingen doe ik niet. Ik deel enkel mijn optredens!
Je werkgever mag je absoluut niet zomaar verbieden om in je vrije tijd iets te doen. Ik zou dit niet zomaar accepteren. Je zou kunnen overwegen lid te worden van de vakbond. Dit probleem ga je namelijk bij een nieuwe werkgever ook weer krijgen, als de jeugdzorg inderdaad zo normatief is. De vakbond kan je dan ondersteunen.
Misschien ben je zo wel meer “relatable” voor de jongeren waar je mee werkt ;)

Ik weet niet waar het interview mee was, maar als het geen grote nieuwssite is, kun je ze misschien benaderen en vragen je achternaam uit het verhaal te verwijderen (ook al is het 10 jaar geleden). Ik heb dat ooit met iets anders eens gevraagd, was toen geen probleem.

Dan terug naar je stageplek en aangeven dat je maatregelen hebt genomen, om zo je goede wil te tonen. Stoppen met je hobby lijkt me niet nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het blijft wel vaag wat nu het probleem is.

Even afpellen:

1. vindt de WG het ook een probleem of is het alleen de mening van die collega?
2. Is het probleem dat je vindbaar bent? Of is het probleem dat je niet 100% doorsnee hetzelfde bent als iedereen, maar kunnen ze daar niks van zeggen en maken ze ervan dat je vindbaar bent?

Als het 2e het geval is, zorg dan dat je een uitspraak krijgt daarover. "Dus als ik niet zo vindbaar zou zijn was het geen probleem?"
Dan anonimiseer je inderdaad tijdelijk je social media aanwezigheid en laat je dat artikel wijzigen.
En dan zeg je "Ik heb maatregelen genomen en ik ben nauwelijks meer vindbaar".

Misschien kan school bemiddelen?
Heeft de JZ hier regels en richtlijnen voor? Want anders moet je je dus verdedigen tegen de afkeuring van Miep en dat is niet professioneel.
kooktmetknoflook wijzigde dit bericht op 24-11-2023 11:11
44.71% gewijzigd
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tafelstoel123445 schreef:
24-11-2023 10:24
Mijn VOG heb ik recent nog gekregen en een heel naaste is politieagent en ook ik ben gescreend… dus ik doe verre van illegale activiteiten!
Je schrijft zelf anders over illegale raves waar je een interview over hebt gegeven. Daar zou ik voortaan verre van blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel
melisande2 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 11:26
98.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
24-11-2023 10:19
Oh, en al sta je het hele weekend stijf van de coke, jouw leven, jouw keuze. Alleen dan wel handig om dat buiten je socials te houden.
Ze werkt voor gesloten jeugdzorg. Dat is forensisch. Het is absoluut niet jouw eigen zaak of jij recreatief drugs gebruikt. Urine controle bij personeel doen ze eigenlijk niet, maar behoort wel tot de toegestane middelen in bepaalde situaties.

Ik snap hun zorgen. Vooral omdat je maar een stagiaire bent.

De kinderen hebben een gezond voorbeeld nodig.

Een gezond voorbeeld dat werkt in een industrie die zij gaaf vinden, kan een voordeel zijn. Je hebt wellicht meer grond om contact en vertrouwen te krijgen, omdat je meer als een van hen voelt.

Maar het is een risico voor de werkgever. Die wereld is vergeven van de drugs, dat weet jij zelf ook wel en deze kwetsbare kinderen moeten daar juist ver van weg blijven.

Dus ben jij het gezonde voorbeeld of niet? Als jij 20 jaar ouder zou zijn met een historie van goed werk leveren in de zorg zou je sterker staan, maar je begint net en je lijkt een potentieel risico voor de kinderen.

Dus hoe ga je bewijzen dat je dat niet bent.

Ik werkte forensisch en iedereen die daar werkt weet dat het je collega's zijn die de drugs naar binnen brengen. Maar welke?
dropdrop wijzigde dit bericht op 24-11-2023 11:26
6.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
@dropdrop, voor de jeugdzorg snap ik dat ze naar je privéleven kijken.

Maar ik vraag me af of er richtlijnen voor zijn of dat het gewoon is "dat is mijn gevoel en ik blijf daarbij".

Weet jij dat?
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Melisande2 schreef:
24-11-2023 11:09
Je schrijft zelf anders over illegale raves waar je een interview over hebt gegeven. Daar zou ik voortaan verre van blijven.
Een oud interview waarin ze aangeeft dat de liefde voor die muziek zo ooit is ontstaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
KooktMetKnoflook schreef:
24-11-2023 11:25
@dropdrop, voor de jeugdzorg snap ik dat ze naar je privéleven kijken.

Maar ik vraag me af of er richtlijnen voor zijn of dat het gewoon is "dat is mijn gevoel en ik blijf daarbij".

Weet jij dat?
In elk arbeidscontract staat dat je nevenactiviteiten niet in conflict mogen zijn met je baan bij dat bedrijf.

En de interpretatie daarvan is bij jeugdzorg niet alleen aan Miep van HR, maar aan het behandelteam, hoofd behandeling, psychiaters

Als 'de groep' onrustig wordt van de dingen die ze over to vinden, is dat reden om haar aan te spreken.

Als er verslaafde kinderen zitten, zouden ze bijvoorbeeld door de foto's van to, in een setting waar zijzelf wel veel gebruikten, dat ze de neiging voelen om weer drugs te gebruiken.

Verslaafden die drugs willen gebruiken voelen zich onprettig. Hun stemming beïnvloedt hun groepsgenoten op een ongezonde manier.
Dropdrop schreef:
24-11-2023 11:19
Ze werkt voor gesloten jeugdzorg. Dat is forensisch. Het is absoluut niet jouw eigen zaak of jij recreatief drugs gebruikt. Urine controle bij personeel doen ze eigenlijk niet, maar behoort wel tot de toegestane middelen in bepaalde situaties.

Ik snap hun zorgen. Vooral omdat je maar een stagiaire bent.

De kinderen hebben een gezond voorbeeld nodig.

Een gezond voorbeeld dat werkt in een industrie die zij gaaf vinden, kan een voordeel zijn. Je hebt wellicht meer grond om contact en vertrouwen te krijgen, omdat je meer als een van hen voelt.

Maar het is een risico voor de werkgever. Die wereld is vergeven van de drugs, dat weet jij zelf ook wel en deze kwetsbare kinderen moeten daar juist ver van weg blijven.

Dus ben jij het gezonde voorbeeld of niet? Als jij 20 jaar ouder zou zijn met een historie van goed werk leveren in de zorg zou je sterker staan, maar je begint net en je lijkt een potentieel risico voor de kinderen.

Dus hoe ga je bewijzen dat je dat niet bent.

Ik werkte forensisch en iedereen die daar werkt weet dat het je collega's zijn die de drugs naar binnen brengen. Maar welke?
Als TO niet onder invloed op het werk verschijnt, samen met cliënten gebruikt, heeft je werkgever daar weinig van te vinden hoor. Ook in de gesloten jeugdzorg niet.
In 20 jaar nog nooit meegemaakt dat iemand voor gebruik in eigen tijd een UC kreeg e/o ontslagen is.

Gesloten is trouwens niet per definitie forensisch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
24-11-2023 11:34
Als TO niet onder invloed op het werk verschijnt, samen met cliënten gebruikt, heeft je werkgever daar weinig van te vinden hoor. Ook in de gesloten jeugdzorg niet.
In 20 jaar nog nooit meegemaakt dat iemand voor gebruik in eigen tijd een UC kreeg e/o ontslagen is.

Gesloten is trouwens niet per definitie forensisch.
Ik heb het ook niet meegemaakt, ook niet in gevallen waar het terecht zou zijn geweest, maar to is een stagiaire en geen medewerker, werkt in een van drugs vergeven wereld en post van alles op social media.

Blijkbaar was deze combi net een stap te ver voor dit behandelteam
Alle reacties Link kopieren Quote
Collega's van mij (zelfde werkveld als jij) hebben in hun jonge jaren ook wel geblowd of misschien ook weleens wat anders geprobeerd. Daar liegen ze niet over en helpt juist in de connectie met jongeren. Deze collega's weten waar ze het over hebben en hebben dit achter zich gelaten. Soms helpt het zelfs om kinderen sneller iets te laten aannemen.

Bij ons is dit dan ook geen probleem. Zoveel mensen maken in hun jonge jaren foute keuzes, zolang je je nu maar wel professioneel opstelt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven