Werk & Studie alle pijlers

werken bij de politie (organisatie)

19-10-2018 20:13 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pas bij de politie gaan kijken voor een baan. Niet als agent (niet op straat) maar als arrestantenbegeleider. Niveau is onder mijn niveau. Maar ze hebben me bij de politie vertelt dat ik dat als opstap moet gebruiken. Eenmaal binnen is binnen nl. Heeft iemand ervaring met het werken bij de politie als je bv wilt switchen na verloop van tijd of dat makkelijk kan. En wat zijn de plussen en minnen van werken bij de politie voor jullie?
robine1977 wijzigde dit bericht op 21-10-2018 22:03
0.34% gewijzigd
Volgens mij wordt er niet door politiemensen neergekeken op politie-BOA's (die ik overigens ook ken op universitair niveau). Je moet je wel realiseren dat je als niet-executief (dus zonder politieopleiding) echt heel veel minder mogelijkheden hebt dan als je wel executief bent.
Daarnaast is het in mijn ervaring redelijk makkelijk om tijdelijk ergens anders te werken, maar voor je formeel van functie gewijzigd bent moet je 9 van de 10 keer opnieuw solliciteren binnen de organisatie (en aangenomen worden, wat niet vanzelfsprekend is). Maar misschien dat dat bij basisteams weer heel anders werkt, dat weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez schreef:
23-10-2018 22:05
Volgens mij wordt er niet door politiemensen neergekeken op politie-BOA's (die ik overigens ook ken op universitair niveau). Je moet je wel realiseren dat je als niet-executief (dus zonder politieopleiding) echt heel veel minder mogelijkheden hebt dan als je wel executief bent.
Daarnaast is het in mijn ervaring redelijk makkelijk om tijdelijk ergens anders te werken, maar voor je formeel van functie gewijzigd bent moet je 9 van de 10 keer opnieuw solliciteren binnen de organisatie (en aangenomen worden, wat niet vanzelfsprekend is). Maar misschien dat dat bij basisteams weer heel anders werkt, dat weet ik niet.
Ik wil zelf niet als agent werken. Ik vind sommige aspecten echt te heftig. Denk aan ernstige ongelukken, zelfdoding etc.
De man op het bureau vertelde dat je zelfs binnen een half jaar een wapen zou kunnen gaan dragen. Uiteraard moet je daar wat voor doen. Maar die details heb ik niet, is ook niet mijn doel per definitie. Hij benoemde het gewoon uit zichzelf.

Al met al toch best spannend
Alle reacties Link kopieren
Als je geen niveau 3 bent kom je per definitie niet in aanmerking voor een wapen, dus in begrijp niet waar die persoon dat vandaan heeft. Je krijgt namelijk allemaal een wapen als dat nodig is voor de uitvoering van je taak. Vanaf agent dus. Rechercheurs zijn ook veelal vuurwapendragend, maar ook daar kom je niet met niveau 2.

Kastanjez, werk jij ook bij de politie? Ik ken je nog van het trouwen 2012 topic :)
Alle reacties Link kopieren
uggs schreef:
24-10-2018 11:17
Als je geen niveau 3 bent kom je per definitie niet in aanmerking voor een wapen, dus in begrijp niet waar die persoon dat vandaan heeft. Je krijgt namelijk allemaal een wapen als dat nodig is voor de uitvoering van je taak. Vanaf agent dus. Rechercheurs zijn ook veelal vuurwapendragend, maar ook daar kom je niet met niveau 2.

Kastanjez, werk jij ook bij de politie? Ik ken je nog van het trouwen 2012 topic :)
Ja ik snap het ook niet hoor
uggs schreef:
24-10-2018 11:17
Als je geen niveau 3 bent kom je per definitie niet in aanmerking voor een wapen, dus in begrijp niet waar die persoon dat vandaan heeft. Je krijgt namelijk allemaal een wapen als dat nodig is voor de uitvoering van je taak. Vanaf agent dus. Rechercheurs zijn ook veelal vuurwapendragend, maar ook daar kom je niet met niveau 2.

Kastanjez, werk jij ook bij de politie? Ik ken je nog van het trouwen 2012 topic :)
Ow wat leuk! Wordt het toch eens tijd om van nick te veranderen ;- )
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik heb al een andere nick :)
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb vandaag gehoord dat ik voor de sporttest mag komen. Ik ben gemiddeld sportief. Ik hoop dat ik de test haal. Vind het erg spannend. Ik kreeg te lezen dat ik een sportparcour krijg en een ftvparcour. Ik dacht dat het om 1 parcours ging eigenlijk. Denk dat ik er maar even over opbel.
Iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Veel succes, Robine!
FVT staat voor fysieke vaardighedentoets. Als je daar op googeld, kun je er een hoop over vinden.
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez schreef:
08-11-2018 21:25
FVT staat voor fysieke vaardighedentoets. Als je daar op googeld, kun je er een hoop over vinden.
Ja dit is het parcours van 5 rondjes. Maar dit is toch de enige sporttest?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
08-11-2018 21:22
Veel succes, Robine!
Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde even laten weten dat ik geslaagd ben voor het fit parcours. Ook de toetsen heb ik gehaald en mijn gesprek is goed gegaan. Dus aangenomen. Nu nog screening en arbeidsvoorwaarden gesprek. Ik ben heel enthousiast!
Ik ben benieuwd naar mensen die bij de politie werken en mij de voordelen kunnen vertellen van werken bij de politie mbt secundaire arbeidsvoorwaarden. Ik ben benieuwd..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven