Werk & Studie alle pijlers

Werken in een bedden speciaal zaak

28-02-2021 09:04 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Via LinkedIn ben ik benaderd voor de verkoop in een bedden speciaal zaak.
In mijn gesprek heb ik een salaris indicatie gekregen en daarnaast werd mij verteld dat je leuke bonussen kunt verdienen.
Nu is het basis salaris niet goed en zouden de bonussen het wellicht interessant kunnen maken.

Zijn er hier mensen die in de verkoop werken, krijgen jullie bonussen? En wat kan / mag ik ervan verwachten?

Ik vind het vrij lastig in te schatten.
Krijg je een bonus voor spaties?
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
28-02-2021 09:05
Krijg je een bonus voor spaties?
Doe eens lief
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
28-02-2021 09:05
Krijg je een bonus voor spaties?
Eindelijk eens iemand die het stuk leesbaar houdt door af en toe eens op de punt of enter te drukken en dan krijg je dit gezever.

Maarjijhadduslievergehaddatzegeenspatiesgebruikthad?Sorrymaardatsnapikniet!
Toen ik begin twintig was heb ik gewerkt in een winkel en daar kregen we provisie over de verkoop.

Heel slechte sfeer onderling want de gehaaide collega's pikten de klanten van de jonkies/nieuwkomers. Veel vaste klanten (kledingwinkel) dus ze wisten precies wie ze liever wel een niet hielpen.
Iets soortgelijks, maar ik krijg wel een fatsoenlijk salaris en als team kunnen we elk jaar een bonus verdienen. Waar jij het over hebt zou ik nooit doen. Hele competitieve, agressieve werksfeer waar je collega’s je nog geen sale gunnen.
moizer schreef:
28-02-2021 09:15
Eindelijk eens iemand die het stuk leesbaar houdt door af en toe eens op de punt of enter te drukken en dan krijg je dit gezever.

Maarjijhadduslievergehaddatzegeenspatiesgebruikthad?Sorrymaardatsnapikniet!
Nou, er staan spaties midden in woorden, daar wordt een stuk ook onleesbaar van.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 28-02-2021 09:18
0.42% gewijzigd
moizer schreef:
28-02-2021 09:15
Eindelijk eens iemand die het stuk leesbaar houdt door af en toe eens op de punt of enter te drukken en dan krijg je dit gezever.

Maarjijhadduslievergehaddatzegeenspatiesgebruikthad?Sorrymaardatsnapikniet!
Ik vind het spatiegebruik het dan weer onleesbaar maken. Beddenspeciaalzaak is gewoon één woord bijvoorbeeld. Als zelfs dat al fout gaat...
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoeveel mensen daar op een dag binnen lopen. In het weekend misschien wel regelmatig maar doordeweeks lijkt het me rustig. Nu helemaal in deze tijd.

Wat laat je achter je? Heb je nu werk?
Alle reacties Link kopieren
Mooiedagvandaag schreef:
28-02-2021 09:17
Beddenspeciaalzaak is gewoon één woord bijvoorbeeld. Als zelfs dat al fout gaat...

Om even niet inhoudelijk te reageren. Wat vind ik dit onder de gordel. Deze opmerking raakt mij...
Als je niks zinnigs te melden hebt, regeer dan niet het zou je sieren.
love_star wijzigde dit bericht op 28-02-2021 09:29
11.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me ook voor corona altijd al af hoe zulke winkels kunnen bestaan. Giga veel oppervlak (huur/ kosten) en nooit een klant te bekennen. Lijkt me vooral een kwestie van veel stofzuigen, bedden opmaken en wachten op een klant, maar dat is een compleet vooroordeel.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
28-02-2021 09:05
Krijg je een bonus voor spaties?
Stel je niet zo aan.
De winkels zijn nu dicht toch? Lijkt me niks om al zo te beginnen. Je weet niet hoe ze de lockdown financieel zijn doorgekomen. Zeker als ze alleen een laag basissalaris bieden.

Bonussen zijn leuk, maar wel als dat een extraatje is. Niet als je ervan moet leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet blij worden van de manier waarop in dit geval mijn salaris zou zijn opgebouwd.

Let daarbij ook op waar de winkel is gelegen. A locatie op een druk winkelplein? Of ergens achteraf in een kleine stad?.

Ik heb ooit ook eens in een dergelijke winkel gewerkt. Op een B locatie. Als er per dag vijf klanten kwamen dan was het veel. Zat je de rest van de dag uit he neus te vreten onder het gezellige tl licht tussen de dozen.

Het hangt natuurlijk helemaal van je huidige situatie af, maar ik zou er nog eens over nadenken.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Love_star schreef:
28-02-2021 09:24
Om even niet inhoudelijk te reageren. Wat vind ik dit onder de gordel. Deze opmerking raakt mij...
Als je niks zinnigs te melden hebt, regeer dan niet het zou je sieren.
Wat is hier onder de gordel aan? Daarnaast heb ik ook nog inhoudelijk op je gereageerd. Ik vind het trouwens vrij zinnig om je erop te wijzen dat je de plek waar je wil werken niet correct kan schrijven. Staat net wat intelligenter als je wil solliciteren.
Andersom schreef:
28-02-2021 09:16
Toen ik begin twintig was heb ik gewerkt in een winkel en daar kregen we provisie over de verkoop.

Heel slechte sfeer onderling want de gehaaide collega's pikten de klanten van de jonkies/nieuwkomers. Veel vaste klanten (kledingwinkel) dus ze wisten precies wie ze liever wel een niet hielpen.
Dat is ook mijn ervaring. Klanten inpikken was dagelijkse kost. Dan was je bijvoorbeeld al 20 minuten uitleg aan het geven aan een klant, komt er een collega afgelopen, begint tegen je klant van, heeft ze déze al laten zien want blabla...loop maar even mee blabla...en collega rondde dan de verkoop af en kreeg de bonus. Sfeer werd er ook niet beter op.
Alle reacties Link kopieren
Beddenspeciaalzaak als in BB en B Reus? (Doe het even zo weet niet of ik de juiste namen mag noemen) Zoals al gezegd behoorlijk onderlinge competitie om de bonus binnen te halen. Daardoor ook behoorlijk agressief naar de klant toe. Bijna geen nee of ik kijk nog even verder willen accepteren. Zorgen dat als ze de winkel uitgaan er iets verkocht is, daarbij is staan achter het te verkopen product of klantvriendelijkheid niet van belang. Verkopen=bonus is het enige wat telt. Dat moet je ook maar net kunnen natuurlijk. Weet dit van iemand die bij bovenstaande zaken heeft gewerkt,
Alle reacties Link kopieren
Mooiedagvandaag schreef:
28-02-2021 09:35
Wat is hier onder de gordel aan? Daarnaast heb ik ook nog inhoudelijk op je gereageerd. Ik vind het trouwens vrij zinnig om je erop te wijzen dat je de plek waar je wil werken niet correct kan schrijven. Staat net wat intelligenter als je wil solliciteren.
Als je het over correct en passend voor bij een sollicitatie praat zou ik wel kiezen voor 'wilt' in je laatste zin. Het gebruik van 'wil' is wel wat informeel in die context. Beetje spreektalig.
ldp schreef:
28-02-2021 09:48
Als je het over correct en passend voor bij een sollicitatie praat zou ik wel kiezen voor 'wilt' in je laatste zin. Het gebruik van 'wil' is wel wat informeel in die context. Beetje spreektalig.
Oh dat vind ik dus helemaal niet. Ik erger me er ontzettend aan als die t ergens achter staat als dat niet nodig is.

‘Als je wilt solliciteren’ krijg ik echt de kriebels van brrrrrrrr :cry:
anoniem_402718 wijzigde dit bericht op 28-02-2021 09:51
11.00% gewijzigd
Palmbomen-zijn-cool schreef:
28-02-2021 09:49
Oh dat vind ik dus helemaal niet. Ik erger me ontzettend aan die t ergens achter als dat niet nodig is.
Ik ookt
Duchesnea schreef:
28-02-2021 09:38
Dat is ook mijn ervaring. Klanten inpikken was dagelijkse kost. Dan was je bijvoorbeeld al 20 minuten uitleg aan het geven aan een klant, komt er een collega afgelopen, begint tegen je klant van, heeft ze déze al laten zien want blabla...loop maar even mee blabla...en collega rondde dan de verkoop af en kreeg de bonus. Sfeer werd er ook niet beter op.
Dit. Geen ervaring mee maar ik zou nooit op een plek willen werken waar het zo geregeld is. Ik hecht zelf veel waarde aan een hecht en betrouwbaar team dus zou liever ergens werken waar ze dan aan teambonussen doen. Of nog beter: gewoon een goed vast salaris.
ririanneke schreef:
28-02-2021 09:44
Beddenspeciaalzaak als in BB en B Reus? (Doe het even zo weet niet of ik de juiste namen mag noemen)
Ret te ke tet
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeik weer om spaties en spelling. Kap daar nou eens mee, jullie verzieken de hele sfeer. Zijn jullie in het echt ook zo? Of durven jullie dit alleen anoniem achter de pc?

On topic: is het een idee om gewoon te proberen of het iets is? Een proefmaand ofzo?
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
28-02-2021 09:28
Ik vroeg me ook voor corona altijd al af hoe zulke winkels kunnen bestaan. Giga veel oppervlak (huur/ kosten) en nooit een klant te bekennen. Lijkt me vooral een kwestie van veel stofzuigen, bedden opmaken en wachten op een klant, maar dat is een compleet vooroordeel.
Ik heb dit werk ook gedaan en de dagen verliepen precies zoals jij het schetst.
Ik was altijd blij als het weer 18 uur was.
En dan op koopavond komen ze om 20:50 nog binnen om een bed uit te zoeken en dan kon je echt niet om 21 uur naar huis ,terwijl je al om 9 uur begonnen was.
Heel erg druk op koopzondagen met mensen die zich vervelen, kinderen die op bedden staan te springen en ouders die niet op letten.
Ik heb het 5 jaar gedaan en was blij toen ik ander werk vond
Bij ons hadden we gewoon een goed salaris zonder bonussen.
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Alle reacties Link kopieren
Mooiedagvandaag schreef:
28-02-2021 09:35
Wat is hier onder de gordel aan? Daarnaast heb ik ook nog inhoudelijk op je gereageerd. Ik vind het trouwens vrij zinnig om je erop te wijzen dat je de plek waar je wil werken niet correct kan schrijven. Staat net wat intelligenter als je wil solliciteren.
Zoveel hoef je daar niet te schrijven.
If you don,t like whats,s being said,change the conversation

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven