Werk & Studie alle pijlers

Wie o wie... docentenopleiding Beeldende vorming?

10-04-2020 20:38 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil mij graag gaan aanmelden voor de docentenopleiding beeldende vorming. Aangezien open dagen door corona helaas niet doorgaan, wilde ik hier op de gok vragen of er hier iemand is die mij in contact kan brengen met iemand die deze opleiding doet in Arnhem, bij Artez.

Ik heb namelijk een aantal vragen en wil graag weten hoe de sfeer hier is!

Bedankt alvast! :)
Alle reacties Link kopieren
https://www.artez.nl/opleidingen/docent ... em/contact

Mail ze gewoon of benader iemand via linkedin of zo.
Houd er wel rekening mee dat het best moeilijk is om met deze opleiding aan een baan te komen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
violetskies schreef:
10-04-2020 20:45
https://www.artez.nl/opleidingen/docent ... em/contact

Mail ze gewoon of benader iemand via linkedin of zo.
Houd er wel rekening mee dat het best moeilijk is om met deze opleiding aan een baan te komen.
Weet ik. En heb ik al gedaan. Wilde alleen wat meer informatie inwinnen via iemand die los staat van het 'promoten' van de opleiding ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik beantwoord gerust je vragen. Wat wil je weten?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe de opleiding zelf niet overigens, maar kan je wel goed voorlichten. Wanneer wil je toelating doen en heb je al een portfolio?
Alle reacties Link kopieren
Super fijn Pergamon! Ik heb een redelijk portfolio, maar bestaat voor 70 procent uit fotografie. Ik weet dus niet of dit uberhaupt voldoende is.
Hieronder mijn vragen:

- Waar wordt specifiek op gelet met de toelating?
- Hoeveel procent van de opleiding is theorie, hoeveel van de opleiding is praktijk? Kan ik een ontzettende lading kunstgeschiedenis verwachten of is dit maar een deel van de opleiding?
- Ik neem aan dat er vakken zijn als onderwijskunde/didactiek. Is dit vergelijkbaar met andere lerarenopleidingen? Hiervoor heb ik een lerarenopleiding Nederlands gevolgd (en zichtbaar niet afgemaakt ;)). Hier was het puur droge theorie, weinig praktijk.

Misschien zijn het wat oppervlakkige vragen, maar vooral het tweede punt ben ik erg nieuwsgierig naar!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zo snel mogelijk toelating willen doen trouwens. Volgens mij bestaat deze ook gewoon uit een portfolio, thuisopdracht en toelatingsdag? Weet dit niet zeker eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
- Waar wordt specifiek op gelet met de toelating?

Creërend vermogen (zoveel fotografie raad ik NIET aan, tenzij uitzonderlijk sterk), reflectief vermogen, communicatief vermogen. Zorg dat er beeldend onderzoek in je portfolio zichtbaar is

- Hoeveel procent van de opleiding is theorie, hoeveel van de opleiding is praktijk? Kan ik een ontzettende lading kunstgeschiedenis verwachten of is dit maar een deel van de opleiding?

Dat hangt af van de fase waar je in zit. Je kan geen les geven in iets dat je niet beheerst. Dus de eerste jaren zullen meer beeldend zijn, de laatste jaren meer theoretisch. In de laatste jaren doe je daarnaast je eigen beeldende werk ipv beeldende vakken.


- Ik neem aan dat er vakken zijn als onderwijskunde/didactiek. Is dit vergelijkbaar met andere lerarenopleidingen? Hiervoor heb ik een lerarenopleiding Nederlands gevolgd (en zichtbaar niet afgemaakt ;)). Hier was het puur droge theorie, weinig praktijk.

Wat bedoel je met "praktijk"? Stages? Je zal heel veel verslagen etc maken. Ook musea bezoek, cultuurgeschiedenis, cultureel veld, etc. Vakdidactiek etc krijg je net zo veel als andere docentenopleidingen.
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor je hulp en antwoorden! Hier kan ik zeker wat mee! :)
Alle reacties Link kopieren
Laat maar weten als je nog andere vragen hebt
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er wel rekening mee houden dat de banen als docent in die richting niet voor het opscheppen liggen.
Alle reacties Link kopieren
@Fizz, weet ik! Ben al een aantal jaren zoekende wat ik nou eigenlijk wil, dit komt het meeste in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
waterval80 schreef:
10-04-2020 23:12
@Fizz, weet ik! Ben al een aantal jaren zoekende wat ik nou eigenlijk wil, dit komt het meeste in de buurt.
Maar uiteindelijk wil je toch ook je brood ermee kunnen verdienen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven