Werk & Studie alle pijlers

Wij gaan weer naar school!

08-05-2019 09:39 421 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een scholingsloopbaan en carrière vol omzwervingen ga ik in september beginnen met een duale HBO opleiding tot verpleegkundige.
Het lijkt me heel erg leuk om met mensen te forummen over het combineren van studeren / kinderen / werk. Dus begin je ook binnenkort met een studie of ben je al begonnen kom dan hier mee schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Missoniegirl, goede tips inderdaad. Bedankt.

Philae, wat heftig van je vriendin. Confronterend. Wel mooi hoe jij dat besef inzet. Succes met je studie.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
@ Hangmat, ik volg de intensive care neonatologie opleiding. Nog een dik jaar te gaan als alles goed gaat. Dat is inderdaad het mooie van ons vak, als iets niet (meer) bevalt, dan kunnen we altijd nog een andere richting op.
Alle reacties Link kopieren
Miss: Wat een stap zeg om je droom te volgen. En lekker dat je de eerste examens hebt gehaald.

Slekire: Spannend de toelatingsdag. Lukt het me het reliëf?

Hangmat: Hoe is het nu met je moeder?

Philae: Gecondoleerd nog met het verlies van je vriendin. Door zulke dingen besef je idd vaak wel dat je jouw dromen moet volgen. Wel ontzettend interessante studie trouwens die je gaat volgen.

De rest: Het is nog vroeg, dus vergeet vast de helft. Sorry!

Gesprek gehad en erg mooi aanbod gehad. Was er beduusd van. Besloten dit aanbod aan te nemen en dus bij huidige werkgever te blijven.
Voelt nu alleen wel lullig naar instelling waar ik was aangenomen maar goed, dat is niet anders.
Er wrodt eigenlijk een functie gecreeerd voor mij nu met een heel traject op maat. Veel zin om te gaan starten hiermee en ook rust dat knoop nu, voor mezelf, is doorgehakt.
Alle reacties Link kopieren
Aneso, fijn dat ze het zo goed geregeld hebben.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ha Aneso, klinkt wel echt goed hoor, volgens mij maak je de juiste beslissing!

Het reliëf gaat goed, gisteren had ik even een tegenslag, maar vandaag weer met frisse moed aan de slag. Ik kan tot 3 uur ongestoord werken en het is echt lekker weer dus ik ga dr maar eens buiten voor zitten denk ik!
Dat klinkt wel super Aneso. Fijn dat je wat rust hebt.

Ik zit nog in de wachtstand tot september. Denk dat ik binnenkort mijn eerste studieboek maar alvast bestel, dan kan ik die in de vakantie alvast wat doorlezen.
Ik heb gelukkig ook vakantie tot begin augustus. Boeken kan ik nog niet bestellen, omdat de boekenlijst pas begin juli rondgestuurd gaat worden. Ondanks dat het druk en zwaar gaat worden, kan ik niet wachten tot het augustus is en het studeren gaat beginnen.

Zijn jullie al bezig met de voorbereidingen op het nieuwe schooljaar?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot eind augustus vakantie dus dat komt ook wel mooi uit met oog op starten opleiding. Voor mij is het nu wachten op vervolgafspraak waarin we vastleggen hoe we eea gaan doen. Omdat er bij ons niet eerder deze opleiding is aangeboden wordt er nu functie gecreeerd. Wel mooi want dan kan ik actief meedenken aan invulling daarvan.
Ik heb ook zo'n zin te starten, kan niet wachten. Mijn oudste gaat naar middelbare na de vakantie dus zij roept al: jaaa samen schoolspullen kopen, mam! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Dit is een leuk topic, ik volg het stil op de achtergrond. De vraag die ik wel heb, hoe oud zijn jullie kinderen?
Ik wil zo graag weer gaan studeren, mijn kinderen zijn 6 en 2,5. Ik merk dat alles nu makkelijker wordt, daardoor krijg ik ook ruimte in mn hoofd om na te denken over mijn vervolgstap (ben erg toe aan een uitdaging), tegelijkertijd vind ik het eng om me een studie op de hals te halen i.c.m. met gezin.
Koudwatervrees dus :)
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
27-05-2019 10:44
Dit is een leuk topic, ik volg het stil op de achtergrond. De vraag die ik wel heb, hoe oud zijn jullie kinderen?
Ik wil zo graag weer gaan studeren, mijn kinderen zijn 6 en 2,5. Ik merk dat alles nu makkelijker wordt, daardoor krijg ik ook ruimte in mn hoofd om na te denken over mijn vervolgstap (ben erg toe aan een uitdaging), tegelijkertijd vind ik het eng om me een studie op de hals te halen i.c.m. met gezin.
Koudwatervrees dus :)
Mij viel het alles mee. Heb me om laten scholen toen jongste 1 en oudste 5 was. Vond het toen goed te doen.
Inmiddels zijn ze 12 en 8 wanneer ik na de vakantie start dus dan wordt het wel eenvoudiger qua zorgtaken icm studie. Aan welke studie zit je te denken?
Alle reacties Link kopieren
Aneso schreef:
27-05-2019 10:47
Mij viel het alles mee. Heb me om laten scholen toen jongste 1 en oudste 5 was. Vond het toen goed te doen.
Inmiddels zijn ze 12 en 8 wanneer ik na de vakantie start dus dan wordt het wel eenvoudiger qua zorgtaken icm studie. Aan welke studie zit je te denken?
Fijn te lezen dat het jou mee is gevallen! Ik geloof dat het met de juiste dosis motivatie ook wel moet lukken hoor, maar ik vind het zo fijn dat alles thuis nu makkelijker wordt. Beetje bang om dat overhoop te gooien zeg maar.
Ik zit te denken aan Social Work of de PABO. Ik werk op een opleidingsafdeling binnen een GGZ instelling, enerzijds wil ik graag zelf hulpverlener worden, maar zelf cursus geven lijkt me ook heel gaaf. Volgende week heb ik mijn functioneringsgesprek en dan ga ik het bespreken met mijn manager, ik hoop dat we dan een bepaalde route kunnen uitstippelen.
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
27-05-2019 10:44
Dit is een leuk topic, ik volg het stil op de achtergrond. De vraag die ik wel heb, hoe oud zijn jullie kinderen?
Ik wil zo graag weer gaan studeren, mijn kinderen zijn 6 en 2,5. Ik merk dat alles nu makkelijker wordt, daardoor krijg ik ook ruimte in mn hoofd om na te denken over mijn vervolgstap (ben erg toe aan een uitdaging), tegelijkertijd vind ik het eng om me een studie op de hals te halen i.c.m. met gezin.
Koudwatervrees dus :)
Ik ben begonnen met de opleiding toen dochter een half jaar was en het duurde best een tijdje om een studieritme te vinden. Chronisch moe en een warrig hormoonhoofd hielpen ook niet mee. Ik werk er nu niet bij, met stage en studie en zorg voor dochter vul ik mijn week. Gelukkig gaat zij een aantal dagen naar een kdv, want studeren met kind is niet te doen.
Als je genoeg tijd hebt om zonder kinderen te studeren, zou ik het gewoon doen!
Alle reacties Link kopieren
Wat gaaf dat je werkgever je zo'n goed aanbod heeft gedaan Aneso!

@newspaper, mijn dochters zijn al 11 en 13. Allebei op de middelbare als ik ga beginnen. Wij gaan ook samen boeken kaften haha.
Eerder zag ik het nog niet zitten. Maar ik ben alleenstaand en dat maakt het toch wat zwaarder. Als je thuis nog een partner hebt die ook een deel van de zorg voor het gezin op zich neemt dan lijkt het me eat haalbaarder. Ligt er ook aan wat je zelf voor persoon bent en hoeveel je kunt hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan nog geen boeken bestellen. Ik krijg de lijst pas op de introductie op 29 augustus!
Ik zit er wel over te denken me wat te verdiepen in biologie op Havo niveau. Dat schijnt wel een mooie voorbereiding op verpleegkunde te zijn.
Ik wordt toegelaten op basis van een mbo diploma dus heel ver met biologie ben ik nooit gekomen.
Ik ben wel zo'n beetje door de aanmelding heen. Factuur voor het collegegeld is al naar m'n werkgever dus eindelijk alleen maar wachten.
Ik heb nu de functie van EVV (eerst verantwoordelijke verzorgende) aangeboden gekregen op m'n werk. Vanuit die functie kan ik meer gaan leren als verpleegkundige. Dus dat is lekker, ook een beetje salaris erbij dus dat is ook mooi meegenomen.
Eerste examen gehad vandaag, volgens mij heb ik het gehaald! Hoe doen jullie het eigenlijk met het huishouden? Ik probeer het wel bij te houden, maar dan studeer ik minder en omgekeerd. Manlief is ook hele dagen op pad, dus het huis ligt er soms rommelig bij. Maar daar moet ik me overzetten. Liever goede punten eerlijk gezegd
Alle reacties Link kopieren
MissOnigiri schreef:
28-05-2019 16:00
Eerste examen gehad vandaag, volgens mij heb ik het gehaald! Hoe doen jullie het eigenlijk met het huishouden? Ik probeer het wel bij te houden, maar dan studeer ik minder en omgekeerd. Manlief is ook hele dagen op pad, dus het huis ligt er soms rommelig bij. Maar daar moet ik me overzetten. Liever goede punten eerlijk gezegd
Herkenbaar hard opzoek naar een hulp.

Zou fijn zijn als je hem idd gehaald hebt. Laatste verplichte studiepunt voor rekenen gister binnen gehaald, ben er nog niet, maar hoef er nu nog maar 10 om door te mogen naar het 2e jaar. (Nog 22 te halen, dus dat gaat lukken.)
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
28-05-2019 16:33
Herkenbaar hard opzoek naar een hulp.

Zou fijn zijn als je hem idd gehaald hebt. Laatste verplichte studiepunt voor rekenen gister binnen gehaald, ben er nog niet, maar hoef er nu nog maar 10 om door te mogen naar het 2e jaar. (Nog 22 te halen, dus dat gaat lukken.)
Ik ben ook op zoek naar een hulp. Ik heb anders zoveel ballen in de lucht te houden. Werk, studie, kinderen sociaal leven, hobby's en huishouden... Dan weet je wel wat er het eerst bij inschiet. Maar ik voel me gewoon prettiger in een schoon huis dus dan maar met hulp. Nog niet gevonden trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig met jullie examens! Hebben jullie ook iets als magister voor alle uitslagen etc? Ik krijg itslearning. Dat had ik ook bij m'n opleiding afgelopen jaar. Vreselijk systeem.
M'n dochter heeft magister, veel overzichtelijker.
Hangmat schreef:
28-05-2019 16:41
Ik ben ook op zoek naar een hulp. Ik heb anders zoveel ballen in de lucht te houden. Werk, studie, kinderen sociaal leven, hobby's en huishouden... Dan weet je wel wat er het eerst bij inschiet. Maar ik voel me gewoon prettiger in een schoon huis dus dan maar met hulp. Nog niet gevonden trouwens.
Een ‘advertentie’ zetten in het lokale suffertje. Zo een van een paar euro. Kreeg ik toen veel reacties op.

Ik heb juist net mijn schoonmaakster opgezegd. Met het idee dat ik dat allemaal wel ga redden. Maar misschien krijg ik dus spijt, ik ga het zien.

Ik heb me vandaag ingeschreven voor mijn eerste mastercursus september. Het lijkt nog heel ver weg, ga me lekker alvast in de zomer een beetje inlezen in het onderwerp.
Wat een leuk topic dit!
Ik ben nieuw op het forum en zit er zelf al een poosje over na te denken een in service opleiding bij een ziekenhuis te volgen. Ik heb in 2011 een bachelor afgerond maar heb de laatste twee jaar minder plezier in mijn werk, de uitdaging is weg en een deel van de functie die ik nu doe, vind ik echt niet leuk meer.
Nu starten er in september en maart volgend jaar verschillende medische in service opleidingen die me echt ontzettend leuk lijken. Ik heb ook al enkele ziekenhuizen gevonden waar vacatures openstaan. Financieel kan ik het me veroorloven en de discipline en motivatie om weer te studeren is er zeker!
Het enige wat ik me afvraag, is of het verder ook 'te doen' is. Ik ga normaal gesproken buiten het hoogseizoen op vakantie en ik neem aan dat dit niet meer kan. Een van de opleidingen die me erg aantrekt, begint met een periode waarin je 4-6 maanden naar school gaat. Volgend jaar april hebben we echter een reis naar het buitenland van 2 weken (wegens de bruiloft van een familielid in het buitenland, naast familielid dus daar willen we heel graag bij zijn) gepland staan en als het me al zou lukken volgend jaar in maart te starten, zou ik vrij snel 2 weken school missen en het lijkt me niet dat een werkgever/opleiding dat accepteert. Enige vertraging zou ik me kunnen veroorloven, maar ik neem aan dat je aan een rooster vastzit. Mijn vriend staat achter mijn keuze om een opleiding te gaan volgen, maar opperde dat het wellicht verstandig is om pas per eind 2020/begin 2021 te beginnen. Ik ben bang dat dat dan weer 'te laat' wordt aangezien ik dan 31/32 ben en een kinderwens dan ook mee gaat spelen... Pff, ik klink nu volgens mij alsof ik alles tegelijk wil! Ik wil heel graag een baan die mij meer uitdaging geeft en iets nieuws leren, merkte ook tijdens een cursus die ik vorig jaar heb gedaan hoe leuk ik het vind om weer in de schoolbanken te zitten en het gevoel te hebben dat ik ergens goed in ben, maar ik wil ook nog enige vrijheid hebben in mijn priveleven. Volgens mij geen goede combinatie, haha!
Ik lees en droom dus maar even met jullie mee. :)
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je meeschrijft Robinnn89! Ik zou me niet een jaar laten tegenhouden door een paar weken geplande vakantie...
Ik doe mijn opleiding ook duaal. Dat is hetzelfde als inservice denk ik?
Ik neem vakantie op wanneer ik wil. Ben uiteraard wel wat gebonden aan schoolvakanties wat betreft m'n lesdagen maar een keer twee weken niet kunnen op een langere opleiding zou toch wel overkomelijk moeten zijn. Zeker als het om 1 lesdag per week gaat ofzo .
Ik heb maar eens per 3 weken les en ga er wel rondom plannen qua vakantie
Tja misschien heb je daar gelijk in! Ik denk dat ik maar eens verder moet informeren hoe het programma er precies uit ziet en of het inderdaad erg zou zijn een paar weken te missen... Wat ik ervan begrijp, is dat periodes school en werken elkaar afwisselen en dat je niet standaard 1 dag per week les hebt bijvoorbeeld. Misschien dat die paar weken niet zouden uitmaken, maar ben toch bang dan een verkeerde indruk te maken, alsof ik er niet helemaal voor wil gaan. Maar ik wil naast een studie/baan toch ook wel mijn eigen leven blijven houden en dus wat vrijheid hebben wat betreft vakanties etc. Mijn vriend heeft jarenlang weken van 40-50 uur gedaan (horeca) en zit nu eindelijk in een positie waarin hij ook wat meer vrije tijd heeft, we willen de komende jaren een paar mooie reizen maken, trouwen en uiteindelijk, mocht het ons gegund zijn, gezinsuitbreiding, en ik zou me schuldig voelen als ik ons leven drie jaar lang 'on hold' moet zetten puur voor mij.
Vind het toch ook wel een moeilijke beslissing, merk ik. Ergens weggaan/opnieuw beginnen is natuurlijk altijd moeilijk... vind het altijd knap als mensen dat toch doen!
Alle reacties Link kopieren
Die van mij zijn nu 13 en 7, dus nog genoeg te zorgen maar minder slapeloze nachten en twee opa's en oma's die het ook leuk vinden als ze op kunnen passen af en toe. De jongste gaat ook nog een middag naar bso.
Ik ga voor twee dagen erbij werken.

Wat betreft het huishouden lukt het best om de belangrijkste dingen schoon te houden en iets meer rommel neem ik voor lief.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Ik ben 48 jaar en ben vorig jaar weer begonnen met studeren. Vorig jaar heb ik de premaster gehaald bij de OU en ben begin dit jaar begonnen met de master Business Process Management and IT (hoi Mavelle!).

Het valt me wel zwaar. Niet de leerstof, dat gaat mij tot mijn eigen verbazing redelijk makkelijk af. Maar... een gezin met 4 pubers met puberproblemen, krakkemikkige ouders en wat gedoe op het werk slurpen samen behoorlijk wat energie op. Ik moet heel erg uitkijken dat de studie niet de sluitpost is...
...
Ik ben onlangs ook weer begonnen met studeren. Doe de opleiding helpende zorg en welzijn BBL met als extra het stukje plus. Merk dat ik in het leren echt in moet komen en weer een draai moet zien te vinden in huiswerkopdrachten plannen in combinatie met het werken, wat mij ook best veel energie kost omdat het allemaal nieuw is. En ik merk dat ik het gewoon goed wil doen op school en ook op het werk. Wil niet falen en graag dat men op school, op het werk en in mijn omgeving trots op mij is. En met goed gevolg over een kleine 1,5 jaar mijn diploma in handen houden. Hoe kan ik goed mijn balans vinden tussen leren en werken, opdrachten op mijn werk evt maken en laten aftekenen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven