Werk & Studie alle pijlers

Wij gaan weer naar school!

08-05-2019 09:39 421 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een scholingsloopbaan en carrière vol omzwervingen ga ik in september beginnen met een duale HBO opleiding tot verpleegkundige.
Het lijkt me heel erg leuk om met mensen te forummen over het combineren van studeren / kinderen / werk. Dus begin je ook binnenkort met een studie of ben je al begonnen kom dan hier mee schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Correcte boekenlijst ontvangen, enkele boeken hebben een nieuwe editie en enkele nieuwe boeken die eerder nog niet op de lijst stonden.. Scheelt alsnog een boel geld aangezien ik een aantal dure boeken al had...

Het komt nu zo dichtbij, bijna weer naar school! Studiefinanciering geregeld en nu nog een flex/nul uren baantje erbij zodat ik extra inkomen heb.

Hoe is iedereen zich aan het voorbereiden voor aankomend studie jaar? :shame:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag m'n boekenlijst gehad... 1100 euro....... 🙃, Ik snap toch niet waarom sommige boeken gewoon 120 euro moeten kosten. Belachelijk.
Ik kan ze alleen even niet bestellen omdat ik net bijna op vakantie ga. Jammer!
Alle reacties Link kopieren
Hangmat, Ik zou als ik jou was in eerste instantie alleen de boeken aanschaffen die je gelijk in de eerste periode nodig hebt. Vaak kan je best nog wel wat boeken overnemen van oud studenten of oudere jaars studenten en is het zonde om alles nieuw aan te schaffen.

Ik heb een laptop gekocht omdat ik mijn studie niet op mijn werklaptop wil doen. Wat ik in de eerste periode nodig heb qua boeken heb ik allemaal al of nog dus nu is het gewoon wachten op de master intro dag.
Alle reacties Link kopieren
Dit zijn de boeken voor de eerste periode |-)
De meesten ervan zal ik de hele opleiding nodig hebben en zijn onmisbaar (anatomie e.d) dat zijn ook meteen de duurste. Ik laat idd die kleine specifieke boeken even zitten. Die bestel ik wel bij als ik ze tegenkom.
Ik heb voor m'n opleiding afgelopen jaar een laptop gekocht dus die kan lekker mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik breek even in.
@hangmat, ik heb nog boeken van de opleiding verpleegkunde.
4 jaar geleden nieuw gekocht.
Ik moet even kijken welke ik kwijt wil, ik weet niet of je interesse hebt?
Ik ben erg zuinig op de boeken geweest. Ze zijn nooit in een tas mee naar school geweest bijvoorbeeld.

Weet je welke boeken je nodig hebt?
Alle reacties Link kopieren
Heftig duur @Hangmat!
Mijn boekenlijst is ook ong. 1050euro, maar veel 2e hands via Bookmatch & Marktplaats geronseld. Ik moet er nog een paar.. Maar dat kan ik gelukkig nog verspreiden over 2 maanden.

Ik moet nog wél een laptop aanschaffen.. Iemand tips voor een goede Laptop onder de 1000 euro?
En tips voor een goede schooltas? Ik zat heel lang te twijfelen of ik een fjallraven kanken zou halen, maar achteraf gok ik dat die tas (grootste 20L inhoud.) te klein is voor mijn grote dikke boeken + Laptop, lunch en alle andere toestanden... Iemand een leuke nog enigszins hippe tas?
Alle reacties Link kopieren
Oh ik heb ook mijn boekenlijst en materiaallijst gehad, collegegeld is betaald, uitnodiging voor de introductiedag....het wordt nu echt heel echt! ;-))
Maar zo'n zin in, ik voel me er ook een beetje gek schoolmeisjesachtig bij.
En volop aan het lezen, ik wil echt een beetje bijspijkeren van tevoren.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet nog uitzoeken of mijn werkgever m'n boeken gaat vergoeden (hoe vraag ik dat zo nonchalant mogelijk hahaha) en zo ja, dan kan ik ze sowieso niet particulier tweedehands kopen. Maar misschien wel via bol ofzo.

Mijn dochter heeft een Fjalraven Kanken tas voor school en dat is niet praktisch (zie een ander schooltassen topic)
Ik heb m'n oog laten vallen op een Dakine tas, had ik in eerste instantie ook voor m'n dochter maar was niet meer 'in' genoeg.
Voordelen aan Dakine vind ik; echt ergonomisch, mooie prints, vaak een koelvak, wat ik handig vind want ik ben waarschijnlijk van 9-22 u van huis op m'n lesdagen.
Ik zoek even degene op die ik eigenlijk wil 🤪
Alle reacties Link kopieren
Laptop: ik heb een Chromebook. Die zijn echt goedkoop. Maar je kunt er ook niet alles mee. Ik wil vooral snel opstarten en voornamelijk tekstverwerken en internetten en daar is hij prima voor. Je zet hem aan en 15 sec later kun je beginnen met typen.
Maar voor ingewikkelde zaken niet aan te bevelen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.dakine-shop.nl/detail/index/sArticle/15771
Alle reacties Link kopieren
Jahoor, komt ze toch even met een klapper van een tas. Ik heb er een besteld hoor, wat een leuke prints! :P Bedankt voor deze tip!
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk ! Welke is het geworden?
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
18-07-2019 00:27
Oh leuk ! Welke is het geworden?
De Nightflower, lijkt mij ideaal (dit type) gezien het koeltasje en het speciale laptop vak. Ik heb ook even bij de andere uitvoeringen gekeken, de iets grotere.. En zag dat daar niet echt specifiek ruimte was voor je lunch oid... Nu hopen dat dadelijk al mijn boeken erin passen en anders heb ik een leuke tas voor als ik weer ga wandelen ofzo.. Thanks nogmaals. :-)
Alle reacties Link kopieren
Mooi!
Mijn dochter haar eerste tas was 27 liter. Daar paste alles in voor brugklas vwo dus ik denk dat deze van 26 l. Ruim zat is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een chromebook in de aanbieding voor wie wil!
Het is deze: https://www.coolblue.nl/product/825048/ ... b0108.html
Spiksplinternieuw, zit nog in de verzegelde verpakking zelfs.
Mag weg voor €250 :)
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk mijn boekenlijst ook bekend, waren maar 5 boeken gelukkig. Kwamen nieuw op €200, maar alle maal 2e hands kunnen vinden, nu maar €80 kwijt.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
In september eindelijk weer beginnen met school na 22 maanden stage te hebben gelopen. Heb al inkopen gedaan bij de action en hema, schriften, pennen, tussen de agenda's neuzen.. Heerlijk vind ik dat. Schoolboeken voor mijn minor al besteld en ontvangen en stiekem ook al in gelezen. Ik vind school echt leuk en ben blij dat ik weer ga beginnen.
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben maar 3 fysieke boeken gehad verder hebben wij alles in bsl online voor mijn fysiotherapie opleiding.
Hallo allemaal, wat is het hier stil :-D iedereen van vakantie aan het genieten? Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
MissOnigiri schreef:
04-08-2019 19:20
Hallo allemaal, wat is het hier stil :-D iedereen van vakantie aan het genieten? Hoe gaat het met jullie?
Ja school staat ff in de negeer modus 😂😂
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ja op vakantie!
Geniet ervan! :cheers:
zo ik haak ook weer aan, terug van vakantie. In mijn vakantie alvast begonnen het boek van de eerste cursus te lezen, erg interessant. Moet wel weer in het volledig engels komen alleen. Ook in mijn vakantie een werkboek ontvangen (75 p). Digitaal, dus die heb ik vandaag maar ergens laten printen en inbinden, vind ik toch lekkerder lezen. Ik zit echt te wachten tot ik eindelijk kan beginnen!
Ik heb geen lessen in de zomer, maar het schrijven van mijn opdrachten gaat wel gewoon door. Het kost me veel tijd, maar gelukkig gaat het me goed af. Ik heb er niet zo’n moeite mee dat mijn sociale leven nu op een lager pitje staat, het is voor het goede doel. :-D
School is hier inmiddels in volle gang en ik ben gesloopt :$

Werken en studeren is te combineren maar zwaar. Ik denk ook dat ik weer even in het studeer ritme moet komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven