Werk & Studie alle pijlers

Wil iemand mij helpen? - Motivatiebrief voor vader

12-07-2020 15:01 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn vader heeft altijd de wens gehad om te werken met kinderen met speciale behoeften. Hij heeft nooit de kans gekregen om hier daadwerkelijk mee aan de slag te gaan. Nu komt er een vacature voorbij waar eindelijk opleiding en leeftijd niets uitmaakt, waardoor zijn langgekoesterde wens in vervulling zou kunnen gaan. Daarnaast heeft mijn vader na jaren vol met tegenslagen, echt even iets positiefs nodig, ik wil zó graag hij dat deze kans krijgt.

Om indruk te maken, willen we natuurlijk geen standaard motivatiebrief opsturen. Ik heb hem geholpen met een motivatiebrief maar wil graag een objectief oordeel van iemand. Ik wil natuurlijk bereiken dat degene die de brief leest, meteen enthousiast is en hem op zijn minst wilt uitnodigen voor een gesprek. Mag ik iemand een PB sturen om de motiviatiebrief voor te leggen?

Ik hoor graag tips en feedback zodat de kans dat hij wordt uitgenodigd bijna onvermijdelijk is :-D
Alvast bedankt!
Consistency compounds.
Waarom maak je geen filmpje? Dan valt hij zeker op!
prinsesmaxima schreef:
12-07-2020 15:04
Ik mag toch hopen dat als je met kinderen gaat werken je iets van een VOG moet overleggen? Het gaat hier om kinderen met speciale behoeften, daar kun je toch niet iedereen op zetten? Heel raar. Als je vader dit echt had gewild had hij in de afgelopen jaren wel een opleiding gevolgd.
Deze post wordt genomineerd voor de Gouden Zuurpruim van 2020.

Manmanman.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
12-07-2020 16:21
Deze post wordt genomineerd voor de Gouden Zuurpruim van 2020.

Manmanman.
:rofl:
Of de zure visgleuven award. Hebben we al zo'n verkiezing hier? :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Moreina schreef:
12-07-2020 16:09
Snap het wel dat je je vader hierbij helpen wil, maar ik zou het hem toch echt zelf laten doen. Je kunt een geweldig mooie brief schrijven, maar tijdens het gesprek zal hij zich ook zelf staande moeten houden en doorgaans prikt men er snel doorheen als je je motivatiebrief hebt zitten aan te dikken of niet door jouzelf geschreven is.

Daarmee wek je natuurlijk ook geen goede indruk!
Tja, niet iedereen is even handig met de pen, en dat hoeft in dit geval ook helemaal niet. Ik neem aan dat dat enthousiasme vanzelf wel boven water komt als vader eenmaal op gesprek mag komen. En om te zorgen dat ie daar komt wil dochter even helpen met die brief, dat kan toch?
Ik wil wel lezen en feedback geven. stuur maar een pb.

Leuk dat je dit doet. Een filmpje is ook een leuk idee, maar daar moet je vader zich maar net goed bij voelen.
Kijk, aan Maud hebben we tenminste wat :D
Alle reacties Link kopieren
Leuk zeg!

Moet hij ook een CV meesturen? Dan zou ik naar een functioneel CV kijken als ik jullie was.
Gewoon een brief oprecht uit het hart. Waarom hij het leuk vindt en wat zijn kwalificaties zijn.
Alle reacties Link kopieren
Overigens heb ik heel veel jaren terug ook de sollicitatiebrief voor mijn vader geschreven. Daar was hij gewoon niet goed in. In een persoonlijk gesprek kon hij zichzelf wél goed verkopen.
Maar dan moet je eerst uitgenodigd worden en daar moet je weer een goede brief voor hebben.
Klinkt alsof het met de vader van TO net zo is.
Mijn vader heeft toen de baan gekregen overigens.

TO heel veel succes gewenst voor je vader, hopelijk krijgt hij de baan!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik wil wel lezen en feedback geven, als je nog mensen zoekt ;).
Alle reacties Link kopieren
Leuk hoor, het roer om, je hart achterna. Volgens mij maakt hij een goede kans want in onze regio (utrecht) staat werkelijk op ieder busje met personenvervoer een kreet "chauffeurs gezocht ".

Ik zou hem adviseren even te bellen of de brief/mail is binnen gekomen en misschien is hij wel goed in zo'n quasi telefoontje (fijne stem, grappig overkomem etc) waardoor zijn naam blijft hangen.

Veel succes voor je vader!
prinsesmaxima schreef:
12-07-2020 15:04
Ik mag toch hopen dat als je met kinderen gaat werken je iets van een VOG moet overleggen? Het gaat hier om kinderen met speciale behoeften, daar kun je toch niet iedereen op zetten? Heel raar. Als je vader dit echt had gewild had hij in de afgelopen jaren wel een opleiding gevolgd.
Lekker positief. Heeft to precies niks aan. Zeg dan niks.


On topic: ik heb er geen verstand van want werk al 100 jaar op dezelfde plek maar ik hoop dat je vader wordt aangenomen!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk! Ik heb wel ervaring en wil wel tips geven.

Een video erbij zal zeker indruk maken, echter moet je daar wel de persoon voor zijn. Veel mensen worden zenuwachtig/akward op beeld. Ik heb ze ook gezien waarbij je daarna zeker weet dat die persoon het niet is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd, zou je graag helpen. Dus pb mag zeker!
Alle reacties Link kopieren
Moreina schreef:
12-07-2020 16:09
Snap het wel dat je je vader hierbij helpen wil, maar ik zou het hem toch echt zelf laten doen. Je kunt een geweldig mooie brief schrijven, maar tijdens het gesprek zal hij zich ook zelf staande moeten houden en doorgaans prikt men er snel doorheen als je je motivatiebrief hebt zitten aan te dikken of niet door jouzelf geschreven is.

Daarmee wek je natuurlijk ook geen goede indruk!
Je hebt gelijk! Ik schrijf de brief ook niet vóór hem maar mét hem. Ik wil hem alleen helpen op papier te zetten wat zijn motivatie is en dit mooi verwoorden. Het is juist de bedoeling dat de persoonlijkheid van mijn vader naar voren komt. Hij zal geen probleem hebben om het in een persoonlijk gesprek te motiveren, omdat er geen leugens in de brief staan, het zal aansluiten bij hoe hij in elkaar zit.
Consistency compounds.
Heeft hij al gebeld met een aantal vragen over de vacature?
captain_hindsight schreef:
12-07-2020 18:20
Heeft hij al gebeld met een aantal vragen over de vacature?
ja goeie , doet het altijd goed
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
12-07-2020 16:26
Ik wil wel lezen en feedback geven. stuur maar een pb.

Leuk dat je dit doet. Een filmpje is ook een leuk idee, maar daar moet je vader zich maar net goed bij voelen.
Ik stuur je een PB!
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
12-07-2020 17:11
Ik wil wel lezen en feedback geven, als je nog mensen zoekt ;).
Stuur jou ook een PB!
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
Voor de rest: iedereen bedankt voor de lieve reacties en het meedenken! :)
Consistency compounds.
OwlyOne schreef:
12-07-2020 18:54
Ik stuur je een PB!
En terug. Succes!
Ik ga voor hem duimen.

TO, let je ook op een mooie layout? Persoonlijk vind ik dat erg belangrijk, mijn brieven springen er alleen om deze reden uit.
Het is wel veel werk, de eerste keer zo'n brief maken, maar staat erg professioneel. Ik bedoel zoiets: https://www.creatief-cv.nl/cv-maken-in-word in het midden van de pagina staan diverse brieven.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
12-07-2020 19:59
Ik ga voor hem duimen.

TO, let je ook op een mooie layout? Persoonlijk vind ik dat erg belangrijk, mijn brieven springen er alleen om deze reden uit.
Het is wel veel werk, de eerste keer zo'n brief maken, maar staat erg professioneel. Ik bedoel zoiets: https://www.creatief-cv.nl/cv-maken-in-word in het midden van de pagina staan diverse brieven.
Dankjewel voor de tip! Zijn CV ziet er al gelikt uit! :D
Consistency compounds.
Blijenvrij schreef:
12-07-2020 19:59
Ik ga voor hem duimen.

TO, let je ook op een mooie layout? Persoonlijk vind ik dat erg belangrijk, mijn brieven springen er alleen om deze reden uit.
Het is wel veel werk, de eerste keer zo'n brief maken, maar staat erg professioneel. Ik bedoel zoiets: https://www.creatief-cv.nl/cv-maken-in-word in het midden van de pagina staan diverse brieven.
Wat afgrijselijk duur voor redelijk standaard sjablonen.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
12-07-2020 18:20
Heeft hij al gebeld met een aantal vragen over de vacature?
Heb dit ook aan mijn vader doorgegeven. Goeie tip inderdaad!
Consistency compounds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven