Werk & Studie alle pijlers

Wil iemand mij helpen? - Motivatiebrief voor vader

12-07-2020 15:01 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn vader heeft altijd de wens gehad om te werken met kinderen met speciale behoeften. Hij heeft nooit de kans gekregen om hier daadwerkelijk mee aan de slag te gaan. Nu komt er een vacature voorbij waar eindelijk opleiding en leeftijd niets uitmaakt, waardoor zijn langgekoesterde wens in vervulling zou kunnen gaan. Daarnaast heeft mijn vader na jaren vol met tegenslagen, echt even iets positiefs nodig, ik wil zó graag hij dat deze kans krijgt.

Om indruk te maken, willen we natuurlijk geen standaard motivatiebrief opsturen. Ik heb hem geholpen met een motivatiebrief maar wil graag een objectief oordeel van iemand. Ik wil natuurlijk bereiken dat degene die de brief leest, meteen enthousiast is en hem op zijn minst wilt uitnodigen voor een gesprek. Mag ik iemand een PB sturen om de motiviatiebrief voor te leggen?

Ik hoor graag tips en feedback zodat de kans dat hij wordt uitgenodigd bijna onvermijdelijk is :-D
Alvast bedankt!
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
Zola123 schreef:
12-07-2020 17:18
Wat leuk! Ik heb wel ervaring en wil wel tips geven.

Een video erbij zal zeker indruk maken, echter moet je daar wel de persoon voor zijn. Veel mensen worden zenuwachtig/akward op beeld. Ik heb ze ook gezien waarbij je daarna zeker weet dat die persoon het niet is.
Ik heb over jouw reactie heen gelezen, sorry. Heb al wat mooie tips ontvangen van sommigen hier maar ik zal jou ook de brief nog even sturen!

Zie mijn vader niet echt een filmpje insturen, hij is best introvert.
Consistency compounds.
Misschien staat deze tip er al tussen, dan ben ik er te laat mee.

Aangezien JIJ jouw vader wil helpen met de juiste motivatiebrief, neem ik aan dat jouw vader nog niet oud, maar ook niet meer piep is. Dàt zou ik ook benadrukken in de brief: dat jouw vader al een leeftijd heeft bereikt waarop men geduldig kan zijn, verantwoordelijkheid voelen en misschien ook niet meer op een minuutje meer kijkt. Als al de andere kandidaten nog zeer jong zouden zijn, dan vind ik wel dat de leeftijd van jouw vader een groot voordeel is.

Ik vind het ook heel lief wat je voor je vader wil doen en hij zal zeker blij zijn dat hij door zijn kind zo gesteund wordt.

Ik sluit af met te zeggen dat ik vanuit België ook duim voor 'het is papa geworden die de job krijgt'.

Héél veel succes,

Mamme-zel
OwlyOne schreef:
12-07-2020 18:55
Stuur jou ook een PB!
PB terug!
captain_hindsight schreef:
12-07-2020 20:41
Wat afgrijselijk duur voor redelijk standaard sjablonen.

Inderdaad, ik bedoel ik niet dat ze gekocht moeten worden, maar als voorbeeld. Ik heb zoiets zelf gemaakt in Word, kost wel tijd, maar geen geld. ;-)
Alle reacties Link kopieren
M'n vader is het niet geworden :(. Hij woont net een paar kilometer uit de regio en ze willen iemand binnen een straal van 15 km.

Desondanks toch heel erg bedankt voor het meedenken en jullie lieve woorden! Ook namens mijn vader :). Alleen dat was al hartverwarmend!
Consistency compounds.
ohhhhhhhhhhh, jammer. Maar zijn kans komt nog, zeker weten.

Groeten, ook aan je vader!

Mamme-zel
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat is jammer zeg. Maar misschien geeft hem wel het zetje om het nog eens te proberen. Succes voor hem.
Oh wat jammer :(
OwlyOne schreef:
15-07-2020 00:04
M'n vader is het niet geworden :(. Hij woont net een paar kilometer uit de regio en ze willen iemand binnen een straal van 15 km.

Desondanks toch heel erg bedankt voor het meedenken en jullie lieve woorden! Ook namens mijn vader :). Alleen dat was al hartverwarmend!
Wat jammer! He, dan letten ze een keer niet op leeftijd of precies dit of dat diploma, gooit weer een andere eis roet in het eten.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
15-07-2020 13:28
Wat jammer! He, dan letten ze een keer niet op leeftijd of precies dit of dat diploma, gooit weer een andere eis roet in het eten.
Ja precies, Echt zo jammer! We hadden er echt wel goede hoop op.. Helaas... Hij gaat wel een open sollicitatie sturen naar een soortgelijk bedrijf in zijn regio. Maar ik acht de kans klein dat hij daar wel wordt aangenomen aangezien ze niemand zoeken op het moment.
Consistency compounds.
OwlyOne schreef:
15-07-2020 17:16
Ja precies, Echt zo jammer! We hadden er echt wel goede hoop op.. Helaas... Hij gaat wel een open sollicitatie sturen naar een soortgelijk bedrijf in zijn regio. Maar ik acht de kans klein dat hij daar wel wordt aangenomen aangezien ze niemand zoeken op het moment.
ohh wat jammer

vraag of je een dag mee mag lopen ?
eventueel inval werk gaan doen ?
Alle reacties Link kopieren
Even een korte update. Mijn zus en ik hebben mijn vader een taxiopleiding cadeau gedaan. Hij begon meteen enthousiast met blokken en heeft in de tussentijd door gesolliciteerd.

Dat heeft zijn vruchten afgeworpen want hij is aangenomen!! Hij krijgt nu eerst een tijdelijke taxipas (omdat zijn examens vanuit die opleiding pas in oktober zijn) en na het behalen van zijn examens mag hij meer ingezet worden!

Ik ben supertrots op hem! :heart:
Namens mijn vader en mijzelf, nogmaals bedankt voor jullie medeleven en lieve reacties!
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
Wat een superleuk bericht :)

Wat goed dat je vader zijn hart volgt door die opleiding te doen, en wat een leuke dochters zijn jullie dat je dat mogelijk hebt gemaakt!
Wouw wat gaaf, gefeliciteerd! Wat een mooi cadeau van jullie, heel veel succes en veel werkplezier voor jullie vader😊
Als dat geen mooi nieuws is! Zo zie je maar: nooit de moed verliezen.

Ik wens jouw vader veel werkplezier en geniet jijzelf van het warme gevoel rond jouw hart, omdat je je vader (door samen met je zus dat kado te bedenken) zulk een geweldig gevoel hebt kunnen geven.
Alle reacties Link kopieren
Wederom hartverwarmende reacties. Zo lief dat jullie zo meeleven! Bedankt!
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie update: gefeliciteerd!
En wat zal je vader trots zijn :rose:
conversation = awareness
Wat gaaf Owly! Je vader zal zich echt enorm gesteund voelen door jullie en blokt zich vast een slag in de rondte voor zijn tentamens. Wat een boost voor zijn zelfvertrouwen ook.
Alle reacties Link kopieren
OwlyOne schreef:
20-09-2020 23:11
Even een korte update. Mijn zus en ik hebben mijn vader een taxiopleiding cadeau gedaan. Hij begon meteen enthousiast met blokken en heeft in de tussentijd door gesolliciteerd.

Dat heeft zijn vruchten afgeworpen want hij is aangenomen!! Hij krijgt nu eerst een tijdelijke taxipas (omdat zijn examens vanuit die opleiding pas in oktober zijn) en na het behalen van zijn examens mag hij meer ingezet worden!

Ik ben supertrots op hem! :heart:
Namens mijn vader en mijzelf, nogmaals bedankt voor jullie medeleven en lieve reacties!
Wat ontzettend leuk nieuws!
En wat een leuk gezin zijn jullie :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Wat superlief van jullie!
Alle reacties Link kopieren
:$ :heart:
Consistency compounds.
Super leuk om te horen Owly, felicitaties aan je vader :)
Wat fijn! Gefeliciteerd! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal!! 😁😊
Consistency compounds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven