Werk & Studie alle pijlers

Winkel dicht, het is te warm.

23-07-2019 15:37 270 berichten
Toevallig zag ik net dat de bakker een bordje op de deur had, waarop stond dat hij voorlopig om 14:00 uur dicht zou zijn. Het is té warm om de zaken goed te houden, en het personeel is er natuurlijk ook niet blij mee, zo’n bakoven als het buiten boven de dertig graden is.
Thuisgekomen zag ik een mail van versinspiratie.nl die de leden adviseerde om eerder te sluiten.
Ik ken zelf alleen uit een ver verleden een tropenrooster in 1976, tot 13:00 was het toen.

Zijn er mensen die korter werken vanwege de hitte, en welke branche is dat dan?
Alle reacties Link kopieren
Eze: dat is ook mijn ervaring met het kinderdagverblijf en nu ook met de BSO.
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
23-07-2019 17:09
Nu bij Parijs toevallig?
Maar waar dan ook, zwaar werk, zeker met deze temperaturen.

Nee in grens België/Nederland komende dagen.
En dan ligt het aan de klant of er wel genoeg te drinken is.
Meestal neemt hij met deze hitte zelf wat mee, anders niet te doen.
Eze schreef:
23-07-2019 18:12
Als het op dat kdv beleid was kinderen zo lang te laten huilen dat oververhitting een issue zou kunnen worden, was het een bar slecht kdv - met kennelijk maar één leidster op 16 babies. (Of waren het er stiekem toch aanzienlijk meer?) Past wel bij het plaatje van een kdv waar je verder niet op kunt rekenen, dat wel.
Ben blij dat ik vandaag gewoon een mailtje kreeg van de kinderopvangorganisatie waar mijn kinderen heen gaan met een overzicht aan maatregelen die ze nemen om de kinderen wel gewoon op te kunnen vangen.
Wat stiekem meer leidsters? 4 man op 16 baby’s. Dan heb je alsnog geen 16 handen. Soms huilt gewoon alles tegelijk want het is een babygroep. Dat heb je overal. Wij probeerden kinderen altijd zo snel mogelijk te troosten maar vooral aan het einde van de dag en met hitte zijn kinderen ook al meer uit hun doen. Deze kinderopvang stuurt ook prachtige mails met hitteplannen en beleid rond. Lijkt ook zo te zijn. Maar zodra ouders weg zijn is toch alles iets minder mooi dan verteld wordt. Ook prachtige lijsten met temperatuur voor de GGD. Waarop niet ingevuld wordt wat de daadwerkelijke temperatuur is. Maar goed, daar kijken ouders natuurlijk ook helemaal niet naar. Hetzelfde met koelkasttemperaturen waar borstvoeding etc in staat. Geen ouder die dat checkt. Zou je voor de grap eens moeten doen. Je staat versteld.
anoniem_268087 wijzigde dit bericht op 23-07-2019 18:29
13.27% gewijzigd
Grobbekuiken_ schreef:
23-07-2019 17:09


Vraag me af, zijn er nou echt mensen die dit weer helemaal geweldig vinden? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen....
Ik :-D.

Ik vind temperaturen van 32 graden héérlijk.
Eindelijk échte zomer.

Meestal duurt het helaas nooit lang.
En mag je het geklaag en gezeur van anderen erbij nemen.



38 à 40 - wat ze morgen en overmorgen aankondigen - gaat me echter ook iets te ver.
Zeker omdat ik dus morgen ook in zo'n bloedhete kantoorruimte met 10 ton ramen op de 3de verdieping onder 't plat dak en zonder airco mag werken.

Maar tja, so be it en ik zal 't wel overleven voor die 2 à 3 dagen.
Waarom trouwens geen siësta-systeem hanteren, zoals in Spanje?

Winkels bij +30 graden sluiten tussen pakweg 12 en 4, maar dan wel 's avonds wat later doorgaan?

Spaanse temperaturen vraagt om Spaanse maatregelen.
Eze schreef:
23-07-2019 16:27
Je zult maar in de zorg werken, met patiënten die extra kwetsbaar zijn bij deze temperaturen. Dan is het natuurlijk niet alleen voor je baas een beetje jammer als je er niet bent.

Het wordt gewoon overal warm. Een kdv dicht doen, is alleen afschuiven van de verantwoordelijkheid. Thuis bij hun ouders hebben die babies het net zo heet.

Zo'n baby is extra kwetsbaar en moet heel goed in de gaten worden gehouden en dat gaat niet als je er zo veel hebt en met 4 baby's op een kamertje moet liggen. Heel erg goed en verantwoord om te sluiten donderdag.
En de baby is nog altijd de verantwoordelijkheid van de ouders, en niet van de leiding van het KDV. Als zij besluiten te sluiten is dat hun goed recht.
Wil je dan dat een baby sterft door oververhitting of uitdroging?
derooiekater schreef:
23-07-2019 17:24
Ik werk ook in de zorg en hier word extra personeel ingezet om iedereen te ontlasten en het mogelijk te maken voor extra drink pauzes.
Mijn moeder krijgt al voor de 2e week geen huishoudelijke hulp. De hulp bij douchen en verzorging is van 3 naar 2 keer in de week gezet.
Ze is 85 + !
,
Alle reacties Link kopieren
Hier is kdv van de jongens gewoon open. Wel 0-4 groep en mijn baby is de enige baby dus die krijgt aandacht genoeg vrijdag daar.

Ik ben werkzoekende maar man werkt bij een garage. Dat is ook niet te koelen.
Cateautje schreef:
23-07-2019 15:41
Ik denk niet dat de ovens van de bakker nog aan staan, bakkers bakken in de nacht, maar ik kan me voorstellen dat taartjes en gebakjes de vitrine uitdruipen en het slagroom zowat vloeibaar wordt.


Ach, de gekoelde supers zijn open, dus daar kan ook brood gehaald worden voor een keertje. :)
Bakkers hebben gebak gewoon in de koeling en bakken wel ook gedurende de dag. Ook koekjes en gebak moet gemaakt. Dat red je nooit allemaal in de vroege ochtenduren.

Je zal maar in een gebakkraam op een kermis staan, of een poffertjeskraam.
Alle reacties Link kopieren
VivaYfke schreef:
23-07-2019 18:38
Mijn moeder krijgt al voor de 2e week geen huishoudelijke hulp. De hulp bij douchen en verzorging is van 3 naar 2 keer in de week gezet.
Ze is 85 + !
Dit komt veel voor in vakantie periodes
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
23-07-2019 15:54
Daar hebben we hier in Groningen Lutjepotjes voor. Heerlijke slaaphuisjes in de schaduw. Ideaal met dit soort temperaturen. Mijn kinderen sliepen altijd onwijs goed dan.
Lutjepotjes mogen toch niet gebruikt worden boven de 30 graden?
Volgens mijn opvang niet iig, de temperatuur kan behoorlijk snel oplopen in die dingen als het buiten heet is. Mijn jongste moest vandaag binnen slapen in een slaapkamer met airco, slaapt normaal altijd in een lutjepotje.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben lasser,en ik begin om 5:30 uur in plaats van 7:30 uur,maar er wordt gewoon 8 uur per dag gewerkt.
Dus kan ik om !4:00 naar huis.
Donderdag kan het 39 graden worden.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
23-07-2019 15:47
De bouwvakkers hier zijn om twee uur al afgenokt, het is niet te doen. Ze beginnen extra vroeg.
Mijn vriend zit in de grond- en sloopwerkzaamheden en die is nog steeds bezig helaas (personeelstekort momenteel, aan hitte geen boodschap nu).
VivaYfke schreef:
23-07-2019 18:38
Mijn moeder krijgt al voor de 2e week geen huishoudelijke hulp. De hulp bij douchen en verzorging is van 3 naar 2 keer in de week gezet.
Ze is 85 + !

Dat is toch te begrijpen? Ook omdat het vakantie is. Je kan dan ook als familie zelf inspringen en helpen, zeker met het huishouden.
LAgirl82 schreef:
23-07-2019 19:27
Dat is toch te begrijpen? Ook omdat het vakantie is. Je kan dan ook als familie zelf inspringen en helpen, zeker met het huishouden.
Verzorging zoals douchen vind ik niet voor de familie.
LAgirl82 schreef:
23-07-2019 19:27
Dat is toch te begrijpen? Ook omdat het vakantie is. Je kan dan ook als familie zelf inspringen en helpen, zeker met het huishouden.
Wat doe je met familie die aan de andere kant van 't land woont?

Of mensen die gewoon geen familie hebben?


Dat je dingen vermindert door personeels-tekort / vakantie snap ik.
Dat je hele weken hulp skipt niet. Of er moet vooraf akkoord zijn dat er een alternatieve oplossing is binnen de familie.

En dat de poetshulp 1 week niet komt wil ik nog best begrijpen.
Maar 2 of 3 weken niemand kunnen sturen vanuit de organisatie (desnoods dus vervanging of een job-studente en desnoods in overleg op een ander uur of een andere dag) ... valt voor mij toch niet te snappen.
Alle reacties Link kopieren
Anoniempjerosso schreef:
23-07-2019 16:09
Je zal maar op je werk zitten en gebeld worden met de mededeling dat je baby is overleden aan de hitte.
Overdrijven is ook een vak... hoe denk je mensen in warme landen dat doen? Daar leggen baby’s toch ook niet dagelijks het loodje?
Alle reacties Link kopieren
Ik sta regelmatig in zo'n bakkerij. Het gaat dan niet om 1 (grote professionele) oven die aanstaat, maar het zijn er altijd meerdere die vaak urenlang op 200 graden of hoger staan. Dat in combi met mijn opvliegers :-$ . Maar er moet toch brood worden gebakken, gebak en taarten worden gemaakt.

Chocolade produkten maken kan nu echt niet, tenzij je hele goede airco hebt en de temperatuur goed laag kan houden.

Ik vind het voor mijzelf alleen erg omdat ik opvliegers heb, verder is het warm...maar dat weet je als je in een bakkerij of keuken werkt, of als je bijv. lasser, postbode of bouwvakker bent, dat hoort er gewoon bij.
Alle reacties Link kopieren
Heel toevallig kreeg ik vandaag een berichtje van mijn werkgever dat komende dagen de diensten opgedeeld worden in vroege en late diensten waar normaal het gros 1 lange dienst draait (horeca). Het is een klein bedrijf waar dit makkelijk besloten kan worden. Heb dit nog nergens anders meegemaakt. Ook wordt het niet erg gevonden als je een klein tandje langzamer werkt, en wat vaker staat te drinken, de gasten moeten maar geduld hebben. Ook daar hebben veel horecabedrijven echt maling aan normaal gesproken.

Persoonlijk kan ik erg goed tegen hitte. Ja als ik moet werken heb ik het warm, ja ik zweet me helemaal kapot, nee ik vind het niet super erg en ik voel me al helemaal niet slecht.
Als ik vrij ben dan mag het van mij gerust 30 a 35 graden zijn. Lekkerrr!
Voor mensen die echt slecht tegen warmte kunnen lijkt het me vreselijk, maar sommige mensen stellen zich ook ontzettend aan. Het is doorgaans maar enkele dagen per jaar echt Heel Erg Warm.
Vandaag lopen sjouwen met een verhuizing voor een familielid en de enige aanpassing die ik heb gedaan is 3 uur eerder beginnen en iets vaker tussendoor water drinken.
Hastadepasta18 schreef:
23-07-2019 19:50
Overdrijven is ook een vak... hoe denk je mensen in warme landen dat doen? Daar leggen baby’s toch ook niet dagelijks het loodje?

Altijd zo'n heerlijke dooddoener. Denk je niet dat ze daar zijn aangepast aan heet weer?
LieverLustDanLiefde schreef:
23-07-2019 20:07

Voor mensen die echt slecht tegen warmte kunnen lijkt het me vreselijk, maar sommige mensen stellen zich ook ontzettend aan.

Vertel dat tegen de mensen die letterlijk doodziek worden van dit weer. Die hartkloppingen krijgen, hoofdpijn, misselijkheid, braken.
Ja, die stellen zich vast aan, want jij kan er wél tegen he. :bonk:
Wat een onwetendheid!
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
23-07-2019 15:54
Daar hebben we hier in Groningen Lutjepotjes voor. Heerlijke slaaphuisjes in de schaduw. Ideaal met dit soort temperaturen. Mijn kinderen sliepen altijd onwijs goed dan.
Ook de Lutjepotjes zijn niet meer verantwoord met deze temperaturen
I
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo blij dat wij een goede airco in de (kleding)winkel hebben. Totaal geen sraf om te werken deze week.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-07-2019 20:23
Altijd zo'n heerlijke dooddoener. Denk je niet dat ze daar zijn aangepast aan heet weer?
Ook in warme landen wordt het uiteindelijk binnenshuis gewoon warm hoor. Mijn huis in warm land met dikke muren en kleine ramen warmde minder snel op dan mijn Nederlandse huis, maar het bleef echt niet een zomer lang koel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven