Wonen in Amsterdam

24-04-2018 12:44 200 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,
Ik wil graag jullie advies en ervaringen.
Mijn man en ik zijn 33 jaar en we zoeken een koopwoning in Amsterdam. We werken allebei in Amsterdam Zuid. Ons budget om een appartament te kopen is rond 350-400 k. Op dit moment wonen we in Westerpark maar met ons budget kunnen we hier alleen 552 m huis vinden. We willen graag rond 70-802m wonen, 2 slaapkamers want we hebben binnenkort uitbreidingsplannen. Nu check ik op funda verschillende huizen en binnen ons budget kunnen we iets vinden in Nieuw West, alleen nieuw west vind ik beetje te ver en afgelegen. We willen wel dichtbij stad blijven. Nu zien we ook huizen in Slotervaart, overtoomse veld, nieuw sloten of bos en lommer etc. Alleen de vraag is of deze buurten leuk zijn voor een jong europees koppel? We hebben hiervoor in Italie gewoond en voor onze carriere zijn we naar Amsterdam verhuisd. We zijn dus niet rijk genoeg om een expat huis te kunnen betalen in een gracht. We zoeken een gezellige en internationale buurt maar niet 80% alleen maar buitenlanders, we zoeken een mix locatie omdat we hiervoor ook in internationale omgevingen hebben gewoond. Door de huizenprijzen in Amsterdam kunnen we niet in de leukste buurten wonen (zoals zuid of centrum of jordaan) natuurlijk want alles wat we leuk vinden is vanaf 450k. Nu is de vraag waar we met ons budget kunnen wonen in Amsterdam waar ook beetje leuk is? We willen dus dichtbij de stad zijn - naast het ring, dichtbij winkels/restaurants, park en goede scholen voor de toekomst.
Hebben jullie misschien tips voor ons? We zijn niet bekend in Amsterdam, ik ken alleen centrum/winkels, waar ik nu woon en dat is het.
Alvast hartelijk dank voor jullie advies.
Groetjes,
Lotus
Alle reacties Link kopieren
Bis en Lommer is erg leuk!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Bij de Sloterplas aan de stadkant is het leuk/gemixt wonen. Nét buiten de ring, in 10 a 15 minuten op de fiets sta je op het Leidse en metrostation Postjesweg en station Lelylaan zitten op loopafstand.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Bos en Lommer is wel leuk. Nieuw west zou ik niet willen wonen. Er zijn mensen die Noord ook top vinden, zelf vind ik het nadeel daarvan dat je met de auto altijd "om moet rijden" en ik ben ook geen fan ben van de pond in de winter. En het ligt natuurlijk waar in Noord je komt of je in de buurt zit van de Noord-Zuidlijn.
Je kan ook kijken naar Duivendrecht/Diemen.

Maar met jullie budget kom je in de ring eerder bij appartementen van 50 m2.
..
Alle reacties Link kopieren
Ik geef je heel erg weinig kans voor dat budget, zelfs in bos&lommer voor de gewenste vierkante meters. Er is altijd wel een gek die of meer biedt of beter voorwaarden neerlegt.

Sterker nog, als jullie gezinsuitbreiding willen, en mogelijk zelfs een tweede kind, dan is het helemaal dom om in Amsterdam te kopen.
Want jullie woonhorizon zal rond de 5 jaar liggen en de kans is groot dat je bij een mogelijke crisis dus heel veel geld gaat verliezen. En de kans dat die er binnen 5 jaar komt is best reëel.
Ghostly, ik ben het met je eens.

TO, als jullie uitbreidingsplannen hebben, dan zou je ook kunnen kijken naar de dorpen rond Amsterdam. Het is niet zo sexy als wonen binnen de ring, maar je kan naar hartenlust een roedel kinderen krijgen zonder te hoeven verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
24-04-2018 13:09
Ghostly, ik ben het met je eens.

TO, als jullie uitbreidingsplannen hebben, dan zou je ook kunnen kijken naar de dorpen rond Amsterdam. Het is niet zo sexy als wonen binnen de ring, maar je kan naar hartenlust een roedel kinderen krijgen zonder te hoeven verhuizen.
Dorpen rond Amsterdam? Daar ben je even duur, zoniet nog duurder uit. En wat is dat toch met dat gekke idee dat je met kinderen niet in de stad kan blijven wonen?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Zuid en waarschijnlijk alles binnen de ring kun je wel vergeten met dat budget. Een bekende van mij woont in zuid en als er een huis te koop staat staan er elke keer minimaal 8 kijkers voor de kijkdag ondanks de bizarre prijzen.

Ik zou richting Bos en Lommer kijken, dat is behoorlijk opgeknapt. Rond de Sloterplas de kant van Geuzenveld is ook leuk. Osdorp zijn ze nu helemaal aan het vernieuwen, er zijn al veel woningen gesloopt en opnieuw gebouwd en nu zijn ze het winkelcentrum aan het verbouwen, daar komt straks ook een bioscoop begreep ik. In Osdorp heb je wel leuke stukjes, vooral de laagbouw (de punt, map, aker enz) zijn goed te doen. Zelf zou ik Overtoomseveld en dan vooral rond het August Allebéplein vermijden tenzij je graag tussen de mocro maffia wil wonen. Sommige vinden Noord ook erg leuk, ik vind het eindeloos door de tunnel moeten of op de pont moeten als je de stad in wil niet erg aantrekkelijk, het is ook een pokken eind van Noord naar Zuid tenzij je de Noord-Zuid lijn kan gebruiken straks.

Wij hebben maar weer een huis buiten de stad gekocht. De wijken die ons aanstaan zijn gewoon achterlijk duur, dat hadden we er niet voor over.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
MwTheelepel schreef:
24-04-2018 13:13
Zuid en waarschijnlijk alles binnen de ring kun je wel vergeten met dat budget. Een bekende van mij woont in zuid en als er een huis te koop staat staan er elke keer minimaal 8 kijkers voor de kijkdag ondanks de bizarre prijzen.

Ik zou richting Bos en Lommer kijken, dat is behoorlijk opgeknapt. Rond de Sloterplas de kant van Geuzenveld is ook leuk. Osdorp zijn ze nu helemaal aan het vernieuwen, er zijn al veel woningen gesloopt en opnieuw gebouwd en nu zijn ze het winkelcentrum aan het verbouwen, daar komt straks ook een bioscoop begreep ik. In Osdorp heb je wel leuke stukjes, vooral de laagbouw (de punt, map, aker enz) zijn goed te doen. Zelf zou ik Overtoomseveld en dan vooral rond het August Allebéplein vermijden tenzij je graag tussen de mocro maffia wil wonen. Sommige vinden Noord ook erg leuk, ik vind het eindeloos door de tunnel moeten of op de pont moeten als je de stad in wil niet erg aantrekkelijk, het is ook een pokken eind van Noord naar Zuid tenzij je de Noord-Zuid lijn kan gebruiken straks.

Wij hebben maar weer een huis buiten de stad gekocht. De wijken die ons aanstaan zijn gewoon achterlijk duur, dat hadden we er niet voor over.
Doe normaal man
Alle reacties Link kopieren
Moonshine1984 schreef:
24-04-2018 13:15
Doe normaal man
Dit! Wat een achterhaald denkbeeld is dit. Het is prima wonen in die buurt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
24-04-2018 13:12
Dorpen rond Amsterdam? Daar ben je even duur, zoniet nog duurder uit. En wat is dat toch met dat gekke idee dat je met kinderen niet in de stad kan blijven wonen?
Die discussie hoeven we hier niet te voeren, maar feit is dat met 2 kinderen in een kleine woning niet ideaal is.

Overigens kun je voor 4ton prima wat in Zaandam kopen. In Haarlem ook wel overigens.
Ik zou me proberen in te loten voor een nieuwbouw koopwoning.
En een goede makelaar zoeken, dat levert hoor ik veel op. Er staat weinig te koop op het moment en alles is zo weg, heb je een goede makelaar dan zit die er dicht bovenop.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
24-04-2018 13:20
Dit! Wat een achterhaald denkbeeld is dit. Het is prima wonen in die buurt.
Qua wonen is het wel wat beter geworden, maar nog steeds niet echt heel fijn.
En met het oog op de toekomst, de scholen daar in de buurt zijn nog steeds wel behoorlijk waardeloos.
Voor dat geld kan je best een mooi huis kopen net buiten Amsterdam. En ik kan het weten. ik woon er en ben op zoek naar wat nieuws. Ik wou dat ik dat budget had dan zat ik op mijn boerderij in de Purmer net buiten alle steden.

Of in een huis in Landsmeer of het dorpje ervoor. ..aan de rand van Amsterdam.

Zaandam en Purmerend overslaan maar Oost Zaan is ook mooi en prettig wonen. Net als de meeste dorpjes in Waterland. Kan je echt allemaal leuke ruime huizen met tuin voor 350-400.000 euro kopen.
Edam, Monnickendam allemaal prettig om te wonen, zo met de bus en auto in de stad en betaalbaar.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 13:32
10.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eventueel Amstelveen?
Biebeltje schreef:
24-04-2018 13:30
Eventueel Amstelveen?
Vreselijk. Al die torenhoge flats. Beetje trieste buurten. En de andere huizen zijn loeiduur.
ghostly41 schreef:
24-04-2018 13:22
Die discussie hoeven we hier niet te voeren, maar feit is dat met 2 kinderen in een kleine woning niet ideaal is.

Overigens kun je voor 4ton prima wat in Zaandam kopen. In Haarlem ook wel overigens.
Haarlem is ook een leukere stad om in te wonen, tenminste vond ik.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
24-04-2018 13:20
Dit! Wat een achterhaald denkbeeld is dit. Het is prima wonen in die buurt.

Ik zal het doorgeven aan de kennis die zijn beste vriend daar doodgeschoten in de portiek aantrof.. Misschien kan TO richting de oostelijke eilanden, daar is het ook prima wonen dan.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Dit moet je echt met een makelaar doen en dan heel snel handelen. Reken erop dat je boven de vraagprijs zult moeten bieden.
MwTheelepel schreef:
24-04-2018 13:36
Ik zal het doorgeven aan de kennis die zijn beste vriend daar doodgeschoten in de portiek aantrof.. Misschien kan TO richting de oostelijke eilanden, daar is het ook prima wonen dan.
Nou, de liquidaties zijn in Zuid ook niet van de lucht. En inbraken al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
24-04-2018 13:46
Nou, de liquidaties zijn in Zuid ook niet van de lucht. En inbraken al helemaal niet.
Precies. In elk stadsdeel gebeuren dat soort dingen. Ik woon al jaren in die buurt en 'ons buurtje' is echt een dorpje. Ik ken de buren, we groeten elkaar niet alleen, we helpen elkaar als het nodig is. Heel fijn.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Daarom ben ik blij dat ik verhuist ben.

Ik vind ook dat kinderen krijgen in een stad prima kan. Maar wat er zo leuk is aan in Amsterdam wonen .... laat staan met met kinderen.. geen idee.

Ik pak de bus wel als in in de hoofdstad wat leuk wil gaan doen.
MwTheelepel schreef:
24-04-2018 13:13
Zuid en waarschijnlijk alles binnen de ring kun je wel vergeten met dat budget. Een bekende van mij woont in zuid en als er een huis te koop staat staan er elke keer minimaal 8 kijkers voor de kijkdag ondanks de bizarre prijzen.

Ik zou richting Bos en Lommer kijken, dat is behoorlijk opgeknapt. Rond de Sloterplas de kant van Geuzenveld is ook leuk. Osdorp zijn ze nu helemaal aan het vernieuwen, er zijn al veel woningen gesloopt en opnieuw gebouwd en nu zijn ze het winkelcentrum aan het verbouwen, daar komt straks ook een bioscoop begreep ik. In Osdorp heb je wel leuke stukjes, vooral de laagbouw (de punt, map, aker enz) zijn goed te doen. Zelf zou ik Overtoomseveld en dan vooral rond het August Allebéplein vermijden tenzij je graag tussen de mocro maffia wil wonen. Sommige vinden Noord ook erg leuk, ik vind het eindeloos door de tunnel moeten of op de pont moeten als je de stad in wil niet erg aantrekkelijk, het is ook een pokken eind van Noord naar Zuid tenzij je de Noord-Zuid lijn kan gebruiken straks.

Wij hebben maar weer een huis buiten de stad gekocht. De wijken die ons aanstaan zijn gewoon achterlijk duur, dat hadden we er niet voor over.
Weet je, ik ben echt blij dat dit soort mensen de stad verlaten. Ruimt lekker op.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opgegroeid in Nieuw-Sloten en heb er met veel plezier gewoond. Het is er groen veel speeltuinen voor kinderen de tram 2 brengt je zo naar het Centrum.

Qua koophuis zal je daar wel flink in d buidel moeten tasten denk ik, veel (nieuw bouw) inmiddels oudbouw en flink verbouwd dus huizenprijzen zullen ook wel prijzig zijn.
Relax we're all crazy, it's not a competition

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven