Werk & Studie alle pijlers

ziek door werk

09-10-2019 11:20 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
goedemorgen,

Ik weet even niet hoe ik moet beginnen. Ik ben 8 maanden geleden begonnen bij een nieuwe baas en dacht dat ik de juiste keuze gemaakt had. Tot zo'n vier maanden geleden. Mijn collega's blijken geen collega's te zijn en kletsen constant achter mijn rug om en proberen mij constant onderuit te halen. Ze gaan koffie drinken zonder mij enz. Ik ben van een vrolijk open persoon naar een gesloten stil persoon gegaan door alle gedoe. Ik heb constant maagpijn en slaap slecht. Ook mijn baas maakt zich schuldig aan slecht gedrag. Ik word constant dikke genoemd, zegt in een vergadering met een externe tegen de een och jij bent lelijk, en tegen mij en jij bent dik en lelijk. Bij een vergadering buitenshuis wordt iets besproken en het ging over iets wat ik verplaatst had met een medewerker van dat bedrijf en dat het zwaar was zegt hij doodleuk of kwam het omdat die dikke er nog aanhing? Niemand vond het grappig maar hij vind van zichzelf dat hij dat mag zeggen. Hij trekt zich niks aan van commentaar... Vorige week ook weer zitten we weer in een vergadering, ziet hij een foto van iemand en zegt hij boh wat een lekker wijf, was, jij dat ook ,maar zo'n lekker wijf en niet zo lelijk. Ik weet gewoon niet meer wat ik doen moet, boos worden heeft geen zin, een gesprek voeren heeft geen zin, niks werkt ik krijg dan te horen ik ben de baas en ik doe wat ik wil. Ik voel me zo onwelkom in dit bedrijf. Ik ben aan het solliciteren maar dat gaat niet zo snel allemaal dus ik zal het nog even moeten volhouden. Misschien heeft iemand een tip voor mij wat ik zolang kan doen om het werkbaarder te maken voor mij? ik ben gewoon ten einde raad en weet het gewoon niet meer.....
viva-amber schreef:
09-10-2019 11:45
Het maakt je als slachtoffer van pesten volstrekt ongeloofwaardig.
Integendeel, dan veranderd zij de situatie en gaat van slachtoffer naar powervrouw. Waarom zou zij het stempel slachtoffer moeten dragen, is dat een geuzenvoordeel? Het is juist de bedoeling dat ze met opgeheven hoofd kan vertrekken en haar werkgever nog gefrustreerder achter zich laat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gelijk lik op stuk geven, juist in een vergadering. Vragen wat hij bedoelt met deze opmerking, wat de reden is, dat hij personeel minderwaardig behandeld?
Wat is de reden dat jij vindt dit over mij te mogen zeggen ?
Ik zou het vooral op vragende toon vragen, zodat hij er op moet antwoorden.
Het liefst zoveel mogelijk collega's erbij.
Niet lijdzaam toekijken, maar je mond open doen.
Vorm een front met je collega's die hij ook zo lullig behandeld.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
09-10-2019 11:35
Ik zou solliciteren en onder tussen de gesprekken en vergaderingen waarin je dikke of iets wordt genoemd opnemen. Verder je stil houden. Wanneer je iets anders hebt dan zou ik contact opnemen met de lokale pers. De opnames laten horen en uitleggen hoe daar met mensen wordt omgegaan. Ik zou ook de vakbond inlichten en de arbeidsinspectie en de opname laten horen maar wel pas wanneer je al een andere baan hebt. Dek jezelf in en breng het op het juiste moment naar buiten.
Gelukkig leent de pers zich hier niet voor..
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Het andere probleem is. Ik kan met mijn collega's geen front vormen. Ze zijn vaak net zo erg in hun gedrag en ze zijn allemaal of vriend of vriend van familie van hem dus houden hem een hand boven zijn hoofd. En dan zwijg ik nog over hun haantjes gedrag.
flexibel schreef:
09-10-2019 11:53
Ik zou gelijk lik op stuk geven, juist in een vergadering. Vragen wat hij bedoelt met deze opmerking, wat de reden is, dat hij personeel minderwaardig behandeld?
Wat is de reden dat jij vindt dit over mij te mogen zeggen ?
Ik zou het vooral op vragende toon vragen, zodat hij er op moet antwoorden.
Het liefst zoveel mogelijk collega's erbij.
Niet lijdzaam toekijken, maar je mond open doen.
Vorm een front met je collega's die hij ook zo lullig behandeld.
Ja, precies. Ik zou hem vragen waarom zijn kleine pikkie hem zoveel frustraties bezorgd dat hij dat afreageert op zijn personeel. Hem misschien een vergrootglas cadeau doen als troost.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend erg dat je dit overkomt maar wat goed van je dat je dit niet voor jezelf houdt.

Mobbing (pesten door een groep) is een bekend fenomeen op de werkvloer. Het stopt niet vanzelf. En zodra deze dynamiek eenmaal aanwezig is, blijft het ook bestaan. Het zou mij niet verbazen dat dit met meerdere mensen is gebeurt. Dat betekent ook dat het niet persoonlijk is bedoeld, ook al voelt het wel zo.

Op internet is er veel over te lezen. Eén van de belangrijkste dingen om te doen is op vijandig gedrag te reageren, maar dan het liefst met een pauze dus van 'he baas, ik heb liever dat je je gedachtes over mijn uiterlijk voor je houdt' of iets dergelijks. Zodra je dat niet doet, gaat het van kwaad tot erger omdat het wordt getolereerd.

Zorg er idd voor dat je documentatie hebt omdat het het woord van één tegen velen is. En meld je asjeblieft ziek. Een baan is dit echt niet waard.
Alle reacties Link kopieren
flexibel schreef:
09-10-2019 11:53
Ik zou gelijk lik op stuk geven, juist in een vergadering. Vragen wat hij bedoelt met deze opmerking, wat de reden is, dat hij personeel minderwaardig behandeld?
Wat is de reden dat jij vindt dit over mij te mogen zeggen ?
Ik zou het vooral op vragende toon vragen, zodat hij er op moet antwoorden.
Het liefst zoveel mogelijk collega's erbij.
Niet lijdzaam toekijken, maar je mond open doen.
Vorm een front met je collega's die hij ook zo lullig behandeld.
Allemaal leuk en aardig en natuurlijk is het goed om iets terug te zeggen, maar dit soort types geven daar niks om en het bezorgt TO alleen maar stress.

Ik zou me ziek melden, TO. Tot wanneer loopt je contract?
En als je bewijs hebt dat de bedrijfsarts vertrouwelijke info doorvertelt, dan zou ik die ook ergens melden.
Alle reacties Link kopieren
Dit kan écht niet. Het verbaast me hoe vaak dit nog op de werkvloer voorkomt. En dat nota bene door volwassenen.. wat een onzeker en walgelijk gedrag. Ik zou beginnen met het verzamelen van bewijs. Zet de voice recorder op je telefoon aan tijdens vergaderingen en bewaar dit. Alles wat je kan verzamelen, doen! Als je denkt dat de bedrijfsarts het ook achter de ellebogen heeft: wederom bewijs verzamelen. Rechtsbijstand is een goede tip en voor de rest zou ik mijzelf ziek melden of bonje maken. Misschien is dat laatste niet zo’n heel goed idee, maar dit hoef je van niemand te accepteren. Wordt er gewoon boos van als ik dit lees. Sterkte TO, de maatschappij is verrot :nope:
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
09-10-2019 11:45
Het maakt je als slachtoffer van pesten volstrekt ongeloofwaardig.
Naar de pers stappen voordat je de juiste wegen hebt bewandeld ook.
Kijk je moet je afvragen of je gerechtigheid wil of gewoon zsm weg daar. Ik zou persoonlijk vechten tegen dit misselijkmakende gedrag door bewijs te verzamelen en hier een zaak van te maken want ik kan heel slecht tegen onrechtvaardigheid. Maar ik kan me ook voorstellen dat je het gewoon zat bent en er moe van bent en weg wil. Dan inderdaad gewoon ziekmelden en verder solliciteren!
Alle reacties Link kopieren
Lotusbloem39 schreef:
09-10-2019 11:57
Het andere probleem is. Ik kan met mijn collega's geen front vormen. Ze zijn vaak net zo erg in hun gedrag en ze zijn allemaal of vriend of vriend van familie van hem dus houden hem een hand boven zijn hoofd. En dan zwijg ik nog over hun haantjes gedrag.
Ze gaan jou zeker niet steunen want zij zijn veel te bang zelf het volgende slachtoffer te worden. Van die slappe lui hoef je maar weinig te verwachten die hebben helemaal niet de mogelijkheid om je te steunen want dan zijn zij zelf aan de beurt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dit is heel interessant om te lezen.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... xbK81u7TiQ
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-10-2019 13:48
Dit is heel interessant om te lezen.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... xbK81u7TiQ
Pesten en discriminatie is niet precies hetzelfde en daarbij gaat het artikel over solliciteren en TO heeft deze droombaan al gekregen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
flexibel schreef:
09-10-2019 11:53
Ik zou gelijk lik op stuk geven, juist in een vergadering. Vragen wat hij bedoelt met deze opmerking, wat de reden is, dat hij personeel minderwaardig behandeld?
Wat is de reden dat jij vindt dit over mij te mogen zeggen ?
Ik zou het vooral op vragende toon vragen, zodat hij er op moet antwoorden.
Het liefst zoveel mogelijk collega's erbij.
Niet lijdzaam toekijken, maar je mond open doen.
Vorm een front met je collega's die hij ook zo lullig behandeld.
Jemig wat een betweterig antwoord. Ik zou dit en ik zou dat..... alsof je nu al weet hoe je zou reageren..

Alsof iedereen gelijk lik op stuk kan geven. Overigens met dit soort gedrag verlaag je jezelf tot hetzelfde niveau.
Vraag een gesprek aan met je LG. Doet die ook lullig, dan op zoek naar een andere baan. Op dit moment zal het best lukken om op korte termijn iets anders te vinden
viva-amber schreef:
09-10-2019 14:04
Pesten en discriminatie is niet precies hetzelfde en daarbij gaat het artikel over solliciteren en TO heeft deze droombaan al gekregen.
Fatshaming is ook een vorm van discriminatie.
Alle reacties Link kopieren
Ja, alleen niet op basis van cultuur, geloof of seksuele voorkeur. Daarnaast wordt zij ook gediscrimineerd omdat zij een vrouw is met die chef en zijn lekker wijven gedoe midden op de werkvloer. Ik zou eens vrijblijvend bellen met de arbeidsinspectie en kijken wat zij jou aanraden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
09-10-2019 11:25
Ik zeg het niet snel, maar in dit geval zou ik me echt ziekmelden. Pleur op zeg, je wordt gewoon uitgescholden en gepest door je baas! Totaal onacceptabel.
Precies dit. Echt direct. Nooit meer een voet over de drempel zetten bij die sukkel.
Zorg voor jezelf en ga weg. Het is maanden te laat.
Je bent meer waard dan dit!
Wat is dit in godsnaam voor bedrijf trouwens?? Welke branche?
Alle reacties Link kopieren
Leuk hè moeten werken omdat je je rekeningen moet betalen en dat je dan verplicht tussen allerlei idioten moet zitten voor 40 uur.

Wat een misselijke mensen daar op jouw werk, ik kan mij heel goed voorstellen dat je je letterlijk ziek voelt.

Misschien op mail zetten van al die lelijke dingen die jouw werkgever heeft gezegd en dat het jou kwetst. Als die ouwehoer naast onbeschoft ook nog eens dom is dan stuurt hij per e-mail zoiets als "Ja, maar dat is grappig" of iets dergelijks en dan heb je het zwart op wit, ziekmelden, ander werk zoeken en de tyfus laten krijgen.
Dit is echt zo bizar en rot voor jou. Ik bewonder je dat je hem niet al lang iets fysieks hebt aan gedaan.

Lid van vakbond of heb je rechtsbijstand met werk module? Desnoods neem je het eens op op je telefoon, weet niet of dat gebruikt kan worden maar holy shit wat een ontzettende lul is dat.

Kan soms nadeel zijn van kleinere bedrijven, hoe wel grotere bedrijven weer hun eigen problemen hebben.

Ik ken alle wegen te bewandelen niet goed maar ik zou in mijn redelijk tribale mentaliteit proberen iets over hem te vinden dat je tegen hem kan gebruiken. En er dan een mega goede beoordeling/referentie uit slepen en dat je er niet meer hoeft te werken tot je een andere baan hebt.

Mijn mening is dat zo iemand een flinke afranseling verdient, maar goed, dat is mijn gevoel en heeft ook haken en ogen.

Sterkte met alles. Bah, ik word erin jouw plaats boos van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven