Werk & Studie alle pijlers

Ziek naar stage

10-01-2019 09:38 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen. Ik zit in een bepaalde situatie, en ik ben benieuwd hoe jullie hiermee om zouden gaan.

Eerst even kleien schets van de verwachtingen; stageperiode loopt van 10 september 2018 tot en met 7 februari 2019. In deze tijd moet ik 608 uur stage lopen. (32 uur in de week) Vanuit het stagebedrijf heb ik vrij gekregen in de herfst- en kerstvakantie en mocht deze uren dus niet schrijven.

Voor de kerstvakantie ben ik 2 weken echt goed ziek geweest (griep). Ik ben deze 2 weken dus ook niet naar stage geweest. Door deze 2 weken te missen kan ik mijn stage uren niet meer halen. Ik ben hierover in gesprek gegaan op school, en doordat ik er verder niet zoveel aan kon doen wouden ze het voor deze keer door de vingers zien. ( Beoordelen op kwaliteit en dus niet op kwantiteit)

Daarna heb ik dus lekker 2 weken vakantie gehad en voelde me nog steeds niet 100% fit. Nu ben ik deze week weer begonnen op stage en nog steeds ben ik ziek. Ik heb nu een bijholteontsteking en echt mijn hele hoofd doet pijn. Omdat ik me van mijn beste kant wil laten zien zit ik gewoon op stage. Maar eigenlijk, heel eigenlijk lig ik liever in mijn bed om te rusten. Ik heb 10 uur slaap gehad afgelopen nacht, en nog ben ik kapot.

Conclusie; ik ben dus eigenlijk nog steeds (of alweer, t is maar hoe je t wilt zien) ziek, wil niet nóg meer uren missen en vanaf volgende week beginnen mijn examens binnen het stagebedrijf.

Wat zouden jullie doen? Inderdaad gewoon doorgaan, ondanks de knallende koppijn en het amper kunnen ademhalen etc. Of toch lekker naar huis gaan om bij te komen en uit te rusten?
Overleggen met je begeleider over mogelijke uitloop. Dit soort dingen wil je niet alleen beslissen als het gevolg kan zijn dat je stage niet meetelt en je die helemaal opnieuw kunt gaan doen. Zonde van je tijd en inspanning.

Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
School bellen en overleggen wat er mogelijk is, zij snappen ook wel dat op stage zitten geen zin heeft als je zo ziek bent en door je zorgen aan te geven laat je je goede wil zien.
Er is vast wel iets te verzinnen als je je nu ziek meld: straks een extra week stage, of de laatste weken wel 40 uur maken, zoek zelf mee naar oplossingen.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Eerst goed uitzieken, anders kun je nog maanden door blijven sukkelen.
Ben je al bij de huisarts geweest om te achterhalen waar nou precies het gezondheidsprobleem zit?
Je bent wel erg lang ziek, werk je ook met gevaarlijke stoffen op de stage?
Alle reacties Link kopieren
Als ik me telkens ziek zou melden als ik bijholte-ontsteking zou hebben zou ik niet meer aan werken toe komen. Meestal is het een paar dagen goed en dient de volgende zich aan. In 2003 ooit voor geopereerd, maar dat beschouw ik als mislukt, dus heb ik besloten er maar mee te leren leven.
Dat werkt zo: zodra ik wakker wordt spuit ik fysiomer in mijn neus, de krachtige. Daarna slik ik 2 paracetamols. Zodra ik heb gegeten neem ik 2 ibuprofens (2x200, zwaarder wil ik echt niet). Om de 4 uur fysiomer, 2 paracetamols en 2 ibuprofens. Als mijn oren er ook nog pijn bij doen, druppel ik otalgan in mijn oor, dat verdooft het trommelvlies. Zo ben ik ca. een uurtje na het opstaan weer redelijk aanspreekbaar. In bed blijven liggen maakt het niet beter, want juist als je gaat liggen komt er meer druk. In de dagen tussendoor dat ik geen last heb spuit ik alleen na het wakker worden fysiomer en slik ik niks.
Alle reacties Link kopieren
Alexsportief schreef:
10-01-2019 09:48
Ben je al bij de huisarts geweest om te achterhalen waar nou precies het gezondheidsprobleem zit?
Je bent wel erg lang ziek, werk je ook met gevaarlijke stoffen op de stage?
Ja ben al bij de huisarts geweest, en ook al in het ziekenhuis. Ik heb veel medische problemen dus zij zien wel een verband maar kunnen niet precies aangeven hoe en wat.

Het is gewoon een kantoorbaantje, dus geen gevaarlijke stoffen (:
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties! Voor de vakantie heb ik ook op school overlegd of ik langer door kon of meer uren draaien. Dit is helaas niet mogelijk omdat ik op vrijdag gewoon school heb en aangezien de examens eraan komen kan ik het me niet veroorloven om niet naar school te gaan. Langer door was helaas ook niet mogelijk omdat ik na de stageperiode ook gewoon nog een halfjaar school heb.
lattemachiato schreef:
10-01-2019 09:48
Als ik me telkens ziek zou melden als ik bijholte-ontsteking zou hebben zou ik niet meer aan werken toe komen. Meestal is het een paar dagen goed en dient de volgende zich aan. In 2003 ooit voor geopereerd, maar dat beschouw ik als mislukt, dus heb ik besloten er maar mee te leren leven.
Dat werkt zo: zodra ik wakker wordt spuit ik fysiomer in mijn neus, de krachtige. Daarna slik ik 2 paracetamols. Zodra ik heb gegeten neem ik 2 ibuprofens (2x200, zwaarder wil ik echt niet). Om de 4 uur fysiomer, 2 paracetamols en 2 ibuprofens. Als mijn oren er ook nog pijn bij doen, druppel ik otalgan in mijn oor, dat verdooft het trommelvlies. Zo ben ik ca. een uurtje na het opstaan weer redelijk aanspreekbaar. In bed blijven liggen maakt het niet beter, want juist als je gaat liggen komt er meer druk. In de dagen tussendoor dat ik geen last heb spuit ik alleen na het wakker worden fysiomer en slik ik niks.
Is het bij jou niet chronisch geworden doordat je er ooit te lang mee door bent blijven lopen?
Stel voor een aantal weken een uurtje langer te werken per dag: 4x9 uur ipv 4x8. Zo haal je misschien toch je benodigde aantal uren.
Een kantoorbaantje klinkt altijd heel onschuldig, maar vergis je niet.
Als je in een ruimte zit met een laserprinter of kopieerapparaat komt er fijnstof en ozon in de lucht als ze ingebruik zijn.
Dat is zeer belastend voor je luchtwegen, ik zelf kan er helemaal niet over dus heb op mijn kantoor het zo geregeld dat de printer in een apparte ruimte staat en de airco filters geregeld worden schoongemaakt / vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
10-01-2019 09:55
Stel voor een aantal weken een uurtje langer te werken per dag: 4x9 uur ipv 4x8. Zo haal je misschien toch je benodigde aantal uren.
Het aantal uren halen is helaas écht niet meer mogelijk
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan.
Je zet je opleiding en verdere werk toekomst op het spel voor hoofdpijn.

Dat je al zegt ‘of LEKKER naar huis gaan’ zegt mij voldoende
Alle reacties Link kopieren
Alexsportief schreef:
10-01-2019 09:56
Een kantoorbaantje klinkt altijd heel onschuldig, maar vergis je niet.
Als je in een ruimte zit met een laserprinter of kopieerapparaat komt er fijnstof en ozon in de lucht als ze ingebruik zijn.
Dat is zeer belastend voor je luchtwegen, ik zelf kan er helemaal niet over dus heb op mijn kantoor het zo geregeld dat de printer in een apparte ruimte staat en de airco filters geregeld worden schoongemaakt / vervangen.
Dat is allemaal al geregeld ivm mijn astma! Maar bedankt voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Route88 schreef:
10-01-2019 09:58
Gewoon gaan.
Je zet je opleiding en verdere werk toekomst op het spel voor hoofdpijn.

Dat je al zegt ‘of LEKKER naar huis gaan’ zegt mij voldoende
Naar huis gaan zou ik absoluut geen probleem vinden met betrekking tot hoe ik me voel. Ik wil alleen geen verkeerde indruk achterlaten door wéér niet aanwezig te zijn.
Het ziet ernaar uit dat je je stage niet gaat halen als je je nu ziekmeldt. Dus ik zou de maximale hoeveelheid paracetamol slikken, veel water en thee met honing drinken, veel fruit eten en er tegenaan gaan. Voor een kantoorbaan hoef je je gelukkig fysiek niet enorm in te spannen. En verder zoveel mogelijk rust nemen. Dus vroeg naar bed gaan (ook niet té vroeg, te lang slapen is namelijk ook vermoeiend) en in je weekenden rustig aan doen. Beterschap.
Route88 schreef:
10-01-2019 09:58
Gewoon gaan.
Je zet je opleiding en verdere werk toekomst op het spel voor hoofdpijn.

Dat je al zegt ‘of LEKKER naar huis gaan’ zegt mij voldoende
Je zet je lichamelijke gezondheid in de toekomst op het spel voor school waar je ook gewoon een jaartje langer over kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
10-01-2019 10:01
Het ziet ernaar uit dat je je stage niet gaat halen als je je nu ziekmeldt. Dus ik zou de maximale hoeveelheid paracetamol slikken, veel water en thee met honing drinken, veel fruit eten en er tegenaan gaan. Voor een kantoorbaan hoef je je gelukkig fysiek niet enorm in te spannen. En verder zoveel mogelijk rust nemen. Dus vroeg naar bed gaan (ook niet té vroeg, te lang slapen is namelijk ook vermoeiend) en in je weekenden rustig aan doen. Beterschap.
Nee dat klopt! Het is alleen wel frustrerend om de hele dag achter een computer te zitten en te moeten staren naar een beeldscherm met knallende koppijn. :@@:

Mijn stage ga ik qua uren sowieso niet meer halen...
3xintense schreef:
10-01-2019 09:57
Het aantal uren halen is helaas écht niet meer mogelijk
.
Nee, maar probeer er dan tenminste zoveel mogelijk te maken en je goede wil te tonen :bonk:
Alle reacties Link kopieren
3xintense schreef:
10-01-2019 10:00
Naar huis gaan zou ik absoluut geen probleem vinden met betrekking tot hoe ik me voel. Ik wil alleen geen verkeerde indruk achterlaten door wéér niet aanwezig te zijn.
Heb je al met school en stage overlegd en gekeken naar wat er wél mogelijk is? Je blijft nu alleen aangeven wat er niet mogelijk is. En dan kunnen wij van alles roepen, maar je begeleiders van school en stage hebben toch echt het laatste woord.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
10-01-2019 10:04
.
Nee, maar probeer er dan tenminste zoveel mogelijk te maken en je goede wil te tonen :bonk:
Dat probeer ik duidelijk te maken; dat wil ik ook heel graag. Het is alleen heel vermoeiend en ik voel me gewoon echt niet fit.
Alle reacties Link kopieren
Route88 schreef:
10-01-2019 09:58

Dat je al zegt ‘of LEKKER naar huis gaan’ zegt mij voldoende
O ja, dat is echt HET bewijs dat je je maar aanstelt inderdaad.

Ik had laatst ook flink koorts, en reken maar dat ik het toen lekker vond om in mijn bed te kunnen gaan liggen. Wat een gezeur.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
3xintense schreef:
10-01-2019 10:03

Mijn stage ga ik qua uren sowieso niet meer halen...
Ik begrijp uit je verhaal dat je nu op stage zit dus taken moet verrichten op een kantoor.
Ik zie ook dat je nu al een half uur zit te kletsen op het Vivaforum.
Heel grof gezegd, als je je stage toch niet gaat halen, stop dan meteen!
Je gezondheid is je meest waardevolle bezit, nu maak je veel kapot.
Alle reacties Link kopieren
En ben je al bij de huisarts geweest? Even los van je stage. Al een maand ziek, dan zou ik daar toch eens even langsgaan en blijkt het misschien met iets simpels op te lossen. Is je dilemma meteen over. Vandaag zou ik blijven op stage, en als de sodemieter een afspraak maken bij de huisarts morgen. Als je namelijk gewoon beter wordt op korte termijn is je probleem opgelost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven