Werk & Studie alle pijlers

Ziekgemeld...

12-01-2018 13:32 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wil even wat kwijt...
Afgelopen dinsdag mij ziekgemeld, al een paar dagen niet fit en gewoon gewerkt, dinsdag ging het echter niet meer (koorts, overgeven en water ipv normale ontlasting) en heb ik me voor aanvang van het werk ziekgemeld bij mijn ploegbaas.

Ik moest de volgende dag maar bellen met de productieleider over hoe het ging. Nou woensdag het zelfde verhaal. Gisterochtend weer contact gehad en er werd eigenlijk verwacht dat ik het wel zou proberen. Nou heb duidelijk gemaakt dat ik niet in staat ben om te werken (productiewerk). Nu zitten ze met een probleem en voor m'n gevoel schuiven ze dat probleem in mijn schoenen!

Vanmorgen langs huisarts gegaan en zegt ook rust nemen en uitzieken. Hij denkt aan buikgriep.

Vroeg heb ik op een kantoor gewerkt en geleerd om aan te horen en afspraak te maken over vervolg contact en juist niet het probleem van het bedrijf bij de zieke medewerker in de schoenen te schuiven (al dan niet bewust/onbewust).

Ben nooit ziek! Laatste keer in 2016 4 dagen niet gewerkt ivm operatie aan enkel. Veel collega's zijn al ziek als ze griepgolf op de radio horen!

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Maxime
Waarmee?
Ziek is ziek. Vraag anders aan je baas of hij het goed idee vindt dat je hem en de collega’s komt aansteken, en daarbij even de werkvloer onderkotst en -schijt.
Ziek is ziek.
Alle reacties Link kopieren
iedereen heeft recht op zijn eigen problemen. Jij bent ziek.
Alle reacties Link kopieren
Je moet je gewoon ziek kunnen melden. Ziek is ziek.

Echter, als ik niet helemaal lekker te pas ben, denk ik dat ik bepaalde werkzaamheden (vooral computerwerk) thuis kan doen. Het heen en weer reizen zie ik vooral als een probleem als ik ziek ben, niet achter de computer zitten en wat werk doen. Inloggen, computerhandelingen uitvoeren, vereisen vrijwel geen fysieke inspanning.

Als ik thuis achter de computer zit, en World of Warcraft (mijn avatar verwijst naar de komende uitbreiding) kan spelen, kan ik ook wat klussen doen die ik anders op het werk op mijn kantoor doe. Mijn leidinggevende denkt daar iets anders over.

Maar ik ben gemiddeld maar één week per jaar ziek (gekeken naar mijn ziekteverzuim de laatste 5 jaar).
World of Warcraft: Legion
Jij bent ziek. Hoe de baas dit oplost is zijn probleem.
Wat schuiven ze precies in je schoenen? Als jij aangeeft nog te zien te zijn, wat is dan het probleem?
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
12-01-2018 13:43
Waarmee?
Ziek is ziek. Vraag anders aan je baas of hij het goed idee vindt dat je hem en de collega’s komt aansteken, en daarbij even de werkvloer onderkotst en -schijt.
Waarmee?
Hoe je werkgever reageert..

Ja idd...
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
12-01-2018 14:01
Wat schuiven ze precies in je schoenen? Als jij aangeeft nog te zien te zijn, wat is dan het probleem?
Ja er staat een machine stil als ik er niet ben, dat wordt dan ook even doodleuk gezegd. Dus voor mijn gevoel schuiven ze dat probleem in mijn schoenen...
Maximale schreef:
12-01-2018 14:06
Ja er staat een machine stil als ik er niet ben, dat wordt dan ook even doodleuk gezegd. Dus voor mijn gevoel schuiven ze dat probleem in mijn schoenen...
Jij trekt je dat aan. Daar moet je gewoon schijt aan hebben :mrgreen: ziek gewoon uit en voel je niet schuldig. Je hebt je tenslotte niet zomaar ziekgemeld.
Ziek is ziek. En probleem ligt bij je baas. Dan zorgt hij er maar voor dat een andere werknemer ook weet hoe dit apparaat werkt.
Alle reacties Link kopieren
Die machine staat ook stil als jij op vakantie gaat, dan kunnen ze dat toch ook oplossen? Helemaal als jij zelden ziek bent je niks aantrekken van wat te werkgever zegt.

Voor hem is het vervelend en ik snap dat hij graag wil dat je zsm weer komt werken maar als jij je zo weinig ziekmeld moet hij het vertrouwen hebben dat jij echt te ziek bent om te werken.
Alle reacties Link kopieren
Heeft de dokter niet gezegd hoe lang het ongeveer zou gaan duren? Als je elke ochtend naar je werk belt om te zeggen dat je niet komt, wordt het moelijk voor je werk om op het laatste moment vervanging te regelen. Als je gelijk de 1e dag naar de dokter was geweest en gelijk je werk terug had gebeld met de duur van je ziekte (ongeveer), was het voor hun een stuk makkelijker geweest om vervanging te regelen voor een x-aantal dagen.

Ik woon in het buitenland, en hier heb je een doktersbriefje nodig als je ziek thuis blijft (anders krijg je niet uitbetaad), en de dokter zegt dan hoe lang je thuis moet blijven. (ben je na die periode nog steeds ziek, dan moet je weer terug naar de dokter voor een nieuw briefje ;-) )

Dit is ook handiger voor je werk, want dan weten ze wanneer je weer terug komt en voor hoe lang ze vervanging moeten zien te regelen.
Veel sterkte en beterschap !
Blijkbaar heeft je werkgever liever dat je je collega's aansteekt met griep.
Alle reacties Link kopieren
Maak van het probleem van je baas niet je eigen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Maximale schreef:
12-01-2018 14:06
Ja er staat een machine stil als ik er niet ben, dat wordt dan ook even doodleuk gezegd. Dus voor mijn gevoel schuiven ze dat probleem in mijn schoenen...
Nou ik zou vragen of ze liever hebben dat hij een dag stil staat of dat de machine gerepareerd moet worden omdat ik erin gespuugd heb.

Nee zonder grappen, niks mee doen. Als je terug aan het werk bent zeggen dat je het een vervelende opmerking vond en dat je zelf ook graag was gaan werken ipv ziek in bed moeten liggen.
Razzmatazz schreef:
12-01-2018 14:19
Heeft de dokter niet gezegd hoe lang het ongeveer zou gaan duren? Als je elke ochtend naar je werk belt om te zeggen dat je niet komt, wordt het moelijk voor je werk om op het laatste moment vervanging te regelen. Als je gelijk de 1e dag naar de dokter was geweest en gelijk je werk terug had gebeld met de duur van je ziekte (ongeveer), was het voor hun een stuk makkelijker geweest om vervanging te regelen voor een x-aantal dagen.

Ik woon in het buitenland, en hier heb je een doktersbriefje nodig als je ziek thuis blijft (anders krijg je niet uitbetaad), en de dokter zegt dan hoe lang je thuis moet blijven. (ben je na die periode nog steeds ziek, dan moet je weer terug naar de dokter voor een nieuw briefje ;-) )

Dit is ook handiger voor je werk, want dan weten ze wanneer je weer terug komt en voor hoe lang ze vervanging moeten zien te regelen.
Veel sterkte en beterschap !
Daar beginnen huisartsen niet aan. En daarbij is dat een beetje koffiedik kijken: de een is met een dag of twee weer opgeknapt na een buikgriep, een ander is weken aan het kwakkelen.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
12-01-2018 14:27
Daar beginnen huisartsen niet aan. En daarbij is dat een beetje koffiedik kijken: de een is met een dag of twee weer opgeknapt na een buikgriep, een ander is weken aan het kwakkelen.
Oh dat wist ik niet. ja, dan houdt het gewoon op en heeft de baas pech. Weet je TO, het is één van de taken van je baas om plannings te veranderen als er zieken zijn, dat is z'n werk, daarvoor wordt hij betaald :-). Dus niet teveel over piekeren en pas weer naar je werk gaan als je weer beter bent. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Razzmatazz schreef:
12-01-2018 14:35
Oh dat wist ik niet. ja, dan houdt het gewoon op en heeft de baas pech. Weet je TO, het is één van de taken van je baas om plannings te veranderen als er zieken zijn, dat is z'n werk, daarvoor wordt hij betaald :-). Dus niet teveel over piekeren en pas weer naar je werk gaan als je weer beter bent. Beterschap!
Welke land woon jij als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
Maximale schreef:
12-01-2018 14:43
Welke land woon jij als ik vragen mag?
Frankrijk :)
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reactie iedereen. Ga maar eens een gesprek aan om m'n ongenoegen te uiten op deze reactie.
Alle reacties Link kopieren
snippers schreef:
12-01-2018 14:15
Ziek is ziek. En probleem ligt bij je baas. Dan zorgt hij er maar voor dat een andere werknemer ook weet hoe dit apparaat werkt.
Dit idd. Jij kunt er toch niks aan doen dat je ziek bent?
Alle reacties Link kopieren
Razzmatazz schreef:
12-01-2018 14:19
Heeft de dokter niet gezegd hoe lang het ongeveer zou gaan duren? Als je elke ochtend naar je werk belt om te zeggen dat je niet komt, wordt het moelijk voor je werk om op het laatste moment vervanging te regelen. Als je gelijk de 1e dag naar de dokter was geweest en gelijk je werk terug had gebeld met de duur van je ziekte (ongeveer), was het voor hun een stuk makkelijker geweest om vervanging te regelen voor een x-aantal dagen.

Ik woon in het buitenland, en hier heb je een doktersbriefje nodig als je ziek thuis blijft (anders krijg je niet uitbetaad), en de dokter zegt dan hoe lang je thuis moet blijven. (ben je na die periode nog steeds ziek, dan moet je weer terug naar de dokter voor een nieuw briefje ;-) )

Dit is ook handiger voor je werk, want dan weten ze wanneer je weer terug komt en voor hoe lang ze vervanging moeten zien te regelen.
Veel sterkte en beterschap !
Sterker nog, dit mag niet in Nederland. Mijn vriend werkt in het buitenland en vroeg aan onze huisarts of hij zon briefje kan krijgen maar dat mogen ze niet geven. Ze mogen namelijk geen medische gegevens doorgeven aan derden, dus verstrekken huisartsen helemaal geen informatie aan werkgevers. Is volgens de huisarts wettelijk geregeld.
Alle reacties Link kopieren
Maximale schreef:
12-01-2018 15:16
Dank voor de reactie iedereen. Ga maar eens een gesprek aan om m'n ongenoegen te uiten op deze reactie.
Hoezo ongenoegen uiten. Laat je niet zo op de kast jagen. Als je wg volgende keer weer zn opmerking maakt zeg je "dat is vervelend, maar op dit moment kan ik niks voor je betekenen". Klaar. En daarna duik je je bed weer in. Laat je toch niet zo opnaaien.
Alle reacties Link kopieren
Razzmatazz schreef:
12-01-2018 14:19
Heeft de dokter niet gezegd hoe lang het ongeveer zou gaan duren? Als je elke ochtend naar je werk belt om te zeggen dat je niet komt, wordt het moelijk voor je werk om op het laatste moment vervanging te regelen. Als je gelijk de 1e dag naar de dokter was geweest en gelijk je werk terug had gebeld met de duur van je ziekte (ongeveer), was het voor hun een stuk makkelijker geweest om vervanging te regelen voor een x-aantal dagen.

Ik woon in het buitenland, en hier heb je een doktersbriefje nodig als je ziek thuis blijft (anders krijg je niet uitbetaad), en de dokter zegt dan hoe lang je thuis moet blijven. (ben je na die periode nog steeds ziek, dan moet je weer terug naar de dokter voor een nieuw briefje ;-) )

Dit is ook handiger voor je werk, want dan weten ze wanneer je weer terug komt en voor hoe lang ze vervanging moeten zien te regelen.
Veel sterkte en beterschap !
Nederlandse artsen doen dat zeker niet en op de eerste dag van je buikgriep naar de huisarts gaan om te vragen hoe lang het gaat duren is hier echt absurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven