2 softmarkers (benen/nieren) GUO

27-03-2019 18:50 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal,

Vorige week had ik mijn 20-weken echo en daar bleken 2 verontrustende zaken uit te komen. Het nierbekken bleek verwijd (toen 8mm en 6mm) en beentjes korter. Verder alles dik in orde en net boven gemiddelde aan groei. Toch doorverwezen voor GUO in acedemisch ZH.

Vandaag bleek nog steeds de beentjes tekort, onder de P10 grens (ik meen 4.9, niet zeker). Nierbekken rechts was 6.3 en links 5.3. Nog steeds 2 softmarkers dus. Vruchtwaterpunctie aangeboden gekregen en zo in een rollercoaster belandt. Uiteindelijk kiezen we ervoor om een NIPT te doen via België (vk probeert nog via reguliere route). Hiervan krijgen we eind volgende week uitslag, kunnen morgen terecht.

Men! Wat een stress. Je moet vooral niet googlen, maar doe je toch. Wat de uitkomst ook is, we willen dit kindje houden. Ook al met down of niet. Mensen in vergelijkbare situaties gezeten?
Ik merk dat ik nu bijna vanzelf denk dat het kindje iets heeft, terwijl kans op gezond nog steeds velen malen groter is.
Hoe is dit bij jullie verlopen en hebben jullie een gezond kindje gekregen, ondanks 2 softmarkers?
ach yinthe, jij bent het.... (wij hebben eerder samengeschreven in een ander topic)
Wat ontzettend naar voor je. Ik wens je alle wijsheid in je vervolg stappen, welke je ook neemt.

Heel erg veel sterkte
Jeetje Yinthe, ik ken je via het vivaforum al een tijd. Wat verdrietig voor jullie dat de 20 wekenecho zorgelijk was. En dan nu de uitslag downsyndroom. Heel veel sterkte de komende tijd.
Wat rot voor jullie, veel sterkte de komende tijd :redrose:
:hug:
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
Thanks lieve meiden van 6 maanden forum.... ONGELOFELIJK HE..
Waarom wjj?
Ja dat vraag ik mij ook af voor jullie. Hoe kan het toch dat je zoveel pech (is dat ok als ik het zo noem?) hebt?
Wat rot zeg, veel sterkte :hug:
Ah jee Yinthe!!! Toevallig dat ik weer eens op viva kwam en ik las dat je zwanger was en nu zie ik dit via het 6 maanden topic :hug: ik wens je veel sterkte.
Hai Yinthe,

Ik lees hier soms eens mee en zag jouw berichtje.
Omdat ik graag wilde reageren, heb ik een account aangemaakt.
Wat een onzekerheid en wat een schrik. Dan loopt alles ineens anders dan je had gehoopt.
Blijkt het een kindje met down, maar zoals je al zei welkom bij jullie. Fijn om dat te lezen.
Ik wil je laten weten dat ik zelf een prachtig, lief dochtertje heb van 4 jaar met down. We genieten ontzettend van haar. Ook voor ons was haar down een schok en onze wereld stond op zijn kop. Ook wij wilden haar houden. Nu kunnen we ons niet anders indenken dan dat ze er is.
Mocht je het fijn vinden, voel je vrij om contact met me op te nemen!
Hey LIeve Yinthe, wat een verdrietig nieuws. Dat je kindje niet gezond is, lijkt me verschrikkelijk om te horen. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar ik wil je in ieder geval een hele dikke knuffel komen geven en laten weten dat ik aan jullie denk :hug: . Heel veel sterkte met dit nieuws te verwerken meis!
Thanks Puk, lief. We gaan hier zeker uitkomen..

En Bendabel, super graag kom ik met je in contact..
Kun je hier privé berichtjes sturen? Ik ben nieuw hier. Je mag me ook mailen hoor.
Ach yinthe wat heftig... eerst zo'n lange weg en nu dit. Dat zou niet moeten mogen. Heel veel sterkte, moed en kracht toegewenst. 😘
Ow yinte wat een uitslag. Ik had zo gehoopt dat t niet zo was.
Veel sterkte in welke beslissing jullie ook nemen!
Bendabel, pb gestuurd!

Bedankt dames. Gaat goedkomen. Ons kleine wondertje is welkom en gaat ons vast veel liefde geven en wij hem of haar uiteraard ook.
Hoi Yinthe

Wat fijn dat jullie kindje zo welkom is!
Ik heb je een pb gestuurd
Yinthe24 schreef:
06-04-2019 20:52
Bendabel, pb gestuurd!

Bedankt dames. Gaat goedkomen. Ons kleine wondertje is welkom en gaat ons vast veel liefde geven en wij hem of haar uiteraard ook.
Respect hoor! Ben benieuwd hoe het zal gaan verlopen.
Hoi Yinthe,
Jeej wat een schok voor jullie! Niet te geloven dat we binnen één topic al zoveel heftige dingen hebben meegemaakt en ook al het tweede kindje met Down. Ik weet precies hoe je je moet hebben gevoeld toen je het nieuws te horen hebt gekregen. De grond zakt echt onder je vandaan. Fijn dat jullie al een keuze hebben gemaakt. Ik neem aan dat ook bij jullie er voorlichting volgt door het ziekenhuis? Hier hebben wij veel aan gehad: bij ons om een keuze te kunnen maken, maar ik kan mij voorstellen dat het bij jullie qua voorbereiding erg kan helpen omdat ons ook veel verteld werd wat het in het dagelijks leven betekent om een kindje met Down te hebben. Mag ik vragen of jullie nog voor een vruchtwaterpunctie gaan om het 100% zeker te weten (bij ons was de NIPT uitslag 75% dat het kindje werkelijk Down had, 25% dat het alleen in de placenta zat) of is dat bij jullie anders?
Ik hoop dat je snel weer een beetje van de zwangerschap kan genieten en hij verder voorspoedig verloopt.
Ach Yinthe, we hebben een tijd samen geschreven in het 6+ topic en daar kwam ik een link naar dit topic tegen.
Jeetje wat een schrik, stress en verdriet.
Ik weet niet wat te zeggen. Heeele dikke knuffel voor jou en ik wens je een geweldig mooi en lief kind toe :heart:
Thanks Zon en Saar..

We hebben idd deze week gesprek met ZH over wat het betekent.
En nee, we hebben geen punctie gedaan. Klopt idd dat 't dan 75% betrouwbaar is, maar in combi met de afwijkingen op echo klopt het dus wel echt voor zoiets als 97%.
Wellicht dat we later in zwangerschap nog wel punctie doen, mochten die afwijkingen opeens bijtrekken, maar ik denk het niet hoor.
Hebben jullie toen wel punctie gedaan? Was 't bij jullie "alleen" down of nog meer?

Thanks Saar. Tzal vast een heerlijk kind worden. We gaan het zien.
Dikke knuffel voor jou! Wat een schrik dan bij een echo.
Mooi om te lezen dat jullie kindje wel zo welkom is bij jullie!
Yinthe - wat een schrik...en het is wel even schakelen natuurlijk en iedereen maakt daarin een persoonlijk afweging.
Dat gezegd hebbende: wat spreek je liefdevol over jullie, ongetwijfeld, prachtige kindje. En volgens mij komt dat kindje straks in een heel warm nest terecht met liefhebbende ouders die zich nu al goed kunnen voorbereiden op wat er komen gaat... :heart:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wij hebben een vlokkentest gedaan toen. Of er nog verdere afwijkingen waren was op die termijn nog wat lastiger te zien, bij de 20 weken echo zie je al een heel stuk meer dan mijn laatste echo met ong 14 weken. In jullie geval dus al in combinatie met die soft markers een bijna zekere kans. Dan is zo'n punctie inderdaad niet zo'n toevoeging meer.
Wat fijn dat jullie er zo positief instaan! En idd het wordt vast een heerlijk kindje :)
.
Ach yinthe! Ik ken jou nog van het langer dan 6 maanden topic!

Wat schrikken zeg, maar wat klink je weer sterk. Ik weet zeker dat jullie wondertje geen beter plekje had kunnen krijgen! nu al een fantastische mama! :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven