2x direct zwanger, 3e keer niet

29-06-2020 11:43 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit mezelf een beetje gek te maken volgens mij dus help me even relativeren! Allereerst realiseer ik me absoluut dat dit een luxeprobleem is en dat hier heel veel vrouwen zijn die zouden willen ruilen.

Maar toch, van mn eerste twee kinderen was ik on één ronde zwanger. We konden het niet geloven. Voor de derde zijn we dus niet te vroeg begonnen, want we rekenden er eigenlijk wel weer op dat het met één, twee rondes raak is. Nou, niet dus. In maart "echt" begonnen en zit nu te wachten in ronde 4.

Oké, terwijl ik het opschrijf zie ik ook wel dat ik overdrijf met mn zorgen. Maar toch, is het niet een beetje raar?
lilalinda schreef:
29-06-2020 15:07
Maar straf is iets wat je wordt opgelegd, omdat je iets deed wat niet mag
Wie strafte jou dan? en waarom?

Ik heb het gevoel dat als mij iets voor de wind gaat er uiteindelijk iets shittigs zal gebeuren. Ik weet niet wie er straft maar het gebeurt als ik te gelukkig ben.
Alle reacties Link kopieren
Hoi to,

Mijn eerste dochter is dwars door het condoom heen gezwommen, nu tien jaar geleden. Dus laten we haar "in één keer" noemen.
Ik ben nu zwanger van de tweede,
d.m.v. inseminatie. Bij de vijfde inseminatie was ik zwanger maar dat werd een miskraam. Bij de zesde inseminatie raakte ik weer zwanger en deze zit nu 33 weken in mijn buik.

En ik voel me bevoorrecht, een geluksvogel. Echt, ik ben zo dankbaar dat het zo makkelijk is gegaan. Zeker als je hier weleens leest, 25 rondes of meer.

Geef de moed niet op!
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
29-06-2020 15:16
Ik heb het gevoel dat als mij iets voor de wind gaat er uiteindelijk iets shittigs zal gebeuren. Ik weet niet wie er straft maar het gebeurt als ik te gelukkig ben.
wat vervelend
kom je uit een streng religieus nest?
Alle reacties Link kopieren
TO, ik snap het wel in jouw referentiekader dat het zo voelt. Maar wat de rest ook al heeft geschreven: rustig aan, komt vast allemaal helemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, helemaal niet raar. Het is eerder bijzonder dat je 2x gelijk zwanger was.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
29-06-2020 14:25
Ik geloof ook wel dat je ervan kunt schrikken, maar ik neem toch aan dat je dat niet gaat verkondigen tegen mensen van wie je weet dat er een kinderwens speelt. Plus, je noemt het een klein aardbevinkje i.p.v. "heel erg moeilijk".
Dan kun je alles wel inslikken, er is altijd wel iemand gekwetst.
flipje2 schreef:
29-06-2020 14:30
Ik wil reageren, maar ik weet niet eens wat ik moet schrijven.

Maar ik geloof dat alles al wel gezegd is.

Gelukkig heb je zelf ook wel in de gaten dat het ontzettend overdreven is.

Ik ben momenteel voor de zevende keer zwanger, en ik heb één levende dochter.
Nou dat dat is dus wat je moet schrijven, maar ik vind het beschamend dat het nodig is.

flipje2, ik hoop dat deze zwangerschap goed verloopt en dat je dochter straks een gezond broertje of zusje mag hebben.
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
29-06-2020 12:57
Toevoeging: als ik ook maar het gevoel krijg dat ik geen geluksvogel ben dan denk ik even aan alle lieve wensmama’s in de MMM topics. Als ik het eerlijk kon verdelen had ik voor hun graag wat pogingen geruild voor mijn gelukjes.
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:



In november 2018 raakte ik na 1 ronde zwanger. Dit werd een paar weken later helaas een miskraam en het is mij niet gelukt om weer opnieuw zwanger te worden. Dus raar? Nee.
lilalinda schreef:
29-06-2020 15:23
wat vervelend
kom je uit een streng religieus nest?

Nee helemaal zelf gedaan :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Nee helemaal niet raar. Ik was van de eerste ook in de eerste ronde zwanger. Bij de tweede was dat niet en begon mij echt druk te maken. Vorige week had ik een positieve test in mij handen, na 5 rondes. En nu achteraf weet ik dat dat helemaal niet lang is, zelfs snel!
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?

Zoals al tig keer gezegd is.. 2x in de eerste ronde zwanger is echt uitzonderlijk (veel mazzel)..
Alle reacties Link kopieren
Ja, schaam je!
Alle reacties Link kopieren
Ik (en TO vast ook) snap ook wel dat een paar maanden wachten niet in verhouding staat tot jaren wachten of zelfs met lege handen blijven staan. Maar om dan meteen te zeggen dat to zich moet schamen omdat ze zich zorgen maakt vind ik te ver gaan.

Ik heb een zwaar gehandicapt kind. Dan kan ik ook tegen mensen met gezonde kinderen zeggen dat ze zich moeten schamen om hun (in mijn ogen) kleine zorgen. Maar zo werkt het toch niet. Ieder heeft zijn eigen referentiekader. Wees blij voor TO dat zij die grote zorgen over zwanger worden niet kent.

Ik kan me best voorstellen dat je je na 4 maanden wat zorgen maakt als je dat
niet gewend bent. Waarschijnlijk komt het wel goed. Of niet. Gelukkig heeft to dan al 2 kinderen mogen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
herfst100 schreef:
29-06-2020 20:22
Ik (en TO vast ook) snap ook wel dat een paar maanden wachten niet in verhouding staat tot jaren wachten of zelfs met lege handen blijven staan. Maar om dan meteen te zeggen dat to zich moet schamen omdat ze zich zorgen maakt vind ik te ver gaan.

Ik heb een zwaar gehandicapt kind. Dan kan ik ook tegen mensen met gezonde kinderen zeggen dat ze zich moeten schamen om hun (in mijn ogen) kleine zorgen. Maar zo werkt het toch niet. Ieder heeft zijn eigen referentiekader. Wees blij voor TO dat zij die grote zorgen over zwanger worden niet kent.

Ik kan me best voorstellen dat je je na 4 maanden wat zorgen maakt als je dat
niet gewend bent. Waarschijnlijk komt het wel goed. Of niet. Gelukkig heeft to dan al 2 kinderen mogen krijgen.
Ondanks dat ik niet heb gezegd dat ze zich moet schamen, is het juiste tijdsbestek waarna je je zorgen moet gaan maken 1 jaar. Of je nu geen of 10 kinderen hebt. Dat je 2x in ronde 1 zwanger bent geraakt doet daar niets aan af.

Dat veel vrouwen dat al eerder doen (ikzelf incluis overigens, maar in mijn geval bleek dat dus terecht), doet niets af aan het feit dat er geen reden toe is.

Dus wat ik deed; mezelf streng toespreken en hup hup terug het bed in ;)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal, ik sta weer met beide benen op de grond :thumbsup: Had ik even nodig inderdaad! Nee, ik ga me niet schamen en ja, ik realiseer me dat dit een luxeprobleem is, zoals ik al in mijn OP schreef. Maar dit is wel de plek om het even te kunnen toetsen. Want naast mijn man, die terecht heel nuchter is hierover, heb ik het hier met niemand over.

Fijn, zo'n forum!
Alle reacties Link kopieren
Veel succes, en hopelijk is het nu snel raak!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Begrijpelijk hoor Lonka, het is gewoon spannend en onzekerheid slaat snel toe.
Fijn dat het topic helpt :)
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop voor je dat het gauw raak is!
Alle reacties Link kopieren
4 rondes is niet lang. En ik weet niet hoe oud je bent, maar gok toch een aantal jaar ouder dan bij de eerste. Dat kan ook mee spelen.

Maar ik snap je gevoel wel ergens hoor. Ik ben 2x ook meteen in de eerste ronde zwanger geraakt. Kon het beide keren niet geloven, vooral bij de 2e niet. We waren deze keer best 'op tijd' begonnen want het zou wel een tijdje kunnen duren dacht ik. 1x geluk en meteen raak OK, maar 2x? We willen hierna waarschijnlijk nog een derde kindje en ik snap dat je dan toch wel een soort verwachtingspatroon hebt. Maar probeer het los te laten, dit soort dingen zijn gewoon niet te plannen.
Alle reacties Link kopieren
Ookal weet ik dat niemand er iets aan kan doen in hoeveel rondes men zwanger raakt, schaam ik me soms zelfs een beetje hoe makkelijk het bij mij ging.
3x in de eerste ronde raak, al werd de eerste een miskraam.

Mijn beste vriendin is een MMM moeder en daar duurde het vele vele rondes en ik leef zo met haar mee.
Wat iemand anders hier ook al schreef, ik had zo graag de helft van haar rondes overgenomen!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel. Het was bij mij 3x in de eerste ronde raak (wel 2 miskramen helaas). Mijn 4de zwangerschap was niet meteen raak en het heeft 6 maanden geduurd voordat ik weer zwanger was. Ik heb mij in die 6 maanden echt wel zorgen gemaakt. Natuurlijk weet je dat het niet gek is als het wat langer duurt en dat het heel normaal is, zeker op mijn leeftijd. Emotioneel zit het natuurlijk heel anders. Omdat ik 3x direct zwanger was en mijn referentiekader dus heel anders is had ik allerlei horrorscenario's in mijn hoofd dat ik na de miskramen onvruchtbaar zou zijn geworden. Schamen is nergens voor nodig en je gevoel is helemaal niet gek. Het is vast binnenkort een keer raak :)
Lonka ik snap je best wel! Als het eerst zo gemakkelijk ging is dat nu natuurlijk even wennen. En als je het graag wilt voelt elke maand te lang.
Ik denk dat er hier op het forum relatief veel mensen in de medische molen zitten en er langer mee bezig zijn, en het feit dat andere vrouwen snel zwanger worden is hun 'zere been' waar je dan met jouw zorgen per ongeluk tegen aantrapt. Wel jammer dat mensen meteen roepen dat je je moet schamen, ik vind dat nergens op slaan!
Het antwoord heb je al vaak genoeg gelezen, dat het soms wat langer duurt. Hopelijk is het snel raak, heel veel succes.
Ook alle vrouwen die al heel lang bezig zijn, ik heb super veel respect en bewondering voor jullie 🌺. Maar ook vrouwen als Lonka mogen hun zorgen uiten.
Alle reacties Link kopieren
apestaartje30 schreef:
29-06-2020 15:19
Geef de moed niet op!

Na drie rondes? Echt?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet nog regelmatig aan dit topic denken. Komende week weer mn nod (vorige ronde was m weer niet) en heb echt geprobeerd er zo min mogelijk mee bezig te zijn. Dat lukte goed, tot nu :mrgreen: Wetende dat ik komende week weer mag testen, krijg ik weer de kriebels. Fingers crossed maar weer!
Alle reacties Link kopieren
Lonkaa schreef:
22-08-2020 22:43
Ik moet nog regelmatig aan dit topic denken. Komende week weer mn nod (vorige ronde was m weer niet) en heb echt geprobeerd er zo min mogelijk mee bezig te zijn. Dat lukte goed, tot nu :mrgreen: Wetende dat ik komende week weer mag testen, krijg ik weer de kriebels. Fingers crossed maar weer!
Waarom test je elke maand, ben je altijd overtijd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven