2x in één cyclus positieve ovulatietest..?

30-06-2024 20:30 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee,
Ik ben bekend met PCOS en ivm een kinderwens waren wij bezig met ovulatie inductie. We hebben even een pauze ingelast (vanaf april). Eind juli starten we weer. Ik heb irregulaire cycli van 30-45 dagen.

Deze cyclus had ik op dag 23 een positieve ovulatietest. Normaal voel ik mijn ovulatie duidelijk maar toen voelde ik vrij weinig. Vorige week meerdere zwangerschapstesten gedaan omdat ik niet ongesteld werd maar deze waren negatief.

Gisteren verloor ik wat helder slijm, wat normaal ontstaat vóór een eisprong, en vandaag voelde ik hetzelfde als wat ik altijd voel bij een eisprong. Ik dacht, ik ga eens een ovulatietest doen, voor nieuwsgierigheid en tot mijn verbazing was deze knal positief(zowel de digitale test als de streepjes test). Op dag 45 dus.

Ik ben een beetje verward…. Hoe kan dit?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, dat kan. Je kan twee keer in dezelfde cyclus een LH piek hebben. Dat hoeft niet te betekenen dat je 2x een eisprong hebt gehad.
Weet je echt 100% zeker dat je eerste ovulatietest positief was?
Alle reacties Link kopieren Quote
Honingbij_ schreef:
30-06-2024 21:02
Ja, dat kan. Je kan twee keer in dezelfde cyclus een LH piek hebben. Dat hoeft niet te betekenen dat je 2x een eisprong hebt gehad.
Weet je echt 100% zeker dat je eerste ovulatietest positief was?
Yes, toen ook een digital test en een streepjes test gedaan. Die was echt positief. Nu idem, echter nu pas het gevoel van een ovulatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan zal nu net je ovulatie geweest zijn denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Of je bent zwanger. Ik heb ooit eens op vakantie ovulatietesten gebruikt om te kijken of ik zwanger kon zijn (had ik hier op het forum gelezen dat dat kon) en ze waren positief. Daarna de eerstvolgende ochtend een zwangerschapstest gedaan en inderdaad zwanger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan ik een ovulatietest gebruiken als ik PCOS heb? Het korte antwoord is nee, omdat deze waarschijnlijk misleidende resultaten geeft. Ovulatietesten zijn niet ontwikkeld voor vrouwen met aanhoudende anovulatie vanwege een onderliggende hormonale aandoening zoals PCOS.16 apr 2024

Bovenstaande komt van de site van clearblue. Ik ben ook bekend met PCOS, en ik meende mij al te herinneren dat die testen dan niet betrouwbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meisjemetdeparel schreef:
30-06-2024 22:17
Of je bent zwanger. Ik heb ooit eens op vakantie ovulatietesten gebruikt om te kijken of ik zwanger kon zijn (had ik hier op het forum gelezen dat dat kon) en ze waren positief. Daarna de eerstvolgende ochtend een zwangerschapstest gedaan en inderdaad zwanger.

Dit dacht ik ook. Ooit een week lang positieve ovulatietesten gehad, maar bleek gewoon zwanger.
Niet om je blij te maken met een dode mus, want ik lees hier ook dat meerdere LH-pieken mogelijk zijn, maar even checken is wellicht een kleine moeite.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren Quote
Jammer dat je weer een nieuw account hebt aangemaakt en niet meer op je andere topic reageert….

Online lees is ook dat het niet kan. En dat ovulatietesten onbetrouwbaar zijn met PCOS. Wat zegt je gynaecoloog hierover? Heeft zij eerder geadviseerd om ovulatietesten te gebruiken? Je kan altijd even contact met haar opnemen bij vragen, ook als je even pauze hebt genomen.
https://www.ladycomp.nl/post/kan-ik-2-k ... n-1-cyclus
Alle reacties Link kopieren Quote
Reisverslaafde schreef:
01-07-2024 11:39
Jammer dat je weer een nieuw account hebt aangemaakt en niet meer op je andere topic reageert….

Oh wacht, nu zie ik het ook.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren Quote
Och hemel, is dit dezelfde TO die nou inmiddels al een stuk of 30 topics geopend heeft onder drie verschillende nicks?
If so, TO, zoek ajb psychologische ondersteuning. Je gaat hier geen oplossing krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Honingbij_ schreef:
01-07-2024 12:01
Och hemel, is dit dezelfde TO die nou inmiddels al een stuk of 30 topics geopend heeft onder drie verschillende nicks?
If so, TO, zoek ajb psychologische ondersteuning. Je gaat hier geen oplossing krijgen.
Ik denk dat je mij verward met een ander persoon op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Reisverslaafde schreef:
01-07-2024 11:39
Jammer dat je weer een nieuw account hebt aangemaakt en niet meer op je andere topic reageert….
Ik denk dat je mij verward met een ander persoon op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rainbow7 schreef:
01-07-2024 12:45
Ik denk dat je mij verward met een ander persoon op het forum.
Excuus, ik zie dat jij al langer dan een jaar bezig bent. De andere TO korter.

Maar kan je contact opnemen met je gynaecoloog hierover? Altijd betrouwbaarder dan het internet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ovulatietesten zijn helaas niet betrouwbaar als je PCOS hebt. Dit staat als het goed is ook in de bijsluiter. Je kunt 2 x een eisprong in 1 cyclus te hebben maar die komen dan in dezelfde LH piek, dus zeg binnen een dag na elkaar en niet na meerdere dagen of zelfs weken. Ik zou inderdaad contact opnemen met je huisarts of gynaecoloog voor advies en niet blind varen op een ovulatietest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Reisverslaafde schreef:
01-07-2024 11:39


Online lees is ook dat het niet kan. En dat ovulatietesten onbetrouwbaar zijn met PCOS. Wat zegt je gynaecoloog hierover? Heeft zij eerder geadviseerd om ovulatietesten te gebruiken? Je kan altijd even contact met haar opnemen bij vragen, ook als je even pauze hebt genomen.
https://www.ladycomp.nl/post/kan-ik-2-k ... n-1-cyclus
Deze link geeft inderdaad wel veel verduidelijking over PCOS en LH-waardes en wel/geen eisprong.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je PCOS hebt.. kunnen ovulatie testen minder betrouwbaar zijn.. want dan heb je van nature vaak meer LH in je lijf dan vrouwen zonder pcos.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven