3 maanden na spoed keizersnede weer zwanger
donderdag 9 mei 2019 om 20:14
Goedeavond
Ik ben 3 maanden gelexen bevallen met een spoedkeizersnee alleen ik had vandaag weet een positieve test in mijn handen. Hebben meet mensen er ervaring mee? Ik weet dat ik minimaal 6 maanden moest wachten en dat was ook niet de bedoeling maar weghalen willen we niet als het echt niet nodig is..
Moet ik het kindje weg laten halen?
Hebben mensen er ervaring mee? Hoe was de zwangerschap verlopen en de bevalling?
Ik ben 3 maanden gelexen bevallen met een spoedkeizersnee alleen ik had vandaag weet een positieve test in mijn handen. Hebben meet mensen er ervaring mee? Ik weet dat ik minimaal 6 maanden moest wachten en dat was ook niet de bedoeling maar weghalen willen we niet als het echt niet nodig is..
Moet ik het kindje weg laten halen?
Hebben mensen er ervaring mee? Hoe was de zwangerschap verlopen en de bevalling?
donderdag 9 mei 2019 om 20:18
In sommige ziekenhuizen zeggen ze zelfs een jaar. Je hebt nu een verhoogd risico op een uterusruptuur (o.a. zaken) en dat is geen kattenpis. Ik zou maar even overleggen met je gynaecoloog wat zij/hij adviseert. Daar vind je de betrouwbaarste informatie.
Laat het maar weer een les zijn. Anticonceptie is geen overbodige luxe na een bevalling en je hebt éérst een eisprong alvorens een eerste menstruatie zich aandient.
Laat het maar weer een les zijn. Anticonceptie is geen overbodige luxe na een bevalling en je hebt éérst een eisprong alvorens een eerste menstruatie zich aandient.
anoniem_381375 wijzigde dit bericht op 09-05-2019 20:18
0.84% gewijzigd
donderdag 9 mei 2019 om 20:19
Zo, dat het je lukte zo kort na je keizersnee!
Overleg met de gynaecoloog, want het litteken van je baarmoeder krijgt nu niet voldoende kans om netjes te helen en dan is de kans op een gescheurde baarmoeder tijdens bevalling een stuk groter. Reken maar op een nieuwe keizersnee denk ik zo. Dat risico gaan ze niet met je lopen.
Overleg met de gynaecoloog, want het litteken van je baarmoeder krijgt nu niet voldoende kans om netjes te helen en dan is de kans op een gescheurde baarmoeder tijdens bevalling een stuk groter. Reken maar op een nieuwe keizersnee denk ik zo. Dat risico gaan ze niet met je lopen.
donderdag 9 mei 2019 om 20:21
Dat denk ik ook idd.Doreia* schreef: ↑09-05-2019 20:19Zo, dat het je lukte zo kort na je keizersnee!
Ik ben ook drie maanden na de spoedkeizersnede van de eerste zwanger geraakt. Overigens een bewuste keuze want volgens de gyn was het geen enkele probleem om weer gelijk zwanger te worden.
Zwangerschap is prima verlopen. In principe ging men uit van weer een keizersnede maar op aandringen mocht ik het toch zelf proberen. Tweede is dan ook een jaar na de eerste geboren. Gewoon vaginaal zonder complicaties.
Zwangerschap is prima verlopen. In principe ging men uit van weer een keizersnede maar op aandringen mocht ik het toch zelf proberen. Tweede is dan ook een jaar na de eerste geboren. Gewoon vaginaal zonder complicaties.
Sorry hoor, maar wat een bangmakerij.
Na mijn eerste keizersnede werd gezegd dat na 3 maanden het litteken genoeg geheeld zou zijn voor een nieuwe zwangerschap. Want je baarmoeder is ook niet meteen heel erg uitgerekt, dus dat kon prima.
Ik wilde snel weer zwanger worden omdat mijn kind overleden was, dus ik vond 3 maanden wachten al lang, maar het was genoeg volgens de gyn.
Na mijn eerste keizersnede werd gezegd dat na 3 maanden het litteken genoeg geheeld zou zijn voor een nieuwe zwangerschap. Want je baarmoeder is ook niet meteen heel erg uitgerekt, dus dat kon prima.
Ik wilde snel weer zwanger worden omdat mijn kind overleden was, dus ik vond 3 maanden wachten al lang, maar het was genoeg volgens de gyn.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 9 mei 2019 om 20:26
Met alle respect, maar van welk jaartal dateert dat advies van 3 maanden? Tegenwoordig wordt toch echt minstens 6 maanden aangehouden. Kun je bangmakerij noemen, maar het is niet anders. De gynaecoloog zal met TO bespreken hoe en wat verder en wat de risico's zijn. Je hebt geen idee hoe die keizersnede verlopen is. Misschien heeft ze uitgescheurde hoeken gehad, of een T incisie. Het ene litteken is het andere niet.Solomio schreef: ↑09-05-2019 20:21Sorry hoor, maar wat een bangmakerij.
M.a.w. de enige die TO een gedegen advies kan geven voor haar situatie is haar gynaecoloog.
donderdag 9 mei 2019 om 20:27
Ik heb 2 keizersneden gehad, ik weet wat mij werd verteld door mijn gynaecoloog. En toen ik loeiend van de weeën werd binnen gereden omdat bij de tweede de ontsluiting zo snel was gegaan dachten ze aan ofwel volledige ontsluiting of een gescheurde baarmoeder. Het was gelukkig goed en dan had ik er nog 3 jaar tussen zitten.
donderdag 9 mei 2019 om 20:30
Overigens denk ik (i.g.v. normaal litteken, geen bijzonderheden) niet dat de gynaecoloog je echt zal aanraden de zwangerschap af te breken TO. De kans dat je een scheur in de baarmoeder krijgt is volgens onderzoek 2-3x zo groot, maar die kans zélf is klein. Een kleine kans x 3 = nog steeds een kleine kans . Maar goed, nogmaals; de gynaecoloog zal dit met je kunnen bespreken.
donderdag 9 mei 2019 om 20:32
donderdag 9 mei 2019 om 20:36
Wat verschrikkelijk!
TO gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk kan de Gyn je geruststellen en kun je de zwangerschap uitdragen.
donderdag 9 mei 2019 om 20:58
donderdag 9 mei 2019 om 21:12
Wat een bangmakerij hier!
TO bel de huisarts en ga naar de gynaecoloog en luister niet naar leken op een forum aub! En laat je niet gek maken. Het kan goed gaan, je hebt misschien een verhoogd risico, maar ik heb veel zwangerschappen met een verhoogd risico succesvol zien eindigen met een gezonde moeder en baby.
Geen voorbarige beslissingen nemen, laten weghalen is zeer zeker niet aan de orde.
Bel morgenvroeg meteen je huisarts en ga naar je gynaecoloog.
Ideaal is het niet, maar het hoeft geen grote problemen te geven.
TO bel de huisarts en ga naar de gynaecoloog en luister niet naar leken op een forum aub! En laat je niet gek maken. Het kan goed gaan, je hebt misschien een verhoogd risico, maar ik heb veel zwangerschappen met een verhoogd risico succesvol zien eindigen met een gezonde moeder en baby.
Geen voorbarige beslissingen nemen, laten weghalen is zeer zeker niet aan de orde.
donderdag 9 mei 2019 om 21:15
Leken? Volgens mij vertellen de meesten hier uit eigen ervaring/advies.LAgirl82 schreef: ↑09-05-2019 21:12Wat een bangmakerij hier!