3 maanden na spoed keizersnede weer zwanger

09-05-2019 20:14 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond

Ik ben 3 maanden gelexen bevallen met een spoedkeizersnee alleen ik had vandaag weet een positieve test in mijn handen. Hebben meet mensen er ervaring mee? Ik weet dat ik minimaal 6 maanden moest wachten en dat was ook niet de bedoeling maar weghalen willen we niet als het echt niet nodig is..

Moet ik het kindje weg laten halen?
Hebben mensen er ervaring mee? Hoe was de zwangerschap verlopen en de bevalling?
Diocca schreef:
10-05-2019 09:01
Dat klopt niet. Het herstel hangt ook af van de wijze van openen want dat bepaalt mede hoe het sluiten verloopt. Overigens is het een aanname van je dat het sluiten altijd secuur en rustig gebeuren kan. Dat is, wederom, het geval als alles goed gaat. Maar goed, volgens mij sta ik tegen een muur te praten en wil je gewoon graag gelijk.
Ik wil altijd graag gelijk.
En ik heb zelf een superspoed en een matige spoed keizersnee gehad en een geplande keizersnee.
Ben uitgebreid geïnformeerd over de verschillen in aanpak en herstel.

Voor de wachttijd tot een evt volgende zwangerschap maakte het allemaal niet uit.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Diocca schreef:
10-05-2019 09:04
Maar dan ken je toch de situaties waarin het anders verloopt? Wat betreft het advies ga naar je gyn zijn we het uiteraard over eens. Het gaat juist om het individuele geval. TO zal vast een "normale" spoedsectio gehad hebben met normale incisie en prima verloop, maar dat gegeneraliseer vind ik echt niet terecht.

Je gaat nog steeds dezelfde lagen door en dezelfde lagen worden gesloten op dezelfde wijze met dezelfde hechtingen. Dus nee er is niet veel verschil tussen een spoed en geplande sectio. Een geplande sectio is oefening voor de spoed sectio. Dat zou jij toch ook moeten weten. Het herstel verloopt bij iedere patiënt anders. Dat is waarom wij niks kunnen zeggen. Ook niets op geleide van een ok verslag. Een ok verslag zegt niks over de dikte van de wand/litteken van de baarmoeder na een sectio. Daar hangt een hele hoop van af.

Dus lekker naar de gyn en die gaan je verder voorlichten TO.
I told you walking was idiotic.
Ik heb geen ervaring met zo kort weer zwanger raken maar heb wel meerdere keizersnedes gehad. Verschillende gyneacologen hebben altijd verteld dat het risico van een uterusruptuur vooral tijdens weeën ontstaat dus tijdens de bevalling en dat het vrij uitzonderlijk is dat het tijdens de zwangerschap misgaat. Mocht je een groter risico lopen dan zul je wellicht een geplande keizersnede krijgen in plaats van natuurlijk bevallen. Bij mij hebben ze de afgelopen zwangerschap het litteken bekeken tijdens een echo wat later in de zwangerschap, dat zag er toen goed uit. Voor de rest is me alleen op het hart gedrukt te gelijk te bellen zodra ik merkte dat de bevalling begon.

Hopelijk kun je snel terecht bij de gyneacoloog en kan die je geruststellen, zij hebben zoveel kennis en ervaring. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven