35+ en (1e!) kinderwens, wie ook?

01-06-2019 16:35 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zie veel andere forumgroepjes, maar nog niet zo een als deze dacht ik! Nog meer 35plussers die voor hun eerste kindje willen gaan? Wie schrijft mee?
:)
pejeka schreef:
02-06-2019 10:53
Waarschijnlijk een heel domme vraag, maar... als je zelf wacht met kinderen krijgen tot je bijna 40 bent, en jouw kind wacht vervolgens ook, door de ontwikkelingen in de maatschappij, met het krijgen van een kind tot het bijna 40 is, of misschien nog ouder, dan is de kans dat er op den duur kleinkinderen zijn die hun grootouders kennen toch steeds kleiner? Ik bedoel: jij krijgt een kind op je 39e, je zoon/dochter op zijn 41e, dus als het kleinkind geboren wordt, is opa/oma al 81/82 (als ze dan nog leven).
Pejeka,

Hoezo laat jij TO lekker niet gewoon haar topic starten, zonder de bemoeienis van jou als oudere man, zonder bezit van eigen baarmoeder?

Ontopic:
TO, veel gelukt toegewenst en hopelijk ben je snel zwanger!

Had graag meegeschreven maar het is was laat voor mij om nu nog te beginnen voor mij met meeschrijven. :-D
Ik ben na 19 jaar aan de pil gestopt toen, nog voor mijn 36e verjaardag.
Ik had nooit de relatie ervoor om serieus aan kinderen te beginnen. Dus toen ik eenmaal mijn huidige partner leerde kennen hebben we het erover gehad.
In december had ik mijn eerste positieve test in handen, en inmiddels ben ik 30 weken zwanger.
Zonder problemen of klachten.
Mijn vader is op jonge leeftijd overleden, dus die gaat ons kind niet kennen. Maar inmiddels is mijn moeder ook opnieuw getrouwd, dus heeft toch een opa en oma. Van beide kanten trouwens. Stiefvader hoeft nu net niet meer te werken, en aanstaande oma moet gewoon nog 2 jaar werken. Dus een oude oma die wegkwijnt Is niet het geval. Zelfs mijn eigen oma's leven nog. Maar mijn beide opa's heb ik nooit gekend, omdat ook hun al vroeg overleden waren.
Dus dan het beeld dat je maar jong aan kinderen moet beginnen omdat ze anders heen opa en oma leren kennen is echt onzin. Er zijn heel veel mensen die echt op jonge leeftijd overlijden...
En nu is het voordeel dat opa en oma zo alle tijd hebben, omdat ze niet meer hoeven te werken.

Succes met zwanger raken, hopelijk gaat alles ook voorspoedig!
Het leven valt immers niet te plannen. Maar dat je kindje gewenst is wel.
Te veel offtopic
anoniem_385633 wijzigde dit bericht op 07-06-2019 11:49
98.44% gewijzigd
Cleidy36 schreef:
06-06-2019 23:03
Pejeka,

Hoezo laat jij TO lekker niet gewoon haar topic starten, zonder de bemoeienis van jou als oudere man, zonder bezit van eigen baarmoeder?

Nou dit zeg, ongelooflijk wat mensen wel niet menen te moeten vinden en zeggen van andermans gezinsvorming! Maya ook, gewoon onbeschoft.

TO, laat die simpele zielen lekker lullen die denken dat het leven zich altijd via vaste (tijds)lijntjes voltrekt. Hier met 38 begonnen en 2 hele gezonde, gelukkige kinderen. Nada problema. Het biedt een héle hoop voordelen om wat ouder te zijn en een paar specifieke zorgen natuurlijk, maar andere zorgen heb je weer minder.

Ik heb trouwens nooit kinderen gekregen om ook kleinkinderen te verwachten, wat een flauwekul, misschien willen mijn kinderen helemaal geen kinderen? Ik heb zelf jonge ouders maar daar hebben mijn kinderen niets aan als grootouders hoor. Grootouders kúnnen leuk zijn als je toevallig leuke (schoon)ouders hebt, maar ze zijn niet noodzakelijk.
anoniem_381495 wijzigde dit bericht op 07-06-2019 09:27
3.50% gewijzigd
Maya85 schreef:
07-06-2019 09:13
Maar dat komt omdat jouw ouders wel op tijd aan kinderen zijn begonnen. Als jij straks 40 bent bij nummer 2 en jouw 2e kind wordt ook op haar 40e moeder, dan ben jij 80 als je kleinkind wordt geboren als je er dan nog bent.

Ja. So? Hoe krijg je het uit je toetsenbord allemaal. Als jij niet eens achter je computer vandaan wordt je misschien ziek van je eigen azijn en ga je eerder dood en krijg je je kleinkideren ook niet te zien. Lijt me vreselijk trouwens, een moeder te hebben die de hele tijd achter haar device zit te forummen.
Wat een negatieve reacties hier. Ook ik ben 35+ en wil graag een kindje.

Iemand nog wat azijn? Kom maar doorrrrrrrrrrrrrr.
Ik lees allerlei dingen waar ik me helemaal niet in herken. Wat een zorgen en oordelen kunnen mensen hebben! Ik ben niet bezig met oma worden. En overigens was dit topic ook niet bedoeld om leeftijden de bediscussiëren. Beetje gezelligheid en no nonsense. Voor wie dat niet kan of ervaart in z'n leven, ga dan lekker ergens anders spuien ofzo.
Maya85 schreef:
06-06-2019 22:04
Toch zijn er ontzettend veel 35+ 'ers die best eerder hadden kunnen beginnen. Maar tegenwoordig moet eerst alles helemaal perfect zijn en mensen hebben ook het idee dat als je kinderen hebt, je allerlei dingen niet meer kunt doen, dus al die dingen moeten eerst gebeuren voor men klaar is voor de volgende fase.

Ieder zijn keuzes natuurlijk, alleen ik snap pejeka wel als ze zegt dat het cru is dat de kosten op de maatschappij worden afgewenteld. En hoezeer ik ook meeleef met een vriendin die op haar 38e niet meer zwanger raakt en nu in een medisch traject zit, tegelijk vind ik het wel naïef van haar om zo lang te wachten en dan te verwachten dat het zo wel eventjes zal lukken :(
Nogmaals, je hebt nooit de kennis wat er achter zit. Makkelijk oordelen vanuit je eigen situatie. Zou toch ook flauw zijn dat we zouden stellen dat al die jonge ouders die financieel nog niks kunnen dragen zoveel bijstand (moeten) krijgen vanuit de overheid? Ook zo’n nare die ik heb gelezen. Ja, er zijn potje voor allerlei situaties vanuit de overheid, ook medisch gezien maar laten we elkaar alsjeblieft iets gunnen en TO gewoon haar vragen laten stellen zonder al die zurigheid..
Niets van aan trekken TO, al die azijn pissers. Geen aandacht aan schenken!
Te veel offtopic.
anoniem_385633 wijzigde dit bericht op 07-06-2019 11:49
98.17% gewijzigd
Te veel offtopic.
anoniem_385633 wijzigde dit bericht op 07-06-2019 11:50
96.96% gewijzigd
Als ik kinderen had gekregen op het moment dat we dat graag wilden was datpre dertig geweest. Maar nu was ik ook 35/37/39. Tja. Dan maar oude oma. Ben dolblij dat ik kinderen heb, of ik ooit oma mag worden is een totaal andere vraag.
Maya85 schreef:
07-06-2019 11:09
Alsof stellen van 25-35 altijd gebruik maken van de bijstand. Wat een onzin. Wij hadden onze zaken prima voor elkaar in ieder geval toen we aan kinderen begonnen, daarvoor hoef je echt niet eerst 35 te zijn.
Niemand is perfect, zelfs jij niet...
Maargoed terug ontopic: ik wens jullie oprecht het allerbeste toe en hoop dat het snel raak zal zijn. Tip: begin vast met foliumzuur slikken en geniet nog even van een wijntje en alles wat je nu nog mag eten.
Maya85 schreef:
07-06-2019 11:09
Alsof stellen van 25-35 altijd gebruik maken van de bijstand. Wat een onzin. Wij hadden onze zaken prima voor elkaar in ieder geval toen we aan kinderen begonnen, daarvoor hoef je echt niet eerst 35 te zijn.
Pfff....lees eens wat ik schrijf... meteen overal met gestrekt been in... ik zeg exact hetzelfde .... wat een heftigheid altijd hier...
Vrolijkezomer schreef:
07-06-2019 11:27
Pfff....lees eens wat ik schrijf... meteen overal met gestrekt been in... ik zeg exact hetzelfde .... wat een heftigheid altijd hier...
Jammer van het topic he. Ik ben dan ook al afgehaakt hoor. :)
Wat een gezeeeeuuur. Ik heb een dochter van 9 maanden, ik word volgende week 40 en ga voor nummer 2 :hyper: Wat leeftijd betreft denk ik maar zo: als ik de levensverwachting waarmaak heb ik mijn kind(eren) volwassen kunnen brengen en daarbij ga ik voor hoge kwaliteit en niet voor kwantiteit.

Ik wens jou een gezond kindje, go for it!
Be true to yourself
Jerica schreef:
07-06-2019 12:19
Wat een gezeeeeuuur. Ik heb een dochter van 9 maanden, ik word volgende week 40 en ga voor nummer 2 :hyper: Wat leeftijd betreft denk ik maar zo: als ik de levensverwachting waarmaak heb ik mijn kind(eren) volwassen kunnen brengen en daarbij ga ik voor hoge kwaliteit en niet voor kwantiteit.

Ik wens jou een gezond kindje, go for it!
Het ene sluit het andere niet uit hè?
Wat leuk voor je Jerica! Op naar nummer twee :)
Hier ook (ruim) 35+ en nu zwanger van mijn eerste kindje! Ben heel lang single geweest, afgewisseld met een paar korte "flings" (wel een langere relatie gehad tijdens mijn studententijd, maar toen was ik nog helemaal niet bezig met kinderen). Mijn huidige partner twee jaar geleden leren kennen (toen was ik 36). Hij is van dezelfde leeftijd, dus ja... dan heb je het al vrij snel over een evt. kinderwens omdat de klok toch wel aan het tikken is. Ik stond er redelijk neutraal in (nooit rammelende eierstokken gehad), mijn partner wilde heel graag kinderen. Twee maanden geleden getrouwd, daarna gestopt met anticonceptie en tegen alle verwachtingen in was het in één keer raak. Gisteren de eerste echo gehad en een kloppend hartje gezien :heart:

Dus ja, ik ben straks ook zo'n "oude" moeder met "oude" grootouders voor ons kleinkind. So be it. Wij genieten ervan en onze ouders zijn alleen maar ontzettend blij en trots dat ze opa en oma gaan worden!!
Fijn dat het zo snel is gegaan Neliba! Gebruikte je al lang anticonceptie toen je ermee stopte? Spannend hoor, hoe voel je je?
Hier vorige maand gestopt met de pil en ik wacht nog op mijn 1e menstruatie.

Best spannend en dan voor de wat als....
Wat als het niet komt..
Wat als het nog heel lang duurt...
Wat als de menstruatie niet komt bedoel je? Wacht eerst maar eens af hoe dat loopt. De wat als kan dan altijd nog...
Ik ben vaker tussendoor gestopt met de pil en was dan direct weer regelmatig ongesteld. Ben benieuwd hoe dat dit keer zal gaan. Slik nu inmiddels een paar jaar al weer de pil.
Voorgaande keren had ik ook bijna direct weer een regelmatige cyclus. Als ik nu die cyclus aan zou houden ben ik al ruim een week over tijd.

En ja ik wacht ook eerst af, alle opties nog open.
Evin schreef:
07-06-2019 11:52
Jammer van het topic he. Ik ben dan ook al afgehaakt hoor. :)
Nou snap ik! Ik wens dat het allemaal goed en voorspoedig mag verlopen voor jullie! Hier spreekt een oude verse moeder...hahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven