35+ en (1e!) kinderwens, wie ook?
donderdag 13 juni 2019 om 20:21
Dat is misschien jammer inderdaad. Maar zo verandert de maatschappij toch voortdurend? Mijn vader is nog opgegroeid in een gezin van negen, ik ben met een hele berg neefjes en nichtjes geweest altijd. Ik weet dus niet hoe het is om kind te zijn in een groot gezin. Mijn kinderen (en dit zal voor heel veel kinderen tegenwoordig gelden) hoe het is om een hele rits neven, nichten, ooms en tantes te hebben, omdat de gezinnen al vijftig jaar lang kleiner zijn geworden.pejeka schreef: ↑13-06-2019 19:41Maar feit is gewoon dat als de trend om pas over kinderen te gaan denken rond je 40e zich voortzet, het in de toekomst heel normaal is als er geen oma's meer zijn die kunnen oppassen, of leuke dingen kunnen gaan doen met hun kleinkinderen, of ze voor de fun een weekeindje te logeren kan hebben. Want dan zijn vele grootouders ca. 80 als het kleinkind geboren wordt, en eer dat het op een leeftijd is dat ze er leuke dingen mee zouden kunnen ondernemen of ze een weekendje te logeren zouden kunnen hebben, zijn die mensen bijna 90, en hoera als ze nog zelfstandig wonen en energiek genoeg zijn om een rondje langs de speeltuin te wandelen, maar vaak zullen de kleinkinderen hun grootouders dus leren kennen als stok- en stokoude mensen die niet meer thuis wonen en verzorgd moeten worden.
Is dat jammer? Ja, ergens misschien wel. Maar daar komen toch ook weer andere dingen voor in de plaats?
donderdag 13 juni 2019 om 21:10
Welke dingen dan? En dan bedoel ik op het gebied van familie en de daarbij behorende relaties?NYC schreef: ↑13-06-2019 20:21Dat is misschien jammer inderdaad. Maar zo verandert de maatschappij toch voortdurend? Mijn vader is nog opgegroeid in een gezin van negen, ik ben met een hele berg neefjes en nichtjes geweest altijd. Ik weet dus niet hoe het is om kind te zijn in een groot gezin. Mijn kinderen (en dit zal voor heel veel kinderen tegenwoordig gelden) hoe het is om een hele rits neven, nichten, ooms en tantes te hebben, omdat de gezinnen al vijftig jaar lang kleiner zijn geworden.
Is dat jammer? Ja, ergens misschien wel. Maar daar komen toch ook weer andere dingen voor in de plaats?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!