37 weken en rugpijn. Voorweeën of ‘gewone’ rugpijn?

10-11-2019 12:26 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ruim 37 weken zwanger en sinds gisterochtend flinke rugpijn in mijn onderrug. Gistermiddag in de auto was de pijn zo sterk dat ik ontzettend misselijk was en bijna over heb gegeven. Ook trekkend gevoel in mijn onderbuik. Na een uurtje liggen op mijn zij, trok het weer weg. Nu blijft de rugpijn komen en gaan zodra ik zit en sta. Ook in mijn buik vaak scherpe steekjes als de baby beweegt. Als ik ga liggen trekt de rugpijn weer weg tot heel licht.

Herkent iemand dit? Zou dit gewone rugpijn zijn of toch een soort voorweeën? Ben zo nieuwsgierig! :lol:
ik gok op weeen
Alle reacties Link kopieren
Bel je verloskundige. :)
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
10-11-2019 12:32
Bel je verloskundige. :)
Ja, bellen!
Alle reacties Link kopieren
Heb je de hele tijd aan 1 stuk pijn of in golven?

En de verloskundige even bellen ja!
Ik gok ook op weeën, heb je al getimed? Bel je vk sowieso even :)
en geen voorweeen, gewone echte, hoeveel cm heb je nu?
Alle reacties Link kopieren
je zegt: Nu blijft de rugpijn komen en gaan
bedoel je dat letterlijk? Pijn, dan even niks, dan weer pijn?
Klinkt als rugweeeen.

Had ik de laatste keer ook een paar weken af en aan, vanaf week 37 ook.

Hel is het soms. Hoeft dus niet meteen het echte werk zijn maar het kan wel, dus echt wel even bellen voor overleg.
Oh ja, als je wilt testen, kun je onder de douche gaan staan. Bij veel vrouwen trekken de weeën stevig aan als je onder de douche staat, bij voorweeën komen ze juist tot rust :)
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor jullie snel reacties! Zie hier voornamelijk (voor)weeën staan. Ben benieuwd hoe het verder gaat lopen en of het doorzet.

Met komen en gaan bedoel ik dat het dan een tijd (half uur) vrij constante pijn geeft, na een half uurtje liggen trekt het dan weer weg. Na paar minuten staan/zitten komt het weer terug. Merk geen golvende toename van pijn. Ofwel, ik ga de verloskundige weer even bellen en overleggen!

Hoop stiekem beetje op voorweeën dat ik nog eventjes me-time kan hebben. :$ Maar ze is natuurlijk hartstikke welkom! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
En ik ga even douchen, goeie tip!
Roos1228 schreef:
10-11-2019 12:49
En ik ga even douchen, goeie tip!
Bel nou maar eerst. Echt hoor, daar zijn ze voor.
Als het een goede tip is dan geven zij dat wel aan. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Als het een continue pijn is die alleen weggaat als je van houding wisselt, lijken het me geen weeen. Ook geen voorweeen. Ik zou je verloskundige even bellen, want pijn waar je misselijk van wordt is niet iets waarvoor je maar even op je tanden moet bijten. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Net meteen even gebeld, net als gisteren overigens. Niet duidelijk wat het precies kan zijn, (voor)weeën of rugpijn door gewicht/houding. Advies is paracetamolletje, lekkere houding vinden en proberen te ontspannen. Als er wat verandert of misselijkheid toeneemt, moet ik bellen. Afwachten dus, spannend! Wel fijn dat jullie even meedenken. Ben ook gewoon nieuwsgierig, haha! :blob:
JonathanStrange schreef:
10-11-2019 12:42
Oh ja, als je wilt testen, kun je onder de douche gaan staan. Bij veel vrouwen trekken de weeën stevig aan als je onder de douche staat, bij voorweeën komen ze juist tot rust :)

Kun je net zo goed een muntje opgooien en kop of munt doen. Mijn weeën trokken weg onder de douche, drie uur later had ik zoon in mijn armen. Was dus wel het echte werk.
Andersom schreef:
10-11-2019 13:12
Kun je net zo goed een muntje opgooien en kop of munt doen. Mijn weeën trokken weg onder de douche, drie uur later had ik zoon in mijn armen. Was dus wel het echte werk.
Ik zeg ook: bij veel vrouwen. Bij mij trokken ze enorm aan en idem: binnen drie uur had ik dochter gebaard. Dus tja. Het kan net als kop of munt maar ik had die tip toch echt van de verloskundige gekregen en dacht: die deel ik even. TO mag ermee doen wat ze wil.
Alle reacties Link kopieren
mijn ervaring is: zolang je twijfelt... is het nog niet echt opgang
zodra je bevalling echt begint, dan weet je het

tot die tijd, afwachten, doen of er niks aan de hand is. Eindje wandelen (niet te ver van huis), babykleertjes nog eens opvouwen etc.
Alle reacties Link kopieren
Zijn die steken niet gewoon van het indalen? Ik ben ook 37 weken met rugpijn en steken, maar had nog geen seconde aan voorweeen gedacht eigenlijk. Ik denk dat als het echt op gang komt ik dat dan wel “weet”. Ik zie wel de baby steeds lager komen, dus ik maak mezelf comfortabel, met een kruikje of iets warms, beweeg nog zo veel ik kan (kleine stukjes wandelen etc, yoga, etc) en probeer mijn spieren soepel te houden.

Die misselijkheid zou ik dan weer wel in de gaten houden.
Alle reacties Link kopieren
Dat je het 'dan wel weet' is voor iedereen blijkbaar anders. Ik hoorde van een vriendin dat zij dacht gewone buikpijn te hebben (had ook diarree) en toen zij op zaterdagavond voor de zekerheid toch maar even de verloskundige belde en deze voor de zekerheid toch maar even langskwam, ze opeens al 9 cm bleek te hebben en een half uur later een baby in haar armen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Pergamon schreef:
10-11-2019 13:58
Zijn die steken niet gewoon van het indalen? Ik ben ook 37 weken met rugpijn en steken, maar had nog geen seconde aan voorweeen gedacht eigenlijk. Ik denk dat als het echt op gang komt ik dat dan wel “weet”. Ik zie wel de baby steeds lager komen, dus ik maak mezelf comfortabel, met een kruikje of iets warms, beweeg nog zo veel ik kan (kleine stukjes wandelen etc, yoga, etc) en probeer mijn spieren soepel te houden.

Die misselijkheid zou ik dan weer wel in de gaten houden.
Alles kan. En niet alle klachten zijn even pijnlijk, niet allemaal betekenen ze een zeer naderen bevalling. En de een zijn rugweeen of indalingspijn is die van een ander niet.

En nee, niet iedereen weet het dan wel. En anderen hebben een hele hoge pijngrens of juist niet ...en bij een eerste weet je sowieso niet zo veel.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
10-11-2019 14:07
Alles kan. En niet alle klachten zijn even pijnlijk, niet allemaal betekenen ze een zeer naderen bevalling. En de een zijn rugweeen of indalingspijn is die van een ander niet.

En nee, niet iedereen weet het dan wel. En anderen hebben een hele hoge pijngrens of juist niet ...en bij een eerste weet je sowieso niet zo veel.
Maar ja, ze heeft de vk al gebeld, veel meer opties zijn er nu niet
Alle reacties Link kopieren
Ja, Pergamon! Die indalingssteken herken ik, die heb ik ook al een tijd. Wel een heel ander gevoel dan ik gisteren en vanochtend had. Die indalingssteken lijken lager en deze buikpijn was een harde kramp. Als de baby dan bewoog voelde dat steken, alsof je huid oprekt zeg maar, maar dan van binnen.

Haha ja, mevrouwiglesias, heb ik ook gehoord. Dus toch even navragen. Wel lekker als het zo gaat denk ik.

Ach ja, hoe meer ik blijf analyseren en erover nadenken hoe langer het duurt. Dus dank voor jullie adviezen en ga lekker relaxen en m’n dingetjes doen. Bij pijn en misselijkheid is afspraak dat ik contact met de VK opneem. Mocht er opeens toch een baby zijn, kom ik dat nog wel even melden. :jump:
lilalinda schreef:
10-11-2019 14:14
Maar ja, ze heeft de vk al gebeld, veel meer opties zijn er nu niet
Daarom.
Alle reacties Link kopieren
Roos1228 schreef:
10-11-2019 14:17
Ja, Pergamon! Die indalingssteken herken ik, die heb ik ook al een tijd. Wel een heel ander gevoel dan ik gisteren en vanochtend had. Die indalingssteken lijken lager en deze buikpijn was een harde kramp. Als de baby dan bewoog voelde dat steken, alsof je huid oprekt zeg maar, maar dan van binnen.

Haha ja, mevrouwiglesias, heb ik ook gehoord. Dus toch even navragen. Wel lekker als het zo gaat denk ik.

Ach ja, hoe meer ik blijf analyseren en erover nadenken hoe langer het duurt. Dus dank voor jullie adviezen en ga lekker relaxen en m’n dingetjes doen. Bij pijn en misselijkheid is afspraak dat ik contact met de VK opneem. Mocht er opeens toch een baby zijn, kom ik dat nog wel even melden. :jump:
Als het weeën zijn dan wens ik je succes met baren ;) . En anders sterkte met je rug.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven