38 en wens voor 3e kindje

12-12-2019 12:40 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels 38 en hebben 2 kids van 7 en 9.
2 jaar geleden kwamen we er achter dat ik zwanger was.
Na slechte uitslag van de Nipt hebben we met 16 weken de zwangerschap afgebroken. Het kindje zou heel zwaar gehandicapt zijn of zelfs niet levens vatbaar.

Nu 2 jaar later speel ik toch met de gedachte van nog een kindje.
M’n man niet overtuigd en vind zichzelf (40) en de jongens te oud.

Ik schrijf hier voor ervaringen en inzichten van andere dames.

Xx
Gekopbloemen schreef:
12-12-2019 14:10
Hoe bedoel je dat Bulletje? De kinderen zijn 7 en 9.
Dat scheelt dus minimaal 8-10 jaar met een baby. Dus geen raakvlakken met zo'n groot leeftijdsverschil en ouders die moe zijn en rekening met baby moeten houden ipv met de leeftijdscategorie die ze nu hebben leuke dingen kunnen ondernemen.
Ja, je hebt meer risico's en je hebt he t leeftijdsverschil. Dat laatste is hier in huis absoluut geen probleem. Wat wel een pro bleek is dat jouw man hier niet 100% achter staat. Begin daar eerst mee om dat duidelijk te krijgen. Anders houd het sowieso op.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
12-12-2019 22:26
Ja, je hebt meer risico's en je hebt he t leeftijdsverschil. Dat laatste is hier in huis absoluut geen probleem. Wat wel een pro bleek is dat jouw man hier niet 100% achter staat. Begin daar eerst mee om dat duidelijk te krijgen. Anders houd het sowieso op.

Met voor het zingen de kerk uit is er natuurlijk de kans dat ze weer 'ongepland' zwanger wordt, wat ze blijkbaar graag wil. Hopelijk loopt het dan wel allemaal goed af, ook voor de kinderen die er nu zijn.
S-Groot schreef:
12-12-2019 22:31
Met voor het zingen de kerk uit is er natuurlijk de kans dat ze weer 'ongepland' zwanger wordt, wat ze blijkbaar graag wil. Hopelijk loopt het dan wel allemaal goed af, ook voor de kinderen die er nu zijn.
Waarom doet zo'n man aan zo'n russisch roulette mee als ie weet dat zijn vrouw geen anticonceptie gebruikt? Hoog tijd voor een knipje als zijn gezin voor hem compleet is dus.
S-Groot schreef:
12-12-2019 22:31
Met voor het zingen de kerk uit is er natuurlijk de kans dat ze weer 'ongepland' zwanger wordt, wat ze blijkbaar graag wil. Hopelijk loopt het dan wel allemaal goed af, ook voor de kinderen die er nu zijn.
Niet slim, maar daar zijn ze samen bij. Dat snap ik dan ook niet van hem als hij het persé niet wil moet hij maatregelen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat is natuurlijk een enorm statement, als hij nu een afspraak maakt voor een Knip, is dat behoorlijk recht in het gezicht van TO

Die twee moeten eerst eens flink praten, voor 1 van beide zijn/haar zin doordrukt, anders hebben kind 1 en kind 2 straks geen leuke ouders meer
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-12-2019 09:07
Maar dat is natuurlijk een enorm statement, als hij nu een afspraak maakt voor een Knip, is dat behoorlijk recht in het gezicht van TO

Die twee moeten eerst eens flink praten, voor 1 van beide zijn/haar zin doordrukt, anders hebben kind 1 en kind 2 straks geen leuke ouders meer

Denk niet dat TO daar veel zin in heeft, volgens mij vindt ze het wel prima zo. Man wil niet maar is te laks, TO wil wel en maakt dankbaar gebruik van de laksheid van man waardoor er gewoon weer de kans in zit dat ze oeps zwanger wordt. Dat ze daarmee de veiligheid en stabiliteit van haar twee bestaande kinderen op het spel zet(ten) lijkt haar (/hen) niet bepaald veel te boeien. Ze zijn allebei puberaal bezig.
lilalinda schreef:
13-12-2019 09:07
Maar dat is natuurlijk een enorm statement, als hij nu een afspraak maakt voor een Knip, is dat behoorlijk recht in het gezicht van TO

Die twee moeten eerst eens flink praten, voor 1 van beide zijn/haar zin doordrukt, anders hebben kind 1 en kind 2 straks geen leuke ouders meer
De weigering van TO om anticonceptie te gebruiken is óók een statement en eentje die vergaande gevolgen voor haar partner kan hebben als hij 2 genoeg vindt.
S-Groot schreef:
13-12-2019 09:48
Denk niet dat TO daar veel zin in heeft, volgens mij vindt ze het wel prima zo. Man wil niet maar is te laks, TO wil wel en maakt dankbaar gebruik van de laksheid van man waardoor er gewoon weer de kans in zit dat ze oeps zwanger wordt. Dat ze daarmee de veiligheid en stabiliteit van haar twee bestaande kinderen op het spel zet(ten) lijkt haar (/hen) niet bepaald veel te boeien. Ze zijn allebei puberaal bezig.
Exact dit dus.
Wat kunnen mannen toch dom zijn.... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Hi Marilyn,

Ik herkende je Nick meteen! We hebben samen geschreven bij het derde kindje topic en ik vond het heel verdrietig wat jullie is overkomen. Ik snap heel goed dat je dan toch blijft twijfelen en dat het sluimert. Wij zijn er destijds wel voor gegaan en jongste is nu 13 mnd, middelste bijna 7 en oudste 8. We zijn allemaal erg gek op de jongste en het is heel bijzonder om het ‘weer’ allemaal mee te maken. Het leeftijdsverschil vind ik alleen maar lekker. Als we bijv. naar het zwembad gaan, kunnen de oudsten zelf lekker zwemmen en hou ik me bezig met de jongste. Maar eerlijk is eerlijk, het is wel echt een enorme investering en qua vrijheid moet je wel weer inleveren. Ik heb wel een paar keer gedacht: pfff toch veel makkelijker/overzichtelijker geweest met alleen de 2 oudsten. Vooral toen baby net geboren was, veel thuis geweest en weinig ondernomen met de oudste, maar dat gaat nu alweer beter. We splitsen ook vaker op. Omdat het toch een behoorlijke investering is, is het wel belangrijk om er allebei 100% achter te staan. Ik denk trouwens dat je meer (serieuze) reacties krijgt als je dit op de kinderen pijler plaatst.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-12-2019 10:15
De weigering van TO om anticonceptie te gebruiken is óók een statement en eentje die vergaande gevolgen voor haar partner kan hebben als hij 2 genoeg vindt.
dat ontken ik ook niet
wat zij doet is net zo erg
Alle reacties Link kopieren
Dajka schreef:
13-12-2019 10:55
Ik denk trouwens dat je meer (serieuze) reacties krijgt als je dit op de kinderen pijler plaatst.
TO krijgt hier hele serieuze reacties, alleen niet wat ze horen wil
als er op de KInderpijler mensen haar massaal gaan vertellen, dat ze gewoon haar zin door moet drukken, hoop ik dat TO dar wegblijft
Arme man van TO
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-12-2019 16:42
Dat scheelt dus minimaal 8-10 jaar met een baby. Dus geen raakvlakken met zo'n groot leeftijdsverschil en ouders die moe zijn en rekening met baby moeten houden ipv met de leeftijdscategorie die ze nu hebben leuke dingen kunnen ondernemen.
Totaal andere ervaring hier: heb zelf een zusje gekregen toen ik 8 was. Dat was juist ontzettend leuk om dat zo bewust mee te kunnen maken hoe zij opgroeit. We hebben zeker ook fijn samen gespeeld en hebben nu ook nog een sterke band. Van gemiste leuke dingen of vermoeide ouders heb ik niets gemerkt. Ik denk zelfs dat het een stuk minder vermoeiend is voor ouders als je al een kind hebt die enigszins zelfredzaam is in plaats van meerdere heel jonge kinderen.

Maar on topic, natuurlijk moeten jullie het allebei willen!
Alle reacties Link kopieren
Dajka schreef:
13-12-2019 10:55
Ik denk trouwens dat je meer (serieuze) reacties krijgt als je dit op de kinderen pijler plaatst.

Ondertussen wordt hier gewoon zeer serieus gereageerd hoor terwijl TO zelf net aan de moeite heeft genomen voor één reactie.
Wat wij vinden, maakt niet zoveel uit.

Je man vindt het leeftijdsverschil te groot. Jullie moeten hier samen achter staan. Je kunt hem niet dwingen tegen zijn wil opnieuw vader te worden, en als je dat doet, sta je er vroeg of laat - verdiend - alleen voor.

Praat er samen over. En als jullie er voor gaan, denk dan ook aan alle risico's die jullie nemen.

Ik zou het niet doen denk ik, maar zit niet in jullie situatie. De wereld is overbevolkt en je hebt al 2 kinderen, dus wat wil je eigenlijk nog meer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven