40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:siriusblack schreef op 22 november 2016 @ 23:11:

Tot welke leeftijd kan een vrouw nog gewoon natuurlijk zwanger worden?



Gewoon een vraag he..



Mijn ene oma kreeg haar laatste met 42, mijn andere oma met 46. Een vriendin van ons heeft met 48 jaar haar eerste en tweede gekregen (tweeling) en de biologische moeder van een adoptiekindje in mijn dochter haar klas was 52.

Dus het ligt er nogal aan, tot je in de overgang bent iig.



TO: gefeliciteerd!
Ab imo pectore
Thnx.
quote:siriusblack schreef op 22 november 2016 @ 23:21:

Thnx.



In principe inderdaad tot de overgang begint,maar hoe ouder je bent als vrouw,hoe zwaarder het lichamelijk is.

Mijn 1e 3 zwangerschappen ervaarde ik als een "eitje" Van de laatste ben ik nóg aan het herstellen.
quote:Maccaron schreef op 22 november 2016 @ 23:24:

[...]





In principe inderdaad tot de overgang begint,maar hoe ouder je bent als vrouw,hoe zwaarder het lichamelijk is.

Mijn 1e 3 zwangerschappen ervaarde ik als een "eitje" Van de laatste ben ik nóg aan het herstellen.Het zou haar eerste zijn, ze is nu nog jong 30 jaar. Dus er is nog wel tijd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn laatste zwangerschap met 41, vond ik niet zwaarder dan mijn eerste met 31. Herstellen ervan ook niet.



Mentaal was wel een verschil, de laatste was makkelijker. Omdat ik me toen veel minder aan trok van iedereen die zich er tegen aan bemoeide en veel meer vertrouwde op mijzelf.
quote:siriusblack schreef op 22 november 2016 @ 23:11:

Tot welke leeftijd kan een vrouw nog gewoon natuurlijk zwanger worden?



Gewoon een vraag he..



Er is geen vaste leeftijd, dat is voor iedere vrouw/meisje anders. Er zijn een hoop factoren die meespelen hierin. Net als bij de vraag "wanneer kan een meisje zwanger worden?"



Mijn voorouders (toen geboortebeperking nog niet bestond) gingen gewoon door met voortplanten tot het niet meer ging. Jaar of 46 ofzo. Maar er zijn ook vrouwen die met 29 in de overgang raken.
quote:siriusblack schreef op 22 november 2016 @ 23:11:

Tot welke leeftijd kan een vrouw nog gewoon natuurlijk zwanger worden?



Gewoon een vraag he..



Wij hadden een buurvrouw die op haar 47e nog een dochter kreeg. Zeer onverwachts.

Ik ben benieuwd of Janet Jackson op natuurlijke wijze zwanger is.



Dit keer heb ik er wel lang over gedaan om zwanger te worden, van de oudste was ik in 1 keer zwanger. Maar er zijn meer factoren dan mijn leeftijd die daar invloed op kunnen hebben.
Euh dames het was gewoon een vraag. Geen topic kaping.



TO gefeliciteerd met je zwangerschap.
@siriusblack dat is toch voor elke vrouw verschillend?! Soms ben je vroeg in de overgang, soms pas rond je 55e. is geen uitspraak over te doen toch
quote:siriusblack schreef op 22 november 2016 @ 23:11:

Tot welke leeftijd kan een vrouw nog gewoon natuurlijk zwanger worden?



Gewoon een vraag he..



Tot de overgang. En zelfs tijdens nog wel, alleen daarna niet meer. Wanneer de overgang is verschilt per vrouw, meestal ergens na de 50.



Gefeliciteerd TO! Ik duim voor een fijne, voorspoedige zwangerschap
Alle reacties Link kopieren
Eenhoorn, heel veel sterkte!!! Weet hoe je je nu voelt. Bah. Hoop dat het snel beter gaat.



Omehenk, gefeliciteerd! Fijn dat het gelukt is. Ik ben ook best lang bezig geweest. Herkenbaar dat je het gevoel hebt dat dit weleens een van de laatste kansen is, want het duurt op onze leeftijd vaak wat langer om zwanger te worden.



Ik vind het wel een leuke vraag van siriusblack. Vroeg het me namelijk tot voor kort ook nog af, want dacht echt dat m'n eitjes inmiddels op waren. Maar blijkbaar nog niet. Nu maar duimen dat het ook een goed eitje is. iedereen in ieder geval heel hartelijk dank voor jullie reacties. Als ik een echo heb gehad zal ik het laten weten. Duim maar voor me.
Eefje, Ik ben nu ongeveer 3 weken zwanger. Vreemd trouwens hoe ze dat op internet voor je uitrekenen, daar staat 5 weken, maar dat klopt niet. 3 weken geleden was ik vruchtbaar, dus laten we het op 3 weken houden :-) Hoe lang ben jij nu zwanger?
quote:EJC schreef op 23 november 2016 @ 15:49:

Eefje, Ik ben nu ongeveer 3 weken zwanger. Vreemd trouwens hoe ze dat op internet voor je uitrekenen, daar staat 5 weken, maar dat klopt niet. 3 weken geleden was ik vruchtbaar, dus laten we het op 3 weken houden :-) Hoe lang ben jij nu zwanger?Er wordt altijd gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Vandaar dat je die 2 weken erbij "krijgt".
Alle reacties Link kopieren
quote:EJC schreef op 23 november 2016 @ 15:49:

Eefje, Ik ben nu ongeveer 3 weken zwanger. Vreemd trouwens hoe ze dat op internet voor je uitrekenen, daar staat 5 weken, maar dat klopt niet. 3 weken geleden was ik vruchtbaar, dus laten we het op 3 weken houden :-) Hoe lang ben jij nu zwanger?Er wordt gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, niet vanaf de dag dat je vruchtbaar was. Dus eigenlijk conceptiedatum +twee weken. Later wordt op basis van echo's en groei de uitgerekende datum wat bijgesteld.
Alle reacties Link kopieren
Eerste dag van mijn laatste menstruatie was 22 oktober. Dus ben ook bijna 5 weken zwanger volgens de berekeningen. Durf nog even niet te bellen met de verloskundige. Ga daar eind volgende week de moed voor verzamelen. En wil met week of 8 een echo (als het er dan nog zit) en als dan het hartje klopt ben ik al iets meer gerustgesteld. Gaan over twee weken verhuizen, dus eerst daar maar is op focussen.
Alle reacties Link kopieren
Succes Eefje, ik duim hard voor je mee!
Alle reacties Link kopieren
Thnx patchouli!!!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je in een onzekere periode zit, ik kom er zelf net uit

Ik ben ook 40 en zwanger van mijn 2e (onze zoon is 6, duurde even voordat we zeker wisten dat we een tweede wilden).

Het heeft ook best lang geduurd, 8 mnd voordat het lukte en tot aan de echo met 8 wk kon ik het niet geloven maar er was toch echt een hartje en klein propje te zien! Nu hebben we bij 12 weken een echo gehad en die was goed en via Belgie een NIPT test laten doen. Vorige week kwam de de uitslag en hoorden we dat er geen afwijkingen zijn, grote opluchting dus!

Nu ben ik 14 weken zwanger en kan ik ook echt een beetje genieten ervan, ook al vind ik het veel spannender dan bij de 1e toen ik 33 was. Gewoon maar vertrouwen in hebben dat het goed blijft gaan!

Heel veel succes met je echo over een paar weken hou ons op de hoogte!
La vie est belle!
Ow grande fleur, fijn dat de Nipt goed is en vlot binnen!

Het lijkt me verschrikkelijk om pas bij 16 weken of later een beslissing te moeten nemen als de test niet ok is. Eerder ook al, maar zo laat helemaal.



Eefje, 22e was ook mijn laatste dag. Vandaag assistente verloskundige aan de lijn gehad, in de week na 10/11 dec heb ik eerste afspraak met echo. Gewoon bellen. Rustig aan met de verhuizing!



De eerste was op mijn 30ste in ene keer raak. Nu begon ik het op te geven. We waren pas bij een fertiliteitsarts langs geweest. Die heeft ons eerst aan de vitamines, extra D, zink, magnesium en omega 3 gezet. Of dit nu de truc is geweest...

Of toch de ferhormonen van mijn zogende poes .



Anyway. Drie weken geduld hebben om te zien of er echt wat zit met een kloppend hartje.



Ik vind het toch leuk dat je een topiv hebt geopend Eefje. Als die topics met dames rond de dertig voelen toch anders.
Alle reacties Link kopieren
Ja gelukkig hoefde we maar een week te wachten op de uitslag!

Ik had ook allemaal scenario's in mijn hoofd over hoe lang je dan doet over een beslissing nemen en de tijd die door tikt...

Gelukkig hoeven we daar niet meer over na te denken.



Toevallig Ome Henk bij ons was de eerste ook gelijk raak en nu duurde het ook best lang, gelukkig lukte het net voordat we naar de gynaecoloog zouden gaan...Hoop voor jou ook dat het goed is op de echo.
La vie est belle!
Wij hadden net aan de bel getrokken, wrs ben ik rond de innesteling zaad weg wezen brengen voor onderzoek . Weet ik nu ook hoe dat werkt en waar potjes met rode deksels voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
Leuk zeg, gelijkgestemden! Grande fleur, je loopt net iets voor dus. Geweldig dat de nipt goed was zeg, opluchting! Weet nog voor mn miskraam dat ik er ook mee bezig was om een afspraak te maken in België, maar ja, dat hoefde dus bij nader inzien niet meer na die miskraam. Ik ga me er na m'n verhuizing weer is in verdiepen. Is ook weer zon ding. Teveel grote dingen ineens. Maar goed, zo zit m'n leven blijkbaar in elkaar. Zo gebeurt er nix, dan ineens alles tegelijk.



Grappig omehenk, ik was ook zwaar aan de vitaminen gegaan afgelopen twee maanden. Dacht er laatst ook al aan dat dit weleens geholpen zou kunnen hebben om zwanger te worden. En we zijn dus even ver. Ja, dan is t toch maar goed dat ik dit topic ben gestart.



En EJC, wij zijn dus ook zon beetje even ver (-: leuk!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet naar België voor de NIPT, ze sturen je bloed gewoon op naar GENDIA, althans dat deed mijn verloskundige.

Wij hebben trouwens niet eerst de combinatietest gedaan, daar komt altijd een kans uit en dan weet je eigenlijk nog niks.

Onze verloskundige raadde dus aan om gelijk een NIPT test te doen, die is voor 99% betrouwbaar. Je moet alleen wel alles zelf betalen (nog nog wel, per 1 april alleen kleine bijdrage) à 600 euro maar dat hadden wij er wel voor over.
La vie est belle!
quote:grande_fleur76 schreef op 23 november 2016 @ 22:12:

Je hoeft niet naar België voor de NIPT, ze sturen je bloed gewoon op naar GENDIA, althans dat deed mijn verloskundige.

Wij hebben trouwens niet eerst de combinatietest gedaan, daar komt altijd een kans uit en dan weet je eigenlijk nog niks.

Onze verloskundige raadde dus aan om gelijk een NIPT test te doen, die is voor 99% betrouwbaar. Je moet alleen wel alles zelf betalen (nog nog wel, per 1 aril alleen kleine bijdrage) à 600 euro maar dat hadden wij er wel voor over.Gaan wij wrs ook doen. Gek he dat die wet verandert, maat pas per 1 april.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven