6+ groep probeert zwanger te worden met en zonder mm

08-07-2017 13:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is een vervolg op de groep Langer dan 6 maanden zonder MMM

naamleeftijdprobeert zwanger te worden sindsNODbijzonderheden
Emceetje
SusieFlower
Mollebol135-36april 2016 Man retrograde ejaculaties. Bezig met IUI 2.
AV199226-28september 2016 onbegrepen subfertiliteit. 6 IUI pogingen, 1 vroege miskraam. IVF 1 gecancelled. Wacht op IVF 1.1
Puk3235-39oktober 2015Verminderde zaadkwaliteit man. 3 vroege miskramen - 7 IUI pogingen - IVF 1 gecancelled - ICSI 1 abnormale bevruchtingen - ICSI 2 - 5 x tp mislukt - Nu ICSI 3 in DD
Rosalie8731-31januari 2016 feb 2019 diagnose endometriose. Miskraam na iui 4 met 6.2 week in juni 2018. Vanaf maart 2019 cyclus voor 3 maanden stilleggen en daarna ivf,
Celenne34-39december 2017 Zeer slechte zaadkwaliteit. ICSI 1: tp1 miskraam, tp2 biochemisch, tp4 biochemisch. ICSI 2: tp1 mislukt.
anoniem_348700 wijzigde dit bericht op 11-05-2020 12:38
42.38% gewijzigd
Ik weet het al een paar dagen, maar ik kan er niet zo goed mee dealen. Want als ik het opschrijf dan is het echt.
Maar goed. Ons traject is afgelopen. Er is niks om terug te plaatsen. Wij zijn definitief ongewenst kinderloos. Ik ben er zo boos en verdrietig om. Het is zo oneerlijk. Wij zijn leuke mensen, hebben niemand iets misdaan. Waarom worden wij dan zo gestraft?

Samen met Rosalie was ik van het eerste uur op dit topic aan het schrijven. De mensen kwamen en gingen. Iedereen werd altijd maar zwanger behalve ik. Helaas eindigde dat ook vaak in een miskraam, maar ik heb zelfs die (kortdurende) vreugde en blijdschap nooit mogen kennen.
Ik moet daarom dit topic ontvolgen. Het doet verdomde veel pijn dat het anderen wel gegund is maar mij niet. Het doet teveel pijn om dat telkens te lezen. Ik gun het jullie van harte, maar mezelf nog meer maar dat boek hebben we voorgoed moeten sluiten. Nooit zal er een kindje komen.

Ik gun jullie allemaal het beste en als het lukt, zal ik nog weleens inbreken en meelezen.
Bedankt voor alle steun en meeleven.
Dag!
😘
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach emceetje, ik was er (bijna) vanaf het begin bij en we hebben best wel lange tijd samen geschreven. Het is net alsof ik je een beetje ken. Ik vind het zo ontzettend erg voor je, ik weet hoe het voelt om het zo graag te willen en zo bang te zijn dat het niet gaat lukken, en nu is dat voor jou de realiteit.

Ik ga niet vervallen in cliches dat het leven ook leuk is zonder kinderen en al die dingen die mensen dan altijd roepen want daar heb je niets aan nu. Ik wil alleen dat je weet dat ik het zo ontzettend erg voor jullie vind.
Ik gun je alle goeds met je man en hoop oprecht dat jullie een manier vinden om jullie leven zo in te richten dat je straks (als je eenmaal 95 bent en doodgaat) denkt: ja wij hebben het heel goed gehad en dat dit hele gebeuren heeft ons op geen enkele manier beperkt een mooi, compleet en leuk leven te leiden.

Neem nu gewoon je tijd, vind het erg, ben teleurgesteld, ga heel hard huilen. Doe wat jij moet doen om je draai te vinden.

Ik weet wel dat dit een post van niks is, maar ik hoop gewoon dat het je goed gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohhh nee Emceetje! Wat ongelooflijk KUT!!
Ik sluit me aan bij de mooie woorden van Florence!
Alle reacties Link kopieren Quote
Emceetje, wat vreselijk! :'( Jullie zijn zo ontzettend ver gegaan, alle grenzen over, tot en met zelfs die infusen nog aan toe. Wat vreselijk dat jullie nu toch met lege handen achterblijven. Oneerlijk en niet te verdragen. Jullie hebben er zo hard voor gevochten.

Ik weet niet of je dit nog leest, want dit topic zal alleen nog maar een herinnering aan ellende zijn. Maar ik wens jullie sterkte, hoe leeg en hol die woorden ook klinken. Wat een onbeschrijfelijke kutzooi.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat verschrikkelijk Emctje!
Ik hoop zo dat jullie uiteindelijk gelukkig worden. Ik gun het jullie! X
Alle reacties Link kopieren Quote
Emceetje wat verschrikkelijk. Hier wordt je echt stil van.
Misschien een K vraag maar die nieuwe regels over het legaal vragen van een draagmoeder voor jullie geen optie? Of eiceldonatie ed?
Ik wens jullie heel veel sterkte want zoals je zelf al zegt jullie verdienen dit niet. Helemaal niet!
Emceetje, je bent zoveel in m'n gedachten geweest de afgelopen dagen. Ik wilde vanalles tegen je zeggen hier, maar niks dekt de lading van hoe verschrikkelijk oneerlijk ik het vind dat dit jou overkomt.

Ik wens jullie een heel gelukkig leven toe samen, ik hoop met heel mijn hart dat het jullie lukt om samen weer vrolijkheid te vinden in al het andere wat het leven te bieden heeft. Dat zal met vallen en opstaan gaan, maar ik hoop dat je op je oude dag terug kijkt op een prachtig leven waar jullie het allerbeste hebben uitgehaald wat eruit te halen viel. Voor nu veel kracht toegewenst, en een hoop knuffels
Bedankt voor jullie lieve woorden ❤
Alle reacties Link kopieren Quote
Salvabo, ik was in alle chaos helemaal vergeten te reageren op jullie nieuwe zaadcellenmeting. Wat mooi dat het er ineens zoveel waren. Dat geeft echt goede hoop voor ICSI! Kunnen jullie voor de zekerheid wat zaadcellen laten invriezen, als de scores op dit moment kennelijk gunstig zijn?

Rosalie, wat leuk dat jullie een hondje krijgen! Het geeft in elk geval wat levendigheid in huis, zo'n beestje. Ik merk dat ik ook ontzettend veel heb aan mijn kat in dit hele traject. Gewoon even lekker knuffelen soms. En genieten als ze stuiterend van enthousiasme haar voedselbakje bestormt.
Ellendig dat het zo slechts gaat, lichamelijk en mentaal. Kun je een beetje vrij nemen rond de kerst, in de hoop weer een beetje te kunnen opladen? De feestdagen zijn natuurlijk wel confronterend, maar een beetje ontspanning kan hopelijk ook prettig zijn. Dat hoop ik zelf in elk geval wel ontzettend.

Vanessa, hoe is het met jou? Als ik correct tel, gok ik dat je inmiddels weer op het wachtbankje zit? Ik duim!

Emceetje, nogmaals een knuffel.

Zelf had ik vandaag een evaluatiegesprek op de eerste ICSI-ronde. Overstimulatie, 30 follikels, 20 eicellen, 16 embryo's, 1 verse terugplaatsing en 4 cryo's, waarvan 3 goed ontdooid. Daarmee 1 leeg vruchtzakje, en 2 biochemische zwangerschappen. Niet waar we op hadden gehoopt, zullen we maar zeggen.
Voorlopig gaan we de wachtstand in vanwege de koorts van mijn man, en dan in februari een nieuwe poging wagen. In de tussentijd multivitamine proxeed plus voor mijn man, onderzoek naar miskramen voor mij, en afwachten of ons ziekenhuis overgaat op vitrificatie als invriestechniek. Daarna niet al te enthousiast met stimuleren, en kijken of we de overstimulatie dit keer kunnen voorkomen.
Het voelt goed om in elk geval een plan te hebben, zelfs al duurt het dan nog even. Nu hopen dat we in de kerstvakantie een beetje kunnen bijkomen van alle chaos van de afgelopen tijd.

We apart dat er voorlopig zoveel van ons in de wachtstand zitten. Hopen op een vruchtbaar 2020!
Emceetje, ik denk al dagen aan een reactie die ik kan geven op je bericht, maar ik realiseer me dat er op dit moment niks is wat ik kan zeggen wat je mogelijk helpt. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte, liefde en geluk wensen en hopen dat jullie samen een mooi leven zullen hebben.

@Rosalie, veel beterschap gewenst en wat super leuk dat jullie een pup krijgen!

@Celenne, jeetje wat een traject. Ik volg jullie natuurlijk nog niet zo heel lang dus heb je traject niet op die manier meegekregen. Dan begin je met 16 embryo's en dan is het zo'n afvalrace. Echt heel heftig. Gelukkig nu even rust!

Goede tip van het invriezen trouwens! Vandaag heeft mijn man een telefonisch consult met de uroloog en dan gaat hij het vragen. Dank je!
Alle reacties Link kopieren Quote
Klopt Celenne a.s. vrijdag maar verwacht er niet veel van hoor. Weinig benut omdat ik t niet meer kon opbrengen.

Wat fijn dat je er goed bij voelt dat er een plan ligt. De tijd gaat tegenwoordig zo snel.
Vandaag het telefoontje van de uroloog: chromosomen onderzoek is normaal! Heel fijn. En met de hoeveelheid zaadcellen die er nu gevonden zijn kunnen we gewoon voor een normale ICSI gaan (dus niet zoek-icsi). Nu duimen dan de hoeveelheid zo blijft. 3 februari mogen we van start (met de ivf/icsi info avond). Mn man vergeten te vragen of het een optie is om in te vriezen, dus dat probeer ik later wel te vragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat mooi, Salvabo! Ik hoop dat het ook voor jullie helpt dat er nu een plan klaar ligt. Iets om naar uit te kijken in de confronterende decembermaand.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt goed Salvabo!
Alle reacties Link kopieren Quote
Emceetje, wat een verdrietig en onverwacht bericht. Ik had echt gedacht dat je in ieder geval nog een aantal terugplaatsingen zou hebben (en jij waarschijnlijk ook) maar dat die er niet meer zijn en komen is verschrikkelijk. Ik wil je heel veel sterkte wensen en heel veel knuffels voor het moment :hug: . Ik hoop heel erg dat het ergste verdriet iets minder wordt zodat het wat beter te dragen valt maar wat moet het moeilijk zijn voor je. Weet ons te vinden als je wel van je af moet schrijven. Ondanks dat wij niet voelen wat jij voelt en niet staan waar jij staat, leven we wel met je mee. Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Verder ook een dikke knuffel voor de andere meiden :hug: . In deze vervelende maand kan het nog allemaal wat kutter zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Emceetje, wat een verdrietig bericht. Heel verdrietig wat je allemaal hebt moeten doorstaan de afgelopen jaren en dat het dan zo afloopt. Ik weet eigenlijk ook niet goed wat ik tegen je moet zeggen. En dat terwijl ik je al zo lang 'ken'. Heel veel sterkte met het verwerken van de afgelopen jaren. Je mag echt trots op jezelf zijn. Vele grenzen heb je verlegt. Ik hoop dat jij en je man samen veel gelukkige momenten zullen hebben maar ook elkaar kunnen steunen na dit loodzware traject en in de toekomst. Want ook al wil je het niet er zullen altijd lastige en pijnlijke momenten blijven, het is een rouwproces wat je 'denk ik' nooit geheel te boven komt. Ik ben erg verdrietig voor jullie. Het is zo verschrikkelijk oneerlijk.
Heel veel sterkte,
Liefs,
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het met jullie puppy, Rosalie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat t met jullie allemaal? Hier ms net afgelopen. We gaan t allemaal weer zien.
Het is rustig hier :)
Wij hebben ook even geen nieuwtjes tot we mogen starten met het traject in februari.

Hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jammer dat het weer een menstruatie werd, Vanessa :(. Balen, zelfs al had je weinig hoop.

En inderdaad rustig hier, Salvabo. Allemaal duimen voor Vanessa, want die zit als enige niet in de wachtstand geloof ik.

Ook hier dus alles rustig. Net als bij Salvabo start ons traject hopelijk in februari weer. Tot die tijd proberen we angstvallig alle rondwarende griepjes te ontwijken, slaan we het volgende werk-etentje maar af (na die voedselvergiftiging vorige keer), en proberen we ook gewoon een beetje van de kerstdagen te genieten. Heeft iemand nog aanraders voor slechte kerstfilms die niet om zwangerschap draaien? :)

Half januari nog even bloed laten prikken voor onderzoek naar schildklierwaarden, bloedstolling en nog het een en ander. En verder maar even langs de tandarts geweest; wel zo makkelijk om dat te plannen nu ik toch niet zwanger ben. Verzekering omzetten naar UMC, want die vergoed een ivf poging nummer 4 zonder selectie. We gaan natuurlijk pas poging 2 in nu, maar je weet maar nooit hoe het leven loopt. Dus ik maak maar liever even gebruik van mijn overstapmogelijkheid nu ik die heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja das waar maar dan hoop je t toch weer tegen beter weten in van die ene keer!
Goeie zet om je verzekering om te zetten denk ik.
Jaa snap ik heel goed hoor Vanessa dat je toch iedere keer blijft hopen.

Hoop dat de bloeduitslagen allemaal goed zullen zijn Celenne! Ik ben inderdaad ook naar UMC gegaan. Ook al moeten we nog beginnen, het geeft in mn hoofd heel veel meer rust om er 1 extra te hebben. Je weet maar nooit hoe het loopt. Ik ben trouwens een beetje inspiratieloos wat kerstfilms betreft haha. Ik vond last christmas best leuk dit jaar :)

Iedereen toch nog hele fijne feestdagen gewenst!
Alle reacties Link kopieren Quote
Salvabo schreef:
20-12-2019 23:28
Jaa snap ik heel goed hoor Vanessa dat je toch iedere keer blijft hopen.

Hoop dat de bloeduitslagen allemaal goed zullen zijn Celenne! Ik ben inderdaad ook naar UMC gegaan. Ook al moeten we nog beginnen, het geeft in mn hoofd heel veel meer rust om er 1 extra te hebben. Je weet maar nooit hoe het loopt.
Ja precies. Er zit al zoveel chaos in mijn hoofd dat het echt prettig is om ergens een stukje rust te pakken. Ik slaag er niet in om het traject los te laten, ook niet tijdens dit soort wachtmaanden. Maar als die randzaken wat minder aandacht vragen, dan scheelt dat wel weer wat.

Salvabo schreef:
20-12-2019 23:28
Ik ben trouwens een beetje inspiratieloos wat kerstfilms betreft haha. Ik vond last christmas best leuk dit jaar :)

Iedereen toch nog hele fijne feestdagen gewenst!

Fijne feestdagen iedereen inderdaad! :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Pff ik was hier alweer een tijdje geleden. Helaas geen goed nieuws meer zo te lezen.

Hier ook nog pauze. Pup doet het goed en oh wat heb ik veel slechte kerstfilms gezien afgelopen weken ;-). Vooral Elf en de Grinch zijn favoriet en de netflix films. Alleen die nieuwe tekenfilm op netflix over de kerstman had wel een emotioneel einde vond ik. Nouja de feestdagen inmiddels overleeft. Wij gaan ook in februari verder.

Spannend de onderzoeken Celenne. Ik ben echt in twijfel of ik nog het 'alternatieve' pad op wil komende ivf. Maar denk dat ik daar toch geen zin in heb. Iemand ervaring met massage, acupunctuur, chinese kruiden of iets dergelijks? Momenteel geen eens warme voeten aangezien mn pup mn sloffen op wil eten haha. Een hond is wel de perfecte afleiding. Ben er een stuk minder mee bezig maar ook vanwege de pauze denk ik. Heb me lichamelijk wel erg slecht gevoelt de afgelopen weken, alsof mn lichaam riep hou eens op met al die hormoonrommel.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven