6+ groep probeert zwanger te worden met en zonder mm

08-07-2017 13:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is een vervolg op de groep Langer dan 6 maanden zonder MMM

naamleeftijdprobeert zwanger te worden sindsNODbijzonderheden
Emceetje
SusieFlower
Mollebol135-36april 2016 Man retrograde ejaculaties. Bezig met IUI 2.
AV199226-28september 2016 onbegrepen subfertiliteit. 6 IUI pogingen, 1 vroege miskraam. IVF 1 gecancelled. Wacht op IVF 1.1
Puk3235-39oktober 2015Verminderde zaadkwaliteit man. 3 vroege miskramen - 7 IUI pogingen - IVF 1 gecancelled - ICSI 1 abnormale bevruchtingen - ICSI 2 - 5 x tp mislukt - Nu ICSI 3 in DD
Rosalie8731-31januari 2016 feb 2019 diagnose endometriose. Miskraam na iui 4 met 6.2 week in juni 2018. Vanaf maart 2019 cyclus voor 3 maanden stilleggen en daarna ivf,
Celenne34-39december 2017 Zeer slechte zaadkwaliteit. ICSI 1: tp1 miskraam, tp2 biochemisch, tp4 biochemisch. ICSI 2: tp1 mislukt.
anoniem_348700 wijzigde dit bericht op 11-05-2020 12:38
42.38% gewijzigd
Wat een gedoe met dat nieuwe forum. Yinthe, ik zat zelf al te klagen dat ik het zo spannend en onzeker vindt (af en aan roze of bruin bloedverlies maar nog geen menstruatie), maar als ik jou dan weer hoor moet ik echt niet klagen. Jeetje wat een spanning moet dat geven. Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ieder zijn eigen zorgen hoor AV! Snap goed dat je daarover ook druk maakt!

Ik wil vooral verder.... en dat ik evt geopereerd moet worden of injectie vind ik 'oke' als t maar gebeurd is. Tot vrijdag wachten duurt lang...
Alle reacties Link kopieren Quote
-
rosalie87 wijzigde dit bericht op 09-07-2017 23:25
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend AV duim voor je. En Yinthe hoop dat jullie snel verder kunnen en er geen ingreep nodig is.
Alle reacties Link kopieren Quote
he he het is gelukt. Ik sta in de tabel!
Ik duim uiteraard heel hard mee!
Fijn Rosalie, gelukt, ik sta er ook in!
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Gelukt! :)

AV ik duim voor je! En iedereen heeft zijn eigen dingen om zich druk over te maken. Waar een ander staat in zijn ontwikkelingen in zwanger worden heb jij niks mee te maken toch? Jij hebt je eigen referentiekader.

Yinthe, lijkt me inderdaad heel lastig om gewoon maar af te wachten. Ben zelf ook iemand die gewoon nu zekerheid en oplossingen wil. Wat had je gezegd op je werk om je ziek te melden? Weten ze dat je probeert zwanger te worden?

Ik heb zelf van de week wel tegen mijn baas gezegd dat ik de mm in ga en dus af en toe naar het zh moet. Hij wist alleen wel al van de zwanger worden plannen af, omdat ik dat bij het tekenen van mijn contract vorig jaar gezegd had. Hij vond het allemaal prima, en ik heb de details weggelaten, daar voel ik me een beetje opgelaten bij. Lijkt me lastig om in jouw situatie te zitten en ook nog dat geheim te moeten houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
En weer bezoekje ZH gehad. Kreeg pijn. cyste is weer gegroeid, hormonen gedaald! Ziet er wel oké uit.
Morgen hebben ze overleg met alle artsen en maken ze plan de campagne... hoop ik!

Ik heb gewoon het verhaal gezegd eigenlijk, Haha! Zit er zo vol van dat ik bij iedereen Mn 'ei' hihi kwijt moet!
Heb verder vast contract en prima baan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Werk en zwanger worden is zeker lastig. Mijn huidige werk weet wel dat we bezig zijn en het tot nu toe maar niet lukt. Nieuwe werk wel verteld dat ik moeder wil worden nav de vraag hoe zie je jezelf over 5 jaar. Ben wel beetje 'bang' dat ik deze maand ineens wel zwanger ben maar denk dat ik het dan toch even een paar maanden voor me hou. Hoe flauw het ook is om ergens zwanger in dienst te treden, het hoort erbij als je een jonge vrouw aanneemt. En eigenlijk lijkt het me helemaal niet zo erg om zwanger in dienst te gaan, we zijn er wel klaar voor ondertussen. Lijkt me wel lastig om meteen in september de mm in te gaan, dus dat gaan we dan denk ik wel weer even uitstellen. Hoe dubbel is dat.

Hier zit ik op dag 17 van de cyclus. Nog 9 ongeveer te gaan. Heb nog steeds een positieve ovulatietest al voor de derde dag....... betekend dat iets? Weet ook niet waarom ik nog blijf testen. Hou het er zelf maar op dat het gewoon een hele goede eisprong is deze maand. Heb ook al symptomen van een naderende menstruatie dus we gaan het zien. Maar het voelt wel weer goed dat we ervoor gaan.
Ik heb enigzins hetzelfde Rosalie. Ik begin over 5 weken op mijn nieuwe werk. En als we voor ivf gaan, gaat dat zo rond eind september gebeuren. Het voelt niet goed, helemaal niet. Maar ik ga het echt niet uitstellen. Ik wil al 2,5 jaar zwanger worden en dat dat niet gelukt is voordat ik op mijn nieuwe werkplek begin, daar kan ik niks aan doen.
Maar het is verre van ideaal.
Ik ben helaas net toch echt ongesteld geworden.. wel fijn om nu duidelijkheid te hebben, dat heen en weer gaan tussen hoop en teleurstelling is slopend.

Ik ga morgen mijn supervisors op wero inlichten, best spannend want ik heb geen idee hoe ze reageren.
Tot nu toe heb ik niemand op werk erover verteld. Maar als ik vaker naar her ziekenhuis zou moeten, zou dat geen probleem zijn. Ik heb een vast contract en ze willen me graag houden.
Yinthe, waar zit de cyste nou precies? Hormoon gezakt, dat betekent dat het resterend weefsel aan het loslaten is? Hoezo is het positief dat de cyste dan groeit?
Hopelijk maken ze nu toch snel een plan!
Oh, en je vroeg of ik een berichtje van jou had: nee?? Stom nieuw forum!

Morgenvroeg heb ik een afspraak bij de huisarts. Even laten kijken of er toch niet iets aan het ontsteken is. Mijn afscheiding ruikt echt naar vis?? o_o En het doet nog steeds constant zeurend zeer.
We krijgen dan als het goed is ook meteen de uitslag van het zaadonderzoek en een verwijzing naar de gyn.

AV wat is voor jou de reden om het te vertellen op het werk? Succes, hopelijk reageren ze goed!

Rosalie, ik duim voor je!
Afgelopen ronde voelde ik me langer dan normaal "alsof er een menstruatie aan komt", verder helemaal geen dingen als zere borsten of misselijkheid. Ik verwachte op de dag dat mijn menstruatie normaal komt ook echt dat het kwam. Maar dat duurde nog 3 dagen, en toen bleek ik dus wel degelijk even zwanger geweest te zijn. Zegt niks dus dat je je menstruatie voelt aankomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
En opgenomen. Zo spoed ok..
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, Yinthe, wat heftig! Heel veel sterkte!!
Alle reacties Link kopieren Quote
en even reageren op de rest: ik begin na de zomer ook met een nieuwe baan, dus ik begrijp je heel goed Rosalie. Ik probeer er hetzelfde in te staan als jij: dat is het risico als je jonge vrouwen aanneemt (gelukkig krijgen ze er ook veel voor terug ;)). Het maakt inderdaad wel dat ik ook twijfel om in september de mmm in te gaan, maar dat zien we dan wel weer. Na weer een geboorte in de vriendengroep deze week ben ik er ook wel een beetje klaar mee. Waarschijnlijk zijn het de eerste periode toch met name onderzoeken, dus dat scheelt iets. Daarnaast zat ik vorig jaar ook in deze stress, en zoals mijn man zei: dat was achteraf dus ook niet nodig geweest ;)

ahhh helaas AV. Spannend dat je het gaat vertellen, maar wel knap. Ik hoop dat ze begripvol reageren (en klagen mag, dat doen we allemaal wel eens).


Klinkt bijzonder Mollebol, enig idee wat het kan zijn? klinkt een beetje als bacterieel, gezien de geur.
Yinthe wow! Sterkte meis! Wel fijn dat ze er wat aan gaan doen. Maar wat een nare ervaring zo...

Camomila gewoon doen die mmm. Voordat alles in kaart gebracht is ben je zo alweer een maandje of 2 verder. En dan is het nog een paar weekjes wachten tot een eisprong. Mocht het in een keer raak zijn al. En dan zou je nog een maandje of 4 kunnen wachten tot je het zegt. Tijd genoeg om eerst even in te werken dan toch?
Jeetje Yinte dat is schrikken! Sterkte! :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Mollebol dat klinkt inderdaad niet goed. Hoop dat je geen infectie hebt dan.

Over werk, ik sta op het punt een brief de deur uit te doen, maar blijf het moeilijk vinden om te solliciteren terwijl ik misschien voor de start al zwanger ben. Hoop ik natuurlijk wel! Maar snap helemaal jullie gevoel hierover! Vind het toch een soort van niet eerlijk tegenover mijn werkgever, al is dat gewoon het risico wat zij nemen.

Veder wil ik even mijn hart luchten. Gisteren de eerste zwangerschapsaankondiging gehad in mijn vriendengroep waar ik het meest mee optrek. Van een stel dat altijd heeft gezegd dat ze nog helemaal niet weten of ze aan kinderen willen beginnen. Ze zeiden ook echt letterlijk dat ze nog steeds niet super graag kinderen willen, maar dat ze het erover hadden gehad en dat het wel praktisch was om het nu te doen. Zo dat steekt wel even zeg! Ik was net vrijdag weer ongi geworden en mijn man moest de volgende ochtend voor zaadonderzoek. Ik had het zwanger worden net een beetje losgelaten, maar ben er nu wel goed ziek van. Al gun ik het ze van harte hoor. Maar jullie weten wat ik bedoel..
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow Yinthe hoe dat zo opeens??Sterkte :rose:
Ik denk aan je Yinthe! :hug:

En mollebol, al bij de huisarts geweest?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte yinthe :hug:

En AV ook voor jou.. :hug: veel succes morgen tijdens het gesprek. Spannend.. Ik hoop dat ze er goed op reageren.

Niet leuk zonnebloem.. snap dat je er ziek van bent, dat heeft niets te maken met het hun niet gunnen inderdaad. de manier waarop het word gebracht maakt het voor jou heel naar.

Succes morgen bij de huisarts mollebol! Spannend dat je de uitslag van het zaadonderzoek dan ook te horen krijgt.

Ik duim voor je rosalie, fijn dat het weer goed voelt! Ik heb nog 11 dagen te gaan..

Ik heb vanochtend toevallig een sollicitatie gesprek gehad, eerst durfde ik niet te solliciteren naar een andere baan omdat ik ook bang was om op mijn eerste dag te moeten vertellen dat ik wel ook zwanger ben.. het voelt niet helemaal fair misschien, maar het hoort er inderdaad gewoon bij.
Jeetje yinthe wat schrikken en wat naar! Ik denk aan je!

Wat nieuw werk / solliciteren betreft: inderdaad gewoon doen hoor! Zoiets valt niet te plannen, dat blijkt maar weer.. ik had vorig jaar en straks weer een soortgelijke situatie, maar heb me er vorig jaar ook al voor niks druk om gemaakt. En nu ik iedereen heb ingelicht reageren ze beter dan ik ooit had gedacht, valt echt heel erg mee.

Wat ontzettend frustrerend zeg zonnebloem, ik zit me hier al op te vreten terwijl ik ze niet eens ken. Succes daarmee, heel begrijpelijk!

Succes morgen mollebol!

Mijn gesprek vandaag was heel fijn, ondanks dat ik al begon te huilen voordat ik überhaupt iets had gezegd. Vond het heel spannend om te zeggen, maar ze reageerden super begripvol en lief. Ze namen me ook heel serieus, dat was echt fijn. Ben heel blij dat ik het verteld heb en hoop dat het nu makkelijker wordt op werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte yinthe

(even in meeleesstand ivm buitenland met slechte wifi)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven