6+ groep probeert zwanger te worden met en zonder mm

08-07-2017 13:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is een vervolg op de groep Langer dan 6 maanden zonder MMM

naamleeftijdprobeert zwanger te worden sindsNODbijzonderheden
Emceetje
SusieFlower
Mollebol135-36april 2016 Man retrograde ejaculaties. Bezig met IUI 2.
AV199226-28september 2016 onbegrepen subfertiliteit. 6 IUI pogingen, 1 vroege miskraam. IVF 1 gecancelled. Wacht op IVF 1.1
Puk3235-39oktober 2015Verminderde zaadkwaliteit man. 3 vroege miskramen - 7 IUI pogingen - IVF 1 gecancelled - ICSI 1 abnormale bevruchtingen - ICSI 2 - 5 x tp mislukt - Nu ICSI 3 in DD
Rosalie8731-31januari 2016 feb 2019 diagnose endometriose. Miskraam na iui 4 met 6.2 week in juni 2018. Vanaf maart 2019 cyclus voor 3 maanden stilleggen en daarna ivf,
Celenne34-39december 2017 Zeer slechte zaadkwaliteit. ICSI 1: tp1 miskraam, tp2 biochemisch, tp4 biochemisch. ICSI 2: tp1 mislukt.
anoniem_348700 wijzigde dit bericht op 11-05-2020 12:38
42.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijne vakantie Florence! Of ben je er voor werk?

Ik ben blij voor je dat het een fijn gesprek was AV. Dat moet een opluchting zijn dat het eruit is. Fijn dat ze zo begrip vol waren, ik hoop dat het nu inderdaad makkelijker gaat worden op het werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thanks meiden. Helaas zat zwangerschap in links eileider en cyste in rechts. Links is weg, rechts bespaard...
Ben nog in ZH. Beroerd en pijn.

Even zwanger en even een miskraam denk je dan. Voel me zo leeg.
Ah meid :hug: wat verschrikkelijk toch deze hele rollercoaster waarin je van de ene emotie in de andere wordt gegooid. Ga het echt heel rustig aan doen. Een buikoperatie daar moet je echt van bijkomen, dus neem je tijd. Mag je vandaag denk je naar huis?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah yinthe wat rottig, in elk geval is het geregeld en ben je van de stress af. Nog steeds niet leuk..

Lala: ben hier voor werk, en het is hier koud, en niet een beetje!
Héél veel sterkte yinthe :hug: dat je maar snel naar huis mag en daar kunt bijkomen onder een dekentje met Netflix en chocolade en fruitsalades. Hopelijk heb je nu je portie ongeluk wel gehad en komt er snel goed nieuws.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zooo heftig hoor Yinthe ! Rustig aan doen nu! :hug:
Yinthe, veel sterkte en ik hoop dat je je snel wat beter voelt. :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Yinthe: klein steuntje in de rug: mijn moeder heeft drie kinderen gekregen met 1 eierstok terwijl de artsen zeiden dat ze waarschijnlijk geen kinderen meer kon krijgen nadat de andere was verwijderd. De overgebleven eierstok was nl veel kleiner en ze dachten daardoor dat die inactief was. Die eierstok is daarna dus ineens heel actief geworden want anders was ik er ook niet geweest. :hug:
Yinte pfff wat heftig! Ik vind het echt heel rot voor je. Sterkte met bijkomen want het is niet niks, zo'n operatie.
Inderdaad een miskraam is al naar en verdrietig genoeg, nu moet je ook dit verwerken.
Laat je maar eens flink door anderen verwennen de komende tijd :hug: :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Yinthe, :hug: :redrose: wat de anderen ook al zeggen: doe het rustig aan, laat je vertroetelen en zorg goed voor jezelf! Wat heftig allemaal!
Neem de tijd om te herstellen en dit te verwerken, maar hou moed. Je hebt nog 1 eileider en daar schijn je vaak gewoon zwanger mee te kunnen worden.
Sterkte meid!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier precies het zelfde verhaal als bij Marg! Anders waren wij 3 er ook niet geweest :)
Sterkte!
Yinte is je cyste nu ook gelijk verwijderd of aangeprikt? (dat zou wel fijn zijn).
Alle reacties Link kopieren Quote
Yinthe wat verschrikkelijk zeg! Heel veel strekte met het herstel, mentaal en fysiek. Waarom hebben ze de eileider weggehaald waar de zwangerschap in zat? Ik hoop zo voor je dat het met 1 eileider nu gewoon weer goed komt. :rose:
Yinthe, wat een narigheid meis! Hopelijk put je wat hoop uit de verhalen hierboven. Maar dat is van latere zorg. Eerst even goed herstellen en bijkomen, zowel fysiek als mentaal. Wees lief voor jezelf, en wees even goed verdrietig en boos enzo. Het is nogal wat. Veel knuffels! En beterschap! :hug:
AV fijn dat je collega's zo positief en begripvol reageerden.
Alles geheim houden klinkt prima als je met een paar maandjes proberen zonder problemen zwanger raakt. Maar als alles maar niet wil en je in de mm terecht komt wordt het zo'n groot onderdeel van je leven... Bij mij voelt dat echt als mooi weer spelen en een deel van mezelf verbergen. Waarom is dit zo'n taboe? Nu heb je daar in elk geval geen last meer van.

Zonnebloem ik duim voor een goede uitslag van het zaadonderzoek, dat is toch iets waar ze minder aan kunnen doen mocht het slecht blijken. En ik begrijp je baalmoment helemaal hoor... Natuurlijk gun je het anderen, maar ik kan dat soort verhalen ook niet goed meer verdragen. De ene na de ander in mijn omgeving is zwanger geworden, zelfs mensen bij wie het ook niet wilde lukken. Meh!

Vanmorgen bij de huisarts geweest: Het zaad is goed! alles mooi rond de referentiewaarden van het lab. :yes: (goede dingen blijven vieren...)

Huisarts heeft me een AB kuurtje meegegeven voor de klachten. Kan soms gebeuren door hormoonschommelingen. Niks ernstigs. Ik heb afgesproken dat ik eerst nog een weekje aankijk, en pas AB ga slikken als het erger wordt of niet verdwijnt.
Hij raadde me ivm de korte periode zwanger wel aan om vast een inwendige echo te plannen voor volgende week, die ik dan evt weer kan afzeggen als het niet nodig is.

Twijfel eerlijk gezegd of ik dat doe.... Want ik heb toch al een verwijzing naar de gyn voor een OFO. Maar over een week ga ik 2 weken met vakantie en narigheid in het buitenland zit ik ook niet op te wachten. Even nadenken vandaag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yinthe :hug: wat heftig zo bij elkaar
Nou ik heb donderdag al een afspraak voor de intake en evt een inwendige echo. Dat ging snel! IK had het dilemma even bij het ziekenhuis voorgelegd en er was een plekje vrijgekomen.
Zo ga ik wel in sneltreinvaart de mm in, helemaal mijn stijl haha!
Succes ermee mollebol. Mijn ofo duurde uiteindelijk ongeveer 6 maanden en daarna moesten we nog 6 maanden zelf proberen. Het kan snel, maar het kan dus ook traag... Ik had bij de intake een inwendige echo, ik zou daarop rekenen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yinthe wat erg vind ik het om te lezen wat je hebt moeten meemaken. Wat een nachtmerrie lijkt me dat zo ineens een spoedoperatie en dan wakker worden met zulk nieuws. Hopelijk trekt de cyste weg of kan deze verwijderd worden en herstel je snel van de buikoperatie. Doe rustig aan en hopelijk knap je gauw op :hug:

En Mollebol succes wat emceetje zegt het kan heel snel gaan maar ze kunnen je ook zo weer voor een half jaar tot een jaar naar huis sturen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend Mollebol, heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohw ik had zo gehoopt op positief nieuws hier :(

Yinthe m'n gedachten gaan uit naar jou, wat moet jij door een zware periode heen, waar je waarschijnlijk in geleefd wordt.
Wees lief voor jezelf, laat anderen vooral heel lief voor je zijn & probeer alles in stapjes te verwerken.

Mollebol, fijn dat je snel terecht kunt bij de gynaecoloog! Vind het wel een beetje bijzonder dat je een AB kuur hebt gekregen zonder dat er echt iets onderzocht is ... hopelijk is die kuur niet nodig.

Emceetje, ik duim voor jou!! Hopelijk hoeven jullie niet verder na te denken over IVF.

Fijn dat ze zo begripvol waren op je werk AV. Ik ervaar het vooral als 'fijn' dat ze het op mijn werk weten, ook voor lompe opmerkingen etc.

Weet niet meer wie het was .. maar zo'n zwangerschapsaankondiging kan soms ook op zo'n rotmoment komen of inderdaad van mensen waar je het totaal niet verwacht. Zo heb ik ook een stel& denk bij haar vooral, je bent zelf nog een kind, hoe kan een kind een kind opvoeden?! Afijn, let it go, iedereen zal er goed over nadenken voor ze zo'n stap maken neem ik aan.

Florence, jij zit lekker met een winterjas aan dan :P jij bent best veel in het buitenland voor werk? Of juist nu even wat meer? Kun je dan ook nog een beetje cultuur snuiven?

Ik ga m'n vruchtbare periode in, maar merk dat ik het even wat minder boeiend vind. Ben aan mezelf aan het werken & uiteindelijk is dat het allerbelangrijkste. Natuurlijk gaan we er wel gebruik van maken, dat dan weer wel, maar zonder ovulatietesten.
Rosalie en Emceetje, dat is helemaal mijn verwachting hoor. Ik ga uit van een paar maanden voordat ik uberhaupt uitslagen krijg en misschien is de uitslag wel dat er niks gevonden wordt. Al denk ik dat ze misschien wel de oorzaak van mijn erg korte LF kunnen uitleggen, hoop ik.

Pinguin, inderdaad. Ik wil de AB ook pas slikken als de gyn donderdag ook vindt dat ik dat moet doen. Die gaat sowieso wel even kijken, evt met inwendige echo.

Wie weet helpt even loslaten en zonder al het monitoren proberen wel om ineens toch zwanger te worden. :) Goed dat je ook af en toe even op jezelf focust!
Alle reacties Link kopieren Quote
Thanks lieve lieve meiden. Ben lichamelijk helemaal op, wel thuis!
Woorden doen me goed. Heb zeker vertrouwen in de rest eierstok...
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat je weer thuis bent, nu lekker bijkomen :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Inderdaad even goed bijkomen nu Yinthe, fijn dat je weer thuis bent!

Mollebol, fijn dat het zaad goed was en je al zo snel bij de gyn terecht kan. Wij horen morgenochtend de uitslag van het zaadonderzoek dus nog even spannend. Volgens mij heeft mijn man een keer meer spanning dan ik :-P

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven