6+ groep probeert zwanger te worden met en zonder mm

08-07-2017 13:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is een vervolg op de groep Langer dan 6 maanden zonder MMM

naamleeftijdprobeert zwanger te worden sindsNODbijzonderheden
Emceetje
SusieFlower
Mollebol135-36april 2016 Man retrograde ejaculaties. Bezig met IUI 2.
AV199226-28september 2016 onbegrepen subfertiliteit. 6 IUI pogingen, 1 vroege miskraam. IVF 1 gecancelled. Wacht op IVF 1.1
Puk3235-39oktober 2015Verminderde zaadkwaliteit man. 3 vroege miskramen - 7 IUI pogingen - IVF 1 gecancelled - ICSI 1 abnormale bevruchtingen - ICSI 2 - 5 x tp mislukt - Nu ICSI 3 in DD
Rosalie8731-31januari 2016 feb 2019 diagnose endometriose. Miskraam na iui 4 met 6.2 week in juni 2018. Vanaf maart 2019 cyclus voor 3 maanden stilleggen en daarna ivf,
Celenne34-39december 2017 Zeer slechte zaadkwaliteit. ICSI 1: tp1 miskraam, tp2 biochemisch, tp4 biochemisch. ICSI 2: tp1 mislukt.
anoniem_348700 wijzigde dit bericht op 11-05-2020 12:38
42.38% gewijzigd
Fijn dat je thuis bent Yinthe!!! Succes met herstellen, neem voldoende rust.

En herkenbaar, dat mannen echt superzenuwachtig zijn voor de uitslagen van het zaadonderzoek.
Yinthe wat fijn dat je weer thuis bent!

Zonnebloem, nou die mannen inderdaad! Die van mij liep gisteren de hele dag met een big smile rond: hij heeft superzaad. Superman! :biggrin:

Maar hij voelde zich lullig dat hij dan niet de reden van onze problemen met zwanger worden op zich kon nemen. Wel lief dat hij dat zei.

Ik duim op een goede uitslag voor jullie!
Fijn dat het goed was mollebol! En succes met de vervolgstappen.

Yinthe, fijn dat je weer thuis bent. Grote knuffel voor jou :hug:

Zonnebloem ik duim voor een goede uitslag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pfff man net gebeld naar de huisarts, kunnen ze zijn gegevens niet vinden!! :facepalm: we zijn naar mijn huisarts voor de verwijzing gegaan, dus in het ziekenhuis en bij huisarts aangegeven dat hij daar niet ingeschreven stond maar ze hebben meerdere keren gezegd dat dat allemaal goed kwam, nou niet dus... worden nu teruggebeld zodra alles terecht is. Heb nu wel een beetje medelijden met mijn man, loopt te zuchten en te steunen van de zenuwen :there:
Oi wat slordig zonnebloem! Nog even nagelbijten voor je man dus.

Hoe goed het zaad is kan per keer verschillen. Mijn man heeft een keer 9.7 miljoen goede zaadcellen gehad na opwerking en een keer 2,5 miljoen (en vanalles daar tussen). Het heeft ook te maken met hoe opgewonden de man is, of hij verkouden/ziek is (geweest), het eetpatroon etc. Het is dus heel relatief.
Maar als het nu goed is, is dat natuurlijk wel een goed teken. Dan ligt het daar in ieder geval niet aan.
Als het niet goed is, wil het niet zeggen dat het altijd slecht is.

Yinte goed dat je thuis bent! Lekker in je eigen bed, daar knap je meer van op dan in het zh.
Wat rot zonnebloem, dat is bij ons ook gebeurd. Het was naar een gynaecoloog gestuurd terwijl wij via de huisarts kwamen en dus helemaal niet onder behandeling zijn van een gynaecoloog. De doktersassistente heeft toen het ziekenhuis gebeld (na aandringen van mij, als het er na twee weken nog steeds niet is dan is er sowieso iets mis gegaan).

De referenties verschillen ook per ziekenhuis. Waar wij waren moest de concentratie minimaal 40 miljoen per milliliter zijn, dus toen het 26 was, schrok ik me rot en was ik overstuur omdat het 'niet goed' was (zo zei de assistente dat ook tegen me aan de telefoon). Later zag ik dat in het ziekenhuis waar ik werk 15 miljoen per milliliter wordt aangehouden, en toen we terug kwamen bij de huisarts zei hij ook dat het allemaal prima was. Daarnaast zegt m'n vriend dat hij het idee heeft dat het normaal beter is, maar dat zo'n potje nou niet bepaald opwindend is (zeker niet als je je wekker ervoor moest zetten en je nog moet haasten ook).

Zolang er niet niks gevonden wordt (of volume x concentratie x %progressief motiel is kleiner dan 3), zou ik denk ik opgelucht ademhalen (terugkijkend op mijn overdreven reactie).
Wat emceetje zegt dus eigenlijk :-)
We zouden er eigenlijk een boek over moeten schrijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou huisarts heeft teruggebeld. Enige wat we weten is dat er afwijkende waarden zijn gevonden waarvoor we nu morgen een afspraak hebben staan voor uitleg en vervolgstappen. Ik was echt heel bang dat het zaad niet goed was dus voel me even zwaar k*t. Echt heel irritant dat we dus alleen nu weten dat het niet goed is maar niet weten hoe slecht het dan is. Bovenstaande verhalen stellen me wel iets gerust. Zijn ook allebei paar weken terug flink verkouden geweest...
Ahh zonnebloem! Wat stom dat ze je met zo'n gevoel tot morgen laten wachten... Met zo weinig info...
Balen dat de uitslag niet goed was.

Maar inderdaad, het is al gezegd, zaad is vaak echt een momentopname. En de kwaliteit kan door zoveel dingen verbeterd worden. Misschien krijgt je man wel wat leefregels mee en moet het later nog een keer getest worden.

In elk geval mag je dan waarschijnlijk zo door naar de gyneacoloog.
Shit zonnebloem wat een rotbericht. En wéér onzekerheid en afwachten. Hopelijk gaat deze dag snel voorbij, heb je genoeg afleiding? Of bak een appeltaart of maak tiramisu of iets, dat helpt mij vaak.

Zaad is inderdaad heel erg afhankelijk van superveel dingen, die verkoudheid (misschien koorts gehad) kan er zomaar voor zorgen dat er niks gevonden wordt terwijl het de volgende keer beter is. Anderzijds kan ik soms jaloers zijn op mensen bij wie na een jaar iets gevonden wordt. Zij worden meteen verwezen en zijn soms veel sneller zwanger dan diegene bij wie niks gevonden wordt en die maar steeds naar huis gestuurd worden. Als er een duidelijke oorzaak is, is er meestal ook een duidelijke oplossing voor. Het is gemeen van mij om zoiets te denken, want zo'n traject is echt niet niks en natuurlijk wil iedereen het liefst spontaan zwanger worden. Maar misschien helpt het jou een beetje? Zo niet, vergeet alsjeblieft deze opmerking.

Hoe dan ook: :hug: voor jou, ik denk aan je morgen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Thanks meiden, ik ben maar het hele huis gaan schoonmaken ;) ben toevallig vandaag vrij, gelukkig is het hier nu bijna droog... voel me al weer iets beter. Kan er ook nu niet zoveel mee omdat we gewoon niets weten.

AV ik snap het helemaal hoor, hoe rot het ook is het is wel een verklaring waar we hopelijk nu wat mee kunnen. Als er helemaal niets wordt gevonden heb je nog altijd die vraag waarom het dan niet lukt. Dat lijkt mij ook echt heel lastig.
Zonnebloem als het zaad niet goed genoeg is, gaan ze meestal een 2e keer onderzoeken.
Mocht het aan het zaad liggen,dan zijn er nog zoveel opties! Iui, ivf en icsi, maar ook mesa en tese behandelingen. En je bent inderdaad sneller aan de beurt in de mm. Het heeft dan geen zin om zelf te blijven proberen. Hoe vervelend ook, dat is wel een voordeel.
Wat wel naar is, is dat ze je aan de telefoon iets half vertellen en dat je vervolgens de rest van de dag hierover kunt piekeren. Zo fijn!

Misschien vind je dit fijn om te lezen?
https://www.freya.nl/brochures/vruchtba ... ij-de-man/
AV begrijpelijk hoor dat je dat zo voelt. Troost je: het is iets waar je zelf erg op gefocussed bent. Er zijn inderdaad veel mensen waarbij niks gevonden wordt en die weer weggestuurd worden (of toch geholpen worden). Er zijn ook veel mensen die wel duidelijke problemen hebben en ondanks de hulp ook maar niet zwanger worden. Hulp is absoluut geen garantie voor succes helaas.

Het is gewoon lastig dat jullie situatie zo buiten het normale valt. Zo'n stomme richtlijn van kansberekeningen, leeftijd en minimaal een jaar proberen heb jij niks aan met jouw familiegeschiedenis. Dus ik begrijp je reactie wel hoor!
anoniem_644ff71a936cc wijzigde dit bericht op 12-07-2017 16:37
0.33% gewijzigd
AV zo ben ik best weleens jaloers op mensen die een miskraam hebben gehad. Bij ons is geen oorzaak ontdekt, en toch ben ik na 2,5 jaar nog niet zwanger geweest. Ik weet niet of ik überhaupt zwanger kan worden.
Ik denk weleens bij mensen die een miskraam gehad hebben: jij weet in ieder geval dat je zwanger kan worden. Daar ben ik jaloers op.

Nu 'vechten' we in het wilde weg. Er is geen oorzaak. Maar met iui lukt het ook niet. Ik snap je dus heel goed.
Ben het ook helemaal eens met emceetje: zo'n half verhaal aan de telefoon is echt frustrerend, zouden ze aan de andere kant van de lijn wel weten wat een onzekerheid je iemand daarmee geeft?

Mollebol, Zonnebloem en Emceetje: lief dat jullie mijn vreemde reactie begrijpen. Ik vind het een fijn topic, iedereen is zo begripvol naar elkaar toe. Mollebol, je hebt helemaal gelijk, was het maar waar dat die hulp een garantie gaf.. Ik weet er (door werk) helaas alles van en toen de huisarts zei 'wees gerust, mocht het niet lukken dan zijn er allerlei manieren om je te helpen' was ik ook niet echt gerustgesteld. Emceetje is een 'goed' voorbeeld hiervan, maar zij is helaas echt niet de enige..

Toen ik van de week dat gesprek had, gaf mijn supervisor aan ook te zullen navragen of haar collega's van de fertiliteitsafdeling iets voor me kunnen betekenen. Zij weten meer dan de huisarts over vervroegde overgang en een korte cyclus, dus wie weet kunnen zij me helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt Emceetje voor de info! Had me in zaadproblemen nog niet echt verdiept. Pfff lijkt me echt zo frustrerend als je na 2,5 jaar nog steeds zonder reden met lege handen staat. Heel begrijpelijk dat je dan graag zou weten of het iig mogelijk is.

AV, fijn dat ze je op je werk willen helpen!

Ondertussen heb ik wel weer rust over de situatie gekregen. Maar ik denk ook dat ze daar echt niet weten hoe het voelt om net genoeg te zeggen om ons heel ongerust te maken en dan een dag laten wachten. Gelukkig hebben we begin de ochtend een afspraak morgen.
Sterkte vandaag zonnebloem, ook voor je man!
Sterkte Zonnebloem!

Yinthe hopelijk gaat het met jou ook weer de goede kant op. Ik denk aan je!

Konijntje wordt het bij jou al spannend? Morgen NOD?
En Foods, voor jou komt je NOD ook dichterbij... hoe voel je je nu over de situatie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ahhh Zonnebloem, wat een vervelend bericht, heel veel sterkte vandaag!

Yinthe, hoe gaat het?

Re: jaloers zijn: ik denk dat dat heel normaal is. Natuurlijk gun je mensen geen miskramen of aanwijsbare oorzaken, maar soms hebben ze daardoor wel duidelijkheid die "wij" niet hebben. En (iig voor mij) is die onduidelijkheid het meest frustrerende, niet weten òf en hoe ik ooit een kindje van onszelf in mijn armen zal hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yinthe wat heftig allemaal.. gelukkig ben je weer thuis, laat je lekker verwennen.. Wat moet dit een rollercoaster zijn geweest, heel veel sterkte om dit allemaal een plekje te geven ik hoop dat je snel weer opknapt. :hug:

Sterkte vandaag zonnebloem, Ik denk aan je!

De komende maanden zetten wij zeker nog geen stappen naar de huisarts, hooguit ik over mijn cyclus. Mijn vriend staat nu ook heel negatief erin wat betreft ziekenhuizen en huisartsen omtrent het zwanger worden. Omdat hij het raar vind dat hij wat moet komen inleveren, dat voornamelijk. Hoe stonden/staan jullie man/vriend daar tegenover en wanneer ging die knop eventueel om? Soms best lastig, ik zou er alles voor doen, maar als hij er zo in blijft staan dan word het als het wel nodig is erg lastig.

Verder weinig te melden, ik snap mijn cyclus niet deze ronde.. vorige was zo duidelijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vervelend Lalameme, het is toch iets wat je met zijn tweeen moet doen. Mijn man had er niet zo'n problemen mee, maar vond het wel spannend 'of het goed was' (eigenlijk wat Mollebol en Zonnebloem ook schreven). Het verschilde misschien ook wel dat wij de grens van een jaar al gepasseerd waren, waardoor ook hij wat ongeduldiger werd. Misschien dat jouw vriend er over een paar maanden wat meer voor open staat?
Mijn man vond het geen probleem. Hij vond het wel vervelend dat het bij het lab erg druk was toen hij het in moest leveren en moest wachten met dat potje in zijn broekzak :$

En ik herken het wel hoor lameme dat je je cyclus niet meer snapt. Bij mij is elke cyclus anders qua duur en pas klachten. Soms heb ik enorm zere borsten die twee maten groter zijn, soms helemaal niet, soms is het 24 dagen, soms 35, soms is mijn menstruatie 3 dagen, soms 8 dagen... Vervelende is dat het soms wel een paar maanden achter elkaar hetzelfde gaat en ik dan denk: oh dit is het nieuwe normaal. En dan verandert het weer!!

Ik ga richting mijn nod. Als ik zwanger zou zijn zou dat me erg verbazen, maar ja, we hebben wel seks gehad rond de eisprong. In ieder geval hebben we dingen wel zover uitgepraat dat ik wel weer officieel verder wil proberen zwanger te worden.
anoniem_281915 wijzigde dit bericht op 13-07-2017 12:23
66.15% gewijzigd
Lalameme, toen wij een half jaar bezig waren zag mijn man het ook als toekomstmuziek, en uberhaupt speculatie over of het wel nodig zou zijn. Het enige wat hij altijd heel stellig heeft gezegd is dat hij wel met hulp verder wilde gaan als het daar ooit toe zou komen. Hij heeft een sterke kinderwens. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook een tijd lang niet klaar was voor al dat medische gedoe. Het idee speelde al een paar maandjes, maar 3 weken geleden was ik er heel plotseling ineens echt klaar voor, omdat het zo uitzichtloos begon te worden.

Het gekke is... ik heb altijd een beetje in mijn hoofd gehad dat ik de mm mij niet kapot laat maken, dat adoptie uiteindelijk ook een optie is (hoe ingewikkeld dat dan ook weer is). Maar mijn man wilde daar niet zo over praten.
Nu we daadwerkelijk bij het eerste ziekenhuisbezoek aangekomen zijn, heeft hij deze week al 3 keer gevraagd of het misschien niet slimmer is om voor adoptie te gaan, en mocht het per ongeluk bij ons zelf lukken dan is het extra mooi. Dat vind ik dan weer een beetje voorbarig nog. Het roer kan zo omslaan dus. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zal later nog op de andere reageren, maar voor nu even de uitslag van de huisarts. Eigenlijk waren alle waarden super goed behalve dat 98% een afwijkende kop heeft. Gelukkig heeft mijn man wel ontzettend veel zaadcellen waardoor er genoeg over blijven die gezond zijn, maar het is wel een verklaring waarom het langer duurt. Volgens huisarts was dit ook iets wat je niet kan verbeteren door levensstijl etc. We hebben nu een verwijzing naar de gyn gekregen die zal beslissen of we het nog even zelf proberen, of dat ze de goede eruit gaan filteren en die met IUI oid inbrengen. Eigenlijk ben ik best opgelucht, de kans dat we spontaan zwanger worden is er ook gewoon maar met hulp worden deze flink verhoogd!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven