6+ groep probeert zwanger te worden met en zonder mm

08-07-2017 13:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is een vervolg op de groep Langer dan 6 maanden zonder MMM

naamleeftijdprobeert zwanger te worden sindsNODbijzonderheden
Emceetje
SusieFlower
Mollebol135-36april 2016 Man retrograde ejaculaties. Bezig met IUI 2.
AV199226-28september 2016 onbegrepen subfertiliteit. 6 IUI pogingen, 1 vroege miskraam. IVF 1 gecancelled. Wacht op IVF 1.1
Puk3235-39oktober 2015Verminderde zaadkwaliteit man. 3 vroege miskramen - 7 IUI pogingen - IVF 1 gecancelled - ICSI 1 abnormale bevruchtingen - ICSI 2 - 5 x tp mislukt - Nu ICSI 3 in DD
Rosalie8731-31januari 2016 feb 2019 diagnose endometriose. Miskraam na iui 4 met 6.2 week in juni 2018. Vanaf maart 2019 cyclus voor 3 maanden stilleggen en daarna ivf,
Celenne34-39december 2017 Zeer slechte zaadkwaliteit. ICSI 1: tp1 miskraam, tp2 biochemisch, tp4 biochemisch. ICSI 2: tp1 mislukt.
anoniem_348700 wijzigde dit bericht op 11-05-2020 12:38
42.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Liesbeth, gefeliciteerd!! Zo blij voor je! Maar kan me voorstellen dat het nog spannend is en dan duurt het voor je gevoel ook nog eens zo lang tot die eerste echo!

Susie, heel veel succes vandaag met je eerste IUI!

Twilight, bah! Zo kut voor je dat het weer niet raak is. Ga je al een gesprek plannen voor het vervolg of eerst nog even hopen op IUI 6?

Rosalie, wat vervelend dat je een blaasontsteking hebt. Hopelijk snel weer over zodat je inderdaad gewoon snel verder kan!

June, hoe is het bij jou? Is er nog een kans?
Alle reacties Link kopieren Quote
ik ben totaal clueless. nog steeds wisselend verlies van een druppel rood, en bruin. geen buikpijn (normaal slik ik aleve feminax om het dragelijk te maken) en geen gewone menstruatie. ik denk moe te zijn, misselijk te zijn maar heb werkelijk geeen idee. Vandaag te laat getempd. werd pas een uur later wakker dan normaal. nog steeds 37.0
dussss....plan om woensdag te testen en vooral rustig te blijven. (lukt totaal niet, ik denk dat ik werkelijk inmiddels alle ervaringen van iedereen in de wereld heb gelezen. zelfbeheersingscore: 0)

@ Susie heel veel succes vandaag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanavond weer starten met spuiten voor de laatste ronde.
Mijn ziekenhuis geeft nu alle info door aan het volgende ziekenhuis. Volgende week kan ik daar heen bellen voor intake gesprek over ivf. Dus in deze laatste ronde wordt het meteen al in gang gezet voor de volgende ronde.
De gyn vandaag zei dat het deze ronde gewoon raak kan zijn, maar ik heb er een hard hoofd in.

June spannend hoor, wanneer is je nod?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wens je succes. En ik snap dat je er niet beel vertrouwen in hebt. Ook wel logisch als zij het hebben over doorsturen van gegevens. Ik hoop dat je een beetje vertrouwen houd.

Mijn nod is dinsdag. Ja verschrikkelijk spannend.
Alle reacties Link kopieren Quote
June, wowww! Spannend. Maar als je NOD is, vraagt nog geduld Haha. Heb je je in kunnen houden met testen?

Twilight, lijkt me soort heel dubbel. Je moet nog ronde in, tegelijk al alles voor ivf in gang zetten. Zit je met je hoofd al in de ivf modus? Of? Hoe handel je dat een beetje?

PUK, jij nog 5 daagjes geduld.. Beetje rust erover? Of helemaal niet?

Hier vandaag ongesteld geworden. Netjes 29 dagen en heb 2 weken terug eisprong gevoeld (geen wonder met zoveel eitjes). Wel blij dat dit zo regelmatig is met medicatie Tov eigen cyclus 42 dagen. Maandag ZH bellen voor echo, en medicijnen slikken. Hopelijk deze ronde wel proberen. Moet zeggen dat die maand geen moetjes toch wel relaxed is.

Wie de tip gaf van tiogo tours, kan t ff niet teruglezen.. echt top reizen.
Ik wacht nog 1 maand cyclus af en dan kiezen... Amerika, Zuid-Afrika.. dubdub..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het wel heel heftig dat we het IVF circus ingaan! Dit had ik 3 jaar geleden niet gedacht toen we het er over hadden om misschien maar eens te stoppen met de pil.

Ik duim natuurlijk heel hard dat deze laatste ronde IUI gewoon heel hard gaat slagen!

Als het dan blijkt dat het toch niet gelukt is dan verstand maar op 0, en gewoon door. Wordt wel heel intensief dan! Ziekenhuis ligt op 45 minuten rijden, als het verkeer helemaal meezit! Dus dat wordt heel veel werk missen! We werken beide fulltime, dus dat valt niet te combineren met werk. Pfff we zien wel hoe het gaat lopen.

IVF zelf lijkt me best heel eng/pijnlijk als ik die folder zo eens doorlees!
Alle reacties Link kopieren Quote
Heftig Twiligt. IVF voelt dan toch als het laatste reddingsmiddel om zwanger te worden. Heb ooit een collega gehad die ivf behandelingen kreeg. Ze vertelde toen dat ze met een naald eitjes uit de eierstokken halen. Dat vond zij toen het vervelendste van de behandeling. Dat is me altijd bijgebleven als ik aan ivf denk. Duim voor je dat het niet zo hoeft te zijn en dat je zwanger wordt bij de laatste iui poging.
Alle reacties Link kopieren Quote
June snap dat het heel moeilijk is om rustig te blijven, nog een paar dagen in spanning zitten. Ik duim met je mee!

Susie hoe is je IUI gegaan, is het je meegevallen?

Yinthe wel fijn dat je cyclus nu weer normaal wordt met medicatie, betekend ook dat er weer meer kansen zijn! Ik was dat van Tioga, gaan via hun naar Canada ;). Ben benieuwd wat het uiteindelijk voor jullie wordt!

Twilight snap goed dat het je hard tegenvalt, nu dat IVF circus in beeld komt. Hoop zo hard voor je dat het niet nodig gaat zijn!

Rosalie hoe is het nu met jou? Al wat minder last van die blaasontsteking?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan me voorstellen twilight. Blijf je dan gewoon bij je huidige Z-H?
Kan me voorstellen dat je er enorm tegen op ziet. Ik duim zo dat jij deze ronde zwanger wordt. Zou je mijn kansen erbij willen geven... Dan wacht ik wel nog een maand.... Slaat nergens op natuurlijk.

Rosalie, idd slaat de kuur aan? Echt vervelend. Is er reden dat je het vaker hebt?
Ik heb het zelf ook zo vaak, vooral bij minder weerstand.

Haha, Liesbeth idd. Nou ik ook. We gaan deze cyclus even afwachten. Wil die hele reis niet maken eigenlijk .. Maar babykamer klussen.
Hoe is het met jou? Voel je je goed? Al afspraak staan?

Ga hier maar clomid snijden zo, heb pilletjes van 50 zonder breekrand. Hebben die van jullie dat wel? Ga t ff checken in Z-H.

June... Ik hoop dat jij de tweede zwangere bent van januari!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Kon ik jouw kans er maar bij nemen! Dan had ik hem graag genomen!

Nee helaas moet ik naar een ander ziekenhuis. Nu zit het Ziekenhuis op een kwartiertje rijden. Straks op 45 minuten als al het verkeer mee Zit.
Dus qua tijd wordt dat ook een grotere belasting
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaa , niet dag mijn kansen erg hoog zijn, maar goed. Op nu snap ik je. Dat is balen zeg. En moet je vaak met dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Liesbeth gefeliciteerd!

En Twilight, wat enorm klote dat poging 5 is mislukt. Wat ontzettend kut zeg. Had het zo voor je gehoopt. Ik blijf het gewoon zeggen, maar ik hoop dat poging 6 dan mag lukken en dat het ivf circus je bespaart mag blijven. Maar ik snap heel goed dat je je daar nu zorgen om maakt. Dikke knuf voor jou :hug:

En voor wie op de NOD zit te wachten, sterkte! Die laatste wachtdagen kunnen zo heftig zijn vind ik. Het gaat constant door je hoofd...

Ik zelf ben emotioneel weer wat gekalmeerd na een heftige week. Ongesteldheid is ook weer bijna voorbij en dan nu weer toeleven naar de eisprong.
Ik ben bezig met een bucketlist te maken voor 2018, waarop allemaal leuke dingen staan die ik dit jaar wil gaan doen (samen met met mijn man de meeste). De eerste weken van januari begonnen voor mij alweer zo stressvol en vol emoties terwijl ik me echt had voorgenomen om in 2018 eindelijk eens wat meer te gaan genieten! Dus dat moet echt gebeuren :) Het voelt soms immers alsof je leven een beetje in de wachtstand staat tot een baby. Terwijl het leven ook gewoon doorgaat natuurlijk. We komen toch ook pas na september in de medische molen.

Fijne week weer dames!
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Twilight, herkenbaar wat je zegt over IVF, dat voelt echt als zo'n eindstation hè. Hopelijk is je laatste IUI gewoon raak!
Ons hebben ze ook IVF aangeraden maar ik wil nog niet, dus nu eerst IUI als tussenstap. Misschien wil ik IVF wel helemaal nooit, ik weet het niet. Voor nu vind ik het in ieder geval nog doodeng.

@ Hier; de IUI is me heel erg meegevallen, het deed geen pijn en ging gemakkelijk, de zaadopbrengst na opwerken was ook prima.
Heb nu wel een paar daagjes wat krampen maar daar probeer ik maar niet op te letten.

@ June, oooh spannend nog op het wachtbankje.. Hopelijk zet het bloedverlies niet door.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat de iui meeviel susie. En nu afwachten, spannend.

@ Yinthe, nee geen idee waarom ik vaker een blaasontsteking heb. Heb het zo'n 2 keer per jaar. Mijn weerstand was wel al een paar weken laag dus misschien lag het daaraan. Gelukkig bestaat er antibiotica en ik mag gewoon doorgaan met de iui. Had al veel vruchtbaar slijm vanmorgen dus iui poging 2 kan niet lang meer duren.

@ Saar, herkenbaar. Ik vind ons leven echt minder leuk af en toe. Soms ook niet hoor kan echt nog wel genieten, maar kan na een genietmomentje wel meteen weer verdrietig zijn en de stilstand voelen omdat anderen kindjes hebben en wij niet. Goed idee zo'n bucketlist. Ik had er 1 tot mijn 30ste, alles behaald behalve dar ene waar wij allemaal zo naar verlangen. Misschien een goed idee om ook dit jaar leuke plannen te maken. En het liefst met manlief idd want die heeft het er ook moeilijk mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yinthe wij gaan als alles goed gaat, gewoon klussen en reizen ;).
Heb 5 feb een afspraak, schijt hem echt in mijn broek daarvoor "fingers crossed".
Over die Clomid trouwens, je hebt speciale pillen snijders. Kan je gewoon bij de apotheek kopen.

Susie gelukkig viel het mee, nu weer spannende weken met afwachten.

Saar hoop dat je wat kan genieten van de leuke dingen om je heen. Verdriet hoort er uiteraard bij, maar hoop dat je er niet te lang in blijft hangen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog alleen maar 'oud'. Maar weinig verwachtingen van. veel kwaaltjes beeld ik mij in denk ik. hou jullie op de hoogte. x

ps. die pillensnijders zijn inderdaad heel handig!

pps En die bucketlist! vind ik ook een goed plan! zodra ik mijn tentamen heb geleerd :P of misschien moet die ook op de bucketlist :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Yinthe, ik heb nooit zoveel rust dus ben altijd lekker eerder aan het testen :-D. Morgen is mijn IUI 2 weken geleden, vandaag was mijn test negatief dus ik reken maar nergens meer op. Maar der is natuurlijk nog een kansje..
Wanneer is je eerste echo. Fijn dat je weer bezig kan na een maandje rust, of niet?
Er is trouwens wel Clomid met breekrand. Ik heb die gekregen voor mijn vriend omdat hij ook maar een halfje moet slikken. Het is dus alleen net een ander merk Clomid (Sanofi) staat er op het doosje maar het bestanddeel is exact hetzelfde als de andere Clomid zonder breekrand. Misschien de volgende keer even bij je apotheek naar vragen..

Twilight, kan je niet de echo's in jouw ziekenhuis blijven doen en dan voor de punctie en terugplaatsing naar dat andere ziekenhuis? Volgens mij zou dat bij ons zo gaan werken. Inderdaad wel vervelend als je voor alles naar het 'verre' ziekenhuis moet. Kan me voorstellen dat je je zit te bedenken hoe dat gaat met je werk etc. Ik hoop ook zo hard dat het niet nodig zal zijn!

Saar, fijn dat je je weer iets beter voelt! Hoop dat je inderdaad snel weer van de mooie momentjes kan genieten. Zo belangrijk om dat te hebben naast de verdrietige momenten. Het lijkt me ook echt moeilijk om nog zo te moeten wachten.

Susieflower, fijn dat je IUI goed ging. Ik ga duimen! Waarom raden ze bij jullie IVF aan? Hebben jullie al veel IUIs gedaan of is er nog iets anders wat minder kans geeft?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier vanmiddag iui2 gehad. Ditmaal was de eisprong juist heel vroeg waardoor we weer halsoverkop dezelfde dag voor de iui moesten. Vanmorgen bij de echo bleek het eitje al gesprongen, terwijl het nog maar dag 12 is.
Maargoed het is weer voor elkaar en nu weer afwachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Had je vanochtend eerst echo, en dan vanmiddag meteen de iui?

Helaas zal ik iedere keer voor alle echo's ook naar het verre ziekenhuis moeten als het uitdraait op ivf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja klopt twilight. Officieel heb ik geen echo's alleen bij twijfel. Eigenlijk horen we bij een positieve ovulatietest te bellen en dan wordt er een afspraak voor iui gemaakt voor de volgende dag, maar bij mij loopt het elke keer zo raar. Heb steeds einde van de middag de eisprong en dan is de LH piek 's avonds en de volgende dag al minder. Opzich vind ik iui in de eigen cyclus wel fijn maar die eisprong is elke keer een raadsel. Vorige maand was het heel laat en met de echo bleek het ei te gaan springen waardoor we toen meteen door moesten voor iui. En vandaag was hij dus al gesprongen. Waar is m'n regelmatige cyclus gebleven :sherlock: Het is wel heel vervelend met werk dat ik steeds dezelfde dag moet, het is makkelijker om de volgende dag te gaan.

De iui was weer pijnloos maar de echo vanmorgen was echt heeeeel pijnlijk. Echt vreemd. Ze zat ook wel met dat ding te duwen omdat ze het allemaal niet goed op beeld kreeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt goed, Liesbeth!

PUK, Haha, snap ik helemaal. En wat zei de test vandaag?
Ik heb het gevraagd, maar hier hadden ze die niet. Dus toch maar met Snijder gedaan. Gaat om 3 pilletjes per maand.. dus is te overzien!

Rosalie, wow. Dan moet je ook heel je dag omgooien zeg! Vervelend dat echo zeer deed! Hopelijk gewoon over twee weken goed nieuws. Bijzonder dat het zo onregelmatig is!

JuneM Hoeist bij jou??



Twilight, dat is echt pittig zeg.. pfff! Kan me voorstellen dat je alleen daarom al er tegenop ziet..
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje wat een rollacoster rosalie! En vervelend dat de echo pijnlijk was. Gelukkig zit het er weer op. Sterkte de komende twee weken.

Jammer puk dat je eerste test negatief is. Maar inderdaad je weet het niet. Dat is dan het voordeel van te vroeg testen. Niets te zien, zegt niks.

Yinthe heb je nu ook allemaal controle echos geplant staan?

Twillight, het lijkt me ook super rot als je zo ver weg moet. Maar het is nog niet zover. Hou je kopske erbij! Dikke knuffel!

Hier niks dan oud. De hele dag af en toe. Om gek van te worden. Miss morgen testen als ik niet te laat wakker wordt. Ben nogla een slaapkop momenteel. X

Owja en ik heb op de bucketlijst gezet: leren zeilen. Wil ik al heel lang. En jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Puk32, dit was onze eerste IUI maar vanwege andere oorzaken raden ze IVF aan.

@ Rosalie, wat naar dat de echo pijnlijk was. Wist niet dat ze kunnen zien dat het eitje gesprongen is, ziet het er anders uit op de echo?

@ Yinthe, een pillensnijder heb ik ook wel eens gezien bij de Kruidvat.

@ JuneM, wat gaaf leren zeilen. Ik heb een keer gezeild onder leiding van instructeur en vond het super om te doen.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje Rosalie, dat is wel even schakelen dan!

Twilight, pfff ja naast het hele gebeuren is dat dan ook echt lastig. Je hebt het misschien al verteld maar hoe zijn ze op je werk? Weten ze het en zijn ze ondersteunend?

Yinthe, haha heb me gisteren in kunnen houden :-D (was misschien ook om mijn wekker om 5.45 ging). Wanneer heb jij je eerste echo? Ik duim dat Clomid 25 gewoon doet wat het moet doen. Niet te veel follikels en niet te weinig.

June, ja ik merk dat mijn gevoel anders is dan de meesten. Voor mij is een negatieve test niet naar omdat ik dat verwacht. Het zorgt er wel voor dat dat kleine beetje hoop wat zich toch opbouwt, niet verder opbouwt. Dus ondanks dat de negatieve vroege test niet veel zegt, neemt het wel mijn hoop weg. Veel van jullie vinden de negatieve test veel erger dan ongesteld worden maar voor mij werkt het op een of andere manier andersom.
Heb je een test gedaan vandaag? Spannend!

Susie, ahh vandaar. Maar ergens heb je dus toch ook nog redelijke kansen bij IUI? Nou ik duim. Zijn je krampen al weg/wat minder?

Hier is het geloof ik weer klaar. Het is nog oud bloed maar al best veel dus ga er vanuit dat dit gewoon doorzet. Nog even wachten op het 1ste rood en dan de eerste afspraak plannen voor IUI 4.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend Junem, en toch ook nog voor jou Puk.

Hier is de eerste wachtdag begonnen. Een vrije dag oef dat is even heel veel afleiding zoeken. En helaas beginnen de vreetbuien tegenwoordig niet met de menstruatie maar direct na de iui :facepalm: vanavond sporten dus dat is wel lekker.

Onze kliniek zit ook op drie kwartier rijden. Het kost nu al veel tijd maar dat zal met hormonen en ivf nog een stuk meer zijn denk ik. Wij gaan wel samen en dat is zeldzaam merkte ik gister. Gelukkig heeft mijn man een fijne werkgever. Ikzelf wat minder maar ach ik krijg wel vrij, het gaat alleen niet van harte. Bij ons kunnen de echo's gelukkig wel in het plaatselijke ziekenhuis.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven