6+ groep probeert zwanger te worden met en zonder mm

08-07-2017 13:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is een vervolg op de groep Langer dan 6 maanden zonder MMM

naamleeftijdprobeert zwanger te worden sindsNODbijzonderheden
Emceetje
SusieFlower
Mollebol135-36april 2016 Man retrograde ejaculaties. Bezig met IUI 2.
AV199226-28september 2016 onbegrepen subfertiliteit. 6 IUI pogingen, 1 vroege miskraam. IVF 1 gecancelled. Wacht op IVF 1.1
Puk3235-39oktober 2015Verminderde zaadkwaliteit man. 3 vroege miskramen - 7 IUI pogingen - IVF 1 gecancelled - ICSI 1 abnormale bevruchtingen - ICSI 2 - 5 x tp mislukt - Nu ICSI 3 in DD
Rosalie8731-31januari 2016 feb 2019 diagnose endometriose. Miskraam na iui 4 met 6.2 week in juni 2018. Vanaf maart 2019 cyclus voor 3 maanden stilleggen en daarna ivf,
Celenne34-39december 2017 Zeer slechte zaadkwaliteit. ICSI 1: tp1 miskraam, tp2 biochemisch, tp4 biochemisch. ICSI 2: tp1 mislukt.
anoniem_348700 wijzigde dit bericht op 11-05-2020 12:38
42.38% gewijzigd
Wij hebben een heel fijn gesprek gehad in DD. Hoopgevend ook. Ze zeggen echt wel iets voor ons te kunnen betekenen, en op een andere manier dan in NLD. Want daar zijn we na 3 mislukte pogingen echt wel klaar mee. Er zijn meer onderzoeken die ze kunnen doen, andere hormonen die ze voorschrijven. Ze gaan het zaad veel nauwkeuriger onderzoeken. Ik heb bloed laten prikken, ze kijken hier ook naar andere dingen dan in NLD. Bij de huisarts moeten we nog bloedprikken voor hiv etc. Dat gaan we deze week doen. We hopen binnen 2 weken de uitslagen te hebben en dan verder te kunnen.
Ik ben echt opgelucht na het gesprek en ik ben er ook emotioneel en moe van. Na 4 jaar eindelijk weer een lichtpuntje voor onze laatste poging. Ze kunnen geen wonderen verrichten, maar een nieuwe, andere behandeling is mogelijk. Zou het dan toch een keertje mogen lukken....?
Vandaag gelijk naar de drogist geweest voor de vitaminenen en supplementen die we moeten gaan slikken.
puk We hadden het gesprek met dr cuijpers.

mol Ik heb ook niet doorgevraagd naar de hormonen, maar hier had ik 225 eenheden gonal-f (dat is het maximum in nld). In dd kunnen ze meer eenheden voorschrijven. Dacht tot wel 400. Maar ze gaan bekijken wat het best bij mij past. Hopelijk geen decapeptyl

av van decapeptyl was ik ongelooflijk moe. Ik kon nauwelijks meer werken. Geen hele dagen in ieder geval. Ik was er ook depressief van en kreeg paniekaanvallen.
Soms vraag ik me af waarom ik dit weer zou willen... maar het is onze laatste kans. Dus vooruit dan maar.

rosalie is er al een datum gepland voor de operatie?
Fijn dat de gesprekken zo goed zijn in Düsseldorf. Hoopgevend dat ze daar andere dingen willen nakijken en met een ander schema komen. Ik begin steeds meer te begrijpen dat zoveel mensen in onze situatie na een tijdje uitwijken naar België of Duitsland. Niet omdat je daar opeens wel garantie hebt op een baby (was het maar zo'n feest), maar het idee dat er iets anders geprobeerd wordt spreekt me wel aan. Het voelt nogal hopeloos om steeds weer hetzelfde te proberen.. (zoals die quote van Einstein (volgens mij) over insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results).

Sorry voor deze negativiteit, ik ben het een beetje zat met dit hele traject.

Vandaag hadden we een echo voor iui6, omdat m'n dosering nu hoger was was het extra spannend. En inderdaad, ik heb 3 grotere follikels en 2 medium die mogelijk mee zullen groeien, wat niet de bedoeling is. Dus morgenochtend moeten we weer terug om te kijken wat die 2 hebben gedaan. Als ze groter zijn geworden dan wordt het weer een cancel en begint het circus weer opnieuw. Ik wil per se deze laatste inseminatie nog doen, als een soort mentale afsluiting, maar ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik wil geen baby meer willen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat de gesprekken in Duitsland goed zijn gegaan. Bijzonder dat daar meer mogelijk lijkt en verhelderend dat ze toch op een andere manier lijken te kijken en meedenken. Ik hoop met heel mijn hart dat ivf in het buitenland de oplossing voor jullie is en jullie snel zwanger mogen zijn.

AV wat een gedoe weer met een misschien wel weer teveel eitjes. Ik heb het ook een keer gehad en ja dan ben je er echt wel even klaar mee, alle hoop verdwijnt en het hormonen spuiten was dan helemaal voor niets. Hopelijk groeien die andere eitjes niet meer mee maar kan me voorstellen dat voor je gevoel het alweer klaar is.

Ik heb aanstaande donderdag de kijkoperatie. Ik ben er voor mijn gevoel helemaal klaar voor om te weten of er lichamelijk meer aan de hand is. Ik kan me het alleen niet voorstellen dat ik endometriose kan hebben. Poliepen of een vleesboom verwacht ik wel, mijn moeder en oma hadden dat ook, maar op de echo's is er nooit wat ontdekt. Toch ben ik bang voor de uitslag. Het lijkt zo allesbepalend en wie weet is dat het ook wel. De operatie vertrouw ik de artsen wel toe, met een laparoscopie gaan ze de buik in via heel kleine sneetjes in de buik, voor mijn gevoel kunnen ze daar weinig schade mee aanrichten. Tenminste dat hoop ik haha. Maar ik zou blij zijn als het geweest is en ik weet waar ik aan toe ben.
Goed nieuws, er zijn twee grotere overgebleven. Morgenochtend weer terug om te kijken of ze groot genoeg zijn en waarschijnlijk zaterdag de laatste inseminatie. Fingers crossed!

Heel veel succes morgen bij de kijkoperatie Rosalie!
Emceetje, dat klinkt erg hoopvol, wat ze kunnen doen in dd.
Wel eng ook. Omdat het geen garantie op succes is. Maar wie weet vinden ze nu wel de gouden formule voor jullie?? Ik ga heel hard duimen voor jullie.

Puk, wat raar dat jouw hormonen nog nooit geprikt zijn. Aan ons werd uitgelegd dat een bloedtest naar hormonen stap 1 is. Juist omdat het zo makkelijk is. Zeker na wat jij allemaal al achter de rug hebt... Hoeveel moeite had dat geweest?
Ik ben alles voor praktisch blijven. Maar dit gaat wel ver.
Hopelijk voor jou ook meer succes in dd.

AV, wat een opluchting dat er niet 5 eitjes gingen rijpen! Zo te lezen kun je verder met je laatste inseminatie.
Voor jou hierna ook een nieuw pad. Nieuwe kansen. Zo'n lang vruchtbaarheidstraject is toch wel heel veel doorzettingsvermogen hebben he? Heel veel hetzelfde doen met steeds weer dezelfde teleurstellende resultaten. Bikkels zijn we hier.

Rosalie, spannend... Je operatie morgen
Gaan ze evt poliepen en vleesbomen direct verwijderen? Waarom dacht de arts aan endometriose en jij zelf niet?
Ik vraag het me bij mij zelf wel eens af.
Heb 7 jaar geleden een cryo van de baarmoedermond gehad vanwege "woekerend slijmvlies". Ik had steeds bloedingen. Maar ik zat al jaren aan de pil.
Een jaar na het stoppen gingen mijn menstruaties plotseling van 5 naar 10 dagen lengte. En ik heb ook veel pijnlijke krampen een dag of 5 vooraf. Maar op echos zijn ook nooit rare dingen gezien. Ik heb het verder nooit ter sprake gebracht. Misschien doe ik dat wel bij de evaluatie na 3 iui.
Oh en heeft iemand op Netflix de film Private Life gezien?
Vond ik heel herkenbaar, en soms zelfs grappig, wel confronterend ook. Het is zo goed neergezet, de emoties eromheen en de mensen eromheen. Wel wat onrealistische technicalities. Maar die heeft elke film wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn AV. En spannend ook weer. En dan weer hopen. Ik duim voor je.

Mollebol, ze dachten eraan door veel bloedverlies tijdens mn menstruaties. Maar dat was precies in de maanden dat ik ook grote cystes had vanwege de hormoonstimulatie in mn eierstok. Verder heb ik korte menstruaties met licht bloedverlies en volledig pijnloos. Voor de miskraam had ik op dag 2 of 3 vaak wel wat krampen waar ik dan wel pijnstillers voor nodig had. Maarja wie weet, morgen weet ik hopelijk meer waar ik aantoe ben. Mochten ze poliepen vinden of endometrioseplekjes dan worden deze meteen verwijderd als het niet te groot is.
Je kan het altijd vragen natuurlijk of je ook een laparoscopie kan krijgen.
Ik heb private life gezien en Vegas Baby. Die tweede is een docu op Netflix over ivf.

rosalie veel succes morgen!

av fijn dat je toch door kunt... hopelijk voor het laatst
Succes vandaag Rosalie!

Ik heb ook beide gezien. Vond het einde van private life ook erg sterk. En Vegas Baby deed me realiseren dat het altijd nóg erger kan (in dit rottraject terecht komen en het dan ook nog eens zelf moeten betalen, of afhankelijk zijn van een soort loterij).
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosalie, heel veel succes vandaag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel succes vandaag Rosalie.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosalie heel veel succes vandaag!
Sterkte Rosalie
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben ik weer! Bedankt, wat lief dat jullie zo meeleven.

Operatie is goed gegaan. Baarmoeder en eierstokken van binnen mooi schoon en de eierstokken hebben ook nog een goede functie.
Maar: ik heb endometriose! en dat vind ik heel gek om te zeggen. Het ligt achter de baarmoeder en is verdeeld in 2 grote plakken direct achter de baarmoeder en rechts. Links zit een klein beetje. Het zit dus in het buikvlies. Niet op de blaas maar wel op de achterkant van de baarmoeder. Er zijn foto's genomen welke ik te zien krijg tijdens een vervolggesprek bij de gyneacoloog eind maart. Het advies is de cyclus dan stilleggen en daarna ivf. Ik weet even niet wat ik moet denken. Ik vroeg nog of de miskraam ermee te maken had maar dat was niet zo, schijnbaar kan ik nog wel zwanger worden en blijven. Maar hoe en wanneer is nu mijn grote vraag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosalie, ik kan me voorstellen dat je nu even niet weet wat je er mee aanmoet. Moet je verdrietig zijn omdat je een aandoening hebt? Of moet je blij zijn dat je weet wat er met je aan de hand is, om zo verdere stappen te kunnen zetten?

In elk geval, je weet nu in elk geval waar je aan toe bent: dus even rustig laten bezinken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje Rosalie wat een bizar nieuws. Eind maart is nog ver weg voor bespreken of vind je de tijd prettig om het te verwerken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosalie, wat fijn dat de operatie goed is gegaan maar wat een nieuws zeg. Wat moet je lang wachten op een gesprek daarover zeg. Zoals je het nu uitlegt, lijkt het dus een zwangerschap niet in de weg te staan. Maar kan me voorstellen dat je daar toch wel wat vragen over hebt. Hoe voel je je over deze uitslag?

Over films gesproken, ik vond One More Shot ook heel mooi. Alleen is die volgens mij nergens gratis te bekijken.

Mollebol, ja apart he achteraf gezien dat ze nooit iets getest hebben. Maar ergens snap ik het ook wel. Bij ons bleek gelijk een zaadprobleem na de testen via de huisarts. Dus daar lag ook de focus. Omdat de echo's er goed uit zagen en ik altijd super regelmatig was etc. leek zaad ons enige probleem. Daarnaast hebben ze op een gegeven moment wel een THL gedaan (ander soort kijkoperatie). Ik heb ook niet het idee dat er veel gaat uitkomen omdat ik drie keer zwanger ben geworden. Er is dus duidelijk een eisprong. Ik denk wel dat mijn eivoorraad (en kwaliteit) minder is. Maar ja aangezien volgens mij testen ze in Nederland AMH en FSH bijna nooit. Of is dat bij jullie allemaal wel aan het begin gedaan?

AV, heb jij vandaag de IUI? Succes! We gaan weer in de duimstand. Hoop zo voor je dat deze laatste IUI het gaat worden!

Emceetje, wat fijn dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad! Jij kon dus wel gelijk bloed laten prikken? Hoefde niet in de eerste 3 dagen van je cyclus? Weet jij wat ze precies geprikt hebben? Ik ben uiteindelijk gisteren nog even heen en weer gecrossed. Menstruatie was eindelijk begonnen. Hier 21 februari alle uitslagen, ook die van de stollingsonderzoeken in Nederland. Wanneer krijg jij meer te horen? Hopelijk een mooi plan dat eindelijk succes gaat brengen! Een fijn gesprek is in ieder geval al een eerste goede stap.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag telefonisch contact gehad met het ziekenhuis. Had ineens een paar brandende vragen.

Vraag 1: kan ik nog zwanger worden = antwoord ziekenhuis, ja wij hebben er nog vertrouwen in anders zouden we je het ivf traject niet laten ingaan.
Vraag 2: Mag ik morgen of overmorgen een iui behandeling want niks doen voelt ook niet goed = Antwoord ziekenhuis, ben je gek geworden, je moet de komende 4-6 weken nog herstellen van de operatie.
Vraag 3: kan mijn cyclus volgende maand al worden stopgezet en voor hoelang = antwoord ziekenhuis, over 2 weken belt de gynaecoloog mij hierover, dit moet nog in het team worden besproken. Het stopzetten van de cyclus duurt 3 maanden, daarna kan ik starten met ivf.
Vraag 4: als ik volgende maand nog niet mijn cyclus stop mag zetten, mag ik dan wel een iui poging = ook dit hoor ik over 2 weken als de artsen met elkaar gesproken hebben.
Nouja voor nu dus iets meer gerustgesteld.

AV succes met de laatste IUI poging, ik ga voor je duimen.
Zo jeetje Rosalie. 6 weken herstellen, dat is niet niks. Ik denk dat het fijn is dat ze iets hebben gevonden. Ik ben daar altijd jaloers op. Maar snap ook wel dat het niet niks is, endometriose... fijn dat je vandaag het zh nog even gesproken hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja lastig is dat he Emceetje. Ik denk juist jeetje nu kan ik niet meer zwanger worden door die vervelende endometriose. Maarja als ze niks hebben kunnen vinden, waaraan ligt het dan en wat kun je er dan aan doen om wel zwanger te worden. Echt heel dubbel allemaal. Hoop echt dat we aan het einde van de rit allemaal zwanger zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Rosalie, Poeh zes weken herstellen, wat lang zeg. Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over hoe je verder mag / kan. Kan me voorstellen dat je hiervan van de leg bent.

@ Puk, hier hebben ze volgens mij alleen helemaal in het begin bij mij bloed geprikt op FSH en Progesteron, waarvoor dat was weet ik niet precies meer.
AMH is nooit gecheckt.

Staan de films Vegas Baby en Private Life op Netflix?

Soms zou ik zo graag willen dat we gewoon elke maand een kans hadden, net als elk "gezond" koppel.
In mijn hoofd is de stap naar IVF zo groot, terwijl ze dat wel adviseerden vorig jaar. Hebben jullie dat ook dat je die stap zo groot vindt?
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag trouwens volgende week wel gewoon weer werken hoor, rust van de medische molen zeg maar. Weet zelf eigenlijk niet precies waarom want ik ben niet geopereerd ze hebben alleen gekeken, wel onder algehele narcose.

Ik kijk op het moment 'my crazy ex girlfriend' op netflix, heeft niks met ivf of zwanger worden te maken maar zoooooo grappig. Kan dan echt even het hele circus waar we nu inzitten los laten.

Ivf is nog steeds een ver van mn bed show. Maar dat zal het helaas niet lang meer zijn. Heb 9 iui behandelingen gehad en als ik mocht was ik daar nog langer mee doorgegaan. Scheelt natuurlijk wel dat het 'gelukt' was, anders was ik natuurlijk wel gewoon na poging 6 overgegaan naar ivf, maar merk dat ik toch benoem naar manlief dat het niet hoeft he, we kunnen ook stoppen. Maarja dan worden we dus geen ouders. Ben zelf ook nog nooit naar een lotgenoten avond geweest ofzo of een informatieavond over ivf, misschien maar eens in verdiepen of kijken of er zoiets is in de buurt. Hebben jullie wel al zoiets gedaan en heeft het wat opgeleverd?
Ik vond ivf echt heel zwaar om te starten. Want dit was het eindstation. En inmiddels is het de normaalste zaak van de wereld en snap ik niet dat mensen door seks zwanger worden. Hoe dan? ;-)
Man en ik zijn naar de info avond van ivf gegaan, erg fijn. Ik ben lid van meerdere Facebook groepen dus wist al erg veel,maar man niet. Dus dat was informatief. Daarna een aantal maanden gewacht en nagedacht. Ik wilde niet verder, man wel. Uiteindelijk zijn we ivf in gegaan, omdat we het boek niet konden sluiten.

suzie ondanks dat de stap naar ivf megagroot was, ben ik blij dat we het gedaan hebben. Er is geen reden gevonden, maar ik geloof er allang niet meer in dat we op de natuurlijke manier een kind kunnen verwekken. Nu is er een (kleine) kans....
Wat ontzettend dubbel Rosalie.. Ik heb er zelf ook weleens over nagedacht wat ik ervan zou vinden als ik endometriose zou hebben, en ik weet het ook niet. Ik las een tijdje terug ergens dat als je gaat kijken bij alle vrouwen die zonder verklaring na 1 jaar nog niet zwanger zijn, dat 1 op de 3 daarvan endometriose heeft. Dat wil niet zeggen dat dat dan de oorzaak is, sommige vrouwen met endometriose worden gewoon zwanger (net als jijzelf, al was dat helaas niet blijvend). Maar het helpt denk ik niet mee, en het lijkt me ook weer niet toevallig dat het zo vaak voorkomt bij onverklaarde onvruchtbaarheid.

Ik hoop dat je meer duidelijkheid krijgt bij de arts, ik ga heel hard voor je duimen dat dit de oorzaak is dat je nog niet blijvend zwanger bent geweest en dat het stilleggen van je cyclus met daarna IVF de oplossing zal zijn. Edit: nu ik dit nalees klinkt het een beetje rot, was niet de bedoeling. Ik hoop natuurlijk het allermeest dat het allemaal niet nodig is.

IVF voelt voor mij nu nog niet als een grote stap, meer als een logisch vervolg na IUI. Maar ik vond de stap naar IUI destijds ook niet zo groot, dacht ik, totdat ik die eerste spuit zette. Toen realiseerde ik me pas dat spontaan zwanger worden er hoogstwaarschijnlijk nooit in zou zitten voor ons en toen heb ik heel hard gehuild. Met IVF verwacht ik dat ik me pas bij de start ervan zal realiseren dat dit het eindstadium is. Dat besef duw ik nu steeds m'n hoofd uit. De IVF informatieavond is verplicht in ons ziekenhuis, daar gaan we in augustus heen. Verder ben ik nog nooit naar een lotgenotenavond geweest. Ergens lijkt me dat heel fijn, maar ik vind het ook wel een drempel. We zouden ook een keer een avond kunnen organiseren met de mensen van dit forum. Dat vind ik ook wel eng, maar het lijkt me ook wel gezellig.

Onze laatste IUI zit er op, we hadden 9 miljoen zaadcellen na opwerken, twee grote follikels en mooi baarmoederslijmvlies. Een mooie laatste kans dus, en wanneer dit niet werkt voelt het ook 'goed' om te stoppen met IUI, dat is dan niet de oplossing voor ons. De bruiloft komt ondertussen steeds dichterbij, ik heb een afspraak gepland om m'n jurk af te spelden (pas nadat ik weet of deze IUI gelukt is of niet, dat dan weer wel), en we hebben onze huwelijksreis geboekt. Een dure reis, die we niet zouden doen als er een baby op komst zou zijn, maar we waren zo klaar met al dat wachten en uitstellen dat we gewoon hebben geboekt. Zonder annuleringsverzekering. We gaan gewoon :-)
Rosalie, wat een heftig nieuws.
Heel dubbel allemaal
Het stil leggen van je cyclus is dan om de endometriose te verminderen? Of..?
Ze kunnen het niet weghalen?
Ik heb wel ooit gelezen dat 70% van vrouwen met endometriose gewoon natuurlijk zwanger wordt. Dus het hoeft absoluut niet te betekenen dat het daarom dus niet gaat gebeuren. Maar misschien heb jij gewoon een handje hulp en een andere aanpak nodig.
Het klinkt als een zinnig plan. Maar ik snap wel dat je het allemaal lang vindt duren. De klok tikt en eitjes verdwijnen ongebruikt. Weer een paar maanden weg door dit gedoe. Ik hoop ontzettend dat je over een paar maandjes van ivf zwanger gaat worden

Puk, bij mij is fsh al twee keer geprikt. Nooit afwijkend geweest. Als het afwijkend is doen ze volgens mij pas die andere.

Susie, private life stond op netflix. Vegas baby weet ik niet, heb ik nog niet gezien.

Ik ben pas met IUI bezig, dus IVF is nog wel minstens een maand of 8 in de toekomst.
Maar als het daarop aankomt voelt dat denk ik niet als een heel grote stap.
Om eerlijk te zijn heb ik de laatste tijd een soort moeheid/donkere stemming en ik kamp al maanden met angsten. Ik denk steeds vaker: als dit maar achter de rug is
Mocht de uitkomst zijn dat het niet lukt, is dat naar maar ook een opluchting, een einde van de pauze in mijn leven, de onzekerheid. Dan kan ik het gewoon met zijn twee inrichten.
Natuurlijk wil ik heel graag een gezinnetje. En dit is zelfbescherming. Maar weten waar ik aan toe ben en verder kunnen lijkt me niet meer zo eng als dat het een paar maanden terug was. Maargoed, ik ben nog steeds elk einde van de wachtweken van slag van de hoop en angst voor teleurstelling :P

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven