Abortuspil mislukt, volop zwanger

26-01-2019 16:24 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben door de pil heen zwanger geworden maar kwam er al gauw achter dat ik zwanger was en ben direct naar het ziekenhuis gegaan omdat ik geen kinderen meer wil.
Ik zou toen ongeveer 4 weken en 2 dagen zijn, mijn HCG was op dat moment 1300.
Op de echo was verdikt baarmoederslijmvlies van 18mm te zien dus zwanger.
Een abortuspil was de beste optie.
Eerste pil ingenomen, 48 uur later 4 tabletten ingebracht.
Na 5 uur begon het, krampen en 1x hevig bloedverlies, stolsels en heb daarna nog een aantal dagen licht gebloed als van een menstruatie.
Ik voelde me de volgende dag niet meer zwanger.
Een week later bloedprikken en de volgende dag belde de gyn: of ik mijn tabletten wel had ingenomen? Euh ja..?! Of ik had gebloed? Jazeker!
Mijn HCG was gestegen van 1300 naar 4500. Moest meteen de volgende dag komen voor een echo.
Op de echo vruchtzakje met embryo en 5.5 week zwanger.

Ik ben vreselijk in de war. Wie had ook een doorgaande zwangerschap en heeft de baby gehouden? Wie heeft ervaring met een mislukte abortuspil?
Een kloppend hartje wilde ik voor zijn maar daar is het nu te laat voor... :((
Ik zie enorm op tegen een curretage.
Graag ervaringen.
anoniem_382004 wijzigde dit bericht op 26-01-2019 18:01
Reden: Verduidelijking
8.03% gewijzigd
Ik heb geen persoonlijke ervaring, maar zou een curettage sterk overwegen. Bij deze termijn is het zo gedaan.
Je wilde dit blijkbaar niet dus ik zou een curettage doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@DIocca bedankt voor je reactie.
Ik heb ook echt geen kinderwens (meer) maar de keuze voor abortuspil was al geen leuke en nu staat weer mn hele wereld op zijn kop.
Wist zo zeker dat het voorbij was.
Moet over 2 dagen weer terug naar de gyn, opties bespreken.
Nu niet gaan twijfelen, ga voor de curretage.
Wellicht een teken dat je ervoor moet gaan. Misschien kun je een ander koppel er mee schenken? Ik zelf zou geen kindje kunnen aborteren maar ieder zijn eigen route. Sterkte met de beslissing 🧡.
Jwow schreef:
26-01-2019 17:49
Wellicht een teken dat je ervoor moet gaan. Misschien kun je een ander koppel er mee schenken? Ik zelf zou geen kindje kunnen aborteren maar ieder zijn eigen route. Sterkte met de beslissing 🧡.
Dit soort dingen zijn helemaal geen teken, dit heet toeval.
Echt, zo'n grote beslissing maken gebaseerd op vage gevoelens dat het universum daar naar zou hinten.... ik kan daar helemaal niets mee.
Jwow schreef:
Het is nog geen kindje, maar een onvolgroeide hoop cellen...
Jwow schreef:

Een teken van wie/wat precies?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Gewoon een echte abortus laten doen dus.
Jwow schreef:
Ach kijk. Ik zat er al op te wachten...
Denk aan de gevolgen voor jou en voor het eventuele kind. Ik zou voor een curettage gaan. En anders je erop proberen in te stellen het kind te laten adopteren.
Als je twijfelt zou ik het juist niet laten weghalen. Heb je al kinderen? Waarom kan deze er niet bij?
Kloppend hartje is toch pas te zien vanaf 8 weken ofzo? Bij mij wel toen iig. Enne nooit geen kind houden bij twijfel.
MinkeDeWit schreef:
26-01-2019 17:57
Als je twijfelt zou ik het juist niet laten weghalen. Heb je al kinderen? Waarom kan deze er niet bij?
Ze is alleen maar hormonaal in de war nu, das geen basis om een kind op de wereld te zetten wat niet gepland is.
Welke risico's hebben die pillen voor een kind?

En als je geen kind wou ... kan je dan straks wél een (zwaar) gehandicapt kind aan?
Ik neem aan ... dan ook nog es als alleenstaande moeder?
De een ziet dat klompje cellen vanaf samensmelten als kind, weer een ander als een paar simpele levende cellen. Een ander kan de keuze niet voor jullie maken. Probeer voor jezelf alle voors en tegens voor welke keuze dan ook op een A4tje te zetten. Er is geen goed of fout, je moet doen wat je het beste lijkt. Heb je iemand met wie je er over kunt praten? Een partner? Het is je goed recht om te besluiten dat een curretage de beste optie is, zeker omdat je er al van alles aan gedaan hebt om te voorkomen dat je zwanger werd.
MinkeDeWit : elk kind kost geld en extra werk misschien??? mss heb jij de jackpot gewonnen maar ROSA niet..
Weghalen. Curettage stelt niks voor.
Ik mag toch aannemen dat je keuze voor de anti-conceptiepil én daarna de abortuspil een zeer bewuste was, dan zou ik nu toch echt doorzetten.
Wees blij dat je er ruim op tijd achter bent gekomen dat die pil niet gewerkt heeft!
Ik zou voor abortus gaan. Ter adoptie afstaan betekent wel dat je de zwangerschap moet uitdragen en bevallen. Veel vrouwen houden daar permanente schade aan over. Mensen met een kinderwens nemen dat op de koop toe. Maar als je die niet hebt, wil je dan het risico nemen?
Ik niet in elk geval.
hondenmens wijzigde dit bericht op 26-01-2019 18:08
10.95% gewijzigd
@deesiej met een dopper idd te horen vanaf 8 weken maar de echoscopiste kan dat met 6 weken al zien met een inwendige echo. Was op dat moment 5.5 week en ben pas volgende week aan de beurt.

@redbulletje inderdaad hormonaal in de war ja.

@Belg007... dat is inderdaad de allergrootste overweging om het niet te doen.

Jullie hebben gelijk, ik wilde dit niet en in mijn hoofd was het al weg... en daar had ik vrede mee.
Dat dit gebeurd is een kans van 0.1 procent. En dan opeens die echo!
Jullie hebben gelijk, ik wilde dit niet en in mijn hoofd was het al weg... en daar had ik vrede mee.

Dan zou ik echt bij die beslissing blijven.
S-Groot schreef:
26-01-2019 18:08
Dan zou ik echt bij die beslissing blijven.
Precies.
En neem een spiraal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven