Accupuntuur 36 weken zwanger
maandag 28 januari 2019 om 11:37
Hoi allemaal.
Ik ben nu 36 weken zwanger, ik loop al de hele zwangerschap bij de accupuntuur voor allerlei kwaaltjes wat me altijd goed helpt, het is mijn ontspanning momentje van de week.
Nu was ik er vanochtend om te beginnen met het lichaam klaar maken voor de bevalling, normaal merk ik niks als de naaldjes er worden ingezet en ontspan ik lekker een uurtje.
Nu zaten de naaldjes erin en het zweet brak me uit, werd misselijk en duizelig. De baby werd ook lekker druk dus heel erg ontspannen was het vanochtend niet haha.
Ik vroeg me af of meer vrouwen dit hebben gehad? Ik weet dat je opvliegers kan krijgen door de hormonen maar zou dat zo snel gaan? Toen ze 2 naaldjes er na +/- 15min weer uithaalde was het ook meteen over.
Ik vind het zo bijzonder.. Ik hoop dat de accupuntuur gaat helpen.. Heb er wel veel vertrouwen in.
Zijn er meer vrouwen die accupuntuur hebben gehad tijdens de zwangerschap?
Groetjes
Ik ben nu 36 weken zwanger, ik loop al de hele zwangerschap bij de accupuntuur voor allerlei kwaaltjes wat me altijd goed helpt, het is mijn ontspanning momentje van de week.
Nu was ik er vanochtend om te beginnen met het lichaam klaar maken voor de bevalling, normaal merk ik niks als de naaldjes er worden ingezet en ontspan ik lekker een uurtje.
Nu zaten de naaldjes erin en het zweet brak me uit, werd misselijk en duizelig. De baby werd ook lekker druk dus heel erg ontspannen was het vanochtend niet haha.
Ik vroeg me af of meer vrouwen dit hebben gehad? Ik weet dat je opvliegers kan krijgen door de hormonen maar zou dat zo snel gaan? Toen ze 2 naaldjes er na +/- 15min weer uithaalde was het ook meteen over.
Ik vind het zo bijzonder.. Ik hoop dat de accupuntuur gaat helpen.. Heb er wel veel vertrouwen in.
Zijn er meer vrouwen die accupuntuur hebben gehad tijdens de zwangerschap?
Groetjes
maandag 28 januari 2019 om 12:10
Gewoon zoals altijd op mijn linker zij.
maandag 28 januari 2019 om 13:25
Hoi
Ellen heb geen ervaring met naaldjes.
Echter lees ik in je bericht iets over (opvliegers) misselijkheid en duizeligheid.
Komt bij mij meer over als een paniek aanval, heb je dat vaker?
Het komt namelijk vaker voor bij vrouwen die in hun laaste paar weken zwangerschap zitten.
Ps: als je sterk in geloofd dat iets werkt, dan zul je ook denken dat iets ECHT werkt.
Wat nog niet hoeft te betekenen dat het echt werkt.
Ze noemen het niet voor niets alternatieve (genees)wijze.
Ellen heb geen ervaring met naaldjes.
Echter lees ik in je bericht iets over (opvliegers) misselijkheid en duizeligheid.
Komt bij mij meer over als een paniek aanval, heb je dat vaker?
Het komt namelijk vaker voor bij vrouwen die in hun laaste paar weken zwangerschap zitten.
Ps: als je sterk in geloofd dat iets werkt, dan zul je ook denken dat iets ECHT werkt.
Wat nog niet hoeft te betekenen dat het echt werkt.
Ze noemen het niet voor niets alternatieve (genees)wijze.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
maandag 28 januari 2019 om 13:30
Het bestaat al zoveel jaar, omdat er heel wat mensen dus "geloven" dat het iets voor ze doet.
Het doet ook iets voor ze: ze armer maken.
De werking is helaas 0,0.
maandag 28 januari 2019 om 14:01
Graag alleen reageren als je ook ervaring hebt. Of echt iets hebt toe te voegen aan dit bericht.
Ik snap dat er mensen zijn die er niet in geloven, dat is prima! Maar laat iedereen in zijn of haar waarde..
Als je het zelf nooit geprobeerd hebt, kan je er ook geen mening over hebben..
Dat het je geld kost, is trouwens ook niet waar! Word gewoon vergoed door de verzekering
.
Ik snap dat er mensen zijn die er niet in geloven, dat is prima! Maar laat iedereen in zijn of haar waarde..
Dat het je geld kost, is trouwens ook niet waar! Word gewoon vergoed door de verzekering
maandag 28 januari 2019 om 14:09
Natuurlijk is het onzin te beweren dat je iets geprobeerd moet hebben voor je er een mening over kunt hebben.Ellen1991 schreef: ↑28-01-2019 14:01Graag alleen reageren als je ook ervaring hebt. Of echt iets hebt toe te voegen aan dit bericht.
Dat het je geld kost, is trouwens ook niet waar! Word gewoon vergoed door de verzekering.
De enige werking is die van een placebo effect.
Dat is gewoon zo, mag je niet leuk vinden, maar feiten blijven feiten.
Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat het niets doet, nada.
Je zult een aanvullende verzekering hebben die de kosten dekt en de enige reden dat verzekeringen dit aanbieden is, omdat er zoveel mensen in die onzin trappen. Ze verdienen dik geld aan al die goedgelovige domoren.
maandag 28 januari 2019 om 14:10
Het kost wel geld, kost alleen jou geen geld maar verzekering wel.
Anyway geen ervaring met accupunctuur maar ik kan met 35+4 ook niet lekker meer op mijn zij liggen. Misschien andere houding proberen?
maandag 28 januari 2019 om 14:27
Ik heb het in mijn vorige zwangerschap gedaan, eerst vanwege stuitligging ( op tijd vanzelf gedraaid na moxa) en daarna vanaf 36 weken voorbereiding. Ik vond het zelf prettig, heb niet de reacties gehad die jij beschrijft. Uiteindelijk is ze geboren bij 42 weken, spontaan op gang een paar uur voor inleiding
maandag 28 januari 2019 om 14:28
Lieve mensen.
Ik vraag om ervaringen en krijg alleen maar kritiek.. Word uitgemaakt voor domoor en goed gelovige.
Er word gezegd dat het niet bewezen is en dus NIET werkt. Dat ik het niet leuk vind dat de feiten zo zijn, iedereen denkt voor mij op het forum.
Ik stel een vraag, daar is een forum toch voor? En krijg van 2 mensen een echt antwoord.
Nog steeds helaas geen ervaring gehoord..
Dat het niet wetenschappelijk bewezen is, is onzin. Er zijn 1000 onderzoeken naar gedaan en ieder onderzoek heeft zijn eigen conclusie.
Zoals ik al eerder vertelde, je kan er niet in geloven en dat is prima!
Artikel van ouders van nu:
Wereldwijd is er veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar acupunctuur. De werking daarvan is aangetoond, hoewel de uitkomsten per onderzoek verschillen. De Wereldgezondheidsorganisatie erkent acupunctuur als officiële geneeswijze en er zijn ook artsen en ziekenhuizen die met de techniek werken, vaak in combinatie met westerse geneeskunde. Meld je klachten wel altijd ook aan je verloskundige, gynaecoloog of huisarts en laat ze weten dat je acupunctuur probeert.
Ik vraag om ervaringen en krijg alleen maar kritiek.. Word uitgemaakt voor domoor en goed gelovige.
Er word gezegd dat het niet bewezen is en dus NIET werkt. Dat ik het niet leuk vind dat de feiten zo zijn, iedereen denkt voor mij op het forum.
Ik stel een vraag, daar is een forum toch voor? En krijg van 2 mensen een echt antwoord.
Dat het niet wetenschappelijk bewezen is, is onzin. Er zijn 1000 onderzoeken naar gedaan en ieder onderzoek heeft zijn eigen conclusie.
Wereldwijd is er veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar acupunctuur. De werking daarvan is aangetoond, hoewel de uitkomsten per onderzoek verschillen. De Wereldgezondheidsorganisatie erkent acupunctuur als officiële geneeswijze en er zijn ook artsen en ziekenhuizen die met de techniek werken, vaak in combinatie met westerse geneeskunde. Meld je klachten wel altijd ook aan je verloskundige, gynaecoloog of huisarts en laat ze weten dat je acupunctuur probeert.
maandag 28 januari 2019 om 14:30
Dankjewel!! Ik heb ook moxa therapie gehad, is ook gedraaid!! Bedankt voor je reactie.maloe84 schreef: ↑28-01-2019 14:27Ik heb het in mijn vorige zwangerschap gedaan, eerst vanwege stuitligging ( op tijd vanzelf gedraaid na moxa) en daarna vanaf 36 weken voorbereiding. Ik vond het zelf prettig, heb niet de reacties gehad die jij beschrijft. Uiteindelijk is ze geboren bij 42 weken, spontaan op gang een paar uur voor inleiding![]()
maandag 28 januari 2019 om 14:37
De WHO, ach, die ondersteunt wel vaker onzin.Ellen1991 schreef: ↑28-01-2019 14:28Lieve mensen.
1000 onderzoeken?
Ik heb het over deugdelijk wetenschappelijk onderzoek en dat heeft al lang aangetoond dat er 0,0 werking is.
Maar ja, jij wil "geloven" en daar helpt helaas niets tegen.