Al langer in de MMM

11-11-2018 13:06 1336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.

Wie schrijven er mee:
NaamLeeftijdKindjeBezig sindsDoet nuWacht op
Botanietje35-34108-2014Ovulatie Inductie (letrozol)-
ArcticFox27-371?Ovulatie Inductie-
DaisyLiz28-29eerste kindje overleden12-2014IVF-
Pergamon34-41104-2016Ovulatie Inductie-
Saartje2628-33103-2016ICSI-
Redcurlz34-3719-2016IUI-


Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W36-43110-20163x IUI-
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spannend Arctic! En dat ook nog op je eerste werkdag bij een nieuwe baan. Heb je inmiddels de uitslag binnen? En hoe is je eerste dag verder verlopen?

@Baggal dank je wel! :heart:
Eerste dag was heel leuk, maar wel met een behoorlijke schaduw door het ziekenhuisbezoek en dit stomme kut traject
Ik heb geen ovulatie gehad. Wat betekend dat er dus geen val gebeurd is. Vrijdag weer terug. Dan ben ik wel vlij.. in de tussentijd ophogen en doorspuiten met gonal f. Waar mijn lijf ook resistente voor lijkt te worden waar ik echt goed ziek van ben
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
23-04-2019 10:33
De laatste week ging het hier verrassend goed. Steeds minder paniek, wat erg fijn is. Wel voel ik me constant een uitgevrongen natte vaatdoek. Met de Pilates vanochtend werd het zelfs even zwart voor mijn ogen. Inmiddels ben ik uren aan het tellen. Nog 53 uur te gaan en dan weten we hoe het er voor staat. De laatste dagen zijn voorbij gevlogen en ik hoop dat dit voor de komende twee dagen zo door blijft gaan :)

Doe je rustig aan met jezelf? :) Heel veel succes donderdag!

Arcticfox1 schreef:
23-04-2019 19:54
Eerste dag was heel leuk, maar wel met een behoorlijke schaduw door het ziekenhuisbezoek en dit stomme kut traject
Ik heb geen ovulatie gehad. Wat betekend dat er dus geen val gebeurd is. Vrijdag weer terug. Dan ben ik wel vlij.. in de tussentijd ophogen en doorspuiten met gonal f. Waar mijn lijf ook resistente voor lijkt te worden waar ik echt goed ziek van ben
Dat is balen! Kun je echt resistentie opbouwen voor gonal f? :O Is dat net als met Clomid? En tot hoever kun je ophogen dan? Sorry, ik weet er nog weinig van. Hoop dat deze follikels nog een groeispurt krijgen. Gelukkig is je nieuwe werk wel leuk.

DaisyLiz schreef:
23-04-2019 10:23

Botanietje hoe is het met jou?

Hier vanochtend controle echo gehad na 2 weken progynova en slijmvlies was (ruim) dik genoeg, namelijk 18 mm. De terugplaatsing wordt, afhankelijk van plek in het lab, ingepland voor hopelijk volgende week maandag of dinsdag.

Wat fijn Daisyliz! :yes: Eindelijk verder met de behandeling. Hoop op een prachtige innesteling voor je!

Hier zit ik rond de eisprong, maar ik ben deze maand niet langs geweest voor een echo ivm Paasweekend. Dat wil zeggen: ik had een paar dagen vrij en ik wilde nu eens een keer niet om half 8 's ochtends in de bus zitten voor het echo-spreekuur. Dus ik heb heerlijk het hele weekend uitgeslapen en gezorgd dat een eventuele eisprong benut werd. :-$ :bunny:

Volgende week gesprek in het ziekenhuis over beginnen met injecties. Ik zie niet zozeer op tegen het prikken als wel tegen het doorgaan naar een volgend stadium in de MMM. Dan is het stadium 'OI met pillen' dus officieel niet gelukt, dat doet toch wel pijn merk ik. Ergens zou ik wel een pauze willen nemen, maar ik zal moeten overleggen of mijn leeftijd daar niet bezwaarlijk in is.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
@ Artic, wat enorm shit zeg. Wist ook niet dat je resistent kunt worden voor de Gonal-F.

@ Botanietje, ff niet naar het ziekenhuis is ook wel erg lekker.
Heb hier ook wel eens pauzes genomen. Maak je je zorgen over je leeftijd?

@ Pergamon, oppassen met duizeligheid hè, je bloeddruk is waarschijnlijk aan het dalen nu.

Hier niet zoveel te melden, wel "ons best" gedaan rond de eisprong, maar geloof er niet heel erg in dat het nog een keer zonder ziekenhuis zal lukken.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Balen Arctic! Ik ken een stel die uiteindelijk zijn opgehoogd naar 200 maar die er wél zwanger van zijn geworden. Houd moed!

@Botanietje, volgens mijn maatschappelijk werker is die pijn bij een overstap normaal. Toch weer een stapje verder, weer iets afsluiten. Gonal-F vind ik zelf wel prettiger dan Clomid. Mijn haar werd er bij mij zelfs beter van ;) en 0,0 bijwerkingen. Goed dat je even 'pauze' hebt genomen tijdens de pasen. Nog maar een weekje tot je afspraak. Goed dat je je twijfels gaat bespreken.

@Susie, ik doe zeker rustig aan! Overviel me alleen enorm. Ben meteen even gaan liggen in zo'n speciale ontspannende yoga houding. Dan komt je lichaam ook snel weer tot rust. Had vooraf aangegeven "dat ik niet helemaal fit ben", dus de docent keek ook even mee of ik niet te veel deed.
Alle reacties Link kopieren
Artic :hug:

Super daisyliz en spannend duimen draaien

Botanietje, kan me dat helemaal voorstellen, soms is dat soort zelfzorg ook fijn. Moeilijk zon overgang naar prikken, kan me je gevoel heel goed voorstellen. Ik prik zelf ook, buiten hoofdpijn geen bijwerkingen.

Pergamon heel veel succes morgen, eindelijk klaar met wachten
Alle reacties Link kopieren
Nou de laatste loodjes wegen het zwaarst hoor, haha. Zit net in de trein naar huis en ga onderhand halfdood van de zenuwen! En dan ben ik morgen pas aan het einde van de middag aan de buurt! Alles voor een goed doel, alles voor een goed doel... :)
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
24-04-2019 17:33
Nou de laatste loodjes wegen het zwaarst hoor, haha. Zit net in de trein naar huis en ga onderhand halfdood van de zenuwen! En dan ben ik morgen pas aan het einde van de middag aan de buurt! Alles voor een goed doel, alles voor een goed doel... :)

Eind van de middag pas, argh. Je kunt het, je kunt het, het komt om.
Duim duim duim.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
botanietje schreef:
24-04-2019 18:11
Eind van de middag pas, argh. Je kunt het, je kunt het, het komt om.
Duim duim duim.

Mooi voorbeeld hoe verschillende geslachten de echo morgen inschatten. Vriend net: "hoe laat zijn we morgen klaar? Voor 16 uur?" - "ja daar ga ik wel van uit". - "mooi. Dan kunnen we daarna nog even naar de stort, want de hele trailer ligt vol"

Ik: o_o :evil: :wtf: :bonk: :thunder: 8-..... '

Goed. Long story short: Vriend 1 - mijn hormonen 0.

(hij heeft sinds donderdag wel echt knetter hard aan het huis gewerkt in zijn eentje en vanwege Koningsdag gaat alles hier dicht en dan kan hij niet verder. Dus ik heb toegegeven. Met als voorstel vrijdagochtend dan heel vroeg te gaan. Daar denkt hij nu over na)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens vega sushi besteld voor het eten want er komt niks meer uit mijn handen :$
Alle reacties Link kopieren
Pergaman is optimistisch over jullie gemoedstoestand na de echo. ;-D Dat is mooi.

Eet smakelijk, groot gelijk heb je.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Ik zei "maar wat als het niet goed is!!"

-"dan gaat het leven door"

"ja maar ik heb HORMONEN!"

maakte geen indruk :proud:

(ik vermoed dat hij zich na de echo ook anders voelt, ongeacht de uitkomst, maar als autist heeft hij soms moeite dat vooraf te bedenken)
Alle reacties Link kopieren
Stille meelezer hier, maar breek toch even in om jou, pergamon heel veel succes te wensen morgen en je te laten weten dat ik mijn duimen draaien! :rose:
Alle reacties Link kopieren
Pergamon heel veel succes vandaag!!

Daisyliz eindelijk de terugplaatsing in zicht fijn!

Botanietje, toen wij eenmaal door gingen voor icsi en iui niet meer haalbaar was had ik hetzelfde gevoel als jou, het vorige waar je mee bezig was word officieel afgesloten en dat is toch even een dingetje.
Een pauze heb ik ook eens genomen van 3 maanden en dat heeft me toen echt super goed gedaan dus als je daar behoefte aan hebt hoop ik dat het ziekenhuis daar in mee wil denken.

Arctic fijn dat je begonnen bent met je nieuwe baan! Wel echt mega shit dat die gonal niks meer lijkt te doen, hopelijk reageer je beter op de hogere dosis! Succes morgen!
Alle reacties Link kopieren
Pergamon, heel veel succes. Pergaman bekijkt het lekker praktisch, heerlijk dat verschil tussen mannen en vrouwen af en toe.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Pergamon heel veel succes vandaag!

Arctic wat kut zeg, dat de gonal weer zijn werk niet doet. Wellicht een ideetje om aan te kaarten bij je ziekenhuis om over te stappen op menopur? Wil nog wel eens helpen...

Botanietje ik geef je groot gelijk dat je ervoor koos om lekker niet naar het ziekenhuis te gaan op je vrije dag. Ik hoop dat je de overstap toch niet hoeft te maken en dat het deze ronde gaat lukken!

Hier: als ontdooien goed gaat, heb ik maandag de terugplaatsing. Fucking finally, na ruim 3 maanden wachten.
Alle reacties Link kopieren
Yeah DaisyLiz, dat zou mooi zijn, ik duim voor je.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Ohhh daisyliz wat geweldig! Spannend en het werd zeker tijd, duimen op een plakker :blob:
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het meeleven! Nog 5 uur en ik heb geen nagels meer over.

@DaisyLiz, YES, eindelijk schot in de zaak!! Ik hoop op een goede ontdooiing zodat maandag door kan gaan!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes vandaag Pergamon! Op naar een, hopelijk, super mooie echo! Enne die stress is heel erg herkenbaar, geloof dat ik gewoon niet meer kon eten de hele middag en zo ongeveer half ziek aankwam -en toen lieten ze me ook nog gewoon wachten- (22 Feb. 2017) dus begrijp je spanning!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
25-04-2019 09:12


Hier: als ontdooien goed gaat, heb ik maandag de terugplaatsing. Fucking finally, na ruim 3 maanden wachten.

Jeej! Eindelijk Daisyliz, wat fijn dat je eindelijk door kunt naar de volgende terugplaatsing. :cheer:
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Nog 2 uur. Ik ben al weken vreselijk geconstipeerd maar een bijkomend voordeel van deze wacht-stress is dat ik om de haverklap naar de WC moet rennen en gevoelsmatig de hele constipatie inmiddels verdwenen is :$ @(
Alle reacties Link kopieren
Strontnerveus dus. ;-D Nog even!
(oke, was die te erg?)
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Succes met wachten nog pergamon

Daisyliz super goed dat er nu een terugplaatsing gedaan kan worden
Alle reacties Link kopieren
Alles is goed!! Hrt is er 1!! Later meer. Ik ga nu even heel erg hard huilen van opluchting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven