Al langer in de MMM

11-11-2018 13:06 1336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.

Wie schrijven er mee:
NaamLeeftijdKindjeBezig sindsDoet nuWacht op
Botanietje35-34108-2014Ovulatie Inductie (letrozol)-
ArcticFox27-371?Ovulatie Inductie-
DaisyLiz28-29eerste kindje overleden12-2014IVF-
Pergamon34-41104-2016Ovulatie Inductie-
Saartje2628-33103-2016ICSI-
Redcurlz34-3719-2016IUI-


Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W36-43110-20163x IUI-
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij zit!
:yes:

Bedankt voor de aanmoediging, dames. :heart:
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Topper Botanietje :cheer2:
C'est la vie
Heb je nu vaker geprikt botanietje?
Ik hoop echt voor je dat het steeds makkelijker gaat
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie lief!

Ik heb nu drie keer thuis geprikt en vandaag was de eerste keer dat ik dacht: kijk, zo gaat ie goed. ;-D Maar ik wil nog wel elke keer dat mijn man ernaast staat om me aan te moedigen, haha.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Botanietje wat goed!! Toen ik aan de injecties moest dacht ik dat ik het nooit zou kunnen, uiteindelijk verbazingwekkend hoe snel je eraan “went”. Doe het nu gewoon tussen neus en lippen door even snel!
Wanneer heb je een echo?

Pergamon, ik las je andere topic. Ik
Herken je gevoelens van een vriendin van mij, zij kon na de geslachtsbepaling pas genieten van haar zwangerschap, en niet om het geslacht maar het maakte het voor haar nog een stukje echter allemaal. Ze voelde zich ook mega schuldig dat ze niet kon genieten en nog niet aan een kamertje wilde denken.
Ik zei toen tegen haar, de moeder in jou word geboren op het moment dat het kindje word geboren. Dit is helemaal goed gekomen.
Ik lees dat je inmiddels een goed gesprek hebt gehad met een familielid, heel fijn!
En deze week 20 weken echo met geslachtsbepaling? Hoop natuurlijk vooral dat alles helemaal goed is, maar ook dat je hierna wat meer positieve gevoelens zal krijgen!
Je doet het goed!
Alle reacties Link kopieren
Botanietje je bent een topper!!! Hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
Saartje26 schreef:
16-07-2019 07:37
Botanietje wat goed!! Toen ik aan de injecties moest dacht ik dat ik het nooit zou kunnen, uiteindelijk verbazingwekkend hoe snel je eraan “went”. Doe het nu gewoon tussen neus en lippen door even snel!
Wanneer heb je een echo?

Dankjewel Saartje! Ik sta ook versteld dat ik dit kan, mezelf prikken. Morgen voor het eerst in mijn eentje, ik heb er wel vertrouwen in.
Hoe gaat het bij jou?
DaisyLiz schreef:
16-07-2019 08:16
Botanietje je bent een topper!!! Hoe gaat het nu?
Lief, dankjewel! Hoe is het bij jou, en hoe gaan jullie voorbereidingen voor de bruiloft?


Vanmorgen heb ik een controle-echo gehad, cyclusdag 10, en het zag er al goed uit! Follikel van 16 mm, bms 7 mm (dat is voor mijn doen heel mooi). Ik ben superblij! Tel daarbij op dat ik (zoals velen hier al voorspelden) geen bijwerkingen heb van de Gonal en ik ben een tevreden mens. :) Dit resultaat is die paar prikken zeker waard.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Je bent een Gonal-F talent!
Alle reacties Link kopieren
botanietje schreef:
16-07-2019 12:42
Dankjewel Saartje! Ik sta ook versteld dat ik dit kan, mezelf prikken. Morgen voor het eerst in mijn eentje, ik heb er wel vertrouwen in.
Hoe gaat het bij jou?



Lief, dankjewel! Hoe is het bij jou, en hoe gaan jullie voorbereidingen voor de bruiloft?


Vanmorgen heb ik een controle-echo gehad, cyclusdag 10, en het zag er al goed uit! Follikel van 16 mm, bms 7 mm (dat is voor mijn doen heel mooi). Ik ben superblij! Tel daarbij op dat ik (zoals velen hier al voorspelden) geen bijwerkingen heb van de Gonal en ik ben een tevreden mens. :) Dit resultaat is die paar prikken zeker waard.
Wat super fijn meis! Hier nu helaas een maand of drie pauze ivm de bruiloft. 4e terugplaatsing was helaas ook mislukt. In september of oktober hopelijk verder (afhankelijk van een eventuele operatie). Bruiloft voorbereidingen gaan goed :-)
Alle reacties Link kopieren
Wat naar daisyliz dat de 4e ook mislukt is. Hoeveel hebben jullie er nog?
Bruiloft plannen is dan wel weer heel erg leuk!

Onze 2e tp was ook mislukt. Nu gisteren de 3e gehad, een 10-cellig embryo van redelijke kwaliteit, liep iets achter op groei. Maar vorige tp was 7-cellig dus dit geeft voor ons al hoop!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Daisyliz, dat de tp niet gelukt is. Ik hoop dat jullie wel een ontzettend mooie dag zullen hebben samen. Wij zijn getrouwd toen we ruim een jaar bezig waren en ik heb zowel de aanloop, als de dag zelf, als het terugkijken erop als iets heel fijns ervaren in alle ‘probeerjaren’. Iets heel moois en positiefs tussen al het gedoe (en dat terwijl ik nooit van witte jurken, feest en ja-woorden droomde).

Is het doorgaan van de operatie afhankelijk van jouw beslissing of twijfelt de gun nog?

Saartje, wat spannend! Ik zal hard duimen voor jullie.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig DaisyLiz, maar wat fijn dat de voorbereidingen wel goed en leuk verlopen. Spannend, zo'n mooie dag, liefdevolle in het vooruitzicht!

Ik ga duimen Saartje. Een tiencellige klinkt toch mooi, ook al loopt 'ie wellicht iets achter.
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor het duimen meiden!!

Botanietje wanneer moet je terugkomen? Wat fijn ook geen bijwerkingen he, is het prikken alleen goed gegaan?
Wat hebben we er toch allemaal veel voor over he in die medische molen..

Pergamon en arcticfox weet niet hoe de andere meiden erin staan hier maar ik zou het wel leuk vinden om af en toe nog wat te lezen over jullie zwangerschap! Jullie hebben ook een lange weg achter de rug dus als ik het iemand gun dan zijn jullie het wel!

Pergamon weet niet wanneer je de 20 weken echo hebt maar hoop voor jou op een meisje, meen me te herinneren dat je een naam heel graag wilde gebruiken! En natuurlijk dat alles helemaal goed is met jullie kleintje!
Alle reacties Link kopieren
*geslacht weggehaald, want ik deel dit liever niet openbaar*

Ik haal dit straks weg, want ik hoor eerst even van de andere dames hoe zij er in staan, dat ik wat vertel over de zwangerschap. Ik heb een paar dagen terug een ander topic geopend ivm angsten, hier kan je er al wat meer over lezen (op de laatste pagina's ook wat meer 'leuke dingen') zwanger/niet-zorgeloos-zwanger-en-soms- ... ges/445933
pergamon wijzigde dit bericht op 17-07-2019 22:10
53.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pergamon, ik zal niet uitgebreid reageren omdat je je post weg wil halen straks.
Ik zal je andere topic even lezen, en dan daar reageren!
Eens met pergamon. Ik wil niemand coke het hoofd stoten
Alle reacties Link kopieren
Saartje26 schreef:
17-07-2019 20:41

Botanietje wanneer moet je terugkomen? Wat fijn ook geen bijwerkingen he, is het prikken alleen goed gegaan?
Wat hebben we er toch allemaal veel voor over he in die medische molen..

Ik hoefde niet eens meer terug te komen, ik mocht gisteravond de pregnyl zetten. Dat was een spuit ipv pen, met een naald die (in mijn ogen dan) 10x zo groot was. Dat was een redelijk drama. Gelukkig was man toch thuis en is het uiteindelijk gelukt. Precies wat je zegt: we hebben er veel voor over.

Saartje26 schreef:
17-07-2019 20:41
Pergamon en arcticfox weet niet hoe de andere meiden erin staan hier maar ik zou het wel leuk vinden om af en toe nog wat te lezen over jullie zwangerschap! Jullie hebben ook een lange weg achter de rug dus als ik het iemand gun dan zijn jullie het wel!

Oké, gewetensvraag. Natuurlijk gun ik het de dames meer dan wie dan ook, dat scheelt. Maar ik zou liegen als ik zeg dat gunnen voor mij alles oplost in deze situaties. Ik vind het leuk om af en toe updates te krijgen van de hoofdlijnen, fijn om te weten dat het goed gaat. Als ik eerlijk ben: ik vind het voor mezelf prettig dat dit in essentie een MMM-topic is en geen zwanger-door-MMM-topic. Het is hier zo 'veilig', ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden. Maar ik vertrouw erop dat de zwangere dames dat goed kunnen inschatten en doseren. Nogmaals, dat heeft niets te maken met hoe fijn ik het voor ze vind, want dat ik vind ik echt. Ik hoop oprecht dat dat oké is.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, hoop dat ik het topic niet in coma heb geslagen met mijn opmerkingen? :-$

Hoe gaat het met jullie allemaal in deze warme dagen? Hier bijna op vakantie, een weekje in koelere oorden (19 graden volgens de voorspellingen). Man en ik kijken er erg naar uit. Verder nog in wachtwekenlimbo.
Anderen nog vakantieplannen, staycations of doorwerkplannen?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Oh neehoor Botanietje! Ik ben gewoon even minder online, omdat ik in een pauze van de behandelingen zit omdat ik binnenkort ga trouwen. En daarna ook op huwelijksreis!

Wat lekker dat jullie even weg gaan. Hoe voel je je nu in de wachtweken?

En wat betreft jouw stukje over de zwangere schrijfsters heb je eigenlijk
precies verwoord hoe ik dat ook voel.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je 1000% en ik zou (als het andersom zou zijn) exact hetzelfde hebben. Vandaar dat ik sowieso terughoudend probeer te zijn hier. Ik duim nog steeds voor jullie allemaal!

Jullie dag komt lekker dichterbij DaisyLiz!! Is alles geregeld, of zijn er nog een aantal dingen die je nog moet aftikken? Bijzondere periode lijkt me, zo toeleven naar zo'n moment.
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve dames,

Hoe gaat het met jullie? Daisyliz, ben je inmiddels getrouwd en zo ja, hebben jullie een mooie dag gehad? Saartje, ik las elders je topic en ik vroeg me af of je al een evaluatiegesprek had gehad over eventuele onderzoeken? Hoe gaat het bij de anderen?
Alles ook goed met de zwangere dames uit het topic?

Ik heb in augustus mijn tweede ronde Gonal F-injecties gehad. Deze keer afgesloten met Ovitrelle in plaats van Pregnyl, want dat gehannes met die spuit was een ellende. De Ovitrelle-pen was tien keer makkelijker! En ... kennelijk werkte het allemaal goed, want twee weken geleden heb ik positief getest. Man en ik zijn er natuurlijk blij mee en tegelijk heel voorzichtig en zenuwachtig: dit is mijn vierde zwangerschap en we hopen zo ontzettend dat het deze keer goed mag gaan! Ik durfde het zelfs niet eerder te typen hier ... Maar nu na twee weken wilde ik het toch even met jullie delen.
24 september is de eerste echo, dus we mogen nog even geduld oefenen. Ondertussen bezoek ik af en toe maatschappelijk werk om de paniek binnen de perken te houden. ;-)
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Gwfwlicitnet je zwangerschap botanietje. Met jou ervaring kna ik mij heel hoed voorstellen dat je nog erg onzeker bent zo de eerste periode.
Laat je hier weten hoe de eerste echo is gegaan?

Ik ben ook wel benieuwen hoe het met de rest gaat

Met mij gaat het goed. Moegwnisvhgvroeg vliegen we voor vijf dagen naar Griekenland voor een korte vakantie
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Arctic! Ik zal zeker laten weten hoe het gaat. Ik tel de dagen echt af ...

Veel plezier op jullie vakantie!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
** breekt in**

Ik heb hier natuurlijk niets te zoeken, maar las wel dat je een positieve test in handen had Bottinetje. Ik herken je spanning na een lang traject en hoop enorm dat dit het begin is van iets heel moois! Voorzichtig gefeliciteerd. :cheer:

** breekt uit**
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Baggal, erg lief!
Je moet niet alles geloven wat je denkt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven