Al langer in de MMM

11-11-2018 13:06 1336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.

Wie schrijven er mee:
NaamLeeftijdKindjeBezig sindsDoet nuWacht op
Botanietje35-34108-2014Ovulatie Inductie (letrozol)-
ArcticFox27-371?Ovulatie Inductie-
DaisyLiz28-29eerste kindje overleden12-2014IVF-
Pergamon34-41104-2016Ovulatie Inductie-
Saartje2628-33103-2016ICSI-
Redcurlz34-3719-2016IUI-


Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W36-43110-20163x IUI-
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Botanietje wat fijn! Gefeliciteerd! Nog heel even wachten op de echo, spannend!
Alle reacties Link kopieren
Dank je, Redcurls! Het is inderdaad nog heel spannend voor ons.
Ik wilde nog even zeggen dat ik je reactie heel erg waardeer; ik las dat je eind augustus zelf een heftige periode hebt meegemaakt. Ik hoop dat het voor jou snel de goede kant op mag gaan! Hetzelfde voor alle dames uit dit topic, ik zou het zo ontzettend fijn vinden als jullie wens uiteindelijk bij allemaal vervuld mag raken!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Thanks Botanietje, wij gaan bijna de volgende terug plaatsing fase in met medicatie en dergelijke dus de goede moed is terug. Ik hoop voor jou op een mooi kloppend hartje, hou je ons op de hoogte?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie de moed erin weten te houden met de nieuwe aanpak! Ik hoop echt dat het raak is straks, met een mooie plakkerd.

Ik zal zeker laten weten hoe de echo gaat! Nog 10 nachten slapen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Redcurls schreef:
14-09-2019 19:58
Thanks Botanietje, wij gaan bijna de volgende terug plaatsing fase in met medicatie en dergelijke dus de goede moed is terug. Ik hoop voor jou op een mooi kloppend hartje, hou je ons op de hoogte?
Fijn dat de goede moed weer terug is.

Ik wil uiteindelijk gewoon van iedereen uit dit topic met top dames lezen dat onze diepste wens eindelijk werkelijkheid word
Alle reacties Link kopieren
Hoe leuk Botanietje!! Gefeliciteerd!! Heel spannend ook!

Redcurls; ook voor jou spannend, zo'n nieuwe situatie met medicatie.

Hier ga ik van de week weer beginnen.... poging 9 van de IUI. We moeten weer met IUI beginnen, ipv naar IVF want ik ben "immers zwanger geraakt" met IUI.... Ondanks dat IVF echt niet tof is, valt het me wel tegen dat we toch eerst weer IUI moeten doen... Maar goed.

We wilden in augustus al starten, maar toen waren ze twee weken dicht ivm vakantie.... Natuurlijk precies in mijn twee weken.... :-? Daar baalde ik echt heel erg van, want eigenlijk zou ik de komende maanden niet kunnen starten ivm m'n nieuwe baan. En in augustus had ik nog precies vakantie.
Maar dat lijkt al heel snel op rolletjes te lopen, en, als m'n eigroei doet wat ie altijd doet, kom ik in het weekend uit met de IUI zelf, en dat zou wel heel fijn uitkomen.... Dus toch maar wel deze maand weer starten.... Hopelijk... Nog even het zh mailen of het ook écht door kan gaan....

Ik begin soms wel mezelf heel zielig te vinden... Hoe kan het nou zijn dat we niks mankeren, en toch maar níet zwanger raken?? We doen toch zó ons best? :-[
Het gaat ons toch niet gebeuren dat we met "niets" overblijven?

Laatst in mijn omgeving weer een "oepsie" van wel heel jonge mensen.... Nou ja, hij is jong.... zij is al dik in de veertig..... Feliciteer ze hoor (gelukkig over de app, dus hoefde geen fake smile te produceren) maar mén, that hurts....
Alle reacties Link kopieren
Nah, Irish, wat een bizar verhaal!! Gewoon twee weken dicht én weer eerst IUI!! Vind het echt heel klote voor je. Dat zit dan toch helemaal niet lekker. Zeker niet als je dan ook ngo van die "oepsies" er tussen hebt zitten.... :hug: Vind het echt rot voor je!

RedCurls, ik ga vollop duimen voor jullie! Fijn dat je in een goede flow zit op het moment!

Ook de andere dames: hang in there en ik denk met enige regelmaat aan jullie!
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
15-09-2019 18:43
Nah, Irish, wat een bizar verhaal!! Gewoon twee weken dicht én weer eerst IUI!! Vind het echt heel klote voor je. Dat zit dan toch helemaal niet lekker. Zeker niet als je dan ook ngo van die "oepsies" er tussen hebt zitten.... :hug: Vind het echt rot voor je!
Dank je wel, echt heel lief!! :hug:

Ben wel echt heel blij voor jullie allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
He Irish, dankjewel voor je bericht!
Wat vervelend dat jullie misgrepen door de vakantie precies in jouw weken! Ik hoop dat je snel aan de beurt bent en dan hop, vlot raak. Is je schildklier trouwens nog steeds oké, is je medicatie goed afgesteld?

Ik snap echt helemaal je angst en hoe moeilijk het is. :hug: Heel veel sterkte.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Botanietje wat een fijn nieuws! Gefeliciteerd!!

Voor de andere meiden :hug:

Hier ook nog steeds niet gelukt. We komen net uit een pauze ivm onze bruiloft en huwelijksreis (die allebei heel leuk waren). Inmiddels is de rollercoaster weer begonnen. We zouden IUI + een cryo terugplaatsing doen deze maand, maar dat gaat niet door. Ze willen me eerst curetteren, omdat mijn baarmoederslijmvlies weer veel te dik blijft. Dus deze maand IUI, dan curettage (de 3e alweer) en daarna hopelijk weer verder. Het begint hier een eindeloos traject te lijken. Maar goed, we geven nog niet op.
Alle reacties Link kopieren
botanietje schreef:
15-09-2019 20:10
He Irish, dankjewel voor je bericht!
Wat vervelend dat jullie misgrepen door de vakantie precies in jouw weken! Ik hoop dat je snel aan de beurt bent en dan hop, vlot raak. Is je schildklier trouwens nog steeds oké, is je medicatie goed afgesteld?

Ik snap echt helemaal je angst en hoe moeilijk het is. :hug: Heel veel sterkte.
Sorry, je berichtje gemist!

Ja, m'n schildklier is verder niet zo spannend. Hij moet tussen de 0.5 en 4 zijn, en hij was voordat ik startte, 6 of 5 (paar keer voor iets anders geprikt maar óók schildklier) dus aan de medicatie, ondanks dat het dus wel meevalt met de waarde. Ik had gehoopt dat al m'n vage klachten dan ook eens weg zouden zijn, maar eigenlijk merk ik er helemaal niets van..... Toen ik zwanger was, moest ik dubbele dosis slikken, en toen moest ik ook ergens bloed voor prikken, en was m'n schildklier 4. Met dubbele dosis dus. Vond ik zelf dan vreemd, maar volgens mn huisarts is 4 prachtig....(maar met 5 of 6 is medicatie :bonk: terwijl mensen met serieuze problemen echt absurde hoogten bereiken.) Voor ik zwanger was, maar wel al slikte, was 'ie 2,5.
Ze vinden het in het ziekenhuis ook allemaal niet zo boeiend... Maar toch moet ik dat pilletje slikken, want dat is wel echt heel belangrijk....
Maar ook weer niet zó belangrijk... of zo..... Nou ja. Het kost me geen moeite of zo, dus we doen het maar braaf!

Gisteren weer begonnen met spuiten. Was een beetje bang dat ik mezelf even een schop moest geven (niet zo'n fan van naalden....) maar eigenlijk ging 'ie er zó in! Maandag voor de echo (da's na 6x prikken, en eigenlijk willen ze na 4 of 5 keer, maar ja, in het weekend werken ze niet....)
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
16-09-2019 15:54
Botanietje wat een fijn nieuws! Gefeliciteerd!!

Voor de andere meiden :hug:

Hier ook nog steeds niet gelukt. We komen net uit een pauze ivm onze bruiloft en huwelijksreis (die allebei heel leuk waren). Inmiddels is de rollercoaster weer begonnen. We zouden IUI + een cryo terugplaatsing doen deze maand, maar dat gaat niet door. Ze willen me eerst curetteren, omdat mijn baarmoederslijmvlies weer veel te dik blijft. Dus deze maand IUI, dan curettage (de 3e alweer) en daarna hopelijk weer verder. Het begint hier een eindeloos traject te lijken. Maar goed, we geven nog niet op.

He, voor jou is het ook allemaal nog niet zo tof he? Wel goed dat jullie een pauze hebben gehad! Nog gefeliciteerd trouwens!! :smooch:
Zeker niet opgeven hoor!! :hug:
@daisy wat fijn dat je zo hebt kunnen genieten van je bruiloft en huwelijksreis. Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksdag nog ❤️

@irish fij. Dat jet prikken je zo meeviel. Ik vind dat zo'n drempel. Ook geen fan van naalden. Juist fijn als het prikken dan soepel gaat
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
16-09-2019 15:54
Botanietje wat een fijn nieuws! Gefeliciteerd!!

Voor de andere meiden :hug:

Hier ook nog steeds niet gelukt. We komen net uit een pauze ivm onze bruiloft en huwelijksreis (die allebei heel leuk waren). Inmiddels is de rollercoaster weer begonnen. We zouden IUI + een cryo terugplaatsing doen deze maand, maar dat gaat niet door. Ze willen me eerst curetteren, omdat mijn baarmoederslijmvlies weer veel te dik blijft. Dus deze maand IUI, dan curettage (de 3e alweer) en daarna hopelijk weer verder. Het begint hier een eindeloos traject te lijken. Maar goed, we geven nog niet op.

Ah Daisyliz, toch de curettage, daar dacht je arts een poos terug al aan nietwaar? Wat vervelend dat het bms zo dik blijft; ik wist voorheen ook niet dat dat een probleem kon vormen. Hopelijk kan de ingreep je wel verder helpen. Zie je er erg tegenop?
Ik ben blij te lezen dat jullie wel een mooie dag en reis hebben gehad samen. Nog van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
@DaisyLiz, hoe is het gegaan? Ik hoop zo dat de behandeling is gegaan zoals gehoopt!
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
21-10-2019 13:26
@DaisyLiz, hoe is het gegaan? Ik hoop zo dat de behandeling is gegaan zoals gehoopt!
Wat lief dat je dat nog even komt vragen. Het is goed gegaan. Ze hebben een kijkoperatie gedaan en alles zag er goed uit. Verder ook gecuretteerd en er is opnieuw (in 2016 ook al) poliepeus weefsel weggehaald. Hopelijk was dit het zetje dat we nodig hebben... Over een week op controle en dan hoor ik hopelijk meer over een nieuwe terugplaatsing.

Hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga weer keihard duimen dan! Welke dag moet ik 'aanstaan'?

Ik heb volgende week rij-examen en ik begin de zenuwen nu al te voelen O_O
Alle reacties Link kopieren
Daisyliz, wat fijn om te lezen dat de ingrepen goed zijn verlopen! Ik duim mee dat het een heel goede invloed op de terugplaatsing gaat hebben.

Hier is vandaag de termijnecho geweest. Een hele mijlpaal voor ons! Gelukkig zag alles er goed uit.

Ik heb niet eerder gepost omdat alles wat anders liep dan gepland: met 7 weken was ik al zo ziek (constant overgeven, misselijk) dat ik mijn eerste echo gemist heb. Daarna ben ik meerdere keren opgenomen in het ziekenhuis met uitdrogingsverschijnselen en moest ik aan een vochtinfuus. Nu in week 12 gaat het gelukkig iets beter maar helaas breng ik de meeste tijd in bed door. Hopelijk wordt het snel beter. De echo was een fijne opsteker, dan kon ik zien waar ik het allemaal voor doe!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
botanietje schreef:
23-10-2019 19:00
Daisyliz, wat fijn om te lezen dat de ingrepen goed zijn verlopen! Ik duim mee dat het een heel goede invloed op de terugplaatsing gaat hebben.

Hier is vandaag de termijnecho geweest. Een hele mijlpaal voor ons! Gelukkig zag alles er goed uit.

Ik heb niet eerder gepost omdat alles wat anders liep dan gepland: met 7 weken was ik al zo ziek (constant overgeven, misselijk) dat ik mijn eerste echo gemist heb. Daarna ben ik meerdere keren opgenomen in het ziekenhuis met uitdrogingsverschijnselen en moest ik aan een vochtinfuus. Nu in week 12 gaat het gelukkig iets beter maar helaas breng ik de meeste tijd in bed door. Hopelijk wordt het snel beter. De echo was een fijne opsteker, dan kon ik zien waar ik het allemaal voor doe!
Wat heftig voor je Botanietje. Hopelijk wordt het nu snel minder. Wel fantastisch dat je een goede termijnecho hebt gehad! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Hoe is het met jullie? DaisyLiz, ik hoop dat het na je ingreep allemaal wat soepeler is gaan verlopen? Of ben je nog steeds zo’n pechvogel met veel problemen?

Hier een klein berichtje om, na even wikken en wegen, jullie toch te laten weten dat ik inmiddels bevallen ben van een zoon. Dankzij fantastische begeleiding in het ziekenhuis heb ik nauwelijks angsten gehad, ondanks een intensief verloop van de bevalling. Daar ben ik de hulpverleners onwijs dankbaar voor!!
Gefeliciteerd pergamon
Fijn om te lezen dat het ondanks een intensieve bevalling zo goed is is gegaan en je er zo ook kan terugkijken


Ik ben ook wel benieuwd hoe het met de rest gaat
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Pergamon!
:cheer2: :cheer2: :cheer2:
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijn nieuws Pergamon, van harte gefeliciteerd! :heart:

Hier nog steeds drie keer kut. De terugplaatsing na mijn curretage is niet doorgegaan vanwege het niet goed ontdooien van het embryo. Vandaag de laatste terugplaatsing van IVF 1. Dan zijn alle 7 embryo's op. Ga er maar van uit dat het een nieuwe poging wordt.
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
12-12-2019 10:32
Wat een fijn nieuws Pergamon, van harte gefeliciteerd! :heart:

Hier nog steeds drie keer kut. De terugplaatsing na mijn curretage is niet doorgegaan vanwege het niet goed ontdooien van het embryo. Vandaag de laatste terugplaatsing van IVF 1. Dan zijn alle 7 embryo's op. Ga er maar van uit dat het een nieuwe poging wordt.

Daisyliz, dan ga ik vandaag superhard voor je duimen dat het met deze terugplaatsing raak is! Ik denk aan je en ik gun het je zo ontzettend. :heart:
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
12-12-2019 10:32
Wat een fijn nieuws Pergamon, van harte gefeliciteerd! :heart:

Hier nog steeds drie keer kut. De terugplaatsing na mijn curretage is niet doorgegaan vanwege het niet goed ontdooien van het embryo. Vandaag de laatste terugplaatsing van IVF 1. Dan zijn alle 7 embryo's op. Ga er maar van uit dat het een nieuwe poging wordt.

:cry: ohnee wat vind ik DIT rot!!! Ik gun jullie zo onwijs meer geluk dat dit!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven