Al langer in de MMM

11-11-2018 13:06 1336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.

Wie schrijven er mee:
NaamLeeftijdKindjeBezig sindsDoet nuWacht op
Botanietje35-34108-2014Ovulatie Inductie (letrozol)-
ArcticFox27-371?Ovulatie Inductie-
DaisyLiz28-29eerste kindje overleden12-2014IVF-
Pergamon34-41104-2016Ovulatie Inductie-
Saartje2628-33103-2016ICSI-
Redcurlz34-3719-2016IUI-

Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W36-43110-20163x IUI-
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
Pergamon schreef:
22-11-2018 16:55
Uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Spannend, want ik wil graag wat anders. Hier heb ik impulsief op gereageerd en de baan is wel ver reizen (snel ruim 1,5 uur enkele reis). Merk dat ik dat vooruitzicht wel heftig vind, ook in combi met het traject waar wij nu inzitten. Er zijn alleen weinig vacatures in mijn sector (en dan reageren er 100-200 man), dus kansen zijn dun gezaaid. Pffff. Dit weekend nig maar even goed over na denken.

Jij kent deze sector een beetje Botanietje, wat denk jij?
Ik sluit me aan bij je inschatting dat er veel mensen zijn voor weinig vacatures. Deze week stond er nog een artikel in Trouw over de baankansen van pas afgestudeerden in de branche, dat was niet mals. Maar 1,5 uur is wel heftig, zeg. Dan moet het wel een heel leuke vacature zijn (maar dat was het geloof ik ook, toch?). Het sollicitatiegesprek is natuurlijk een goede manier om uit te proberen hoe de reis bevalt. Is het OV of eigen vervoer? Rustig traject?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Het is van mij naar zuid-west van jou, dus flink druk. Wel een goede verbinding. Functie an sich op mijn lijf geschreven. Divers en met een mooi salaris (ook geen standaard ding!!). Ook een mooie stap vooruit. Maar ja.... die reistijd....
Die baan klinkt perfect! Wat een lastige spagaat met die reistijd.
Reistijd, blegh; ik ben na vier jaar in mijn huidige baan verhuisd omdat ik de lange reis beu was. Ge-wel-dig besluit. Maar dat is niet voor iedereen een optie natuurlijk.
Ja die spagaat is er zeker... werk nu op 35-45 deur tot deur en dat vind ik eigenlijk heel prima. Zou dat graag houden, maar ja.... het aanbod aan functies is er niet. Verhuizen is nu geen optie want klushuis en baan van mijn partner. Ik ga er dinsdag heen en dan ondervind ik de reistijd vanzelf. Heb me bewust helemaal aan het einde van de dag gepland zodat ik in de avondspits moet terugreizen.
Wat fijn dat er een tabel is!
Onze leeftijd is 28-33, 1e kindje, bezig sinds 03-2016.
Doet nu ICSI, wacht op start icsi in januari. Geen idee hoe het werkt dus wil jij mij erin zetten pergamon?

Pergamon wat spannend een sollicitatie, en lastig dat je die twijfels hebt. Ik denk ook vaak over een nieuwe baan, maar nu een vast contract en 32 uur, durf het niet aan binnen het traject om te switchen.
Heel veel succes dinsdag!

Ik heb even wat minder gereageerd, ben aan het wachten tot ik ongesteld word, dan kan ik beginnen met de anticonceptiepil. En dan nog de nieuwe prikinstructies krijgen en dan januari van start. Vind het eigenlijk wel even lekker een maand rust en geen hormonen.

Ik ga alles nog even teruglezen!
Ik heb je er in gezet hoor Saartje!

@Joy, wil jij ook nog in de tabel?
Pergamon schreef:
22-11-2018 20:26
Ja die spagaat is er zeker... werk nu op 35-45 deur tot deur en dat vind ik eigenlijk heel prima. Zou dat graag houden, maar ja.... het aanbod aan functies is er niet. Verhuizen is nu geen optie want klushuis en baan van mijn partner. Ik ga er dinsdag heen en dan ondervind ik de reistijd vanzelf. Heb me bewust helemaal aan het einde van de dag gepland zodat ik in de avondspits moet terugreizen.

Daar ging ik al een beetje vanuit, anders had je het zelf al bedacht. ;-) Als het klikt op het gesprek, kun je dan informeren of thuiswerken op termijn een optie is? Als dat bij de functie kan, natuurlijk. Ik heb een collega die er minimaal 1,5 uur enkele reis over doet en zij werkt structureel twee dagen per week thuis. Niet heel gezellig als je ergens begint, maar soms is het op den duur een mogelijkheid.

Vandaag ontzettende kramp in mijn buik gehad en wat spotting. Volgens de bijsluiter van mijn medicatie kan dat een bijwerking zijn, maar ik schrok wel even. Na veel lange cycli hoopte ik wel op iets korters, maar een cyclus van 15 dagen leek me toch wat overdreven. Temperatuur is gelukkig nog hoog, dus ik heb goede hoop dat het de bijwerking is en geen menstruatie zal zijn. :thumbsup:
Geheel volgens de verwachting vandaag ongesteld geworden. Bijna jammer dat ik de afspraak al heb verzet. Ben benieuwd wanneer ze nu de HSG gaan plannen. Ik start in elk geval maandag met een nieuwe ronde Clomid.
Hoe is het nu met de spotting Botanietje?
Pergamon schreef:
24-11-2018 17:08
Geheel volgens de verwachting vandaag ongesteld geworden. Bijna jammer dat ik de afspraak al heb verzet. Ben benieuwd wanneer ze nu de HSG gaan plannen. Ik start in elk geval maandag met een nieuwe ronde Clomid.
Succes weer met de clomid. Welke hoeveelheid gebruik jij?
Arcticfox1 schreef:
24-11-2018 19:47
Succes weer met de clomid. Welke hoeveelheid gebruik jij?
Heel weinig, slechts 25mg. Ik ging iets te hard op de 50mg (dubbele hoeveelheid eitjes dan toegestaan)
Pergamon schreef:
24-11-2018 17:08
Hoe is het nu met de spotting Botanietje?
Best veel overdag, redde het niet meer met een inlegkruisje. Ik twijfelde echt even of het toch geen menstruatie werd, maar het is nu afgezwakt en de temperatuur is nog steeds hoog. Geen kramp meer gelukkig. Raar verhaal.
Of nee, sluizen toch weer open. Blijft raar.

@Pergamon: succes met de laatste ronde Clomid. Ik snap dat het balen is, maar ik ga toch voor je hopen dat het nog iets doet deze cyclus.
Heb je al gebeld met het ziekenhuis? Ik geloof dat ik dat zelf toch even zou doen.

Ik heb vandaag gebeld en de HSG staat nu voor donderdag. Stom dat ik heb gebeld donderdag. Ik had gewoon niks moeten zeggen, dan had 6 december kunnen blijven staan. Echt wel dat ze dan de uitslag hadden geweten! Deze ronde Clomid nu dus helaas niet mijn laatste, danzij het verschuiven van die afspraak. Als deze ronde ook niet lukt, start ik rond de kerst met alweer de 9e ronde Clomid...
@botanietje wat vervelend zeg die spotting

@pergamon jammer dat het zo'n rommeltje is,maar wel goed dat er nu een afspraak staat

Hier eerste roze/bruinverlies alweer gezien. Dat is een standaard aankondiging van mijn menstruatie.
Ik ben nu weer verdrietig. Si de het nieuws van mijn broer vorige week vrijdag heb ik mij emotioneel niet meer echt goed gevoeld
Pergamon schreef:
25-11-2018 13:10
Heb je al gebeld met het ziekenhuis? Ik geloof dat ik dat zelf toch even zou doen.

Ik heb vandaag gebeld en de HSG staat nu voor donderdag. Stom dat ik heb gebeld donderdag. Ik had gewoon niks moeten zeggen, dan had 6 december kunnen blijven staan. Echt wel dat ze dan de uitslag hadden geweten! Deze ronde Clomid nu dus helaas niet mijn laatste, danzij het verschuiven van die afspraak. Als deze ronde ook niet lukt, start ik rond de kerst met alweer de 9e ronde Clomid...
Ik denk dat ik morgen even bel, als de poli weer bereikbaar is. Het is gelukkig niet alsof ik leegloop. Het is nu vooral wat oud bloed/bruinverlies.

Jeetje, ik had niet goed begrepen dat je dan nog 2x Clomid moest. Pfff. Ja, als je het tevoren had geweten dat het allemaal zo lang zou duren als je belde, was het anders geweest, maar dat kon jij natuurlijk ook niet raden. :hug: Suf is het wel.

@ Arcticfox: Ik kan me voorstellen dat het deze ronde extra moeilijk is als het niet gelukt is. :rose: Gun jezelf dat verdrietig zijn even, dat mag in een verdrietige situatie.
botanietje schreef:
25-11-2018 16:39
Ik denk dat ik morgen even bel, als de poli weer bereikbaar is. Het is gelukkig niet alsof ik leegloop. Het is nu vooral wat oud bloed/bruinverlies.

Jeetje, ik had niet goed begrepen dat je dan nog 2x Clomid moest. Pfff. Ja, als je het tevoren had geweten dat het allemaal zo lang zou duren als je belde, was het anders geweest, maar dat kon jij natuurlijk ook niet raden. :hug: Suf is het wel.

@ Arcticfox: Ik kan me voorstellen dat het deze ronde extra moeilijk is als het niet gelukt is. :rose: Gun jezelf dat verdrietig zijn even, dat mag in een verdrietige situatie.
Ja daarom baalde ik ook zo donderdag. Gewoon een extra ronde wachten. Zó irritant vind ik dan. Had iets minder braaf moeten zijn en gewoon pas nu de HSG in te plannen en de rest niet te benoemen.

:hug: articfox Echt heel lastig! Heb je maatschappelijk werk nog overwogen? Het kan je echt enorm helpen, zeker in de situatie nu met je broer.
Hier heeft mijn menstruatie doorgezet cyclus van 27 dagen kortste ooit
Donderdag een uitgangsecho en heb het met de assistente nog over gehad hoe moeilijk ik het nu vind. De was echt heel lief en begripvol
In december heb ik sowieso een gesprek met mijn arts haar voorstel was om dit aspect dan ook te bespreken.
Het nare is dat mijn partner niet nee kan dus dag. Dat vind ik nu wel extra rot
Zeker doen! Wellicht al eerder een telefonisch consult aanvragen? Dan kunnen jullie samen praten via de speaker.
Pergamon schreef:
26-11-2018 13:20
Zeker doen! Wellicht al eerder een telefonisch consult aanvragen? Dan kunnen jullie samen praten via de speaker.
Geen idee of ze dat hier doen, naar ik moet er donderdag toch heen
Arcticfox1 schreef:
26-11-2018 14:04
Geen idee of ze dat hier doen, naar ik moet er donderdag toch heen
Gewoon vragen! Door mijn eerdere medische situatie ben ik heel assertief geworden en merk dat dat veel oplevert. Niet op een onbeschofte manier hoor, maar gewoon direct uitspreken “ik wil zus of zo” en daar héél duidelijk (en ook heel beleefd) in zijn. Jij bent de enige die jiu gevoelens kent en weet. Op de afdeling zijn ze getraind in empathie, maar moeten ze ook een beetje ‘gissen’ wat er in je omgaat. Uitspreken dus. Als je je open opstelt, blijkt er een heleboel te kunnen en komen ze je 9 van de 10 keer graag tegemoet. (Tenzij je nu met onrealistische eisen komt over behandelingen of medicatie, maar dingen als een telefonisch consukt zal echt geen probleem opleveren!)

Mocht dit niet bij je passen of op een andere manier niet lukken, kan je tijdens je afspraak wel met je vriend bellen? Dat hij op speakerfoon deelneemt aan het gesprek?
Arcticfox1 schreef:
26-11-2018 13:13
Hier heeft mijn menstruatie doorgezet cyclus van 27 dagen kortste ooit
Donderdag een uitgangsecho en heb het met de assistente nog over gehad hoe moeilijk ik het nu vind. De was echt heel lief en begripvol
In december heb ik sowieso een gesprek met mijn arts haar voorstel was om dit aspect dan ook te bespreken.
Het nare is dat mijn partner niet nee kan dus dag. Dat vind ik nu wel extra rot

Dat is een goed idee van haar. Heb ik destijds ook gedaan, aangekaart bij de arts, en zo kwam ik bij de maatschappelijk werker van de poli terecht. En net als de assistente bij jouw ziekenhuis, is mijn ervaring dat dat heel lieve, begripvolle mensen zijn. Dat is hun werk, het menselijke achter al dat klinische. Voelde als een opluchting om zo benaderd te worden.

@ Pergamon: Klinkt bekend, dat in ziekenhuizen het goede gedrag niet altijd beloond wordt. >:-( Jammer van die extra maand.
Iets leukers dan: veel succes bij je sollicitatie morgen! :cheer2:
Dank je Botanietje! Nu onderweg. Vertrokken vanuit werk. Ging nog even snel naar het toilet en daar trek ik toch een enorm gat in m’n panty :facepalm: zit gelukkig op mijn bovenbeen én ik heb nog wel tijd om op een station een nieuwe te scoren bij de HEMA, maar vooralsnog hoop ik dat het meevalt met de ladders... :whistle:
:-D Oh man, panty's en belangrijke momenten ... classic.
Hoop dat het gesprek en de reis goed gingen!
Gesprek ging heel goed! Nu extreeeeem in dubio wat ik wil / moet doen. Opzeggen bij mijn “eerste echte baan” voelt opeens heel eng nu het zo dichtbij komt. Gek, want wil er zo graag weg. Schijnbaar voelt het toch veilig ofzo.

Heb wel een zitplaats in de trein. Dat scheelt :) Zo uiteten met vriend, gaan we het er eens goed over hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven