Alleen zwanger worden

07-09-2017 14:41 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment ben ik bijna 33 jaar, nog nooit een leuke man tegen gekomen om echt een relatie mee te starten en ondertussen weet ik het niet meer.
De opmerkingen: je bent zo'n leuke meid, je zoekt gewoon niet goed, laat los dan komt het wel.... Heel lief bedoelt allemaal, maar op dit moment doet het zo'n pijn.
Mensen om je heen gaan trouwen, krijgen kinderen en als je dan al keer meldt dat je het ook allemaal zo graag zou willen dan hoor je veelal, maar kijk eens naar hoe fijn jouw leven is... Je kan reizen en doen laten wat je wilt.. Nou als je t zo graag wilt, waarom heb je dan een gezin? Pure frustratie. Maar ik ben dus alleen en wil graag een man en een kindje....maar als die man dan niet gevonden wordt.

Langzaam heb ik besloten om eens te gaan informeren hoe het gaat om alleen een kindje te krijgen.... Iemand met ervaring?! Artikelen, sites.....

Alvast heel erg bedankt!
Zwanger in je uppie-topic. Hier op het forum.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Annnn,

Wat het hele relatie verhaal, herken ik het zeker ook. Zelf ben ik al x aantal jaar vrijgezel en mensen die idd zegen dat het wel goed komt, je loopt wel iemand tegen het lijf, etc. Terwijl ikzelf toch de liefde, romantiek, gezelligheid van een relatie wil.

Tevens als man zijnde wordt ik ook ouder en begin ik ook steeds meer naast een relatie een kind te willen.


Groetjes Han
Alle reacties Link kopieren
Ik wil alleen even zeggen dat ik iemand ken uit mijn omgeving die is zelfs een paar jaar ouder dan jij, heeft ook haar huidige man leren kennen en zijn getrouwd. Inmiddels hebben ze een kind. Die is nu een paar jaar oud :) Wat ik wil zeggen, geef het nog niet op. Ook al snap ik echt wel wat je zegt probeer inderdaad voor alles open te staan. Zie de voor en nadelen. En weet dat alles goed komt, alles valt uiteindelijk wel op zijn plek!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met alleen moeder worden. Ik zeg ga ervoor!!! Laat je kans om mamma te zijn niet afhangen van wel of geen relatie vinden maar neem het heft in eigen hand.
Het is vast niet makkelijk maar ik geloof dat als je echt graag een kindje wil je dit moet doen!

Ik had zelf altijd zoiets als ik 30 ben en geen relatie in zicht is dan ga ik er alleen voor. Ik wilde gewoon perse mamma worden. Nou op mijn 28e kwam ik plots mr right tegen en op mijn 30e was ik zwanger van ons dochtertje. Ik besef heel goed dat niet iedereen dat geluk heeft maar ik had het ook echt in mijn eentje gedaan als dit niets geworden was. Ik had zelfs al de toezegging van een goede vriend met voltooid gezin ( 4 kids) dat hij wel zaad wilde doneren.
where ever you go, go with your heart
Skawa schreef:
07-09-2017 15:44
Ik heb geen ervaring met alleen moeder worden. Ik zeg ga ervoor!!! Laat je kans om mamma te zijn niet afhangen van wel of geen relatie vinden maar neem het heft in eigen hand.
Het is vast niet makkelijk maar ik geloof dat als je echt graag een kindje wil je dit moet doen!
.
Heb je überhaupt ooit erbij stilgestaan dat je zo een vaderloos kind maakt? Is recent veel aandacht voor geweest dat een deel van de donorkinderen er forse moeite mee heeft zich niet met een vader te kunnen identificeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta zelf ook voor alle mogelijke opties open.... en zit nu in een "werk aan de relatie" relatie. mede omdat ik zelf uh in een lastige situatie (depressief... nee overspannen... maybe, burn-out...is dat niet hetzelfde )zit. Maar ik heb zelf ook de regel 35 dan doe ik het zelf of laat ik eitjes invriezen. bedoel jullie kerels schieten met eindeloze kogels maar de babymaking machine heeft een kortere levensloop. Dus i get it en zonder vader opgroeien... done it... was het lastig ja. onmogelijk nee. Het gaat in mijn optiek niet perse om een goede vader moeder figuur maar om wat zijn gezonde mannelijke en vrouwelijke relaties met kind en mens.

Dus als jij een kind wilt dan kan en mag je dat zeker doen it is your body en een sterke vrouw ben je denk ik wel. Maar houdt er rekening mee dat er dus gezonde relaties in de opvoeding moet zijn. Maar dat kan ook met opa of your gay best friend.... ik zeg maar wat...

ps sommige kinderen willen niet eens met hun vader kunnen identificeren want die adopteert andere om dat hij zijn eigen kinderen crap vind... of te bruin... jeej to my daddy!

plus ook nog dat hele oldskool papa's heb je nodig en mama's heb je nodig bullcrap is ook overrated tienerouders... alleenstaande ouders... (ik discrimineer niet) in overvloed en dan komen ook kinderen als supersterren uit de verf.

Als je aan kinderen begint werk aan jezelf want jij kan niet in de weg staan in de opvoeding van je kind.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
07-09-2017 17:58
.
Heb je überhaupt ooit erbij stilgestaan dat je zo een vaderloos kind maakt? Is recent veel aandacht voor geweest dat een deel van de donorkinderen er forse moeite mee heeft zich niet met een vader te kunnen identificeren.
Mijn nichtje had een hele leuke vader tot hij ineens kolder in zijn kop kreeg en dat kind lijd er verschrikkelijk onder hij liegt bedriegd en is kwaad inmiddels is ze zover dat ze hem niet meer wil zien zelf en nee dit zag niemand aankomen in de familie t was een leuke kerel dus tja beter een goede moeder denk ik dan die jou zo graag wilde want een vader hebben geeft ook geen garanties
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Hi Annnn,
Ik begrijp je helemaal ben zelf 36. Heb altijd gedacht dat ik voor mijn 35 wel getrouwd en een gezin zou hebben. Das iets anders gelopen. Ben nog steeds single en ben nu aan het bekijken wat de mogelijkheden zijn om alleen een kind te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
07-09-2017 17:58
.
Heb je überhaupt ooit erbij stilgestaan dat je zo een vaderloos kind maakt? Is recent veel aandacht voor geweest dat een deel van de donorkinderen er forse moeite mee heeft zich niet met een vader te kunnen identificeren.
Heb jij er wel eens bij stilgestaan dat dat kind er helemaal niet was geweest zonder zijn mama's wens? Hij mag haar wel een beetje dankbaar zijn voor zijn leven.
kattenenrozen schreef:
12-09-2017 06:33
Heb jij er wel eens bij stilgestaan dat dat kind er helemaal niet was geweest zonder zijn mama's wens? Hij mag haar wel een beetje dankbaar zijn voor zijn leven.
.
Dankbaar zijn voor je leven? Waarom? Als je niet geboren wordt merk je daar niets van hoor.
Alle reacties Link kopieren
hexena schreef:
11-09-2017 23:40
Hi Annnn,
Ik begrijp je helemaal ben zelf 36. Heb altijd gedacht dat ik voor mijn 35 wel getrouwd en een gezin zou hebben. Das iets anders gelopen. Ben nog steeds single en ben nu aan het bekijken wat de mogelijkheden zijn om alleen een kind te krijgen.

Wauw, ja het loopt soms even anders. Ik heb nu besloten om eerst eens met psycholoog te gaan praten en wat rust in hoofd te krijgen. Het voelt soms zo oneerlijk aan dat iedereen maar iemand vindt en ik niet. Echt.....
Dan geef ik mezelf nog even tot 35e en daarna eventueel alleen.
Jij veel succes. Ben je al veel te weten gekomen?
Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
07-09-2017 17:58
.
Heb je überhaupt ooit erbij stilgestaan dat je zo een vaderloos kind maakt? Is recent veel aandacht voor geweest dat een deel van de donorkinderen er forse moeite mee heeft zich niet met een vader te kunnen identificeren.
Mijn eigen vader heeft het gezin in de steek gelaten toen ik net was geboren. Dus tsja....en heeft verder nooit contact gezocht. Zegt dus helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken me heel erg in je situatie.
Afgelopen januari mijn vader verloren. Relatie stuk gelopen.
Hoop verdriet.

Ik verlang zo erg naar een kindje.
Het stukje liefde geven wat ik nu mis hoop ik aan een kindje te mogen geven.
Wel ben ik bang voor de reacties van anderen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Annnn,

Ik ben een alleenstaande moeder van 34 jaar en had al een hele tijd de wens voor een tweede kindje. Na lang wikken en wegen, heb ik besloten er voor te gaan in mijn eentje, middels een donor. Deze week ben ik begonnen met de eerste inseminaties.
Ik had geen leeftijdsgrens gesteld voor mezelf, maar enorm naar mijn gevoel geluisterd. Mocht je vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Life is better when you're laughing
Annnn schreef:
12-09-2017 12:29
Wauw, ja het loopt soms even anders. Ik heb nu besloten om eerst eens met psycholoog te gaan praten en wat rust in hoofd te krijgen. Het voelt soms zo oneerlijk aan dat iedereen maar iemand vindt en ik niet. Echt.....
Dan geef ik mezelf nog even tot 35e en daarna eventueel alleen.
Jij veel succes. Ben je al veel te weten gekomen?
Groetjes
Vergeet niet dat er lange wachtlijsten zijn voor een donor vanuit het ziekenhuis.
Als je een bekende donor kunt vinden, of vanuit het buitenland dan gaat het sneller, maar een Nederlandse onbekende man (waarvan je kind later wel gegevens kan opvragen) daar zijn lange wachtlijsten voor. Ik zou voorzichtig alvast op onderzoek uit gaan. Een plek op de wachtlijst én op zoek naar een leuke man kan prima tegelijk!
En er is een 'kind in je uppie' forum van Viva waar alleenstaande dames met kinderwens meeschrijven. Ook erg informatief!
anoniem_648c906273b8d wijzigde dit bericht op 24-09-2017 08:46
Reden: Toevoeging
6.87% gewijzigd
Erizon schreef:
07-09-2017 17:58
.
Heb je überhaupt ooit erbij stilgestaan dat je zo een vaderloos kind maakt? Is recent veel aandacht voor geweest dat een deel van de donorkinderen er forse moeite mee heeft zich niet met een vader te kunnen identificeren.
Dit is onzin. Er zijn genoeg kinderen beter af zonder vader dan met.
Daarnaast zijn donoren tegenwoordig niet meer anoniem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven