Azoospermie

21-04-2017 15:43 34 berichten
Dinsdag de uitslag gehad

Wij proberen nu bijna ander half jaar een kindje te krijgen maar het wilde maar niet lukken.

20 kilo afgevallen naar een gezond bmi, gezonder eten, geen drank, ovulatietesten en noem maar op. Toen maar naar de huisarts.

Ik heb bloed laten prikken en mijn vriend moest een potje inleveren.

afgelopen dinsdag de uitslag. Geen zaadcellen gevonden.

Onze wereld storte in. Huisarts wilt over 2 weken dat er nieuw sperma word ingeleverd en mijn vriend word de dag daarna onderzocht door de huisarts.

Huisarts zei dat er misschien een meet fout is gedaan. Maar dat kan toch helemaal niet??? Sperma word gewoon onder de microscoop geplaatst. Nu maar hoop blijven houden maar ik voel mij verschrikkelijk!!
Dat lijkt me heel heftig! Bekijk alvast de mogelijkheden, want ik heb ooit begrepen dat azoospermie niet helemaal het einde van de kinderwens hoeft te betekenen. Als je er aan toe bent, kun je ook nadenken over een andere invulling van je kinderwens.



Jeetje, wat zal dat rauw op je dak zijn gevallen. Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop met jullie mee!
wat een rotbericht. Hopelijk is het loos alarm, maar ik begrijp je angst en ik deel die ook. Veel sterkte!
Wat knap dat jullie al zoveel gedaan hebben zeg! Maar wat een heftig nieuws! Een meetfout kan natuurlijk altijd, ook met sperma-onderzoek. Kunnen je vriend en jij erover praten? Ik wil jullie heel veel sterkte wensen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje heftig!

Misschien een beetje stomme vraag, jullie zijn beide gezonder gaan leven? Dus ook hij drinkt niet meer en is op gezond gewicht?
Lieve Leonie,



Wat een naar rotbericht. Veel sterkte alvast met de komende spannende en onzekere tijd.

Hier helaas ook ervaring met azoospermie. Bij mijn man door een eerder uitgevoerde sterilisatie. Wij hebben een hersteloperatie laten uitvoeren maar die is niet gelukt. Wij zijn nu onder behandeling bij het AMC voor verdere mogelijkheden om onze kinderwens (hopelijk) te kunnen vervullen.



Het is in ieder geval goed om het sperma onderzoek te herhalen. Mogelijk is er inderdaad iets niet goed gegaan in het laboratorium.

Maar weet ook dat als de uitslag wel klopt dat er misschien toch nog mogelijkheden zijn. Wellicht kan je huisarts je hier meer over vertellen. De onze was niet zo goed op de hoogte maar heeft ons wel verwezen naar de juiste plek nadat ik zelf informatie opgezocht heb op het internet.



Je kan je inlezen over obstructieve en niet obstructieve azoospermie en MESA, PESA en TESE behandelingen. Het AMC en het RADBOUD mogen deze behandelingen uitvoeren en volgens mij hebben ze er in België en Duitsland ook veel ervaring mee.

Ook op het forum en de website van Freya vind je extra informatie.



Ik hoop dat je hier een beetje steun aan hebt. Al kan ik me voorstellen dat het voor nu een hele klap is en dat je dit sowieso een plek moet geven.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelende diagnose zeg. Zelf geen ervaring mee, maar vrienden hebben hier wel mee te maken. Dmv operatie bij hem hebben ze toch nog ergens sperma weten te vinden, en ze hebben nu 2 prachtige dames rondlopen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is er bij onderzoeken alleen naar jou gekeken en niet direct ook je partner onderzocht ?
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 21 april 2017 @ 17:18:

Waarom is er bij onderzoeken alleen naar jou gekeken en niet direct ook je partner onderzocht ?



Lezen.



On topic: wat naar TO... Wens jullie veel sterkte toe en hoop dat er mogelijkheden komen!
Alle reacties Link kopieren
Oeps. Excuus to. Niet goed gelezen



Sterkte
quote:Onkruit schreef op 21 april 2017 @ 15:58:

Jeetje heftig!

Misschien een beetje stomme vraag, jullie zijn beide gezonder gaan leven? Dus ook hij drinkt niet meer en is op gezond gewicht?Ja ook mijn vriend is gezonder gaan leven. Omdat ik ben gaan afvallen is hij ook kilo's kwijt geraakt. Hij zat al op een gezond bmi maar nu net iets meer! Drinken doet hij ook bijna niet. Af en toe is 1 biertje. Maar dat is denk ik 1x in de 2 a 3 weken.
Super bedankt mevrouw Stippel voor je reactie.

We wachten nu eerst het volgende sperma onderzoek af en als daar hetzelfde nieuws uit voorkomt. Dan ga ik zeker met jou informatie aan de slag!
Graag gedaan Leonie.

Als je in de toekomst eventueel meer wil weten,mocht het nodig zijn, kan je me ook altijd een persoonlijk bericht sturen via het viva forum.



Maar voor nu hoop ik dat de uitslag van het zaadonderzoek niet klopt en dat jullie volgende keer een betere uitslag krijgen.
Vandaag heeft mijn vriend zijn potje weer weggebracht. Morgenochtend als eerste aan de beurt bij de huisarts. Uitslag en onderzoeken voor vriendlief. Pfff wat een zenuwen zeg. Straks mijn laatste nachtdienst in. Ik hoop maar dat het druk is. Dan kan ik heel de nacht mijn gedachten verzetten!
Gisteren de uitslag gehad.

Weer niks van zaadcellen gevonden.

Volgende stap is naar een universitaire ziekenhuis gaan! We mogen zelf kiezen. Gent of Erasmus Rotterdam.

Nu maar goed gaan uitzoeken welk zh we willen en dan een afspraak maken.

Gisteren na mijn nachtdienst niet meer kunnen slapen. Veel met zijn 2en gehuild en ouders en paar vrienden op de hoogte gebracht.

Zijn allemaal super lief. Van de week al allemaal bosjes bloemen en kaartjes gehad met dat we in hun gedachten zijn en dat ze het beste voor ons hoopte.
Zelf geen ervaring mee, maar wel in mijn omgeving. Zowel bij een nicht als bij vrienden. Die vrienden hebben de operatie niet gedaan, omdat dat in hun geval voor teveel schade bij hem zou kunnen veroorzaken. Ze zijn nu bezig om via een donor zwanger te raken.



Veel sterkte
Ahhh nee wat een rot uitslag. Ontzettend heftig Leonie. Ik weet helaas hoe je je voelt. Heel veel sterkte samen.



Ik vraag me af of je bij het Erasmus op zijn plek bent. Naar mijn weten mogen in Nederland enkel het Radboud en het AMC alle voorkomende behandelingen bij azoospermie uitvoeren.

Misschien is dat veranderd na mijn laatste zoektocht naar informatie op het internet.



België en Duitsland staan ook goed aangeschreven. Als dat logistiek te doen is zou ik zelf ook naar het buitenland gaan. Voor ons is dat helaas heel ver dus wij zijn bij het AMC in behandeling.



Mocht het in de toekomst ooit zo ver komen er is ook een topic zwanger worden met IFV of ICSI op de zwanger pijler. Ook daar vind je herkenning en ervaringen van anderen.



En zoals ik eerder ook al aangaf op het forum van freya vind je ook meer informatie over azoospermie.



Voor nu heel veel sterkte. Het is een enorme klap om dit nieuws te krijgen.
Vorige week dinsdag zijn wij in het Erasmus geweest. Ook daar is vastgesteld dat mijn vriend azoospermie heeft. Over 2 maanden krijgen we uitslag van zijn hormoon en dna onderzoek. Dan krijgen we ook een datum voor de TESE operatie.
Dus het is nog een poos afwachten. Maar op de dag van de operatie weten we of ze wat weg hebben kunnen halen of niet en wat dan het verdere plan word!
Alle reacties Link kopieren
He Leonie,

Ik zie dit topic nu pas.. Wat een heftig nieuws! Helaas weet ik wat je doormaakt. :sigh:
Ons verhaal:
In oktober vorig jaar kregen wij de 1e uitslag van het semenonderzoek van vriend. Na allerlei onderzoeken zijn we in januari bij het Radboud uitkomen. In maart heeft mijn vriend de TESE ondergaan. Helaas is er niets gevonden....
Op dit moment zijn wij net bezig met onze 2e IUI behandeling met een anonieme donor. De 1e poging is van de week helaas mislukt.

Het is een hele heftige periode, onderschat dat niet en vraag hulp waar nodig. Ik denk dat het ook erg goed is dat je mensen hebt ingelicht zodat ze er voor jullie kunnen zijn. Dit hebben wij in ieder geval als erg prettig ervaren.

Als je nog vragen hebt mag je altijd een pb sturen. Verder wil ik jullie heel veel sterkte wensen! :hug:
Spannend Leonie.

Mijn man heeft afgelopen dinsdag de TESE ondergaan. Gelukkig hebben ze zaad kunnen invriezen. 6 rietjes zitten er in de vriezer.

Nu kunnen we verder met ICSI behandelingen bij mij. We zijn er nog niet maar we zijn een flinke stap dichterbij.
Alle reacties Link kopieren
Leonie2006 schreef:
21-04-2017 15:43
Dinsdag de uitslag gehad

Wij proberen nu bijna ander half jaar een kindje te krijgen maar het wilde maar niet lukken.

20 kilo afgevallen naar een gezond bmi, gezonder eten, geen drank, ovulatietesten en noem maar op. Toen maar naar de huisarts.

Ik heb bloed laten prikken en mijn vriend moest een potje inleveren.

afgelopen dinsdag de uitslag. Geen zaadcellen gevonden.

Onze wereld storte in. Huisarts wilt over 2 weken dat er nieuw sperma word ingeleverd en mijn vriend word de dag daarna onderzocht door de huisarts.

Huisarts zei dat er misschien een meet fout is gedaan. Maar dat kan toch helemaal niet??? Sperma word gewoon onder de microscoop geplaatst. Nu maar hoop blijven houden maar ik voel mij verschrikkelijk!!
Hallo Leonie,

Ik en mijn vriend zitten in het zelfde schuitje.. alleen weten wij al meer. 5 weken geleden hebben ze de chromosomentest en bloed afgenomen daaruit bleek dat zijn fsh hormoon verhoogd is en dat het probleem genetisch is namelijk een deletie c op het y chromosoom.. deze week krijgen we te horen wanneer de tese doorgaat.. ook al geven ze ons maar 30% we grijpen die volledig!
Heel veel succes en er blijven in geloven! Ik duim voor jullie 👄
Pff wat heftig ook voor jullie allemaal zeg!

Wij gaan dinsdag weer naar het Erasmus en krijgen dan de uitslag van het bloedonderzoek eindelijk!
Volgende week de 21ste maandag ondergaat mijn vriend de TESE behandeling!
Ik ben zo benieuwd wat er uit gaat komen.

Vinden jullie het ook lastig als er in jullie omgeving mensen zwanger raken of vriendinnen die tante worden er maar niet over kunnen ophouden. Ik reageer leuk maar als ik eenmaal thuis ben dan ben ik een wrak.

Hoelang duurt het als je met icsi begint voordat ze de eerste plaatsing gaan doen? Ik heb nog geen idee of het van toepassing is bij ons natuurlijk.

Super bedankt voor jullie verhalen. Ik heb er veel aan. Ik heb een paar vriendinnen die super lief zijn voor me en super geïnteresseerd enzo maar "lotgenoten" die hier zitten is ook super fijn om te lezen.

Groetjes 😗
Alle reacties Link kopieren
Leonie2006 schreef:
13-08-2017 21:58
Pff wat heftig ook voor jullie allemaal zeg!

Wij gaan dinsdag weer naar het Erasmus en krijgen dan de uitslag van het bloedonderzoek eindelijk!
Volgende week de 21ste maandag ondergaat mijn vriend de TESE behandeling!
Ik ben zo benieuwd wat er uit gaat komen.

Vinden jullie het ook lastig als er in jullie omgeving mensen zwanger raken of vriendinnen die tante worden er maar niet over kunnen ophouden. Ik reageer leuk maar als ik eenmaal thuis ben dan ben ik een wrak.

Hoelang duurt het als je met icsi begint voordat ze de eerste plaatsing gaan doen? Ik heb nog geen idee of het van toepassing is bij ons natuurlijk.

Super bedankt voor jullie verhalen. Ik heb er veel aan. Ik heb een paar vriendinnen die super lief zijn voor me en super geïnteresseerd enzo maar "lotgenoten" die hier zitten is ook super fijn om te lezen.

Groetjes 😗
Oh wat een spannende weken hebben jullie. Ik kan die gevoelens nog precies terug halen. Heel heftig vond ik dat. En toen we de uitslag kregen was er rust...... Ondanks dat het negatief was. Heel bijzonder. Natuurlijk wel even flink gehuild met zn 2en.
Ik hoop beter nieuws voor jullie. Ik duim heel hard!

Ja ik vind het ook heel lastig, mensen die zwanger zijn/worden in onze omgeving. Zo ben ik ook niet naar een babyshower geweest van een van mijn vriendinnen. Heel hard, maar ik kon in die periode (net voor de tese), alleen maar huilen. Ik wilde het voor haar ook niet verpesten. Ze begreep het gelukkig. Wat ik hiermee wil zeggen; geef aan wat je lastig vind. Vaak begrijpen mensen het heel goed!

Ik hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt!
Vwb je icsi vraag, volgens mij ligt dit ook aan de wachttijden van je ziekenhuis.... Maar dat weet ik niet zeker, aangezien wij bezig zijn met KID.

Succes en sterkte en ik duim heel hard voor jullie!

Kimpyy ik duim ook voor jullie. 30% lijkt weinig, maar idd grijp alle kansen aan!! Zo kan je jezelf nooit iets verwijten en heb je er alles aan gedaan. Dit gaf ons veel rust.
En 30% is ook nog lang geen 0. Er is een kans!
Alle reacties Link kopieren
Ohh en dat lotgenoten contact fijn is herken ik ook heel erg. Vriendinnen en familie zijn heel heel heel erg lief. Maar echt begrijpen doen ze het niet. Logisch ook, maar daarom vond ik het heel fijn om wel contact te hebben met mensen die het wel echt begrijpen.

Zo had ik een collega en die zei dingen die me zo raakten....... Ik wist meteen dat hij precies hetzelfde had mee gemaakt. Dat voelt toch anders ofzo.
Wat een verschrikkelijk bericht voor jullie, kan me de onzekerheid en angst voor een kinderloos leven nog goed herinneren.
Wij kregen dezelfde diagnose in 2013. Er is een Tese uitgevoerd in het Radboud in Nijmegen met gelukkig goed resultaat.. 6 rietjes ingevroren. De dag van de operatie was ontzettend zenuwslopend, mijn man werd om 8 uur in de ochtend geholpen en pas tegen het einde van de middag kregen we de uitslagen.. maar super nieuws gelukkig.
Met het ingevroren zaad zijn we gelijk de icsi procedure ingegaan. Inmiddels hebben we een dochter van 2 en ben ik 20 weken zwanger van de tweede. Uiteindelijk is het voor ons allemaal goedgekomen dus maar het is een lange weg geweest met heel veel geduld, angst, teleurstelling en we beseffen dat we ondanks alles ook veel geluk hebben gehad.
Wens jullie in ieder geval heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven