Baby musthaves en missers

08-07-2020 20:47 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik mij als zwangere oriënteer op dingen die handig zijn voor als de kleine geboren is plaats ik het onder zwangerschap. Ik denk dat er met mij veel andere aankomende moeders zijn die ook wel behoefte zullen/kunnen hebben aan deze info :)

Ik ben dus vooral benieuwd naar wat anderen goed bevallen is, en wat je beter niet kan kopen.
Zo zag ik een video waarin onder andere werd aangeraden om een rugzak luiertas te kopen en niet één met een schouderband. Toen dacht ik, ja dat klinkt inderdaad verstandig!
Is ook zo zonde geld om dingen te kopen die je uiteindelijk toch niet gebruikt.

Dus wat zijn aanraders en afraders, maakt niet uit waarmee: kleding, slaapspullen, wandelwagens, hygiëne producten, luiers, voeding, etc etc
Brand los :biggrin:
Ik ben erg benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Cleyon dat van beddengoed is echt een goede.
Dat was hier dus ook pas een les met een keer goed ziek zijn en meer dan 2x overgeven toen was ik snel door de moltons en hoeslakens heen !
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Flessen verwarmer, grote miskoop ooit. Duurt 20 min... kraan/magnetron is goed genoeg. Ook al is het advies anders, dit wijzigen ze steeds.

Maat 56, geen 50 (hooguit 1, kun je altijd bij halen)
Bij een meisje vond ik baby jurkjes niet mooi staan. Achteraf :-D
Schoentjes met veter... tegen de tijd dat je ze schoentjes aan wil doen zijn de veters ook erg interessant.

Baby shampoo en badspul, daar heb je aan 1 fles genoeg aan voorlopig (maanden)
Badolie, te glibberig.. zo niet praktisch.
Voor babyvoeding een torentje (2)
360 graden beker oefenen, oefenen en oefenen maar zo ideaal.
Luieraanbiedingen.nl voor luier aanbiedingen. Voorraadje is fijn.
Sudocreme of bepanthen babyzalf voor de billen.
Bij buikkrampjes wrijven met de klok mee op de buik. Pittenzakje mag niet zo warm en koelt te snel af.

Babyhapjes, pls doe het met 6 mnd. 4 mnd is zo onnodig, vaak zijn ze er niet aan toe qua moteriek en het komt wanneer ze het kunnen. Scheelt je moeite, tijd, energie en wellicht geld.
Eten doen ze straks hun hele leven... geen zorgen.

Is je kind te dik/ te dun. Dont worry... consultatie bureau zitten hier aardig op maar ze veranderen zo veel, echt het komt allemaal goed. Heb vertrouwen in jezelf en vooral in je baby.

Bambino sokjes van de kruidvat, ze gaan niet uit :-D

Slaap wanneer ze ook slapen. Én slaap zoveel mogelijk met ze samen. Ja, volgens de regels mag het niet als ze nog zo klein zijn maargoed die tijd krijg je nooit terug. Voor mij waren die tijden mij heilig en soms nu nog maar ze worden schaarse. Jammer genoeg.
Tipje: voedingskussen om je kind heen leggen. Zo krijgen ze geborgenheid in bed en er is een scheiding tussen jou en je kind als je geen cosleeper hebt.

Je niet schuldig voelen als je afspraakjes afzegt omdat je gewoon bij je kind wil zijn of geen behoefte aan hebt of gewoon lekker mee slaapt.
Zeg gewoon dat je niet kan, klaar.
Irish_Wasser_Woman schreef:
08-07-2020 21:20
Gaat bij ons, op de ouderwetse manier, koken worden :bonk: Geen magnetron én geen vaatwasser :-D (en geen auto, en geen droger.... Sommigen gaan zich afvragen of we in een hutje in een bos wonen, haha)
Ik heb ze de eerste paar weken ook uitgekookt in een pan water, tezamen met de speentjes et cetera. Ging prima maar de vaatwasser was toch een aantrekkelijk alternatief ;-) Magnetron hebben we hier ook niet trouwens. Nooit gemist.
krullen-bol schreef:
08-07-2020 21:21
Cleyon dat van beddengoed is echt een goede.
Dat was hier dus ook pas een les met een keer goed ziek zijn en meer dan 2x overgeven toen was ik snel door de moltons en hoeslakens heen !
Ohja en dat ook! En dus ook meerdere slaapzakken in dezelfde maat.
Alle reacties Link kopieren
Zo weinig mogelijk aanschaffen van te voren. Je hebt vaak zoveel wat je niet nodig hebt achteraf.
Wat kleertjes, hydrofiele doeken, spuugdoekjes en luiers. Voor de zekerheid een flesje en een kleine verpakking babymelk. De kinderkamer heb je meestal van te voren al ingericht en de maxicosi is er vast ook al.

De rest kun je vaak binnen een dag online laten bezorgen als je het nodig vindt of handig lijkt. Heb je een huis met meer etages dan is een verschoonkussen voor beneden en boven fijn.

Een kinderwagen moet je soms lang van te voren bestellen, hou daar rekening mee.
Alle reacties Link kopieren
Oh en de wieg....ook nooit gebruikt
Mijn babies sliepen alleen op mensen
-Die inzetdingen/badverkleiner in een badje: nooit gebruikt en zo weer doorgegeven.
-Wipstoeltjes: wat heb je eraan als je ook een maxi-cosie hebt. Neemt alleen maar extra plaats in beslag.
-Commode: ik verschoonde de kinderen overal behalve op de commode. Wat een gedoe. Ik gebruikte ook geen aankleedkussen maar gewoon een handdoek eronder. Niet moeilijk doen maar vooral praktisch.
-Navelbandjes
-Bad thermometer (ik gebruikte een gewone en later gewoon mijn elleboog)
-Boxpakjes met voetjes. Past NOOIT.
-Aankleedkussenhoezen. Onzin. Gewoon een hydrofiel erover.
-Waskom die bij zo'n badje vaak verkocht wordt. Wat een flauwekul.
-Babybadjas (hoe dan?)


Veel gebruikt:
-De triptrapstoel
-HYDROFIELLUIERS. Je kan er niet genoeg van hebben!!!!!! Overal goed voor en na tien jaar maak je je ramen er mee schoon.
-Mijn medelakolf
-De dr brown fles met prematurenspeentje
-Sudocrem (maar 1 pot is voldoende voor de hele babytijd)
Alle reacties Link kopieren
Haha, zo grappig om dit te lezen. Wat de één echt fantastisch vindt, vindt de ander echt helemaal niets. En andersom :D.

Onmisbaar (relatief natuurlijk):
  • Extra hoezen voor om verschoonkussen. Hoe vaak die wel niet ondergeplast is, niet te tellen. En ook gerust dagelijks een paar keer. Of zeiknat van het badje. We hebben er zeker een stuk of 5. Ik vind een handdoek of hydrofiel dus echt niet werken, dan kun je de luier er zo slecht onder schuiven, kreukelt allemaal mee. Een verschoonhoes is wat gladder, schuift makkelijker
  • Kruiken! Beiden echt een half jaar gebruikt. We hadden echt een koukleum en bedje voorverwarmen vond ze heerlijk.
  • Lekkere dikke deken (wij hadden Jollein met fluffy onderkant) voor in het wiegje en ledikantje. Baby sliep al snel in de middag in haar ledikant en was echt een koukleum. Bovendien zijn de ledikantdekentjes lekker mee naar beneden verhuisd en gebruiken we ze nu als kleed op de bank.
  • Wipstoel, was echt haar stoeltje en haar plekje. Om hapjes in te eten, om in te spelen of gewoon lekker te kletsen. Toen ze zelf kon zitten ging ze in de tripp trapp.
  • Box was ook onmisbaar hier evenals het speelkleed. Uren speelplezier!
  • Een thermometer die gewoon snel temp doorgeeft. Dus niet zo'n goedkope van de babydump, maar wij hadden en brown.
  • Meer dan 1 fles, want met 4-5 voedingen op een dag en een vaatwasser die maar 1x aangaat op een dag.... we hadden voor elke voeding een eigen fles. En we vonden de dikke dokter brown-flessen ideaal, minder gepruts met schepjes voeding
  • Spuugdoeken. Gosh, die hebben we ook versleten.
  • Wel overslagrompers en boxpakjes. Ideaal!
  • Zo'n meeneemverschoonmatje. Ideaal! Gaat nog steeds overal mee naar toe: dierentuin, indoor speeltuin, buiten speeltuin, etc
  • Badthermometer hebben wij juist weer snel aangeschaft. Vond het anders zo'n gedoe om te uit te vogelen of iets te warm was. Veel te bang dat het te heet was
Minder gebruikt:
  • Hydrofiele washandjes. Daar kon ik echt niks mee. Veel te dun. Ik waste liever met m'n handen
  • Draagdoek/draagzak hier niet gebruikt. Kind vond het verschrikkelijk.
  • Hydrofiele doeken heb ik wel gebruikt, maar niet zoveel als andere. Om af te drogen, maar that's it. Ik vind ze veel te dun om overal voor te gebruiken.
  • schoentjes voordat ze kunnen lopen. Heeft echt geen zin en is alleen maar gedoe
  • Kleding met capuchon, kleding zonder knoopjes aan de onderkant
  • Flessenwarmer/babyhapjesmaker/sterrilisator, nooit gekocht en nooit gemist. Pannetje op het vuur doet het prima en de magnetron ook
zapsie wijzigde dit bericht op 08-07-2020 21:34
6.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
08-07-2020 21:03
zo'n rugzak luiertas lijkt mij nou totaal niet handig want die moet je zelf dragen.
Die andere hang je gewoon aan je kinderwagen.

Ik vond overslagrompers super onhandig.
Anderen vinden ze handig omdat ze niet over het hoofdje hoeven . Maar gewone rompertjes kun je ook via de onderkant aandoen.

Koop geen kleding met capuchon dat ligt niet fijn voor de baby. En geen opstaande kraagjes die in het gezicht kriebelen want baby's hebben een kort nekje.
Ik heb een luier rugtas, waar haakjes aan zitten zodat je 'm aan de wagen kunt bevestigen. Ik vind het juist super handig.

En ik vind overslag rompers juist makkelijk werken, baby vind het niet fijn als z'n armpjes door mouwen moeten en met een overslag romper gaat het net iets makkelijker.

Capuchon is inderdaad onhandig

Sokken van kruidvat (bambino) zakken hier niet af, in tegenstelling tot die van bijvoorbeeld de zeeman

Slaapzakjes zijn veel handiger dan losse dekentjes

Grote hydrofiele doek op het verschoon kussen - als er dan een keer bijvoorbeeld poep op komt dan gooi je snel de doek in de was, en de kleine heeft een schoon aankleedkussen, een stuk makkelijker dan de verschoonkussenhoes er vanaf te moeten halen.
Alle reacties Link kopieren
Luiertas nog nooit gebruik. Wij gooien alles gewoon in de rugzak die we normaal ook gebruiken.

Groot succes: babybay aanschuifbedje, draagdoek + pasconsult (zooooo blij met het consult!), hörigen kolf (nooit meer een medela voor mij!), wippertje van baby bjorn, wollen pak voor buiten via webshop Ziloen (merknaam vergeten). Veel handiger dan die jasjes.

Compleet overschat: voedingskussen, babynestjes, luiertas

Super super blij mee: veel dingen zelfgemaakt (dekentjes en lakentjes o.a.)

Verder: bijna alles tweedehands gekocht of gekregen en dat bevalt heel erg goed. Nooit “jammer er zit een vlek op” of balen dat het zoek is. Goed voor de portemonnee en het milieu en baby merkt er niks van.
Alle reacties Link kopieren
Deryan tentje. Zó ideaal. Hebben geen zwaar, groot, log campingbedje nodig gehad maar gebruikte zo'n tentje. Wordt nu nog als speeltentje gebruikt door de kinderen. Is wel twintig keer zijn geld waard geweest.

Verder vind ik veel speciaal babyspul al gauw onzin.

Heeft je kleine straks een lievelings knuffel, koop er dan nog meerdere van bij. Je wilt echt niet nachtenlang een verdrietige baby/dreumes/peuter/kleuter. Wel afwisselen zodat ze allemaal ongeveer evenveel witgewassen worden zodat ze even hard slijten.

Tummie tub vond ik bij de oudste onzin. Maar bij jongste kreeg ik die. Ze was panisch voor water, maar in de Tummie Tub kon ze wél goed ontspannen. Ze heeft haar tot haar tiende maand in gezeten. Is dus echt niet alleen voor de eerste weken! Bovendien was het voor mij veel ergonomischer dan een gewoon badje, wat ik zelf niet kon. Zo kon ik haar toch zelf wassen.

En wat ik je zeker mee wil geven: investeer in de beste oppas. Goud waard!!! Hoe heerlijk is het om regelmatig samen weg te kunnen. Niet alleen 'de ouders van' te zijn, maar ook geliefden. Of als je met vrienden wilt doorzakken.
Alle reacties Link kopieren
voedingskussen! Echt heel erg fijn om op een gegeven moment tijdens de zwangerschap mee te slapen en later mee te voeden.

De Philips flessenwarmer voor onderweg, is ideaal en ook handig voor de nachten!
Waterwipes, ook als ze iets ouder zijn te gebruiken als toetendoekjes!

Niet te veel shoppen in de kleine maatjes.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-07-2020 21:30
Oh en de wieg....ook nooit gebruikt
Mijn babies sliepen alleen op mensen
Ik moest héél hard lachen om deze zin, vind m geweldig geschreven
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
08-07-2020 21:11
Er was al eens zo'n topic :)

Ik heb daar veel tips uit gehaald!! Er moet hier nog bevallen worden ;) *wacht vol ongeduld.....*

-Wij hebben een klein badje (2e hands) gekocht (Shnuggle), want kleine badkamer (en geen fan van zo'n emmer).
-We hebben geen box
-Geen wipstoel
-We hebben wél een babykuipje voor op een triptrap (en die triptrap hebben we van zus gekregen, na 15 jaar nog geen krasje ;) )
-We hebben (zo ongeveer) de kleinste combinatie kinderwagen gemaakt (want klein behuisd en geen auto) We hebben de Cybex autostoel waarvan de rugleuning bijna volledig plat kan (dus geen grote bak nodig én tevens autostoel) en een YoYo Zen+ onderstel. Zonder autostoel (dus alleen de Zen+) is in te klappen en past in een fietstas (of onder je vliegtuigstoel bijv). En het was een hele betaalbare prijs (want gedeeltelijk 2e hands, niet de autostoel).
-We gaan een gewone rugtas gebruiken (nou ja, gewoon, wel eentje met goede schouderbanden, een soort kleine backpack) Luiertassen vind ik zó overrated en vooral een hoop lucht (en zou aan onze kinderwagencombinatie niet kunnen hangen, haha, die weegt zelf maar 3 kilo of zo, haha)
-We hebben wasbare luiers (want hele goede aanbieding, dus hopelijk vinden we ze fijn werken, haha)


Baby hier is IDOLAAT van die wipper. Kan precies met voeten tegen de bank aan en beweegt zichzelf op en neer. Vandaag 45 minuten achter elkaar. En maar schateren! Gaat loeihard en lanceert zichzelf bijna. Hoe harder hoe leuker. Ondertussen doe ik klusjes in de buurt. Ideaal ding wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
In plaats van een navel klem een cordring, is niet zo'n groot lomp ding als zo'n klem.

Veel foto's en filmpjes maken! De tijd gaat super snel, en je vergeet het ook zo snel weer.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik al meer lees, veel beddengoed. Mijn moeder had altijd de stelregel, 1 in de kast, 1 in de was en 1 in gebruik.
Dat werkt tot nu toe prima, maar heb toch een extra set voor het geval dat.

Verder:
- flessen van dr Brown en poedertorentjes.
- kinderwagen Joolz Day2. Na bijna 3 jaar nog altijd zo blij mee, duur maar fijn.
- luiertas, ik heb geen echte tas en had wel iets nodig waar ik veel in kon stoppen. Dolblij met mijn echte luiertas. Nu trouwens ook een mooie handtas vóór mezelf erbij gekocht ;-)
- babynestje ( vaste slaapplek bij ons op de bank in de avonduren tot ze beiden een maand of 4 waren)
- box, vooral handig toen ze in beweging kwamen of als ik snel wilde stofzuigen/dweilen
- Kidsmill meegroeistoel. Geweldig, vond ‘m mooier dan de stokke en vooral het newbornframe vond ik geweldig. Kon er makkelijk een wipstoel van maken en als kind moest eten, dan ging het kuipje op de stoel.
- voetenzak in de maxicosi en later in de kinderwagen, lekker warm.
- babybadje met alles erop en eraan. Oudste heeft daar lange tijd toch wel ingezeten, totdat ze goed genoeg kon zitten om in een badring te kunnen in het grote bad. Jongste ging en gaat vaker mee onder de douche en zit nu vaak met haar grote zus in bad. Tweede keer iets minder gebruik van gemaakt.
- meerdere aankleedkussens en hoezen.



Niet:
- Philley poederbus. Werkt niet goed met dieet/comfortvoeding.
- draagzakken en ringsling. Had er 3x, ik vond het vreselijk bij beide dochters en het was niet nodig, want ze waren tevreden in de kinderwagen.
- Kleding maat 50 - ik kreeg kinderen die ruim de 4kg voorbij gingen en 54 cm waren. 56 en vooral 62 was beter.
-Boxpakjes, vreselijk dat gefrut ‘s nachts met die knoopjes
- spijkerbroekjes in kleine maten, totaal niet mijn idee van comfort voor die kleintjes
- kleding met dikke naden, capuchons ed.
-dekentjes, kinderen lagen al snel in een slaapzak
Hydrofielen vond ik handig, gebruikte en gebruik ze nog overal voor ( nu vooral als poetsdoeken). Maar de hoeveelheid die de kraamorganisatie voorschreef (18 stuks) waren echt teveel van het goede.

Bol.com, babywinkels, drogisterijen, alles is voor handen en snel gekocht. Koop het hoognodige, bedenk dat je mogelijk ook echt nog wel spullen krijgt en alles wat je mist, is snel te kopen. Mijn man mocht de eerste kraamperiode geregeld naar de babywinkel/Kruidvat/hema, omdat ik dacht iets nodig te hebben ;-)
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 08-07-2020 22:01
58.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Inzet voor babybadje heb ik wel veel gebruikt. Ik heb een handafwijking en kon op deze manier zelf mijn baby in bad doen.

Dochter was klein en het sneeuwde toen ze eind maart geboren werd, dus mijn moeder heeft nog extra kleertjes met lange mouwen gekocht voordat ze op bezoek kwam.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
08-07-2020 21:40
Baby hier is IDOLAAT van die wipper. Kan precies met voeten tegen de bank aan en beweegt zichzelf op en neer. Vandaag 45 minuten achter elkaar. En maar schateren! Gaat loeihard en lanceert zichzelf bijna. Hoe harder hoe leuker. Ondertussen doe ik klusjes in de buurt. Ideaal ding wat mij betreft.
Haha, leuk!!! Wie weet komt 'ie er nog eens :) Gelukkig zo gekocht, als baby 'm "mist" :)
Wat hier handig was:

- Stokke bad + zitje
- Box
- Co sleeper
- Babyzen Yoyo
- Voor het begin omslag rompers, later hema bio stretch rompers (vaak 2 maten tegelijk)
- Vtech babywalker. Vanaf 6 maanden wordt die intensief gebruikt (nu bijna 2). Verschrikkelijk ding, maar blijft interessant :proud:
- Puckababy piep/4 seasons
- 2e hands kleding
- Tripp Trapp + babyzitje
- Draagzak, maar vooral later. In het begin vond ik het te spannend met ademen. In de zomer erg warm, maar ligt eraan hoe het weer is.
- hydrofieledoeken en spuugdoeken . Dochter is bijna 2 en gebruiken we nog steeds met afdrogen en eten.
- boxpakjes met rits
- Rubberen verschoonmat! Als je die een keer tegenkomt, ze zijn echt handig. Wel duurder dan een gewone. https://www.babypark.nl/leander-waskussen-matty.html
Deze is heel duur, maar ik bedoel dit type. Alles blijft erop liggen en valt niet op de grond en je kan het makkelijk schoonmaken.


Onhandig/zou niet weer opnieuw kopen:

- Grote kinderwagen. We hebben nu de Joolz Geo en het is een log, groot ding. Zouden nu ook een kinderwagen met een betere zonnekap kopen.
- Babynestje
- Luiertas - alles kan gebruikt worden als luiertast, als het maar onderin de wagen gepropt kan worden
- wippertje
- Borstels. Nog steeds weinig haar en ze vindt die van mij leuk.
- Kruiken, toen niet nodig al ligt het eraan hoe koud je huis is.
- Baby voedsel maker. Stomen en staafmixer erop is net zo makkelijk.
- Plastic verschoonmat met hoezen. Hoezen waren nutteloos aangezien dochter er vaker wel dan niet op plaste en het op de grond viel.
Alle reacties Link kopieren
Koop 2e hands. Kind boeit het echt niet

Must have hier:
Goede draagzak (geen doek met knopen). Wij hadden Madela
Box
Goede kinderwagen (kind sliep vaak buiten)
Stretchkleding. Wol / bamboe etc
Aankleedtafel in badkamer, niet op slaapkamer
Slaapzakjes
Hele grote slabbetjes
Thermosfles (ivm flesvoeding)


Nope:
Katoene (stijve) kleding
Knuffels
Alle reacties Link kopieren
Luiertas heb ik nooit gebruikt. Bij de eerste wel aangeschaft, maar in de praktijk gooide ik gewoon een luier en de billendoekjes in mijn handtas. Nam nooit zoveel mee :$

Box veel gebruikt. Vooral niet te vroeg weg doen! Best fijn om even je grote baby of dreumes kwijt te kunnen

Hydrofiel washandjes nauwelijks gebruikt

Voetenzak in de maxi-cosi vond ik ideaal!

Baby kan mee onder de douche! Vond ik veel handiger dan in bad doen
Alle reacties Link kopieren
Koop dingen op marktplaats! Scheelt zo onwijs veel. Van de Puckababy tot de wipstoel. Daarnaast lenen wij veel van vrienden en families: veel spullen gebruik je maar zo kort! Via Marktplaats ben je er ook zo weer vanaf. Goede kinderwagen en draagzak hebben wij niet op bezuinigd (Joolz en Tula in ons geval), rest allemaal 2e hands (ook m’n dubbele Medela kolf).

Luiertas heb ik nooit gebruikt, je neemt wat luiertjes mee en doekjes en klaar toch? Neemt helemaal niet veel ruimte in beslag.

Flessenopwarmer voor gekolfde melk was een onding, duurt mega lang. Wij warmden gewoon op in een bakje water. Kort in magnetron en goed schudden/roeren voor gebruik kan ook.

Doucheschuim / wasgel doe je onwijs lang mee, dus als je blij wordt van een of ander organic duur merk: lekker doen, je doet er gerust een half jaar mee.

Wat ik eerder had moeten hebben bij kindje 1: van die driehoek slabbetjes. Zij heeft best veel gespuugd en veel kleding werd daardoor echt lelijk bij de boord (zonde want het was verder nog goed).

Als mensen vragen wat de wensen zijn: (prenten)boekjes! Want je komt in no-time om in de knuffels en kleertjes (in verkeerde maat of niet jouw smaak..).
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
08-07-2020 21:45
Haha, leuk!!! Wie weet komt 'ie er nog eens :) Gelukkig zo gekocht, als baby 'm "mist" :)

Wij kregen een dertiende handse gratis. Een baby bjorn, schijthekel aan dat merk, maar hij doet z’n werk dus ik klaag niet. Handig ook dat de hoes in de was kan. Wij gebruiken m nu echt super veel.
Grootste miskoop hier (maar ik zal denk ik één van de enigen zijn die dat vindt): draagzak en draagdoek. Baby vond t vreselijk en ik ook (hielp niet mee denk ik). Heb juist mega veel plezier van de kinderwagen en gebruik ik nog steeds dagelijks. Dient ook als hele fijne boodschappenkar. Mede in tijden van corona.

Verder was zo'n babyzitje voor in bad niet nodig en heb nooit wat met de flessenwarmer gedaan.

Een aanrader naast alles wat al genoemd is hierboven: boekjes. Onze baby viel in slaap al starend naar kleurige plaatjes. Geen grap. En hij vindt boekjes nog steeds fantastisch (is nu 2). Ook een topcadeau voor andere kindjes, want knuffels krijgen ze toch wel of ze hebben 1 favoriet.
Een account van Bol.com, Wehkamp etc. Vandaag besteld morgen in huis.

Veel gebruikt:
Wipper
Flesjes dr Brown
Maxicosi met isofix (maar volgens mij verkopen ze deze alleen nog maar)
Puckababy piep
Babyfoon met camera was hier echt onmisbaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven