Babyshower

19-11-2017 17:34 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Allereerst zal ik mezelf even voorstellen.
Ik ben Sophie, 26 jaar en bijna 31 weken zwanger van ons eerste kindje, een meisje.
De zwangerschap an sich verloopt goed en ik mag niet klagen buiten dat ik flink bekkenklachten heb.

Waarom ik dit topic start is omdat ik graag wat advies wil. Aangezien het “geheim” is kan ik het niet met mijn moeder of vriendinnen bespreken.
Aan het begin van mijn zwangerschap heb ik bij mijn vriend, zus, moeder en een vriendin duidelijk aangegeven geen poespas als een babyshower te willen.
Ik vind het zelf niet fijn om naar een babyshower te gaan omdat je al op kosten gejaagd wordt voor het kindje er überhaupt is.
Daarnaast staan de meeste activiteiten me ontzettend tegen zoals buikschilderen en dat soort dingen.

Enkele weken geleden vroeg mijn vriend of ik zeker wist dat ik dat allemaal niet wilde. Nogmaals aangegeven dat ik dat echt niet wilde.
Nu zat ik laatst met een vriendinnetje te eten en viel mijn oog op haar telefoon. Niet netjes, maar als je je eigen naam ziet staan dan valt dat op. Daar stond duidelijk: babyshower sophie.
Zij is een van mijn beste vriendinnetjes en niet degene die het organiseert maar ik flapte er eigenlijk direct uit dat ik daar helemaal niet op zat te wachten. Zij blijkt niet te kunnen, maar ze zou even kijken of ze wel wat kon betekenen in wat er gedaan werd.
Toen ik thuis kwam, lekker hormonaal, boos op mijn vriend. Duidelijk aangegeven dat ik dat niet wil hebben en dan wordt het toch gedaan.
Mijn zus was later hier en ook bij haar nogmaals aangegeven dat ik duidelijk had aangegeven dat ik dat niet wilde.
Als ik een paar dagen heb gewerkt heb ik mijn rust hard nodig om de week erop weer te kunnen werken. Verder wilde ik al die poespas niet en ondanks dat ik dat tegen 4 mensen heb gezegd wordt het toch georganiseerd.

Ik besef echt dat ik ondankbaar klink en ik vind het superlief dat iedereen dat voor me wil doen. Maar ik wil het gewoon niet.
Daarnaast weet ik inmiddels de datum omdat ik er gewoon rekening mee moet houden wat ik de rest van de dag doe omdat ik anders teveel pijn heb.
Nu blijkt dat ik 2 dagen later een belangrijke eindtoets heb voor een cursus die ik volg en ik heb dat weekend expres vrijgevraagd om te kunnen studeren.

Mijn zus heeft er inmiddels voor gezorgd dat het niet te uitgebreid wordt, er geen buikschildering plaats vindt zoals ze eigenlijk wel wilden en er geen cadeaus worden gekocht. Dus dat is heel fijn.
Maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet.
Het liefste heb ik gewoon dat het niet doorgaat.
Ik weet ook niet wie er allemaal komen. Maar een vriendin stuurt me gisteren een uitnodiging voor een verjaardag van haar dochter die dag. Die blijkt dus niet uitgenodigd te zijn terwijl ik haar er dan wel bij zou willen hebben als het dan toch gehouden wordt. En nu ik weet wie het organiseren ben ik bang dat er dan dus ook nog eens wel mensen zijn waar ik niet zoveel mee heb.

Maar goed. Misschien was het voldoende om het even van me af te schrijven en zien we het dan wel.
Maar misschien heeft iemand een heel nuttige tip.
Alvast bedankt!

Groetjes Sophie
Verstop je op zolder.
Alle reacties Link kopieren
aan mijn post heb je misschien niet zoveel. Ik wou ook geen babyshower. Toch is die georganiseerd. Ik was zo verbaasd want ik rekende er totaal niet op waardoor ik juist extra verrast was. Uiteindelijk heb ik het heel leuk gevonden en heb ik mij lekker laten verwennen.
Alle reacties Link kopieren
Tegen iedereen die bij het feest betrokken is zeggen dat je geen babyshower wil, om de redenen die je hier ook meldt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kon dit niet korter?
Wie organiseert het, je zus?
Waarom heeft je vriend (of zus) niet laten weten dat je het niet wilde?
Ik zou tegen degene die het organiseert zeggen dat je er echt geen trek in hebt en het te druk hebt dat weekend.
Ik vind het echt lomp om zoiets te organiseren terwijl meerdere mensen weten dat je dat niet wilt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook duidelijk uitgesproken het niet te willen! Meerdere mensen wilden het wel organiseren. Duidelijk tegen mijn man gezegd dat als het georganiseerd zou worden ik niet op zou komen dagen.
Ik snap dat andere het leuk vinden maar het draait om jou en op blijkbaar respecteren ze je mening niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is maar een klein feestje.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gewoon nogmaals duidelijk zeggen dat je het echt niet wil en dus die dag wat anders gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Die verstop je op zolder vind ik wel een goede :lol:

Mijn schoonzus en mijn beste vriendin organiseren het.
Mijn zus gaf aan dat die vriendin dat juist deed om wat liefs te doen. Ze stond namelijk niet echt te springen dat ik zwanger was wat me erg veel pijn heeft gedaan. Inmiddels is dat gelukkig allemaal weer opgeklaard.

Dat aankaarten bij hun zou ik wel eens kunnen doen inderdaad.
Als ze me zeggen dat ze alleen een kopje thee met wat lekkers komen drinken vind ik het prima, maar al dat gedoe er omheen...
Afschuwelijk, babyshowers. Je hebt meerdere keren aangegeven het niet te willen, waarom moet er nu alsnog een (afgezwakte) versie doorgaan? Wordt dit feestje voor jou georganiseerd of vooral voor de mensen die het organiseren?

Ik zou ook duidelijk zijn. Je bent druk, je hebt er geen zin in en ze doen jou hier geen plezier mee.
Sophievdb schreef:
19-11-2017 17:34
Maar een vriendin stuurt me gisteren een uitnodiging voor een verjaardag van haar dochter die dag.

Dan zou ik gewoon lekker naar die verjaardag gaan. Je gaat toch geen afspraken afzeggen of verzetten voor iets dat je niet wil, waar je geen zin in hebt en wat er niet eens had hoeven zijn?
Net je update gelezen: het voelt dus meer alsof ze het voor zichzelf organiseert (omdat ze wat goed te maken heeft), dan voor jou.

Stel anders gewoon voor om iets gezelligs te doen (thee en cake), maar dat je geen poespas wil. Dat is toch een lekker & gezellig alternatief?
Alle reacties Link kopieren
Kan je die dag niet gewoon lekker vroeg naar de bieb ofzo gaan om te studeren? Als ze je dan komen halen ben je ook niet thuis, en leren was je toch al van plan.
Alle reacties Link kopieren
Sophievdb schreef:
19-11-2017 18:04

Mijn schoonzus en mijn beste vriendin organiseren het.
Mijn zus gaf aan dat die vriendin dat juist deed om wat liefs te doen. Ze stond namelijk niet echt te springen dat ik zwanger was wat me erg veel pijn heeft gedaan. Inmiddels is dat gelukkig allemaal weer opgeklaard.
Dus eerst kwets ze je en vervolgens gaat ze over je duidelijk aangegeven grenzen heen omdat het haar lief kijkt om te doen. Fijn zo een vriendin....
Maar waarom hebben je man en zus dan niet gezegd dat jij geen babyshower wilt?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is t binnen mijn vriendenkring niet echt gebruikelijk, maar babyshower idd ook niet echt mijn ding. Hoewel ik bij degene waar ik wel bij was natuurlijk gezellig heb meegedaan zou ik er zelf inderdaad ook erg ongelukkig van worden. Lief maar misplaatst van je vriendinnen dus.

Zou je een (heel klein) leugentje om bestwil kunnen proberen? Dat je zegt dat het eigenlijk niet alleen is omdat je geen poespas wilt, maar dat je het ook uit bijgeloof niet fijn vindt? De baby is er immers nog niet (en niet dat ik denk dat er iets redelijkerwijs mis zou gaan hoor, maar ik vind een babyshower wel altijd een beetje voelen als voorbarig). Dan leg je de reden buiten jezelf, en maak je je eigen ongemak met hetgeen je vriendinnen voor je willen organiseren niet de enige reden zonder dat je ze "afwijst".
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe update. Ik heb mijn zus opgebeld omdat zij de enige is die weet dat ik het weet en weet wat we gaan doen.
Het is toch georganiseerd omdat ze zich “aan de regels hebben gehouden” die mijn zus en vriend doorgespeeld hadden.
Het is dus niet bij mij thuis en het is enkel thee/koffie met wat lekkers. Als hart onder de riem voor de laatste loodjes.
Hierdoor heb ik wat rust. Er worden dus geen gekke spellen, cadeaus en of buikschilderingen gedaan.
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt fijn! Hopelijk pakt het dan ook zo uit. En nu lekker genieten van de laatste loodjes! :-]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven