Bestemming Babymoon
woensdag 5 december 2018 om 09:01
Mijn man en ik hadden plannen om in februari op rondreis naar Thailand te gaan. Deze plannen hebben we nu aan de kant gezet ivm mijn zwangerschap.
Wel zouden we nog graag op een zogeheten "babymoon" willen gaan. We zouden in februari willen gaan, ik ben dan rond de 24 weken zwanger.
Iemand nog leuke ideeën?
Wel zouden we nog graag op een zogeheten "babymoon" willen gaan. We zouden in februari willen gaan, ik ben dan rond de 24 weken zwanger.
Iemand nog leuke ideeën?
woensdag 5 december 2018 om 10:29
Ik zou voor de USA gaan of in Europa blijven.
woensdag 5 december 2018 om 10:50
Sri Lanka is prachtig maar wel erg warm en met een hoge luchtvochtigheid. Er komen tropische aandoeningen voor en er heerst buiktyfus waarvoor je een vaccinatie kunt halen. Er heerst tevens een vorm van hersenvliesontsteking (Japanse B-encephalitis) en je kunt er ook Dengue oplopen. Beiden via muggen en er zijn niet/nauwelijks vaccinaties of medicijnen voor deze aandoeningen. Sri Lanka ligt onder India. Het is wel schoner dan India maar het blijft een 3de wereld land. Ik denk niet ik er voor zou kiezen om er zwanger naar toe te gaan. Het is zo warm dat ook het zwembad een temp heeft van 35 graden en de stroming van de zee is vaak erg gevaarlijk (je kunt er niet in).
Ik zou zwanger niet voor die bestemming kiezen.
MBT hoe modern een land is had je dan beter je vakantie naar Thailand kunnen laten doorgaan.
De gezondheidszorg is ook die van een derde wereld land in Sri Lanka. Ik neem aan dat je 1e prioriteit een gezond kind is en niet een vakantie.
Ik ben trouwens zelf ziek geweest dit jaar in Sri Lanka (lyme, bron NL) en ik ben daar goed gelopen maar ik was niet zwanger. Ik heb koortsig best een paar pittige dagen gehad in de hitte.
MBT hoe modern een land is had je dan beter je vakantie naar Thailand kunnen laten doorgaan.
De gezondheidszorg is ook die van een derde wereld land in Sri Lanka. Ik neem aan dat je 1e prioriteit een gezond kind is en niet een vakantie.
Ik ben trouwens zelf ziek geweest dit jaar in Sri Lanka (lyme, bron NL) en ik ben daar goed gelopen maar ik was niet zwanger. Ik heb koortsig best een paar pittige dagen gehad in de hitte.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 5 december 2018 om 11:21
Dit wist ik niet, dan is Sri Lanka niet echt een goed idee als je zwanger bent.viva-amber schreef: ↑05-12-2018 10:50Sri Lanka is prachtig maar wel erg warm en met een hoge luchtvochtigheid. Er komen tropische aandoeningen voor en er heerst buiktyfus waarvoor je een vaccinatie kunt halen. Er heerst tevens een vorm van hersenvliesontsteking (Japanse B-encephalitis) en je kunt er ook Dengue oplopen. Beiden via muggen en er zijn niet/nauwelijks vaccinaties of medicijnen voor deze aandoeningen. Sri Lanka ligt onder India. Het is wel schoner dan India maar het blijft een 3de wereld land. Ik denk niet ik er voor zou kiezen om er zwanger naar toe te gaan. Het is zo warm dat ook het zwembad een temp heeft van 35 graden en de stroming van de zee is vaak erg gevaarlijk (je kunt er niet in).
woensdag 5 december 2018 om 11:33
Wij zijn met 22 weken naar de Canarische eilanden geweest, voor ons een goede bestemming omdat we zowel konden wandelen en uitstapjes konden maken als lekker aan het strand konden liggen. Ik had rond de 20 weken veel last van mijn bekken, gelukkig was dat in die week een stuk minder maar dat weet je natuurlijk nooit van tevoren. Ik zou dus een bestemming kiezen waar je niet perse actief hoef te zijn maar ook een leuke vakantie hebt als je niet te veel kunt doen. En ik zou een bestemming kiezen met goede gezondheidszorg vanaf de 24 weken, omdat je kindje dan levensvatbaar is. Florida misschien? Daar is geen zika dacht ik.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
woensdag 5 december 2018 om 15:02
woensdag 5 december 2018 om 21:35
Ik ben dit jaar met 22-26 weken zwangerschap naar Hawaii geweest. Wel een eind vliegen dus weet niet of dit fysiek nog haalbaar voor je is, maar er is een goede gezondheidsvoorziening en wanneer je een auto huurt bent je lekker mobiel. In deze periode kon ik gelukkig nog alles, en liep ik doorgaans 90% van de hikende Amerikanen vrolijk in stevig tempo voorbij.
Er valt gewoon veel af wanneer je zwanger bent ivm zika. Jammer maar helaas niet anders. Veel plezier op jullie reis!
Er valt gewoon veel af wanneer je zwanger bent ivm zika. Jammer maar helaas niet anders. Veel plezier op jullie reis!
woensdag 5 december 2018 om 22:42
Tijdens mijn vorige zwangerschap zijn wij rond de 26 weken naar Sri Lanka geweest. Was echt fantastisch en heb daar enorm genoten. Wel hebben we er toen voor gekozen om luxe op vakantie te gaan ipv backpackend door het land.
Hadden onszelf getrakteerd op een 5* hotel (normaliter hadden we waarschijnlijk een hostel geboekt, dus dit was wel even anders), alles was netjes, schoon, kamers hadden goede airco en zover je in de keuken kon kijken, werd er hygiënisch gewerkt.
Hebben de beetje vakantie voornamelijk gerelaxed bij het zwembad (wat by the way echt geen 35 graden was...), Boekje lezen, heerlijk eten en vanuit het dorp waar we zaten hebben we wat dagtrips gemaakt.
De hitte was goed vol te houden zolang ik me rustig hield. Maar ook activiteiten waren prima te doen, als je maar voldoende water drinkt en de schaduw op kan zoeken.
Trouwens ook regelmatig gewoon aan de straat gegeten en dat ging prima. Gewoon even extra opletten of alles goed verhit is
Enige wat enorm tegen viel was de terug vlucht met een 8uur durende overstap op Dubai. Midden in de nacht
Hadden onszelf getrakteerd op een 5* hotel (normaliter hadden we waarschijnlijk een hostel geboekt, dus dit was wel even anders), alles was netjes, schoon, kamers hadden goede airco en zover je in de keuken kon kijken, werd er hygiënisch gewerkt.
Hebben de beetje vakantie voornamelijk gerelaxed bij het zwembad (wat by the way echt geen 35 graden was...), Boekje lezen, heerlijk eten en vanuit het dorp waar we zaten hebben we wat dagtrips gemaakt.
De hitte was goed vol te houden zolang ik me rustig hield. Maar ook activiteiten waren prima te doen, als je maar voldoende water drinkt en de schaduw op kan zoeken.
Trouwens ook regelmatig gewoon aan de straat gegeten en dat ging prima. Gewoon even extra opletten of alles goed verhit is
Enige wat enorm tegen viel was de terug vlucht met een 8uur durende overstap op Dubai. Midden in de nacht
donderdag 6 december 2018 om 21:45