Bijna 43 en zwanger
vrijdag 1 november 2019 om 10:16
Speciaal hiervoor een account aangemaakt.
Ik ben per ongeluk zwanger geraakt van mijn partner. Wilde van mijn 34e tot mijn 40e heel graag een kind, maar mijn vriend heeft er al twee en wilde absoluut niet meer. Sinds ik 40 ben is mijn kinderwens ook weggeëbd. Nooit gedacht dat dat mogelijk was, maar het gebeurde gewoon. Ik heb een fijn leven, ben er gelukkig mee en heb het zo ingedeeld dat ik me er prettig bij voel. We hebben allebei een eigen bedrijf en ik heb een jong paard waar ik dagelijks heen ga, ik sport daarnaast 4x per week. Nu dus uitgevonden dat ik per ongeluk zwanger ben (6-7 weken).
Mijn vriend laat de beslissing het te houden of niet bij mij. Ik vind mezelf eigenlijk wat oud voor een kind, had ook vrede met mijn leven hoe het was en momenteel kan ik -ondanks de hormonen- mijn kinderwens niet terughalen zoals hij er jaren geleden wel was. Ik zou niet voor een zwangerschap hebben gekozen als dit niet gebeurd was en ben bang voor de veranderingen die een kind met zich meebrengt, bang om mijn relatie onder druk te zetten en het leven waarmee ik gelukkig ben. Aan de andere kant heb ik er grote moeite mee om een bestaande zwangerschap af te breken. Zeker omdat ik 6 jaar lang een kinderwens had. Destijds zag ik nergens tegenop, zag ik nul beren op de weg. Nu des te meer.
Ik hoop dat jullie reacties helpen meer duidelijkheid te krijgen in de situatie. Ik heb ook al contact met het FIOM en mijn huisarts gezocht. Mocht ik de zwangerschap afbreken, dan wil ik niet te lang wachten, maar ik wil ook niets overhaasten.
Ik ben per ongeluk zwanger geraakt van mijn partner. Wilde van mijn 34e tot mijn 40e heel graag een kind, maar mijn vriend heeft er al twee en wilde absoluut niet meer. Sinds ik 40 ben is mijn kinderwens ook weggeëbd. Nooit gedacht dat dat mogelijk was, maar het gebeurde gewoon. Ik heb een fijn leven, ben er gelukkig mee en heb het zo ingedeeld dat ik me er prettig bij voel. We hebben allebei een eigen bedrijf en ik heb een jong paard waar ik dagelijks heen ga, ik sport daarnaast 4x per week. Nu dus uitgevonden dat ik per ongeluk zwanger ben (6-7 weken).
Mijn vriend laat de beslissing het te houden of niet bij mij. Ik vind mezelf eigenlijk wat oud voor een kind, had ook vrede met mijn leven hoe het was en momenteel kan ik -ondanks de hormonen- mijn kinderwens niet terughalen zoals hij er jaren geleden wel was. Ik zou niet voor een zwangerschap hebben gekozen als dit niet gebeurd was en ben bang voor de veranderingen die een kind met zich meebrengt, bang om mijn relatie onder druk te zetten en het leven waarmee ik gelukkig ben. Aan de andere kant heb ik er grote moeite mee om een bestaande zwangerschap af te breken. Zeker omdat ik 6 jaar lang een kinderwens had. Destijds zag ik nergens tegenop, zag ik nul beren op de weg. Nu des te meer.
Ik hoop dat jullie reacties helpen meer duidelijkheid te krijgen in de situatie. Ik heb ook al contact met het FIOM en mijn huisarts gezocht. Mocht ik de zwangerschap afbreken, dan wil ik niet te lang wachten, maar ik wil ook niets overhaasten.
vrijdag 1 november 2019 om 10:47
Ik zou het niet doen (het houden), ik lees geen enkele reden waarom je nu een kind zou willen krijgen, anders dan dat je per ongeluk zwanger bent geraakt.
En ja een zwangerschap afbreken is heftig, maar staat niet in verhouding met een nieuw leven (voor jullie en voor het kind zelf natuurlijk).
En ja een zwangerschap afbreken is heftig, maar staat niet in verhouding met een nieuw leven (voor jullie en voor het kind zelf natuurlijk).
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 01-11-2019 10:50
35.47% gewijzigd
vrijdag 1 november 2019 om 10:49
Super lastig TO. Maar ik zou het denk ik ook weg laten halen. Je wil eigenlijk niet, zowel emotioneel als praktisch. Dat is hoe ik het opvat uit je OP. En daarnaast is er natuurlijk nog de kans op een kindje dat niet 100% gezond is, wat nog veel meer verandering in je leven zou brengen. Zou je daar gelukkig mee kunnen worden?
vrijdag 1 november 2019 om 10:52
Jeetje, dat is lastig. Neem er de tijd voor en luister heel goed naar je gevoel. Als ik je post zo lees, klinkt het echt niet alsof je nu een kind zou willen. De enige reden die ik lees om geen abortus te laten doen, is dat je er moeite mee hebt omdat je het eerst wel wilde. Ik vind dat eerlijk gezegd geen goede reden. Jullie hebben het goed nu, je partner wil het eigenlijk niet en jij ook niet meer, ik zou er dan niet voor kiezen om een kind te nemen.
Een eigen bedrijf zegt me niet zoveel, het ligt eraan hoeveel je werkt, maar bijvoorbeeld allebei 60 uur per week werken met een kind vind ik niet kunnen. Die 4 keer per week sporten kun je waarschijnlijk ook wel vergeten en met het paard lijkt het me ook lastig. Natuurlijk is alles mogelijk, maar het zou mijn keuze niet zijn.
Maar goed, het is jouw beslissing, heel veel sterkte en ik hoop dat je de juiste keuze maakt!
Een eigen bedrijf zegt me niet zoveel, het ligt eraan hoeveel je werkt, maar bijvoorbeeld allebei 60 uur per week werken met een kind vind ik niet kunnen. Die 4 keer per week sporten kun je waarschijnlijk ook wel vergeten en met het paard lijkt het me ook lastig. Natuurlijk is alles mogelijk, maar het zou mijn keuze niet zijn.
Maar goed, het is jouw beslissing, heel veel sterkte en ik hoop dat je de juiste keuze maakt!
vrijdag 1 november 2019 om 10:56
Ik zou het houden, zeker weten. Je hebt altijd een kind gewild? Ik snap wel dat je er nu minder zin in hebt, maar dat komt vast goed. Juist met een eigen bedrijf heb je meer mogelijkheden. Het lijkt alsof je twijfelt, omdat hij twijfelt. Als hij enthousiast was dan zou jij dat ook zijn. Hij is al een ouder, he? Iets wat jij straks nooit meer kunt worden.
vrijdag 1 november 2019 om 11:04
Tja sorry hoor, maar dat is natuurlijk wel een heel lichtzinnige houding. Straks is dat wondertje gehandicapt. TO zat helemaal niet meer te wachten op een wondertje.
Het is puur biologie, en gelukkig hebben we tegenwoordig de mogelijkheid om daar op tijd iets aan te doen als het niet de bedoeling was.
vrijdag 1 november 2019 om 11:07
justagirly schreef: ↑01-11-2019 11:02Ik zou het ook houden. Een wondertje wat in je groeit.
Ik gekoof er ook in dat dit niet zomaar gebeurt, beetje zweverig misschien, maar toch....
Sterkte met het nemen van je beslissing.
Nope:
1won·der (het; o; meervoud: wonderen)
1
(religie) door of met hulp van God verrichte handeling die de natuurkrachten te boven gaat
2
iets buitengewoons: de wonderen zijn de wereld nog niet uit gezegd bij iets zeer onverwachts; en wonder boven wonder, hij slaagde
TO, dit is iets tussen jou en je vriend. De helft zal hier zeggen houden, de andere helft laat het weghalen. Laat je niet door posts hier leiden.
vrijdag 1 november 2019 om 11:10
Eens - en wat wij er van vinden is toch niet zo relevant? Wat ik zou doen zegt toch niets over jouw situatie? Sterkte en succes met je keuze.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 1 november 2019 om 11:19
Star² schreef: ↑01-11-2019 11:07Nope:
1
(religie) door of met hulp van God verrichte handeling die de natuurkrachten te boven gaat
2
iets buitengewoons: de wonderen zijn de wereld nog niet uit gezegd bij iets zeer onverwachts; en wonder boven wonder, hij slaagde
TO, dit is iets tussen jou en je vriend. De helft zal hier zeggen houden, de andere helft laat het weghalen. Laat je niet door posts hier leiden.
Dit. Je weet zelf diep van binnen wel wat je wil. Vertrouw op jezelf en praat inderdaad met je vriend, de ha en fiom.
I told you walking was idiotic.
vrijdag 1 november 2019 om 11:23
vrijdag 1 november 2019 om 11:23
Dan is het het 2e dus!Star² schreef: ↑01-11-2019 11:07Nope:
1
2
Mag ik zeggen wat IK vind, jeetje Mina zeg.
Verder eens met Baggal en staafmixer!
justagirly wijzigde dit bericht op 01-11-2019 11:26
1.36% gewijzigd
vrijdag 1 november 2019 om 11:25
Oké, lekker nuchter.RégineFilange schreef: ↑01-11-2019 11:04Tja sorry hoor, maar dat is natuurlijk wel een heel lichtzinnige houding. Straks is dat wondertje gehandicapt. TO zat helemaal niet meer te wachten op een wondertje.
Het is puur biologie, en gelukkig hebben we tegenwoordig de mogelijkheid om daar op tijd iets aan te doen als het niet de bedoeling was.
Tsja. Ik sta daar ook niet-nuchter in sorry, ben zelf ook zwanger.
Blijft een moeilijke beslissing van alleen TO en vriend.
vrijdag 1 november 2019 om 11:26
vrijdag 1 november 2019 om 11:26
vrijdag 1 november 2019 om 11:27
Ik wou er nog aan toevoegen: er zullen zich ongetwijfeld ook mensen melden die roepen dat je vast niet echt per ongeluk zwanger bent geraakt. En hier is de eerste al.viva-amber schreef: ↑01-11-2019 11:26Opeens zwanger op deze leeftijd dat geloof ik niet zo. Ik denk dat je gewoon gestopt bent met anticonceptie of je was creatief ermee...kom er vooruit dat je dit graag wil.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 1 november 2019 om 11:32
Precies dit.
Wat ik je wel kan meegeven als moeder (van een overigens zeer gewenst en gepland kind) is dat je het moederschap niet moet onderschatten. Het is, zeker het eerste jaar, best zwaar en je leven wordt compleet anders. Een kind heb je niet alleen voor kerstmis, maar voor de rest van je leven
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 1 november 2019 om 11:33
RégineFilange schreef: ↑01-11-2019 11:04Tja sorry hoor, maar dat is natuurlijk wel een heel lichtzinnige houding. Straks is dat wondertje gehandicapt. TO zat helemaal niet meer te wachten op een wondertje.
Hoezo, straks is het gehandicapt? Dat kan altijd bij iedere zwangerschap toch? En door TO's leeftijd zijn er behoorlijk wat tests mogelijk. Mocht er dan iets blijken te zijn, kun je altijd nog beslissingen nemen.
Maar goed, ik ben misschien niet objectief. Ik werd zelf 40+ onverwacht zwanger. Ik had ook nooit een enorme kinderwens en na mijn 40e al helemaal niet meer.
Mijn partner wel. En dus was de zwangerschap afbreken niet iets vanzelfsprekend. Na de 1e echo was het ook voor mij absoluut geen optie. Ook al zag ik 1000 beren op de weg en was ik heel bang met wat het met mijn leven zou doen.
Inmiddels ligt er een heerlijk klein mannetje naast me en hoewel ik het nieuwe moederschap best pittig vind, kan ik me nu al niet meer voorstellen dat het anders was gelopen. Vanaf het moment dat ze hem op mijn buik legden na de bevalling was het goed en had het altijd zo moeten zijn. Die beren tackelen we vast wel.
vrijdag 1 november 2019 om 11:33
Ik zou het houden. Dat de kinderwens is weggeëbd is logisch. Jouw vriend wilde niet en dan neem je afstand van dat gevoel. Dat je nu dat gevoel niet voelt is logisch omdat je nog niet weet wat je wil en dus ter zelfbescherming.
Ik raakte na 3 zwangerschappen ook per ongeluk zwanger, ik was echt van de kaart. Dit werd een miskraam maar in plaats van opgelucht voelde ik me leeg en verdrietig. Het zorgde ervoor dat ik toch nog een keer bewust zwanger ben geworden en we nu een zoontje hebben van 6 maanden. Zwaar....Ja de andere 3 zijn al groot dus alles op nieuw en echt pittig. Maar zo mooi en bijzonder om dit nog eens mee te mogen maken.
Ben je niet bang dat je er spijt van krijgt? Op deze leeftijd is zwanger worden niet meer vanzelf sprekend.
Denk goed na voordat je het echt niet meer kan terug draaien.
Ik raakte na 3 zwangerschappen ook per ongeluk zwanger, ik was echt van de kaart. Dit werd een miskraam maar in plaats van opgelucht voelde ik me leeg en verdrietig. Het zorgde ervoor dat ik toch nog een keer bewust zwanger ben geworden en we nu een zoontje hebben van 6 maanden. Zwaar....Ja de andere 3 zijn al groot dus alles op nieuw en echt pittig. Maar zo mooi en bijzonder om dit nog eens mee te mogen maken.
Ben je niet bang dat je er spijt van krijgt? Op deze leeftijd is zwanger worden niet meer vanzelf sprekend.
Denk goed na voordat je het echt niet meer kan terug draaien.
vrijdag 1 november 2019 om 11:40
Overigens ben ik niet tegen abortus dus hè. Als je echt niet wilt, dan vooral niet doen. Maar zorg dan dat je het zeker weet en je er geen spijt van krijgt, op jouw leeftijd heb je geen nieuwe kans meer.
Het klinkt een beetje alsof je het idee opzij hebt geschoven, aangezien je eigenlijk heel lang wel een kinderwens had. Dus onderzoek of het naar de achtergrond is geduwd of dat het er echt niet meer is.
Voor de praktische zaken heb je nog een paar maanden de tijd om aan alles te wennen en een oplossing te bedenken.
Het klinkt een beetje alsof je het idee opzij hebt geschoven, aangezien je eigenlijk heel lang wel een kinderwens had. Dus onderzoek of het naar de achtergrond is geduwd of dat het er echt niet meer is.
Voor de praktische zaken heb je nog een paar maanden de tijd om aan alles te wennen en een oplossing te bedenken.
vrijdag 1 november 2019 om 11:40
S0LEIL schreef: ↑01-11-2019 11:33
Maar goed, ik ben misschien niet objectief. Ik werd zelf 40+ onverwacht zwanger. Ik had ook nooit een enorme kinderwens en na mijn 40e al helemaal niet meer.
Mijn partner wel. En dus was de zwangerschap afbreken niet iets vanzelfsprekend. Na de 1e echo was het ook voor mij absoluut geen optie. Ook al zag ik 1000 beren op de weg en was ik heel bang met wat het met mijn leven zou doen.
Inmiddels ligt er een heerlijk klein mannetje naast me en hoewel ik het nieuwe moederschap best pittig vind, kan ik me nu al niet meer voorstellen dat het anders was gelopen. Vanaf het moment dat ze hem op mijn buik legden na de bevalling was het goed en had het altijd zo moeten zijn. Die beren tackelen we vast wel.
Ik vind dit nog steeds zo leuk he