Bloedverlies prille zwangerschap

11-07-2020 08:49 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, ik heb even een vraag.

Ik ben zo'n 6-7 weken zwanger (i.v.m. onregelmatige zwangerschap is het een schatting). Ik kom net mijn bed uit en ik zie allemaal rode vlekken in bed en een beetje bij mijn dijen. Een half uurtje eerder had ik mijn dochter uit haar bed gehaald om haar in ons bed borstvoeding te geven en toen was er niets en had ik ook niets. Nadat ik met haar opsta dus wel...

Ik heb geen last van krampen of andere klachten, maar ik voel me wel een beetje 'ongesteld'. Zo'n gevoel in je lichaam die je hebt als je gaat beginnen met menstrueren (dus nog voor de menstruatiekrampen, zeg maar). Geborrel, ofzo.

Een detail: toen ik zwanger was van mijn dochter, hoe vroeg ook, voelde ik het heel sterk aan: dit is een sterk mensje! Ik was helemaal niet bang voor een miskraam, ik leek te weten dat dat zeker niet ging gebeuren. Deze zwangerschap voelde niet 'zo krachtig aan' en hield ik er vanaf het begin al rekening mee dat er iets kan gebeuren.

Ik heb al eerder een beetje bloedverlies gehad, maar dat waren lichtroze druppels op mijn toiletpapiertje. Nu dus al heel wat meer, verschillende vlekken in bed, alsof het een beginnende ongesteldheid is. De kleur is rood.

Ik heb voor nu even een maandverbandje erbij gehaald.

Kan het ook nog iets anders zijn dan een miskraam in zo'n geval? Kan ik beter voor vandaag mijn afspraken cancellen? Ik weet niet zo goed wat te verwachten, eigenlijk.
Hakuna Matata
Ik heb weleens begrepen dat bij bloedverlies zonder kramp de kans zo'n 50% op een miskraam en 50% op iets anders. Maar bel anders gewoon een verloskundige voor advies.
Hopelijk houdt het gewoon op en valt het mee trouwens!
Het kan twee kanten op TO.. Er zit niets anders op dan afwachten. Ik hoop dat het hierbij blijft. Sterkte. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO. Bij mij was het niet goed; maar zegt niets over jou 😘
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt mij niet goed.
Ligt eraan wat je wilde doen vandaag. Zou niet te gek doen of een dagje uit. Het kan overgaan in een soort menstruatie tenminste heb ik een keer gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even afwachten en als het erger wordt even bellen. Misschien mag je een echo laten maken, met 6/7 weken moet er doorgaans wel een kloppend hartje te zien zijn. Je zou een test kunnen doen om te kijken of het hcg nog hoog is maar dit geeft zeker niet altijd garantie. Soms blijft het hcg level nog hoog terwijl je allang een miskraam hebt gehad, bij mij liep het vrij snel al niet meer op maar kwam “het” pas met 6 weken eruit dus ik wist al dat het mis zou gaan. Het is maar net wat je fijner vindt. Bij mijn 2 eerste zwangerschappen heb ik ook meerdere keren bloedverlies gehad in het eerste trimester maar dat is gewoon goed gegaan. Hopelijk zit het gewoon goed bij jou :hug:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Het kan beide kanten op, ik duim voor je dat het bij jou de goede kant is!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even de vk bellen en vragen of ze een echo wil maken. Hier zelf 2 keer bloedverlies gehad en dat was niet goed. Vriendin van me heeft ook bloedverlies gehad en daar was niets aan de hand. Helaas kun je niets meer doen dan afwachten/vragen voor een echo. Ik hoop voor je dat er niets aan de hand is!
Oef wat spannend. Bij mij was het nooit een goed teken, ook niet toen ik na een bloeding nog een kloppend hartje had gezien. En al mijn miskramen, ook die met twaalf weken, waren volkomen pijnloos (dit schijnt niet zo vaak voor te komen).

Maar goed, dat geldt voor mij. Er zijn -gelukkig- ook heel andere ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn gynaecoloog zei: zolang je geen pijn/kramp hebt, is de kans een stuk kleiner dat het een miskraam is. Ik heb hele erge bloedingen gehad tot ongeveer 16 weken, compleet met flinke stolsels zelfs. Zowel vers als 'oud' bloed. Bij mij was het achteraf waarschijnlijk een soort bloeduitstorting/stolsel in mijn baarmoeder. En inmiddels ben ik 35 weken zwanger van een tweeling. Dat geeft jou geen garanties, maar het hoeft dus echt niks te betekenen.
Overigens zei ik er niks voor af, maar dat kwam ook omdat het een aantal weken heel vaak gebeurde. Er is een paar keer een (inwendige) echo gemaakt op de eerste hulp, wat heel fijn was, want je maakt je toch zorgen. Dus je kan altijd eens bellen hoe jouw poli daar tegenover staat.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie reacties. Ik kijk het even aan en als het zich doorzet dan bel ik de vk.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Ik had regelmatig bloedverlies de eerste 12 weken. Ik kreeg ook al die keren een echo. Resultaat is nu ruim 1.5 jaar oud! Ik hoop dat het goed uitpakt, eerder genoemd werd 50% kans, dit werd mij ook altijd gezegd. Sterkte! Ik hoop op een positieve afloop! Ik zou zeker eventjes bellen :heart:
Alle reacties Link kopieren
En? 😘
Alle reacties Link kopieren
Het bloeden is gisteravond gestopt. Ik was er zeker van dat het mis ging, want ik voelde me ook ongesteld (het zeurende gevoel, niet de krampen). Ik dacht dat de krampen wel gingen komen, maar nu heb ik nergens last van. Ik voel me vandaag goed. Ik snap er helemaal niets van eigenlijk.

Ik was van plan morgen even contact op te nemen met de vk. Verder weet ik nog niets dus. Ik had sowieso de maandag daarop een echo gepland staan.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Verrassingswolkje schreef:
11-07-2020 10:00
Oef wat spannend. Bij mij was het nooit een goed teken, ook niet toen ik na een bloeding nog een kloppend hartje had gezien. En al mijn miskramen, ook die met twaalf weken, waren volkomen pijnloos (dit schijnt niet zo vaak voor te komen).

Maar goed, dat geldt voor mij. Er zijn -gelukkig- ook heel andere ervaringen.
Ik had ook geen pijn bij mijn miskraam.
Alle reacties Link kopieren
Bleef het wel bloeden, bij een miskraam? Of stopte het op den duur (en ging het later weer verder)? Ik snap namelijk niet dat ik niet meer bloed. Ik verwacht wel een miskraam namelijk, en ik kan niet goed uitleggen waarom.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Spinnetje heb je nog een Zwangerschapstest gedaan? Niet dat dat heel veel zegt, maar misschien wel als het streepje lichter is geworden
Alle reacties Link kopieren
Niet gedaan. Ik begreep dat dat heel misleidend kan zijn, omdat de hormonen nog wel in je lichaam zitten.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Wat onzeker en spannend! Ik heb drie keer een miskraam gehad en dat begon steeds met wat licht bloedverlies. Uiteindelijk heeft het bij mij nooit vanzelf goed doorgezet en heb ik twee keer een curettage gehad en één keer medicatie. Het kan dus inderdaad ook weer stoppen en verder gaan.
Maar... Ik heb ook genoeg verhalen gehoord waarbij bloedverlies helemaal geen slecht nieuws betekende. Zoals gezegd: het kan alle kanten op.
Als ik jou was zou ik morgen sowieso even de verloskundige bellen en kijken of je langs mag komen.
Als het fout zit, is het fijn dat je je zo snel mogelijk daar op kunt instellen. Maar hopelijk krijg je juist mooi nieuws en voel je opluchting!
Veel succes :heart:
Alle reacties Link kopieren
Spinnetje klopt inderdaad. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid!
Alle reacties Link kopieren
@ Spinnetje, het kan echt vanalles zijn, je weet het gewoon niet. Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Nou zeker! Zo Spannend. Bel de VK 🤞🏼😘
Wat naar zeg!
Ik heb een aantal weken lang bloedverlies gehad, zowel rood als bruin bloed, de ene keer erger dan de andere keer. Een paar dagen zelfs menstruatieachtig bloedverlies.
Ik was er dus van overtuigd dat t niet goed zou aflopen, dus toen er op de echo een kloppend hartje te zien was, was ik enorm verbaasd en blij.
Ze is nu anderhalf ;-)

Wilde ook een positief verhaal delen. Hopelijk is het voor jou ook zo straks!
Alle reacties Link kopieren
Charimsha wat fijn zo’n positief verhaal!

Spinnetje heb je nog gebeld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven