Bloedverlies prille zwangerschap

11-09-2021 08:55 71 berichten
Een week geleden had ik de eerste (zeer licht) positieve test in mijn handen. Woensdag heb ik een clearblue test gedaan en die gaf 1-2 weken aan. Ik zou dus tussen de 3 en 4 weken zwanger zijn.

Echter heb ik al een dag of 5 wat bruinige bloedverlies. Het zijn een paar drupjes (nog niet eens drupjes te noemen) per dag. Wel heel weinig, maar toch schrik je ervan als je weet dat je zwanger bent. Ook bij het afvegen is het aanwezig. Ik heb geen krampen, buikpijn of rood bloedverlies. Ik weet dat het 2 kanten op kan gaan: miskraam of bloedverlies tijdens zwangerschap. Ik sta er nogal nuchter in en als het mis gaat, dan is dat oké en heeft dat zo moeten zijn.

Ik ben echter wel benieuwd naar mensen die hier ook ervaring mee hebben. Werd het bij jou een miskraam? Hoe zette dat door en na hoe lang? Of heb je wel een gezonde zwangerschap gehad met bloedingen?

Het rotte is dat we deze week trouwen en op huwelijksreis gaan. Zou er wel flink van balen als het losbarst in m’n trouwjurk of in het vliegtuig oid. :O
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werd het uiteindelijk met 9.5 week een miskraam, nadat ik al weken bruin bloedverlies had.
Honey, you should see me in a crown
Bij mij was het ontrekkingsbloed, al was dat wel rood volgens mij. Bij mij was niks aan de hand, maar ik was ook zeer ongerust toen.

Maar het kan echt van alles zijn, wat naar dit nu ook gebeurt, zo voor je huwelijk en huwelijkreis. :hug:
Alle reacties Link kopieren
De test geeft aan wanneer de bevruchting plaatsvond. Dat is dus 1 a 2 weken geleden, niet 3 a 4. Je kunt helaas niets doen als je toch ongesteld wordt, hoe klote ook dat het tijdens je huwelijk of vakantie kan gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn oudste had ik het ook regelmatig. Hij is nu aan het koprollen op de bank.

Je kan er helaas niks van zeggen. Die eerste weken zijn sowieso spannend. Heb je ook andere symptomen? Ik was wel zo misselijk dat ik dat meer als indicatie gebruikte of het goed ging of niet.
Alle reacties Link kopieren
Bruin bloedverlies betekent vaak helemaal niks. Kan nog van de innesteling zijn.
Alle reacties Link kopieren
roosje11 schreef:
11-09-2021 09:08
De test geeft aan wanneer de bevruchting plaatsvond. Dat is dus 1 a 2 weken geleden, niet 3 a 4. Je kunt helaas niets doen als je toch ongesteld wordt, hoe klote ook dat het tijdens je huwelijk of vakantie kan gebeuren.
Je weet dat je twee weken kado krijgt bij een zwangerschap?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
roosje11 schreef:
11-09-2021 09:08
De test geeft aan wanneer de bevruchting plaatsvond. Dat is dus 1 a 2 weken geleden, niet 3 a 4. Je kunt helaas niets doen als je toch ongesteld wordt, hoe klote ook dat het tijdens je huwelijk of vakantie kan gebeuren.

Ze zegt dat ze 3-4 weken zwanger is, niet dat de bevruchting 3-4 weken geleden was.
roosje11 schreef:
11-09-2021 09:08
De test geeft aan wanneer de bevruchting plaatsvond. Dat is dus 1 a 2 weken geleden, niet 3 a 4. Je kunt helaas niets doen als je toch ongesteld wordt, hoe klote ook dat het tijdens je huwelijk of vakantie kan gebeuren.
Je telt 2 weken op bij de clearblue testen. De 2 weken die “cadeau” krijgt.
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Fijn, die herkenning. Zal zo even alles rustig lezen!
Alle reacties Link kopieren
Ter geruststelling; ik heb maanden lang bloedverlies gehad. Na een tijdje zelfs met krampen en klonters en dat t langs mn benen liep. Dus gutsen bloed. Verloskundigen zeiden dat ik geen vertrouwen meer moest hebben. En mn zoontje is nu gezond en al 1.5 jaar :)
Alle reacties Link kopieren
Op zo'n korte termijn kan het echt nog alle kanten op (helaas). En ook over het verloop als het niet goed is, is weinig te zeggen qua pijn, hoeveelheid bloed, timing...
Ik had op zo'n korte termijn een miskraam, mijn zwangerschapstesten werden ineens weer wit en 3 dagen later miskraam. Voelde en qua bloedverlies als een forse ongesteldheid.

Ik zou extra veel (dik) maandverband meenemen, je mag dan geen tampons gebruiken, en wat pijnstillers. Voor als het misgaat, maar er is even zoveel kans dat het gewoon goed blijft gaan en dat jullie een fantastische huwelijksreis tegemoet gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap regelmatig bloedverlies gehad. Het begon alleen wel pas bij 15 weken. Vanaf 30 weken ofzo had ik het zo’n beetje elke week. Na de eerste keer mocht ik een extra echo bij de verloskundige, maar daar was niks geks te zien, maar jij bent natuurlijk nog wat minder ver. Geen krampen of andere klachten is op zich wel een goed teken, maar ik denk dat je alleen maar kan afwachten nu. Hoe moeilijk ook.
Eurus schreef:
11-09-2021 09:00
Bij mij werd het uiteindelijk met 9.5 week een miskraam, nadat ik al weken bruin bloedverlies had.
Wat naar zeg. Had je voor die tijd ook al een echo gehad met kloppend hartje?
FeeLucifer01 schreef:
11-09-2021 09:06
Bij mij was het ontrekkingsbloed, al was dat wel rood volgens mij. Bij mij was niks aan de hand, maar ik was ook zeer ongerust toen.

Maar het kan echt van alles zijn, wat naar dit nu ook gebeurt, zo voor je huwelijk en huwelijkreis. :hug:
Fijn dat het bij jou goed gegaan is. Had je ook meerdere dagen bloedingen?
Tinkeltje33 schreef:
11-09-2021 09:10
Bij mijn oudste had ik het ook regelmatig. Hij is nu aan het koprollen op de bank.

Je kan er helaas niks van zeggen. Die eerste weken zijn sowieso spannend. Heb je ook andere symptomen? Ik was wel zo misselijk dat ik dat meer als indicatie gebruikte of het goed ging of niet.
Ah ik zie nu een koprollend kind voor mij haha. Fijn!

Ik heb totaal geen zwangerschapssymptomen. Voel me niet anders dan normaal.
fjordson schreef:
11-09-2021 09:20
Ter geruststelling; ik heb maanden lang bloedverlies gehad. Na een tijdje zelfs met krampen en klonters en dat t langs mn benen liep. Dus gutsen bloed. Verloskundigen zeiden dat ik geen vertrouwen meer moest hebben. En mn zoontje is nu gezond en al 1.5 jaar :)
Oh jemig wat spannend moet dat geweest zijn zeg. Nooit een oorzaak gevonden?
nooit1blijvenzitten schreef:
11-09-2021 09:32
Op zo'n korte termijn kan het echt nog alle kanten op (helaas). En ook over het verloop als het niet goed is, is weinig te zeggen qua pijn, hoeveelheid bloed, timing...
Ik had op zo'n korte termijn een miskraam, mijn zwangerschapstesten werden ineens weer wit en 3 dagen later miskraam. Voelde en qua bloedverlies als een forse ongesteldheid.

Ik zou extra veel (dik) maandverband meenemen, je mag dan geen tampons gebruiken, en wat pijnstillers. Voor als het misgaat, maar er is even zoveel kans dat het gewoon goed blijft gaan en dat jullie een fantastische huwelijksreis tegemoet gaan!
Goede tips. Ik zorg dat ik de spullen in m’n handbagage stop. Wat naar de miskraam en weer witte testen. Wellicht toch een idee om eind van deze week nog eens een test te doen om te kijken wat daaruit komt. Alhoewel dat natuurlijk ook geen garantie geeft en/of aangeeft of alles goed gaat of niet.
Alle reacties Link kopieren
Dopperfles schreef:
11-09-2021 09:58
Wat naar zeg. Had je voor die tijd ook al een echo gehad met kloppend hartje?
Ja, rond de 7,5 week was alles prima. Hoop op een andere afloop voor jou!
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Het geeft zeker geen garantie maar ik denk dat de concentratie HCG (wat die testen meten) op die termijn nog zo laag is dat als het níet goed gaat, er best een kans is dat hij relatief snel weer onder de testwaarde duikt. Dat is uiteraard afhankelijk van hoeveel hcg je zelf aanmaakt, bij mij dus dermate weinig dat het binnen 1.5 week onder de restwaarde zakte.

Maar we duimen gewoon dat alles goed blijft gaan :lol:
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dit.
Het kan echt alle kanten op to!
Ik herken je klachten: de eerste keer eindigde dat met 11 weken in een miskraam, de tweede keer had ik vaker/meer bloedverlies en dus totaal geen vertrouwen: het resultaat daarvan is nu bezig de keukenkastjes uit te laden.
drominique schreef:
11-09-2021 10:27
Wat naar dit.
Het kan echt alle kanten op to!
Ik herken je klachten: de eerste keer eindigde dat met 11 weken in een miskraam, de tweede keer had ik vaker/meer bloedverlies en dus totaal geen vertrouwen: het resultaat daarvan is nu bezig de keukenkastjes uit te laden.
Oh jeetje wat rot zeg, nog met 11 weken. Ik heb het uiteraard totaal niet voor het kiezen maar ik heb wel “liever” nu een miskraam dan met 11 weken. Volgens mij is het op deze termijn nog veel minder heftig.
Alle reacties Link kopieren
Het kan zoals hierboven gezegd echt alle kanten op. Ik heb zelf met 5 weken een hele heftige bloeding gehad, echt zoals een forse menstruatie. Met 7 weken een kloppend hartje & nu 21 weken zwanger. Had zelf vrijwel geen hoop meer, maar de vk gaf aan het soms mee te maken dat vrouwen met zulke heftige bloedingen toch een gezond kindje op de wereld zetten.

Bij mijn zoontje heb ik bijna de hele zwangerschap licht bruin verlies gehad.

Ik hoop dat het goed afloopt, het kan dus echt alle kanten op. In ieder geval alvast een hele fijne bruiloft en huwelijksreis gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij beide zwangerschappen zo rond week 4-5 wat bruinig bloedverlies gehad, een paar dagen. Twee gezonde kindjes inmiddels.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben drie keer zwanger geweest en heb bij alle drie de zwangerschappen in het begin bloedverlies gehad. Een keer miskraam, twee kerngezonde dochters. Het zegt inderdaad weinig, elke zwangerschap is anders.

Het ergste bloedverlies had ik trouwens bij mijn tweede zwangerschap. Mevrouw is inmiddels een eigenwijze brugklasser :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven