Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.



Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah beterschap Es.



Nienemunt ja dan zou ik er absoluut vrede mee hebben. Ik weet niet precies waarom maar dat is een gevoel.

Het voelt voor mij wel verkeerd als ik zou stoppen met bv voor een tweede.
Alle reacties Link kopieren
Bertschap Es!



Fee, garanties heb je nooit. Ook al begin je een maand later weer, zou het ook kunnen dat je te vroeg bevalt. Maar je kunt voor je eigen gemoedsrust natuurlijk een maandje overslaan.

Ik weet niet zo goed wat ik zelf zou doen, eigenlijk. Ik denk er gewoon voor gaan, tegen die tijd is er vast wel een oplossing.



Bettie, ik denk ook wel dat ik er op die manier toch wel vrede mee kan hebben, maar ik stop in iedergeval ook niet met de bortsvoeiding om zwanger te worden. Dan is door blijven voeden en dan zien hoe het loopt wel het fijnste.



Spannend!!! Morgen toch mijn koperspiraal laten verwijderen en dan gaan wij er weer voor. Ik weet dat de kans klein is dat het lukt zonder cyclus, maar toch weer spannend en als het dus nog even duurt zou ik het ook niet erg vinden. We zien het wel.
Alle reacties Link kopieren
Zou iemand mij trouwens in de tabel willen zetten? Ik weet niet goed hoe dat moet.

Naam: Nienemunt

Leeftijd: 23

Geboorte kindje: December 2015

Borstvoeding: Op verzoek

Cyclus: nog geen cyclus
Nienemunt, ik heb je erin gezet!

Ik denk trouwens niet dat borstvoeding zo plots klaps helemaal ermee stopt. Geloof ook dat dat pas wat later in de zwangerschap is, maar dat kan ik mis hebben. Dus ik denk dat je die 1.5 maand sowieso nog wel redt!



Es: Beterschap! Ik hoor overal zieke mensen. Het heerst, om er maar een dooddoener in te gooien

Hier trouwens ook eentje die vandaag om 6:00 al wakker was. Normaal was hij om 7:00 wel wakker, dus dat klopt. Maar ben gewoon stuk blijven liggen met hem



Fee: Jammer dat je toch ongesteld bent geworden. Ik denk dat 10 dagen precies genoeg zou moeten zijn, maar het is misschien aan de krappe kant. Weet je wat je lutale fase was voor je zwangerschap?

Met betrekking tot je dilemma: Ik zou denk ik gewoon ervoor gaan. Je weet toch niet hoe het loopt. Ik ken iemand die was van haar eerste kindje bevallen tussen 41 en 42 weken, en de tweede kwam met 37 weken. Dus het zegt ook niet per se zo veel hoe je eerste zwangerschap was. En dan zou je de volgende ronde om deze ook over moeten slaan, als je zo beredeneerd.



Grappig dat een aantal echt van die doelstellingen hadden. Ik heb dat niet zo gehad. Mijn enige doelstelling was het proberen te laten slagen en dan wel zien hoe lang het leuk blijft.



Ik had trouwens gisteren behoorlijk buikpijn. Had zelfs een emmer naast m'n bed gezet voor de zekerheid. Nu is het niet echt meer aanwezig, maar het leken me nou precies voortekenen van een menstruatie. Hoe zagen anderen hun eerste menstruatie weer aankomen? En die is vaak niet hetzelfde als voor de zwangerschap toch?
Alle reacties Link kopieren
Marie87; Bedankt!

Wat je zegt klopt wel, maar sommige kindjes stoppen gelijk omdat de smaak verandert bij een zwangerschap.



Lijken inderdaad voortekenenen van een menstruatie. Wordt je dan ook misselijk?

Ik heb een paar maanden geleden wel wat druppels bloed verloren, maar meer dan dat was het niet. Toen ook echt weer buikpijn en krampen, dat was dus bij mij een voorteken. Misschien zit er dus wel wat aan te komen bij jou. Verder trouwens niet meer gehad daarna.
Ohja, dat kan ook nog Nienemunt. Dat blijft dan afwachten! Ik ken ook wel verhalen dat kindjes 'droog' zijn blijven drinken trouwens. Dus dan hebben ze evengoed de knusheid/speen van de moeder.



Nou, ik ben normaal nooit misselijk met m'n menstruatie, maar voelde me nu gewoon zo naar van die buikpijn. En volgens mij kan het inderdaad heftiger zijn dan voorheen, zoals fee ook heeft.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Marie, het kan heel goed een naderende menstruatie zijn!

Ik heb het zelf niet voelen aankomen, voelde niets bijzonders van te voren. Maar dat is natuurlijk bij iedereen verschillend.
Alle reacties Link kopieren
Marie, hopelijk is het je menstruatie, dan weet je weer een beetje waar je aan toe bent.

Bettie, voelde je normaal dan ook nooit iets van je menstruatie?



Hier het spiraaltje er uit!

Voelt toch wel weer gek, ondanks dat ik geen cyclus heb voelt het alsof er geen blokkade meer is nu.

Hopelijk hier ook weer een keer een menstruatie na bijna 11 maanden... Ik wil ook wel weer eens weten wanneer ik ongeveer een eisprong heb...
Alle reacties Link kopieren
Spannend Marie!!!

Hier dacht ik het al een pasr keer aan tevoelen komen, maar niks hoor. Pas door ineens weer puistjes in mijn gezicht dacht ik, Oh ja:(

Zie ik het nu ook steeds door aankomen.



Hoop dat je snel duidelijkheid hebt, dat vond ik wel fijn aan weer ongesteld worden, datje niet ineens voor een verrassing kunt komen te staan.
Nienemunt, dat lijkt me inderdaad dan een gek idee. Maakt het wel weer definitief he.



Fee, weet je al hoe je het de komende ronde gaat doen?



De enige menstruatie die ik hier heb gespot is die in m'n droom. Het kan je maar bezighouden

Ik ga er maar vanuit dat er hormonaal misschien wel wat gebeurt, maar wat het betekent, geen idee. Wel een beetje irritant nu
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Worteltaart, Bettiepage, Marie en Nienemunt! Het heerst inderdaad..



Fee volgens mij moet er minimaal 10 dagen tussen zitten inderdaad. Ik zou er zelf denk ik gewoon voor gaan, aangezien het de 1e x ook even duurde bij ons. Maar doe vooral waar jullie je goed bij voelen, voor je gemoedsrust kun je het altijd 2 maanden uitstellen.



Spannend en leuk Nienemunt! Volgens mij klopt het wel wat Marie zegt. Het verandert volgens mij geleidelijk van smaak waardoor sommige kindjes stoppen en niet meer willen, anderen drinken gewoon verder.



Marie mijn 1e doelstelling was ook om te kijken of het zou lukken. Zo niet, dan had ik het iig geprobeerd. En nog meer tekenen van een menstruatie? Ze zeggen dat die na een zwangerschap anders is inderdaad, heftiger. Ben benieuwd!
Ha Es! Crosspost. Voel jij je alweer beter? Is je productie een beetje op peil gebleven?
Alle reacties Link kopieren
Ik had gister de vage buikpijn en pijn in mijn onderrug die ik normaal tijdens mijn menstruatie heb, dus hoopte dat het nu zou komen, maar niks hoor. Ik ben er wel een beetje op aan het wachten ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Haha misschien een voorspellende droom Marie?



We gaan er deze ronde gewoon voor! Omdat het bij ons ook wat langer duurde zoals bij jou Es en wat je zei over vroeger kunnen bevallen Marie Neem ik ook mee. In het afgelopen jaar heb ik wel ervaren dat de dingen constant anders lopen dan hoe je ze bedenkt( baby zal wel... Doen nu, nou niet dus) dus we geven het gewoon een kans. Ga geen ovulatie testen meer halen, gewoon maar kijken op de ouderwetsche manier:p



Zijn je nieuwe werkvoorwaarden al ingegaan Marie?
Worteltaart, heel herkenbaar. Ik voel allemaal dingen die ik in het verleden voor een menstruatie had, maar dan zonder een daadwerkelijke menstruatie.



Fee, goed dat jullie er gewoon voor gaan! Iemand anders zei ook wel dat je er dan desnoods een oplossing voor vindt.

Qua werk is het nog niet 100% duidelijk, maar waarschijnlijk kan ik nog een jaar langer blijven tegen een betere vergoeding dan nu. Betekent dat ik nog wel even met een laag salaris zit. Maar als ik nu al meer wil, kan ik minder lang blijven. Het geld is gewoon op een gegeven moment op.
Oh ik zou graag al meeschrijven, maar ik "mag" nog niet, dus ik lees gewoon stiekem mee.



We willen graag een tweede, maar liefst als de eerste minstens 2 jaar oud is. Dus wij beginnen pas ten vroegste in de lente van 2017. Zoon is geboren eind januari. De eerste maanden waren heel zwaar (huilbaby) en hij is nog steeds een erg moeilijke slaper (deze nacht elk uur wakker). Om die reden wil ik dat er toch wel wat tijd tussen zit Ik denk dat ik zo´n tweede babytijd nog niet aan kan.



Ik zie dat er nog een paar meiden in februari 2016 bevallen zijn. Hoe ervaren jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lilapie! Mijn zoon is van begin februari, precies 9 maanden nu. Overdag was wel zwaar met krampjes, maar heel veel in de draagdoek en veel gewandeld dus was ook wel lekker eigenlijk. Snachts sliep hij al snel 5/6 uur achter elkaar, toen van 19-4 uur en inmiddels al paar maanden klokje rond. Geen avond en nachtvoedingen dus meer doorgaans, af en toe een uitschieter maar dat is goed te doen.



Omdat ik me dus echt super fit voel en de Nachten ook niet breken durven we het prima aan, kan me voorstellen dat je met zulke nachten van elk uur wakker nog graag even wacht;) is er een reden waarom hij snachts zo vaak wakker wordt?
@fee: oh wat heerlijk. Draagdoek was voor ons ook de oplossing. Kan me echt niet voorstellen hoe we het zonder zouden gedaan hebben. Lijkt me ook handig voor een tweede



Hij heeft periodes dat hij ok slaapt (19.00-23.00, 23.15-06.00, 06.15-08-30). Maar van zodra er iets aan de hand is (tandjes, verkouden, krampen, groeisprongetje...) dan wordt hij om het uur wakker en wil hij borstvoeding. We hebben al geprobeerd om hem op andere manieren te troosten en dat lukt wel, maar dan moeten we er echt mee rondwandelen en ´s nachts is borstvoeding eigenlijk toch gemakkelijker.



Hij is al altijd een moeilijke slaper. Soms kan ik jaloers kijken naar mama´s die met hun slapende baby in de wandelwagen lekker een koffie aan het drinken zijn. Ons kind slaapt enkel zolang we blijven bewegen. Als hij eens in de maxicosi in slaap valt, dan wordt hij wakker van zodra we vertragen voor een rood licht. Echt. Altijd.



Gelukkig is hij wel een heerlijke baby als hij wakker is Hij weent zelden, kan gemakkelijk alleen spelen, vindt het prima om op stap te gaan...
Alle reacties Link kopieren
Gister was ik nog niet opgeknapt, vandaag gaat het weer beter. Dank je wel Marie! Ja die blijft wel stabiel heb ik het idee na zo'n lange tijd voeden en vooral met nog maar 2 voedingen.



Heel herkenbaar Worteltaart! Heb ook echt een paar keer gedacht dat het dan nu wel zou komen, maar wacht helaas nog steeds..



Fijn dat jullie de knoop doorgehakt hebben en er weer voor gaan Fee: spannend en leuk!



Lilapie ik herken heel veel dingen die je schrijft. Ons meisje heeft in het begin ontzettend veel gehuild en ook slapen was een drama!! Vanaf het moment dat ze 10 maanden is gaat het veel beter op het gebied van slapen, maar het blijft wel hetgeen wat het meeste energie kost. Zij vecht tegen haar slaap.. Ze is de laatste dagen steeds om 4.15 uur wakker en dan begint mijn dag. Op het kinderdagverblijf de laatste 2 dagen ook maar 45 minuten op de hele dag geslapen terwijl ze wel ontzettend moe is. Wij kunnen haar ook nooit slapend vanuit bijv de auto in bed leggen. Ze is al wakker als we stil staan.. Ook ik heb wel eens met jaloezie naar mensen gekeken met een slapende baby op een terras, verjaardagen etc. Bij een 2e kan het denk ik alleen maar meevallen voor ons!
Herkenbaar allemaal, ik heb ook af en toe krampen waarvan ik denk zou het nu losbarsten maar tot op heden niets. Gister eerste ovulatietest gebruikt, heel licht streepje, er gebeurt dus wel iets in mijn lijf



@lilapie; onze zoon is van eind februari, nu 8 maanden. Durf het bijna niet te zeggen maar ik heb al vier maanden bijna geen gebroken nacht meer gehad *afkloppen*. Alleen af en toe een nachtvoeding. Daarvoor was het wel vrij pittig; heel veel voedingen, overdag niet zelf willen slapen (alleen in de draagzak) en veel huilen, met 4 maanden was 't opeens over en werd hij best makkelijk, heel gek. Weet nog steeds niet echt wat er aan de hand was. Klinkt misschien gek maar ben ook al bijna weer vergeten hoe pittig het was, ook omdat de tijd zo snel gaat, denk dat we het daarom binnenkort wel weer aandurven. Als je er nog midden in zit lijkt me dat een ander verhaal..
Nou lilapie, schrijf gewoon gezellig mee als je wilt. Er zijn er nog genoeg die er niet echt voor kunnen gaan, dus voor de meesten duurt het denk ik nog wel even Heb je al wel een cyclus?



Es: Fijn dat je je weer wat beter voelt! Maar wat zwaar dat je meisje al zo vroeg wakker is. Ze wil dan op geen enkele manier meer slapen? Zou het ook nog een beetje door de wintertijd komen?



Hier ook een lastig slapende baby. Hij deed overdag lange tijd maar slaapjes van 30 minuten, tenzij hij op één van ons lag. De afgelopen week begint hij langer achter elkaar te slapen. Ook wel zo fijn voor hem. Wij brengen hem rond 19:00 naar bed, dan wordt hij 22:00 wakker, vervolgens soms 0:00, 2:00, 5:00. Maar ik ga op tijd naar bed en het breekt me meestal niet op.



Ik wéét dat ik de eerste weken best zwaar vond, maar kan het me nu niet meer zo goed voorstellen, haha. Soms zou ik graag weer zo'n mini hebben, en de hele dag op de bank hem op mij laten slapen. Daar is mijn zoontje nu veel te actief voor.
Alle reacties Link kopieren
Lilapie, schrijf inderdaad gezellig mee! Mijn zoontje is van begin februari (nu 9 maanden). Overdag slaapt hij heel moeilijk zelfstandig in. Als ik hem in zijn bedje leg gaat hij hard huilen, hoe moe hij ook is. Ik heb van alles geprobeerd, niets hielp. Hij valt enkel alleen aan de borst in slaap. Dus als hij moet gaan slapen, ga ik in ons bed liggen zodat hij liggend kan drinken en in slaap valt aan de borst. Dan leg ik hem over in zijn bedje. Op hoop van zegen dat hij dan niet wakker wordt... Het is heel bewerkelijk als je dit zo leest, maar het is vaste routine hier. Niemand weet het verder dan alleen mijn man, want dan verklaren ze me voor gek waarschijnlijk.

Wat ik heel lastig vind is dat er eigenlijk nooit iemand anders hem naar bed kan brengen. Of dat het wel heel lastig gaat worden als ik met bv zou moeten stoppen.. Maarja; dat zien we dan wel weer.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik het slaapgedeelte dus voor heel lastig vind in deze babytijd. Ik kan jaloers zijn op vriendinnen die hun baby zonder protest op bed liggen voor het middagdutje en een paar uur slaapt! Het is misschien iets kleins, maar het breekt zo op als je baby slecht slaapt. Ook maakte ik me zorgen of het wel normaal is dat hij zo weinig sliep, omdat hij meer wakker was dan andersom "en dat hoorde niet".

Nu heb ik dat meer los gelaten. Dat scheelt ook echt.

Verder is m'n zoontje super actief, kruipt nee vliegt door de kamer; geweldig! Er zijn nu zes tandjes door, dat was even een pittige periode. Het is ook een heel vrolijk mannetje, voor iedereen een big smile. Ik geniet er intens van. Ik denk ook dat de tweede alleen maar makkelijker kan zijn. Maar al zou de tweede hetzelfde zijn als mijn zoontje nu is; vraag ik mezelf wel af hoe ik bepaalde dingen dan aanpak. Nu pas ik mij bijvoorbeeld met slapen helemaal aan mijn zoontje, dat gaat bij een tweede toch minder makkelijk.



Marie87 grappig als ik in slaap val met zoontje in bed slaapt hij ook veel langer dan alleen in zijn eigen bedje.

Inderdaad ik denk weleens aan die tijd (waar blijft het??) toen hij nog een mini mensje was, lekker op de bank met zoontje op me, heerlijk was dat. Haha nu is hij zelfs te ongeduldig om 1 minuut op schoot te blijven zitten, kruipen wil die!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net even getest, het streepje is donkerder dan gister. Ik verwacht een dezer dagen dus mijn ovulatie. Spannend! Ik hoop dat mijn lf langer is dit keer.
@bettiepage: oh spannend dat je cyclus dus echt op gang is!



Dat in slaap krijgen is heeeeel herkenbaar. Ik voed m'n zoontje ook zo in slaap en we leggen hem daarna in zijn bed of hij blijft tussen ons in slapen.



Ook herkenbaar, die eerste maanden toen vond ik het soms een beetje saai. Maar nu mis ik het stiekem wel om zo'n klein babietje op mij te hebben. Zoon blijft ook geen minuut stilzitten, hij wil overal naar toe kruipen en alles gezien hebben.



Ik ben vast heel naief, maar ik hoop dat een tweede gemakkelijker gaat zijn qua slaap, gewoon omdat die misschien geen andere keuze heeft. Toen zoon twee maanden oud was gingen wij soms 30 (dertig!) kilometer per dag gaan wandelen omdat het de enige manier was dat hij wou slapen. Dat kan je natuurlijk niet doen met een peuter er bij. Ik pas mijn dagen ook heel erg aan op de slaap van mijn zoon. Met een tweede komt er misschien al sneller een ritme, omdat je voor kind 1 bepaalde dingen moet doen.



Het kriebelt soms wel een beetje hoor
Alle reacties Link kopieren
Heb je eigenlijk alweer een cyclus Lilapie?

Of heb ik er overheen gelezen?



Hier kriebelt het ook wel, vandaag hoorde ik van mijn vriendin dat ze zwanger is en een andere vriendin is ook bijna uitgerekend. Dan wil ik het ook Maar andere dagen denk ik er weer weinig aan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven