Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar Nordic gisteren tien dagen 'te laat' was, was ik gisteren tien dagen te vroeg! We hebben een zoontje! Het is ongelofelijk, onwerkelijk, zo mooi en bijzonder! Er ligt nu een klein jochie met opgetrokken knietjes op mn borst te slapen. Ik zal later vast nog meer vertellen. Nu even verder genieten. We zijn helemaal in de wolken. Xx
Oh Uil, gefeliciteerd!!!

Ik krijg tranen in mijn ogen hiervan, wat een mooi bericht!!! Is alles goed gegaan?

Ik wens jullie heel veel rust, liefde en geluk toe. Ben benieuwd naar een uitgebreidere update als je eraan toe bent.

X
@Uil super gefeliciteerd!! Hoop dat bevalling goed gegaan is. Ik streef langzaam op het scenario inleiding af... Vandaag voor tweede keer gestript hopelijk nu met effect.

@selectia tsja dat zijn je darmen zeggen ze: die zwellen op omdat je extra voedingsstoffen opneemt. Ik vond het toen ook gigantisch, maar vergeleken met buik nu....
Uil van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Lekker bijkomen nu. Veel geluk samen!
Wauw Uil gefeliciteerd met jullie zoontje! Onwijs genieten van die heerlijke wolk!

Nordic kun je het nog volhouden? Hopelijk zet het nu door! Succes alvast!

Later schrijf ik meer.
Uil van harte gefeliciteerd

Wat zal jij ontzettend trots zijn! Geniet!
Donderdag afspraak over inleiding besproken en zouden vrijdag afspraak hebben in het ziekenhuis maar donderdag avond kwamen weeën toch op gang! Na 12urigebevalling was daar een zoon! Is me erg meegevallen en goed gezond! Nu wennen aan alles en genieten.
Nordic zo gefeliciteerd!!!!!

Gelukkig dus toch spontaan gekomen. Geniet van elkaar! X
Nordic wat fijn! Super gefeliciteerd met je zoontje! Geniet van je gezinnetje!

Wat een jongetjes trouwens! Piena en lavendel ik gok voor jullie op meisjes!😉
@ Uil en Nordic, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontjes! Wat heerlijk dat ze er zijn en alles goed is gegaan!

Nu lekker bijkomen en genieten
Gefeliciteerd Nordic en Uil! Wat leuk om weer 2 baby's erbij te hebben! Geniet van elkaar en houd ons op de hoogte! Xxx
Gefeliciteerd Nordic! Wat fijn dat hij nog spontaan kwam en dat t allemaal goed verlopen is! Heel veel geluk met elkaar!
Uil en Nordic gefeliciteerd met julie zoontjes. Geniet lekker van de kraamtijd. Het vliegt voorbij.

@ piena, m
Oeps iets te snel

Maar met ons gaat alles goed. Hij is alweer 11 weken. Dus mijn kleine frummeltje wordt al echt een grote frummel. Geniet echt van mijn kleine lachebek en ben zo blij met hem.
Nordic gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws!

Selectia hoe is het met jou en eventuele onzekerheden? Ik ben echt de dagen aan het aftellen tot de echo (gelukkig is het morgen zo ver) en tot de twaalf weken. Heb nog steeds weinig symptomen eigenlijk.
Raar hè Tulpie, jarenlang bereid je je voor op kotspartijen, emotionele buien, vreetkicks, etc en dan heb je zo weinig klachten.

Same here dus. Ik voel mij echt wel anders dan anders, maar totaal niet misselijk, emotioneel of echt duidelijk ergens last van. Hopelijk kan ik over 7 maanden terugkijken op een goede zwangerschap en ben ik dan blij met zo weinig klachten, maar momenteel maakt het nog steeds enorm onzeker.

Ik tel de dagen ook af. Maandag echo en controle. Ik ben dan 10 weken en nog wat dagen. Ik heb dan gelijk bloedafname voor de NIPT test. Het geslacht weten we idd snel daarop ook, het enige is dat in sommige landen het geslacht nog niet doorgegeven mag worden (ook niet aan de arts) ivm eventuele voorkeur en abortus vanwege geslacht. Bv in Duitsland mag men pas met 14 weken het geslacht doorgeven. Ik moet even navragen hoe dat hier zit, maar wil het wel graag weten.

Voor jou morgen dus al een stukje meer zekerheid Tulpie, ik ben heel benieuwd en duim voor je!
Tulpie veel succes morgen!

Als je in de tabel wilt kan dat uiteraard!

Selectia jij maandag weer, blijft spannend. Ook veel succes.

Waar woon je ( hoef je geen antwoord op te geven natuurlijk) ?

Bij een volgende zwangerschap zou ik ook een nipt doen. Ik vind t een "goede" test. Spannend dat je t geslacht dan wellicht al weet! Ik was ook zo nieuwsgierig, ik wist echt zeker dat t een knul was en dat klopte ook. Hopenman moest echt schakelen, hij dacht een meid en wilde dat stiekem ook heel graag. Gelukkig is ie helemaal bijgekomen van de "schrik".
@Hopen: ik woon in Zwitserland.

Idd spannend het geslacht zo snel al te weten en ik vind het ook best eng omdat het echt definitief is.

NIPT is idd een goede test die bijna 100% zekerheid kan bieden zonder invasieve ingreep (want bloedtest) en zonder subjectieve beoordeling van de arts (nekplooi meten blijft interpretabel).
Goed reclame aan het maken Selectia 😀 Wij hebben geen test laten doen, maar als ik het zou doen zou ik ook de NIPT willen en niet de combinatietest. Ik heb het idee dat de combinatietest een beetje achterhaald is. Spannend maandag!

Tulpie: hoe is het gegaan gisteren?

Xxxx
Haha Millen, als ik het zo teruglees maak ik inderdaad reclame.

@tulpie: ik hoop dat alles goed is!

Maandag afspraak en ik vind het heel spannend. Eigenlijk moest ik met 8,5 week een afspraak maar omdat de NIPT pas met 10w kan en er een weekend overheen gaat dus pas maandag. Achteraf denk ik was ik maar eerder gegaan en dan had ik later wel bloed laten prikken. Aan de andere kant: mocht er echt iets mis zijn, kan de arts in dit stadium niet anders doen dan het feit constateren. Geen bloed is goed en pijnlijke borsten blijf ik houden. Kans op missed abortion na kloppend hartje is gewoon heel klein.

Sorry, moest dit even van mij afschrijven....
O Selectia: het komt vast allemaal goed. De kans dat het nu nog misgaat is zo klein. Helaas is het zo dat je na zo'n traject en een miskraam nooit meer onbevangen in een zwangerschap staat. Nog even volhouden Meis! Heb je een beetje afleiding dit weekend?

Alles goed hier! Gister een mooie echo. Ik was helemaal gefocused op dat hartje dus toen de arts mij enthousiast aantikte van 'kijk eens zo groot geworden' was ik nog aan het zoeken naar het hartje op de echo. Pas toen ze het aanwees en ik het inderdaad zag kloppen was ik opgelucht! Wat een spanning zeg! We zijn gisteren officieel ontslagen uit het ziekenhuis. De (voorlopig) laatste gang over de IVF afdeling. Bij de lift kwamen de tranen. Het voelde als zo'n afsluiting na al die jaren van tegenslag en echt als een nieuw begin. Mijn vriend zei 'neeee niet huilen, het is goed toch?' Haha mannen...

Selectia ik snap je onzekerheid zo goed. 10 weken klinkt al wel heel ver! Spannend die NIPT test. Wij gaan hem ook doen. Ik vind het ook echt raar dat ik zo weinig klachten heb. Mijn moeder was bij alle zwangerschappen misselijk inclusief spugen. Zij heeft alleen meiden gekregen, dus misschien krijg ik wel een jongen dan. We laten ons verrassen, dus we willen het niet weten. Het hele proces naar zwanger worden was al zo weinig spontaan dat we dit maar als verrassing laten.

Heel veel succes maandag Selectia, laat even weten hoe het gegaan is! Ik duim voor een mooie echo!

Hoop dat alles goed gaat met iedereen en met name met de pas bevallen dames!
Oh ja ik wil graag in de tabel

tulpie, 34, 1e, uitgerekende datum 25-08, 9 weken (vr)
Wat fijn Tulpie!

Oh kan mij helemaal voorstellen dat die arts gelijk wel zag dat het goed zat, en jij zo gefocussed was op het hartje. Was bij mij ook, dokter ging gelijk meten en ik wilde haast niet geloven dat het echt klopte.

Afscheid nemen van iets wat je jaren met je heb meegdragen is gewoon moeilijk, wat het ook is geweest. Ik denk dat het in onze situatie ook nodig is om nog symbolisch met dingen geconfronteerd te worden, zodat je ze los kan laten. Voor jou was het de laatste ronde op de gang, voor mij was het de medikamenten in een doos pakken en opruimen. Weggooien kan ik nog niet. Ook het evaluatieformulier van de IVF ligt hier nog maar ik ben er nog niet aan toe het in te vullen.

En inderdaad, mannen hebben liever niet dat je huilt want dan weten ze totaal niet meer wat ze moeten doen of zeggen , haha.

Geniet er van Tulpie! Jij bent een week na mij uitgerekend. Net als Nordic en Uil hier zijn wij vlak na elkaar.

Nordic en Uil hoe is het met jullie en met jullie zoontjes? Maken meeschrijfsters hier wel eens namen bekend? Hopelijk alles goed! Andere dames hopelijk ook.....
@Nordic, gefeliciteerd met je zoontje! Wat fijn dat hij zelf is gekomen. Geniet lekker van jullie roze wolk! Gaat alles goed?

@Selectia, heel begrijpelijk dat je dat van je af wil schrijven. De tijd kruipt in die fase, maar je moet idd gewoon vertrouwen dat er niets meer mis gaat. Ik wilde geen test maar heb daarna wel vaak gedacht dat ik het toch had moeten doen. Was erg bang dat er wat mis zou zijn en ik had mezelf die zorgen kunnen besparen. Spannend voor je hoor. En geslacht weten, cool! Wij wisten het niet maar dachten een meisje omdat op verschillende momenten meerdere artsen het per ongeluk hadden over 'zij'. Toch bleef ik maar thuis komen met blauwe kleertjes etc. Geweldig toen bleek dat het een jochie was!

@tulpie, jij ook nog redelijk klachtenvrij? Gewoon van genieten!!!

Ons jochie doet het geweldig, borstvoeding gaat heel goed en geeft me een supertrots gevoel. Hij heeft iets last van geelzucht en moest in het ziekenhuis een dag onder de lamp, daarna nam het gelukkig snel af.

Hij komt goed aan.

De nachtvoedingen vind ik wel pittig, tussendoor slaap ik wat onrustig waardoor ik eigenlijk te weinig slaap. Maar heb er geen last van, ik geniet teveel van alles om me vermoeid te voelen😀. Ik probeer overdag wel wat te slapen en manlief verplicht me ook af en toe tot rust. Dat is lief!

Ik geniet ervan om naar die twee te kijken, hij is zo trots en zorgzaam voor de kleine, dat is enorm vertederend.

Bevalling duurde lang en van mijn plan om medicatievrij te bevallen kwam weinig terecht haha. Na 20 uur weeën nog maar 2,5 cm ontsluiting, maar vliezen waren bij begin al gebroken dus had niet eeuwig de tijd. Om het toch natuurlijk op gang te brengen heb ik al die tijd als een malle gewandeld, gebounced op een bal en nog meer gewandeld. Oftewel na 20 uur volledig uitgeput. Ruggeprik was heerlijk en enorm effectief, vier uur slaap later had ik al 8 cm en twee uur later volledige ontsluiting. Helaas bleek toen dat hij gedraaid in mn bekken lag en wilde niet meer draaien. Toch nog twee uur geprobeerd, maar zonder succes. Arts gaf aan dat keizersnede toch langzamerhand de enige optie werd, en ik was na 27 uur zo klaar om onze kleine te ontmoeten dat ik gretig instemde 😁.

Het was geweldig, prachtig, emotioneel en onbeschrijfelijk. Ookal ging alles totaal anders dan ik had gehoopt en verwacht, ik kijk terug op een super mooi proces dat ik voor geen goud had willen missen.

De aanblik van manlief in tranen bij het zien van ons jochie staat denk ik voor de rest van mijn leven op mn netvlies geprint.

Succes met de spannende week!

Liefst uil

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven