Dromen over een kindje

04-02-2013 15:02 2434 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een groep meiden die dromen over/van een (tweede, derde, vierde) kindje, maar vanwege uiteenlopende redenen nog wachten tot het DE maand of HET jaar is om er voor te gaan.

Droom je ook van een kindje maar moet je ook nog wachten? Klets dan gezellig met ons mee !

Dit topic is vol, we hebben een nieuw deel!
Jaja ik heb het volgehouden, nu pas weer op het forum. En niet eens tussendoor gekeken. Ik ben nu bezig met het schrijven van een scriptie en dat lukt opzich allemaal wel, maar al die regeltjes die er omheen zitten vind ik zo vervelend en remmen mij af. Bijvoorbeeld dat je alles wat je uit literatuur haalt op een officiele (APA-norm) manier moet verwijzen. Zo schiet het niet op.... Gelukkig is scriptie nummer 1 bijna af. Nu 2 nog en mijn praktijk onderzoek......

@Foliumzuur: ik ga ook eerder met de pil stoppen dan dat we er daadwerkelijk voor gaan. Ik heb er wel voor gekozen om meteen (te vroeg dus) te beginnen aan foliumzuur. Het zit nu toch al in mijn systeem om een pilletje te slikken, dus dan het ene pillletje maar verwisselen voor het andere. Je kan foliumzuur niet te lang slikken oid dus het kan geen kwaad. En potjes met enkel foliumzuur zijn helemaal niet duur.

@Uitzet baby: wij zijn sowieso wel spaarders. Kan nu ook gemakkelijk met twee fulltime inkomens. Verder ben ik echt iemand die van knutselen en klussen houdt. Het lijkt mij geweldig om een oud kamertje helemaal op te schuren en een nieuw kleurtje te geven. Dat is dan ook het plan haha.

@Tulp: beetje vergelijkbaar met de botte reactie van mijn vriend van maandag.... Niet leuk! Waarschijnlijk kwam het inderdaad botter over of kwam het moment van jouw app'je even niet uit. Mijn vriend is ook al helemaal omgedraaid (of ik, dat ik het gewoon zwaar oppikte haha) kregen vandaag geboortekaartje van collega binnen dus het kwam weer op de naam. Zegt hij uit zichzelf: mijn naam heeft 4 letters.... Heb er nu maar even wijselijk niet op gereageerd haha! Ik denk achteraf dat het bij mij gewoon de kriebels waren van een ini-mini baby vasthouden.

@ aardbei: trouwen, wat leuk! Gefeliciteerd!! Gaat de kinderwens nu voor lang in de koelkast? En hoe voel je je daarbij? Heb je al enig idee wanneer jullie gaan trouwen?
Goedenavond dames,

Ik heb vernomen dat jullie je afvroegen waar ik was gebleven. Ik ben me ook vergeten 'af te melden' voor dit topic volgens mij.

In mijn enthousiasme had ik me aangemeld bij 2 topics. En ik schreef nog bij 1 topic mee van zl. Dus al met al erg veel en op een gegeven moment ben ik er dus maar mee gestopt. Niet erg netjes van mij... sorry.

Hier gaat alles goed. Zl is ziek (psuedo kroep), maar nu met medicatie moet het goed komen. Volgende week vrijdag (19 april) moet ik ongesteld worden en erna gaan we ervoor. Erg spannend dus aangezien ik bij zl in de eerste ronde zwanger werd.

Hoe gaat het hier? Zijn er al zwangeren?
@ zonnebloem: dankje maar t is helaas nog niet officieel. Nu weer t gevoel in de wachtkamer te zitten.. We verschuiven t dan echt tot t trouwen, daarna gaan we ervoor. Ik merk dat ik het nu vooral lastig vind dat ik weer mn doel kwijt ben. Ik leefde echt naar juli toe en nu is het weer weg, ik hoop heel eerlijk dat hij echt n btje opschiet. Gewoon voor mn eigen rust. Ik heb toen ook n hele tijd moeten wachten voor hij me wat duidelijkheid kon geven dus hoop dat hij me inmiddels weer n beetje beter kent.. Klinkt misschien depressief , ik ben ergens ook heel blij met hoe we het nu voor ogen hebben, maar ik ben blij als ik echt weet dat het gaat gebeuren..heb er nu al zin in om alles te gaan plannen..
Hee Meiden,

Ook van mij weer even een reactie en een update.. Ondertussen officieel afgestudeerd en helemaal gestart bij mn baan waar ik ook erg druk mee ben! Vandaar dat ik zo lang niet ben geweest. Maar ben zeker niet gestopt met dromen...

Mennnnn wat gaat het hier snel! heb wel continue proberen mee te lezen maar wat zijn er veel bijgekomen die ook dromen van een kindje! Super leuk :D

Hier zijn er wel wat kleine wijzigingen.. waarschijnlijk gaan we zoals het er nu naar uitziet (als mn partner een vast contract krijgt) in juli starten ipv najaar..en ga ik dus halverwege mei starten met foliumzuur! Nu ik dit in mijn hoofd heb zijn de kriebels helemaal niet te houden en ben ik lekker aan het rondneuzen naar kinderwagens, kleertjes etc.

Verschil met paar maanden terug is dat vriend het niet meer zo vervelend vind als ik er elke dag over begin maar dat hij ook serieus antwoord geeft en we dus leuk kunnen fantaseren en dromen samen (Meiden er is hoop!!!!)

Ik ga proberen wat vaker mee te schrijven en alles bij te houden! Gezellig weer xx
Hey Viva!

Wat leuk dat je wat van je laat horen! De zwangeren zijn Whoosy, NYC(althans de lief van..) en Liene. Ik kan me even niet herinneren of Leonita ook al zwanger is (hulplijn gevraagd van andere dreamgirls). Wat zielig dat jullie zoontje ziek is! Hopelijk is ie gauw weer beter, of in ieder geval dat ie niet zo heftig last meer heeft bij ademhalen en zo.

Verder heel veel geluk gewenst vanaf de 19e!!! We horen natuurlijk graag hoe het loopt

Aardbei, wat leuk dat jullie gaan trouwen! Gefeliciteerd!

Zonnebloem, goed bezig!!! :Je verdient een mooi plaatje: (nog even zoeken als ik niet van mobiel maar laptop forum)Hier een medescriptant, gelukkig geen drie stukken, maar ik mag ook volop aan de bak. Dus als je een scriptiebuddy op afstand kan gebruiken... I'm here (Jammergenoeg weet ik niet of we dichtbij elkaar in de buurt wonen, want een theedrink of lunchbuddy naast mijn studiegenoten kan geen kwaad..) Succes in ieder geval!

Senorita, welkom! Ik hoop dat je je hier thuisvoelt en ik raad je zeker ook op andere topics in deze pijler te kijken.

Klaprooss terug! Wanneer is je gesprek? Enne mocht je nog wat willen weten, je weet me te vinden!

Bloem, heb je me gevonden?

Lorelay, ik duim voor je! Een vast contract of half jaar contract zou erg mooi zijn. Helemaal als dat ook jullie startsein is:)

Janna en Tulp, die klotevriendjes toch!!!

Als het toch gewoon met maar ook zonder ze zou kunnen hè? Met alle liefde en al het enthousiasme dat jullie hebben en zonder hún gezeur. Ja, ik ben er nu achter. Ze zeggen wel dat vrouwen zeuren, maar die mannen kunnen er ook wat van! BCC als voornaam pffff....zucht! Maar Zonnebloem heeft hopelijk een punt met bet versturen van appjes, je leest er soms ook dingen in die niet zo heftig zijn als ze lijken. Om er maar een ouderwetsch 'spraeckwoird' tegenaan te gooien: hopelijk wordt de soep niet zo heet gegeten als opgediend..

Kim, jammer maar begrijpelijk dat je ons gaat verlaten. :( heel veel geluk gewenst en dank voor je lieve en begripvolle woorden eerder

Syllie, spannend hoor! Ik kan me voorstellen dat je er zin in hebt. Op vergelijkbare wijze kijk ik hier uit naar september, maar er moeten ook nog wat bergen worden verzet...

Hier, ik lig even lekker in bad met een toetje erbij en ondertussen hier schrijven. Ik kan wel wat ontspanning gebruiken. Slaap lekker voor straks en voor nu een fijne avond.

Dikke kus, Cheery
Guusje, gefeliciteerd!!! En heel veel succes op je nieuwe werk! Leuk om te horen dat je vriend nu ook wat serieuzer begint te dromen voor nu welkom terug!!

Aardbei, dat is minder zeg! Het is natuurlijk leuk om te trouwen, maar zo voelt het denk ik toch net iets minder leuk. Ik hoop dat je lief je op een leuke en romantische manier zal vragen. En ik hoop ook dat je je toch een beetje daar op kunt gaan richten. En dat je kinderwens niet de vrieskist in hoeft. Knuffel voor jou!
Cheery, wat lief van je, dankjewel! Ik hoop voor jou dat je droom om mama te worden uitkomt. Ik gun het je zo..
Lorley: Ik zal je zo toevoegen aan de tabel! Ik ga een gesprek plannen met mn leidinggevende dus dan wil ik ook gelijk alles op tafel gooien. Wil graag weten waar ik aan toe ben! Je voorwaarden zien er goed uit, het is ook gewoon belangrijk om bepaalde dingen op een rijtje te hebben. Lijkt me zo rot als je zwanger bent of net een baby'tje hebt en dan tegen van alles aanloopt!

Nearly_nickles: Wat vervelend joh! Maar het is ook gewoon lastig omdat er zoveel mensen opzoek zijn naar werk, er solliciteren ook mensen onder hun niveau en die worden dan sneller aangenomen, er valt bijna niet doorheen te komen. Ik hoop dat je snel iets vind! Ja klopt, Pinterest is eigenlijk een soort mood bord met plaatjes die je van internet kan halen of van andere mensen vandaan kan Pinnen. Werkt heel simpel, vind ik! haha. Thx voor je hug

Janna: Dat is ook wel mijn punt hoor, ik denk dat ik er niet vaak over praat en dat ik het veel voor me hou en dat doe ik ook! Maar in zijn ogen is het nog wat te vaak kan ik wel merken. Ik vind juist wel leuk dat jou vriend er een beetje een lolletje van maakt! Maar daardoor weet je ook niet goed waar je aan toe bent dat snap ik wel.

Spaargeld: Wij hebben echt wel flink wat, maar als we bijvoorbeeld een nieuwe auto willen dan kan dat natuurlijk wel ineens hard gaan. Ik maak me meer zorgen om de maandelijkse inkomsten, als een van ons de baan kwijtraakt kan dat spaargeld ook snel minder worden natuurlijk.. Iemand anders hier schreef over 2000,- , ik denk dat ik dat er ook wel minstens voor beschikbaar stel en als het minder uitvalt is dat prima. Het gaat mij niet om hoe duur het is maar gewoon of we het leuk vinden. Maar een hele babykamer, kinderwagen, kinderstoeltjes, kleding, speelgoed enz gaat toch hard!

Kim: Ik snap het, maar wel jammer voor ons! Je bent een gezellige kletsdame hier . Ik vond ook echt fijn om jou verhaal te lezen over het piekeren omdat het voor mij erg herkenbaar is! Maar we leren steeds weer wat meer toch! Meid, veel suc6 met alles. En het is je geraden dat je hier lang blijft komen!!

Loveisdancing: Mijn verhaal lijkt erg veel op dat van jou! Precies wat je zeg, we hebben afgesproken om te wachten en daar ben ik het ook mee eens maar ik denk er zo vaak aan! Hij kan het gewoon even ergens achterin zijn hoofd parkeren en heeft er geen last van, en hier al die kriebelsss. Naar wat voor soort huis gaan jullie verhuizen, babyproof? hihi. Laten we elkaar steunen in het er niet meer over beginnen. Wil nu gewoon kijken hoelang ik het vol kan houden en hoelang het duurt voor het hem opvalt! Hebben jullie wel echt samen afgesproken wanneer je precies gaat starten? Wij dus niet en dat geeft wel veel onrust.

Klaproos: Zwaaai!! Lekker druk met werk en school?

Bloem: Lief je reactie! Inderdaad via de app komt alles anders over, hij kan mijn ''babygedoe'' er nu even niet bij hebben en dat merk ik aan hem. Volgens mij voelt hij dan nog meer druk van verantwoording/ werk enz. Maar vandaag was hij erg lief voor mij dus heb echt niks te klagen!

Aardbei: Oh wel heel leuk dat jullie gaan trouwen! Maar omdat de datum nu verschuift kun je ook gewoon hier mee blijven schrijven als je wil. Bij ons gaat het dus ook echt nog wel tijdje duren, er staat hier nog geen vaste startmaand. Dan kun je hier al je babypraat lekker kwijt!

Zonnebloem: Goed bezig geweest!! Maar moet je 2 scriptie's? Bizar pff. Valt me echt op dat hier heel veel meiden nog een opleiding volgen. Is inderdaad wel een beetje verglijkbaar, en precies wat je zegt, ik vat het te zwaar op. Maar wil het er gewoon graag over hebben en hij niet!

Viva: Lief dat je hier nog even wat komt posten! Zou heerlijk zijn als het weer snel raak is bij jullie!

Guusje: Welcome back!! Gezellig! En wat een positief nieuw allemaal. Gefeliciteerd met je diploma en heerlijk gelijk een baan! Weet je al wanneer je vriend hoort over zijn vaste contract? Spannend zeg dat jullie dan ook al zo snel gaan beginnen! En er is dus nog hoop als ik het zo bij jou lees, fijn dat jullie ook samen kunnen dromen!

Cheery: Maar toch zou ik het echt niet zonder hem willen hoor!! Wel zonder zijn ''tegenwerking'' haha. Jij druk bezig met alles, denk ik zo. Goed hoor dat je je even echt daarop focust! En lekker zeg in bad, reageer je dan gewoon op je telefoon of?

Slaaplekker meiden!! Lees jullie morgen
@bloem op pinterest ben ik degene met de zonnebril en groenige achtergrond op profielfoto,zet mn naam hier even niet neer haha! ;)

@ aardbei wat vervelend dat de babywens eventjes moet wachten,hopelijk word je snel ten huwelijk gevraagd en heb je weer wat duidelijkheid!

@viva leuk dat je nog even gedag komt zeggen,we hopen met je mee voor 19 april! zou fijn zijn als het weer de eerste ronde raak is;)

@guusje Leuk dat ook julie al eerder gaan beginnen! gefeliciteerd met je afstuderen.. en succes op je werkplek de eerste tijd!

Er zijn veel dames die toch besluiten eerder te beginnen,leuk hoor!

@uitzet baby wij hebben ook best wat spaargeld,we zijn gelukkig ook vrij goede spaarders;) en ik hoef ook echt niet alles splinternieuw en het duurste van het duurste te hebben!

hier,weer een nachtdienst dus een hoop tijd om eens lekker rond te snuffelen op internet haha!
Even kort want het is laat!

Oh, ik vond m'n vriend z'n reactie achteraf ook wel grappig. Maar toen niet zo. Ook vooral omdat hij ook niet daarna wel serieus erover was.

Baby spullen kopen; vergis je niet in wat alles kost hoor! Een kinderwagen is zo 1000 euro. Bedje, commode, maxi cosi voor in de auto, box, kleding, allerlei doeken en knuffels enzo...

Nou ik ga snel slapen! Trusten!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Ik weet niet wie er al begonnen zijn, maar bij de Action verkopen ze nu ook testen a 1,49 voor 2 stuks
@bloem1988 ja echt verslavend niet normaal haha, oeeh dat gaat snel dus! ik wil oook :p

@lorelay ok bedankt, dan stop ik eerst gewoon met de pil en dan als we weten wanneer we beginnen maand van te voren met foliumzuur, bedankt allemaal :d en klopt inderdaaad je kan het zo duur maken als je zelf wil. Zelf wil ik meubels e.d. bijvoorbeeld wel tweedehands, maar buggy en textiel liever niet. op één of andere manier wil ik zo'n mooie buggy:p en die ik ong gezien heb kost 500 euro dus in principe niet eens 'superduur' mijn vriend wil dan weer persé dat autostoeltje, dus al met al dacht ik voor onzels 2000 euro dan kom ik een heel end, houd ik misschien wat over. maar met de helft kom je inderdaad ook een heel eind dacht ik zo.

@uitzet baby, verder inderdaad wat @zonnebloem-87 zegt vind ik het ook helemaal leuk om dingen zelf op te knappen, meubels te verven e.d.

@guusje8 gefeliciteerd!! dat is leuk om dan ineens toch eerder te beginnen :d kriebelkriebel

@scriptie, ik mag me ook bij de club voegen hihi, ben ook druk bezig met mijn scriptie en net als cheery hoef ik er gelukkig maar 1 @ zonnebloem-87 hoe kan het dan dat jij er meerdere moet?

@xtulp Ja precies, ik ben er alleen maar mee bezig en terwijl hij het toch echt ook aangaf, is het nu net alsof hij het gewoon "vergeten" is. zo van ooh we wachten nou even, nou prima en weg gevoelens voor een baby, terwijl het bij mij is: ooh we wachten maar ik wil het wel heel graag, sites bekijken, forums zoeken en van alles. en hij heeft het nu gewoon ff achter zich gelaten. Dus ik ben van plan om niet meer over te beginnen, misschien dat hij er dan na de verhuizing uit zichzelf weer begint. Ja we gaan naar een huis met meerdere slaapkamers en een hele grote tuin echt helemaal leuk!! met het kiezen van een huis daar natuurlijk helemaal rekening mee gehouden hihi.

Nee dat vind ik dus ook erg vervelend. we hebben gewoon afgesproken te wachten zodat we na de verhuziing eerst weer sparen kunnen etc. maar ik zei toen wel iets van ja en dan in december ofzo maar weer even kijken, maar verder niks afgesproken dus inderdaad dat geeft mij ook onrust. maar ik ben van plan om er niet meer over te beginnen dus die onrust zal ik komende tijd wel houden. na de verhuizing hoop ik dat hij er zelf over begint, en anders begin ik er dan wel weer es over.
aardbei, wat spannend dat jullie gaan trouwen! ik kan mij heel goed voorstellen dat het wachten je onrustig maakt. Ik merk bij mijzelf dat zodra ik weer hoe wie wat, ik al meteen sneller schik in hetgeen wat gaat gebeuren. De onzekerheid is killing!

Dus hij moet maar snel een aanzoek doen (of jij moet het doen )

Zonnebloem, inderdaad irritant die APA regels! Wat leuk dat je vriend er wel uit zichzelf (en een beetje geheimzinnig ;)

Sparen baby: na de bruiloft zal ons spaargeld grotendeels weg zijn maar ik hoop dat we dat snel weer aanvullen. Ik heb geen bedrag in mijn hoofd wat we echt moeten hebben voor we starten, ik denk dat er aan vanalles wel een mouw te passen is. Ik hoop zeker rond de 1000 euro standaard op de rekening te hebben, want dan kan je ook andere zaken weer opvangen. Voor de baby zelf heb ik geen flauw idee, je kan het geloof ik zo duur maken als je zelf wil.. door bijvoorbeeld dit te kopen ipv ikea ;-)

Cheery, die bergen ken ik ja! pfff
quote:viva-2013 schreef op 11 april 2013 @ 08:49:

Ik weet niet wie er al begonnen zijn, maar bij de Action verkopen ze nu ook testen a 1,49 voor 2 stuks

Dat is wel heel budget! ik heb de laatste keer bij het kruidvat gehaald, die waren me aangeraden.

Volgens mij hebben ze daar(=action) ook foliumzuur, klopt dat? Geen idee wat dat normaal kost, maar zou er veel verschil in zitten? En wanneer je met foliumzuur begint let je dan ook meer op met wat je eet, omdat het ook in voedsel zit of juist andersom; slik je minder fz als je weet dat je iets eet waar het al in zit?

waar je allemaal al niet over na gaat denken zeg pffff sorry hoor meiden!

En ik moet ook helemaal niet op internet van die dingetjes invullen waarmee je je vruchtbare periode zou kunnen berekenen, grrrrrrrrr tegen mezelf. *geeft schop onder eigen kont* Over tot de orde van de dag! :-)
anoniem_173935 wijzigde dit bericht op 11-04-2013 11:42
Reden: "daar " = action
% gewijzigd
quote:nearly_nickless schreef op 11 april 2013 @ 11:39:

[...]

Dat is wel heel budget! ik heb de laatste keer bij het kruidvat gehaald, die waren me aangeraden.

Volgens mij hebben ze daar(=action) ook foliumzuur, klopt dat? Geen idee wat dat normaal kost, maar zou er veel verschil in zitten? En wanneer je met foliumzuur begint let je dan ook meer op met wat je eet, omdat het ook in voedsel zit of juist andersom; slik je minder fz als je weet dat je iets eet waar het al in zit?

Kruidvat daar hebben ze 2 testen voor 5 euro. Ik heb alleen begrepen dat ze op het moment nogal eens vals positief testen. Heb dit al van meerdere mensen gehoord en dan is het best duur en zuur om zo`n test in handen te hebben.

Bij de action hebben ze denk ik ook wel foliumzuur. Maar bij de Etos of Kruidvat bijv ook wel. Kost een paar euro. Gewoon elke dag 1 tabletje slikken, minimaal 4 weken voor je zwanger wilt worden. Je mag het lang gebruiken, is niet schadelijk en je hoeft niet op je eten te letten ;)
Zo, wat gaat het hier hard met schrijven haha Ben een dagje niet hier geweest en moet echt weer even teruglezen.

Ik merk dat ik het nog een beetje lastig vind om in te haken, omdat ik nog niet iedereen helemaal ken enzo! Dus sorry daarvoor, wil natuurlijk niet alleen over mezelf praten, maar ben nog niet helemaal bij met alles teruglezen tot blz. 1 Ga ik me vanmiddag mee bezig houden haha.

@ Cheery: Ja hoor geen probleem, ik studeer Biomedische Wetenschappen. Ik wil inderdaad tijdens mijn studie al beginnen. Heb er veel gesprekken over gehad met studiebegeleiders, alles goed tegen elkaar afgewogen, of het wel realistisch is etc, en zodoende zijn we tot de conclusie gekomen dat we er gewoon voor willen gaan.

Verder speelt er iets uit het verleden dat het voor mij heel moeilijk maakt om om te gaan met die kinderwens. Vandaar ook dat ik eigenlijk niet wil en kan wachten tot ik mijn studie af heb (die duurt overigens nog 2 jaar). Het klinkt vaag, maar het is lastig om over te praten en ik wil uiteraard niet teveel egoposten haha.
Vals positief testen? Dat is erg zeg, ben je helemaal blij .... is het een foute test!:no:

Ik denk, mocht het er van komen dat ik positief test ooit, dat ik daarna nog een andere zou doen (en nog 1...en nog 1...haha)

Ah ok, geen gedoe met eten tijdens het foliumzuur haha! dank voor de uitleg
Zo ik heb vanaf vanochtend acht uur tot nu alleen maar op mijn toetsenbord zitten rammen. Er zit schot in de zaak(scriptie), heel fijn. Nu even hier afreageren en een beetje SOG'gen... Ik vind het leuk om te lezen dat ik ook op dat punt niet alleen sta, Zonnebloem en Love. Succes meiden!

Viva, dat is erg, die valse testen! Er zou een test van testen moeten komen bij een babyblad of van de consumentenbond, want het lijkt me toch nogal belangrijk dat die testen het goed doen....

Aardbei, heel lief van je! Je bent een schat! Ik wens jou (natuuuurlijk) hetzelfde toe!!!!

Tulp, natuurlijk wil je je lief niet kwijt, maar op dat soort momenten zou ik mijn vriend persoonlijk toch achter het behang willen plakken. Gelukkig komt dat niet vaak voor.

Isabellaxxx, ik heb je herkend. Leuke naam heb jij!!

Syllie, ik moet nog even kijken naar je linkje, maar dat doe ik zo. Anders mag ik het bovenstaande opnieuw invoeren....

Werkze en studeerze meiden! Xx
quote:_rosalie schreef op 11 april 2013 @ 12:14:

Zo, wat gaat het hier hard met schrijven haha Ben een dagje niet hier geweest en moet echt weer even teruglezen.

Ik merk dat ik het nog een beetje lastig vind om in te haken, omdat ik nog niet iedereen helemaal ken enzo! Dus sorry daarvoor, wil natuurlijk niet alleen over mezelf praten, maar ben nog niet helemaal bij met alles teruglezen tot blz. 1 Ga ik me vanmiddag mee bezig houden haha.

Ik was ook al bezig met teruglezen, jij en ik zijn vlak na elkaar in dit topic gekomen. Hoop werk he!

Verder speelt er iets uit het verleden dat het voor mij heel moeilijk maakt om om te gaan met die kinderwens. Vandaar ook dat ik eigenlijk niet wil en kan wachten tot ik mijn studie af heb (die duurt overigens nog 2 jaar). Het klinkt vaag, maar het is lastig om over te praten en ik wil uiteraard niet teveel egoposten haha.Ik zou het niet opvatten als egoposten als je het kwijt wilt, zeker niet zelfs. Maar kan me voorstellen dat het lastig is om over bepaalde dingen te schrijven, misschien ook met herkenbaarheid?
Rosalie, crosspost!!

Wat leuk! Als ik beter was geweest in natuurkunde dan had ik wellicht ook meer in die hoek geëindigd. Goed dat je het met studiebegeleiders hebt besproken en dat ze mogelijkheden zien.

Als je wilt mag je het best over de achterliggende reden hebben, egoposts bestaan hier niet. Goed en slecht nieuws, vervelende en leuke verhalen mogen allemaal gedeeld worden. Het kan namelijk heel fijn zijn als je het hebt opgeschreven. Bovendien kunnen anderen je hier steunen, indien gewenst. Zelf heb ik al ervaren hoe fijn die steun is. In dat kader vandaag heb ik weer een afspraak bij de psycholoog.
Hoi meiden! Poeh, wat wordt er veel geschreven zeg! Het is bijna niet meer bij te houden. Maar wel gezellig hoor, ik lees ook trouw mee op mijn telefoon.

#foliumzuur/vitamines, wij hebben dan nog geen startmaand afgesproken, maar dat we in de zomer gaan beginnen staat iig vast. Zelf wil ik heel graag beginnen na mijn verjaardag (in juli) en ik denk dat mijn vriend het daar ook wel mee eens is. Dus heb ik besloten om in mei te beginnen met foliumzuur, dan ben ik ruim op tijd;-) Oh, spannend hoor, zal wel heel vreemd zijn in het begin.

#baby uitzet, van mij hoeft dat echt geen duizenden euro’s te kosten, daar merkt een baby toch niets van en eerlijk gezegd vind ik dat gewoon zonde van het geld. En met alle baby’s bij ons in de familie kan ik misschien nog het een en ander overnemen.

#mezelf, ik kriebel en droom er nog steeds vrolijk op los, maar soms vind ik het wel heel eng hoor. Het is toch een heel grote stap in je leven. Soms denk ik ineens; moeten we dit nu wel doen? Wat als ….? Maar dat oergevoel overheerst toch, ik ben er wel echt klaar voor.

#als-ik-eenmaal-zwanger-ben; Ik hoop echt dat ik me niet zo ga gedragen als iemand die ik op facebook heb. Sorry dat ik het zeg, maar die gedraagt zich echt als een debiel. Ze kan alléén nog maar over haar ongeboren kind praten en zegt iedere week hoelang ze zwanger is (ja, dat weet ik nu wel), wanneer ze naar de verloskundige moet (‘morgen’, vanmiddag’, ‘nog 5 minuten’ enz.) En dan die verkleinwoorden heel de tijd (niets mis mee hoor, maar je kan het ook overdrijven), zinnen zoals; ‘over 5 minuutjes met mijn ventje naar ons mannetje kijken en naar het hartje luisteren en daarna lekker met z’n viertjes (want ze heeft ook nog een hondje) op ons bankje een filmpje kijken met een zakje chips en vroeg naar mijn bedje lekker slaapje doen.’ Juk! Zullen het de hormonen zijn? Of misschien ben ik gewoon jaloers? Nou ja, ik hoop iig dat ik nog een beetje normaal kan doen als ik zwanger ben.

#vals positief testen, oh, wat lijkt me dat een domper zeg! Misschien toch maar zo’n clearblue? Test kopen als het eenmaal zover is. Die zegt gewoon ‘zwanger’ of ‘niet zwanger’.

@rosalie, egoposten mag hier. Ik schrijf al langer mee en vind het ook lastig om op iedereen te reageren. Zeker niet omdat iedereen vaak ook op anderen aan het reageren zijn en dan zie je al snel door de bomen het bos niet meer.

Oh ja, voordat ik het vergeet; welkom aan alle nieuwe dreamgirls natuurlijk!
Uhm... stuff... and things
Lieve dames!

Ik kwam er even niet aan toe om te reageren.. Zal nu ook even de laatste pagina een beetje beantwoorden anders duurt het zo lang

Net ff de stad in geweest om spullen te halen om een Caramel Macchiato te maken. Lag net in bed en had zoooo'n trek erin, dus ben het maar gaan halen en net 1 gemaakt.. Hij was heerlijk! Haha

Vrijdag heb ik m'n sollicitatiegesprek dus vandaag even alles op papier zetten! Bedankt voor jullie enthousiaste reacties !

@isabella: grappig! Als kind zijnde gebruikte ik jouw naam wanneer we iets moesten verzinnen omdat mijn naam achterste voren klinkt zoals jou naam klinkt haha. haha snap je het nog?

@janna: hè stom hè dat zulke dingen bij ons zo verkeerd aankomen! Vervelend, gelukkig kan je er nu wel om 'lachen' !

@loveisdancing: volgens mij had ik jou nog geen hallo gezegd, hallo! Welkom hier ..

@cheery: lieve bikkel cheery! Vind het knap dat je zo druk aan de studie zit! Je verdriet wel een gebakje !

@guusje: jeeej! Scriptie af en eerder beginnen! Wat een leuk nieuws

@zonnebloem: balen meid dat je 2 scripties moet maken! Maar je bent net zon bikkel als cheery en je klaart het zo ff!

@aardbei: wat leuk!! Potver, wat leuk. Maar wel snel dan of niet? Al dingen aan t regelen?

@syllie:

@nearly: ik let niet op mijn voeding, gewoon doe pillen slikken.. Je krijgt niet snel te veel foliumzuur binnen en anders is het ook niet zo erg dacht ik!

@rosalie: meid, ik zal gewoon reageren op wat in je op komt! We gaan soms ook heul snel. Over een tijdje weet je iedereen te vinden haha.

Echoposten bestaan hier niet! We zijn er juist om naar elkaar te luisteren. Maar als je het lastig vind om er over te praten hoeft dat natuurlijk niet

@tulp: hè lieve tulp, die mannen ook altijd! Kan me voorstellen dat het ff rot overkwam! Goed dat je met je leidinggevende gaat praten.. Brengt misschien wat meer rust met zich mee!

Volgens mij heb ik nu wel alles gehad voor nu even.. Kriebels zijn aanwezig maarja, nog ff en dan is t juni! Heb wel al weer aan de hand van mijn sollicitatie twijfels over het beginnen.. Pff altijd wat haha
@ nearly_nickless: Ja inderdaad, een hele hoop werk! Wel erg leuk om veel dingen te herkennen, en dat er vanalles besproken wordt wat ik me ook al afvroeg

@ Kruidentheetje: Ja hilarisch vind ik het, mensen die zich op facebook zo gedragen. Waarschijnlijk zullen we ons zelf ook zo blij voelen, maar om dat nou op facebook te zetten... Het valt me op laatste tijd dat veel meiden die ik nog van vroeger of vaag ken ineens zwanger zijn of al een baby hebben. Dat steekt echt. Pure jaloezie.. ben er niet trots op maar ik heb al gelezen dat ik hier niet de enige ben

@ Cheery: Ja, het bevalt me heel erg goed Leuk om te merken dat er hier nog meer studerende meiden zijn! Mag ik vragen wat jij studeert? Zie dat je in september al afstudeert, wat goed.

Wat die gebeurtenis uit het verleden betreft, ik wil het graag met jullie delen. Wij hebben vorig jaar ons eerste kindje verloren. De zwangerschap was niet gepland, maar wel héél erg welkom. Het heeft alleen niet zo mogen zijn :( Ik ga inderdaad ook naar een psycholoog, en dat doet me erg goed om het te verwerken, want alleen lukt me dat niet. Heel zwaar jaar achter de rug gehad, maar ik wil nu ook graag voorzichtig verder kijken. Niets kan dit kindje natuurlijk vervangen, maar die kinderwens heb ik natuurlijk gewoon nog steeds.

@vals positief testen, dat lijkt me overigens echt vreselijk... dacht dat die kans verwaarloosbaar was dus schrik er wel van!

Oh en wat SOG’gen betreft Cheery, ik doe lekker met jou en de anderen die moeten studeren mee. Beetje babykleertjes op internet aan het kijken. Moet kunnen
@rosalie: pfoe, dat is niet niets rosalie! Wat een rot tijd moet dat zijn (geweest) , goed dat je er hulp voor zoekt! Ben je het kindje verloren tijdens de zwangerschap? En was er een bepaalde reden voor dat het mis ging of was het gewoon dikke oneerlijke pech?

Have Fun met site's bekijken !

@hier ook maar weer aan de studie.. Blegh haha!
Lieve dreamgirls, even een berichtje van mij om te laten weten dat ik nog steeds meelees! Heel leuk die nieuwe aanwas in ons topic, fijn om met elkaar te kunnen dromen!

En ik vind het ook leuk dat voor sommigen onder ons de startdatum dichterbij komt. Spannende tijden komen er voor jullie aan.

Hier kriebelt het nog steeds niet enorm, vanwege de bruiloft die eraan komt. Gisteren heb ik mijn jurk weer gepast, hij is nu helemaal perfect! Echt zo leuk om jezelf zo te zien! Nu heb ik helemaal zin om te trouwen!

Ik wil eigenlijk pas na de huwelijksreis met mijn man(!) weer na gaan denken over kinderen. Ik weet dat mijn vriend er nog niet echt om staat te springen, maar het lijkt me wel fijn om een beetje te weten waar ik rekening mee moet houden. Stiekem zou ik zelf graag in augustus/september willen beginnen met zwanger worden, omdat je dan (als je binnen een paar maanden zwanger raakt) in een mooie periode uitgerekend bent en verlof hebt. Heel erg dat ik daar rekening mee houd, maar ik zou liever in de lente/zomer verlof hebben dan in de winter. Dan kun je geen kant op. Al denk ik dat het me zodra we begonnen zijn helemaal niets meer uitmaakt, ook al zou ik bevallen op 1e kerstdag of nieuwjaarsdag. Mijn voorkeur heeft het niet, maar aan de andere kant is het allemaal ook niet zo belangrijk en ben ik allang blij als we zwanger mogen worden.

Ben afgelopen zaterdag weer bij onze vrienden geweest met de pasgeboren baby en heb er weer lekker mee kunnen knuffelen. Tis zo'n rustig kindje, heerlijk. Dan rammelt het natuurlijk wel enorm! Maar eenmaal thuis kan ik me gewoon op de bruiloft storten en dat is een zeer goede afleiding!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven