Een volgende zwangerschap na vroeggeboorte 22+6
woensdag 25 juli 2018 om 19:53
Hallo dames,
Op dit moment ben ik weer zwanger na een vroeggeboorte van 22+6 weken. Er is geen oorzaak gevonden voor de vroeggeboorte en ik ben direct weer begonnen met zwanger raken. Tot ons geluk ben ik gelijk weer zwanger geraakt. Ik kreeg vroegtijdige weeen en mijn zoontje is hierdoor plots geboren:( Deze zwangerschap krijg ik proluton prikjes en bmh controle.. maar ik ben zo bang.. Ik denk er elke dag aan en kan helaas niet genieten van mijn zwangerschap... Ik hoor graag positieve berichten met ervaringen van dames die dit hebben meegemaakt en een tweede zwangerschap hebben voldragen en een gezond kindje hebben.
Op dit moment ben ik weer zwanger na een vroeggeboorte van 22+6 weken. Er is geen oorzaak gevonden voor de vroeggeboorte en ik ben direct weer begonnen met zwanger raken. Tot ons geluk ben ik gelijk weer zwanger geraakt. Ik kreeg vroegtijdige weeen en mijn zoontje is hierdoor plots geboren:( Deze zwangerschap krijg ik proluton prikjes en bmh controle.. maar ik ben zo bang.. Ik denk er elke dag aan en kan helaas niet genieten van mijn zwangerschap... Ik hoor graag positieve berichten met ervaringen van dames die dit hebben meegemaakt en een tweede zwangerschap hebben voldragen en een gezond kindje hebben.
woensdag 25 juli 2018 om 21:19
Niet helemaal hetzelfde verhaal maar jou gevoel is precies hetzelfde zoals ik het heb ervaaren. Oudste geboren met 25+4 weken. Toen kwamen we erachter dat ik een stollingsafwijking heb. Grote wens voor een 2de en toch weer zwanger geraakt. Iedere 2 weken een volledige controle in het ziekenhuis. Je kan idd weinig genieten en bent continu bang dat het fout gaat. De 2de heeft de 39 weken op 1 dag na niet gehaald. Pas toen ik de 37 weken had gehaald kon ik het loslaten en genieten.
Ik duim met je mee!
Ik duim met je mee!
woensdag 25 juli 2018 om 22:40
Hi Irongirl,Irongirly schreef: ↑25-07-2018 21:19Niet helemaal hetzelfde verhaal maar jou gevoel is precies hetzelfde zoals ik het heb ervaaren. Oudste geboren met 25+4 weken. Toen kwamen we erachter dat ik een stollingsafwijking heb. Grote wens voor een 2de en toch weer zwanger geraakt. Iedere 2 weken een volledige controle in het ziekenhuis. Je kan idd weinig genieten en bent continu bang dat het fout gaat. De 2de heeft de 39 weken op 1 dag na niet gehaald. Pas toen ik de 37 weken had gehaald kon ik het loslaten en genieten.
Ik duim met je mee!
Hoe is dit bij jou geconstateerd? Had jij ook vroegtijdige weeen?
woensdag 25 juli 2018 om 22:53
Nee ik werd ineens heel erg ziek en kreeg HELLP. Nog nooit een wee gehad zelfs. Bij mij was met een bloedonderzoek de oorzaak gevonden.Bloemetje01 schreef: ↑25-07-2018 22:40Hi Irongirl,
Hoe is dit bij jou geconstateerd? Had jij ook vroegtijdige weeen?
donderdag 26 juli 2018 om 15:35
Owja dan is het een andere situatie ik had weeen de hele dag door, ik dacht dat het groeipijn was.. heb wel heel de zwangerschap harde buiken gehad.
donderdag 26 juli 2018 om 15:44
Hoi,
Niet helemaal hetzelfde maar ik wilde toch even reageren.
Mijn moeder heeft meerdere miskramen gehad, daarna kreeg ze mij, ze is bevallen met 23 weken, in het nabij gelegen ziekenhuis met een neonatologie afdeling was er geen plaats.
Het ziekenhuis wat ook een afdeling had was voor mij te ver, die reis daarnaartoe had ik naar alle waarschijnlijkheid niet overleefd.
Omdat ik een uur zelfstandig ademde en omdat er in het nabijgelegen ziekenhuis 1 kindje was overleden wilde zij mij toch een kans geven (actief behandeling is normaliter bij 24 weken).
Anyway, zij heeft hierna mijn broer mogen krijgen.
Een goede zwangerschap en een gezonde baby (38 weken geboren ).
Uiteraard heb je zorgen in de volgende zwangerschap(en).
Maar na een vroeggeboorte een zwangerschap uitdragen, die kans is vele malen groter, dan dat het uitmond in een vroeggeboorte. (Normaal gezien, zonder afwijkende uitslagen waarom deze vroeggeboorte heeft plaatsgevonden)
Mijn moeder heeft meerdere miskramen gehad, daarna kreeg ze mij, ze is bevallen met 23 weken, in het nabij gelegen ziekenhuis met een neonatologie afdeling was er geen plaats.
Het ziekenhuis wat ook een afdeling had was voor mij te ver, die reis daarnaartoe had ik naar alle waarschijnlijkheid niet overleefd.
Omdat ik een uur zelfstandig ademde en omdat er in het nabijgelegen ziekenhuis 1 kindje was overleden wilde zij mij toch een kans geven (actief behandeling is normaliter bij 24 weken).
Maar na een vroeggeboorte een zwangerschap uitdragen, die kans is vele malen groter, dan dat het uitmond in een vroeggeboorte. (Normaal gezien, zonder afwijkende uitslagen waarom deze vroeggeboorte heeft plaatsgevonden)
donderdag 26 juli 2018 om 17:56
Hi, bedankt voor je berichtje het geeft mij enorme hoop.. Weet je misschien toevallig of jouw moeder weeen kreeg of dat er wat anders aan de hand was? En wat super dat jij kansen kreeg! Mijn zoontje ademde ook nog 2 uur lang maar kreeg geen kansen omdat hij geen 24 weken was. Dit vind ik zo jammer:(Quepasa1989 schreef: ↑26-07-2018 15:44Hoi,
donderdag 26 juli 2018 om 18:35
Dit bericht raakt me echt. Ik weet het feitelijk wel... dat ze actief behandelen vanaf 24wk maar wat zou ik me ontzettend machteloos boos en verdrietig voelen, want wie weet had er een kansje ingezeten dat jullie kindje het toch had gered.Bloemetje01 schreef: ↑26-07-2018 17:56Hi, bedankt voor je berichtje het geeft mij enorme hoop.. Weet je misschien toevallig of jouw moeder weeen kreeg of dat er wat anders aan de hand was? En wat super dat jij kansen kreeg! Mijn zoontje ademde ook nog 2 uur lang maar kreeg geen kansen omdat hij geen 24 weken was. Dit vind ik zo jammer:(
Sorry verder niks nuttigs te zeggen. Ik hoop ontzettend dat deze keer alles goed mag gaan voor jullie.
donderdag 26 juli 2018 om 23:10
Hoi bloemetje,
Mijn moeder kreeg met 19 weken wat bloedverlies, daarmee is zij dezelfde dag nog bij de gyn. terecht gekomen, zij bleek al 4 cm ontsluiting te hebben. De krampen die zij voelde bleken dus ook weeen te zijn.
Hoe machteloos moet(en) jij/jullie ke gevoeld hebben, omdat ze pas actief behandelen met 24 weken.
Heel heftig en ook vooral heel veel sterkte. ( ik haal uit je bericht dat je kindje helaas is overleden)
Zelf ben ik mijn zoon verloren wat later in de zwangerschap (37 weken).
Ik wens je heel veel sterkte en alle goeds
Mijn moeder kreeg met 19 weken wat bloedverlies, daarmee is zij dezelfde dag nog bij de gyn. terecht gekomen, zij bleek al 4 cm ontsluiting te hebben. De krampen die zij voelde bleken dus ook weeen te zijn.
Hoe machteloos moet(en) jij/jullie ke gevoeld hebben, omdat ze pas actief behandelen met 24 weken.
Heel heftig en ook vooral heel veel sterkte. ( ik haal uit je bericht dat je kindje helaas is overleden)
Ik wens je heel veel sterkte en alle goeds
vrijdag 27 juli 2018 om 09:22
Jaa inderdaad mijn kindje was helemaal gezond had verder niks:( bedankt voor je lieve woorden!Yellow002 schreef: ↑26-07-2018 18:35Dit bericht raakt me echt. Ik weet het feitelijk wel... dat ze actief behandelen vanaf 24wk maar wat zou ik me ontzettend machteloos boos en verdrietig voelen, want wie weet had er een kansje ingezeten dat jullie kindje het toch had gered.
Sorry verder niks nuttigs te zeggen. Ik hoop ontzettend dat deze keer alles goed mag gaan voor jullie.
vrijdag 27 juli 2018 om 09:24
Ja mijn kindje is na 2 uur helaas overleden.. een hele zware periode ben er nog niet helemaal overheen dit maakt het soms wel moeilijker. Maar de kinderwens was meer dan de angst.. Ow wat erg ook voor jullie Quepasa! Heel veel sterkte! Was het je eerste kindje? En heb je hierna nog kinderen gekregen? Het is mijn eerste kindje namelijk en hij was enorm welkom...Quepasa1989 schreef: ↑26-07-2018 23:10Hoi bloemetje,
Ik wens je heel veel sterkte en alle goeds![]()
vrijdag 27 juli 2018 om 10:51
Bijna 2 jaar geleden ben ik met 22+3 bevallen van mijn oudste, zij is tijdens de bevalling overleden. Ook ik dacht dat de weeen groeipijnen waren. Uiteindelijk bleek de vroeggeboorte te komen door een E-Coli infectie. 10 maanden geleden ben ik met 37+4 bevallen van een gezonde dochter en nu ben ik inmiddels 26 weken zwanger van de derde. Onbezorgd zijn de zwangerschap(pen) zeker niet en ik sta nu onder scherpe controle van een academisch ziekenhuis.
De kans op een goede zwangerschap is groot maar er van genieten zal altijd moeilijk blijven of je nou 1 of nog 10 gezonde kinderen krijgt.
De kans op een goede zwangerschap is groot maar er van genieten zal altijd moeilijk blijven of je nou 1 of nog 10 gezonde kinderen krijgt.
"Nee" is ook een antwoord.
vrijdag 27 juli 2018 om 13:25
Sterkte van je oudste en gefelicteerd met je dochtertje en de nieuwe zwangerschap! Is die infectie na de geboorte achterhaald dmv kweekjes? Want bij mij hadden ze kweek gehaald maar bleek dat ik geen infectie had. Hoe was jouw medische behandeling heb je ook proluton gehad?Meyana schreef: ↑27-07-2018 10:51Bijna 2 jaar geleden ben ik met 22+3 bevallen van mijn oudste, zij is tijdens de bevalling overleden. Ook ik dacht dat de weeen groeipijnen waren. Uiteindelijk bleek de vroeggeboorte te komen door een E-Coli infectie. 10 maanden geleden ben ik met 37+4 bevallen van een gezonde dochter en nu ben ik inmiddels 26 weken zwanger van de derde. Onbezorgd zijn de zwangerschap(pen) zeker niet en ik sta nu onder scherpe controle van een academisch ziekenhuis.
vrijdag 27 juli 2018 om 15:59
Dankjewel voor je felicitaties.
Ze hebben inderdaad een kweek afgenomen waar deze infectie uit kwam. Bij mijn 2e zwangerschap zou ik een cerclage krijgen maar omdat ik ook toen telkens infecties had durfden ze deze niet te plaatsen. Ik gebruikte geen proluton maar utrogestan vaginale zetpillen (dezelfde werkzame stof) Nu bij de derde is er ook een cerclage overwogen maar hebben we besloten om deze pas te plaatsen als de bmh zich zou verkorten en dat is tot nog toe niet gebeurd. Wel wordt de bmh nog steeds bij elke controle gemeten en ook nu gebruik ik weer utrogestan.
Ze hebben inderdaad een kweek afgenomen waar deze infectie uit kwam. Bij mijn 2e zwangerschap zou ik een cerclage krijgen maar omdat ik ook toen telkens infecties had durfden ze deze niet te plaatsen. Ik gebruikte geen proluton maar utrogestan vaginale zetpillen (dezelfde werkzame stof) Nu bij de derde is er ook een cerclage overwogen maar hebben we besloten om deze pas te plaatsen als de bmh zich zou verkorten en dat is tot nog toe niet gebeurd. Wel wordt de bmh nog steeds bij elke controle gemeten en ook nu gebruik ik weer utrogestan.
"Nee" is ook een antwoord.
dinsdag 31 juli 2018 om 07:59
Dankjewel! Ow wat ergg zo jong en een grote verdriet! Gelukkig dat je nog twee kinderen heb mogen krijgen wat is dat een mooie kado.. hoop dat ik dat ook mag meemaken het lijkt allemaal zo ver..Quepasa1989 schreef: ↑27-07-2018 18:31Hoi Bloemetje,
Ik wens je heel veel sterkte, je kindje draag je altijd bij je in hart.
Bij mij was het mijn eerste kindje, ik was 17 ongepland zwanger en al afscheid moeten nemen van hem. Daarna heb ik nog twee kinderen mogen krijgen
vrijdag 14 september 2018 om 19:51
zaterdag 15 september 2018 om 09:02
Hey Missred bedankt voor je antwoord. Het is erg angstig ja ik ga zo vaak naar het ziekenhuis ben nu nog maar 15 weken en als het nu al zo is...
dinsdag 16 oktober 2018 om 20:26
Bloemetje01 schreef: ↑15-09-2018 09:02Hey Missred bedankt voor je antwoord. Het is erg angstig ja ik ga zo vaak naar het ziekenhuis ben nu nog maar 15 weken en als het nu al zo is...weet echt niet hoe ik de tijd moet doorbrengen. Was er bij jou een reden gevonden??
Hey Bloemetje,
Sorry dat ik nu pas iets terug stuur
Hoop dat alles goed is?
Wij hadden (mijn voormalige vriend en ik), het niet laten onderzoeken hoe het precies kon gebeuren.
dinsdag 30 oktober 2018 om 10:11
Hey Missred, geeft niet..
Ja tot nu toe gaat alles goed ik ben vaker in het ziekenhuis dat ik dacht:( ik ben zeer angstig en ga zowat met elke pijn naar de verloskamers. Gelukkig kunnen ze mij goed helpen.